Laitetaan pala platinaa johonkin vahvaan happoon, esim. Eldorado-etikkaan. Hapon emittoimat protonit yhtyvät platina-ytimiin, jolloin muodostuu kultaa. Voila!
Kullan valmistus keksitty
18
381
Vastaukset
- ijk
Siis Tä. No jos noin kultaa saisi valmistettua niin jokanen olis miljonääri.
- Menit sitte
Ja joit etikat.
- Aupt
Loistava idea! Hteihuomenna ostan 2 kg platinaa K-raudast.
- Tarjouksessa
Nyt platinat tarjouksessa, osta kaks kiloo ja kaupanpäälle kätevä moppi !
- kulta-hoitoa
Jos tahdot juoda kultalientä niin osta Danzigin kultavettä (Danziger Goldwasser jos nyt nimen muistan oikein). Tässä alkoholijuomassa on ihan aitoa kultaa pieninä hiukkasina. Tätä aikoinaan ostelin kun se Finnjet laiva vielä kulki Suomen ja Saksan välilä.
- tietää123
tiiätkö paljon platina maksaa?se kyl maksaa tosi paljon.
- tietää123
2 kiloa maksaa 14.4.2014 89642euroa.paljonko kultaa siitä saa????????
että mitä ***** järkeä siinä on.- Tapani4
Joo, halvemmalla saa kullan kyllä kultasepältä
- tietää123
itekö testasit vai luitko jostain?jos luit niin mistä sitten.
- Aupt
Yliopiston kemistinä tiiän kyllä:) kerrankin harkkatyön vetäjä meinas saada laakin kun taittelin yhtä Pt-elektrodia pihdeillä elektrolyysikennoa varten.. ei tykänny..
- aupt
ei tuossa ole järkiperää laisinkaan. Vesiliuoksessa ensinnäkään ei voi esiintyä paljaita protoneita, eikä ne voisi millään päästä elektroniverholla varjostettuihin Pt-ytimiin yhdistymään hylkimisvoimien takia. Hauska ajatus tosin :D
- Tapani4
aupt kirjoitti:
ei tuossa ole järkiperää laisinkaan. Vesiliuoksessa ensinnäkään ei voi esiintyä paljaita protoneita, eikä ne voisi millään päästä elektroniverholla varjostettuihin Pt-ytimiin yhdistymään hylkimisvoimien takia. Hauska ajatus tosin :D
Entä jos kytkisi Pt-palaan negatiivisen jännitteen ja laittaisi liuokseen vielä hiili-anodin? Negatiivinen jännite vetäisi liuoksesta protonit Pt-ytimiin ja muodostuisi kultaa! Jippii!
- tietää123
rikkihappoa vois testata.kun puhuttiin vahvasta haposta.
- Tapani4
Sitä rikkihappoa voisi ottaa vanhasta auton akusta.
- Kalju Pitkätukka
Hahhaa, millään kemiallisella reaktiolla ei alkuaine muutu toiseksi.
Kai kultaa voi valmistaa platinasta säteilyttämällä sitä ydinreaktorissa.
Kallista puuhaa sekin. - käytetään säästeliää
Jos joskus on pulaa vessapapaerista, niin olen keksiny miten sitä voi itse valmistaa!
Ottaa viiden sentin pinkan 50 euron seteleitä, huljuttelee niitä hetken (huom! vain hetken!) jossain happamassa ja antaa sitten seistä pari viikkoa kylpytynnyrissä joka täynnä vettä. Sitten tehoseikoittimella hienontaa massan ja siirtää hyttysverkon päälle ohuena kerroksena aurinkoon kuivumaan. Seuraavana päivänä sinulla on vessapaperia.- Rolf Trollander
Pahus. Juuri noin olen itse aina tehnyt.
Meinasin juuri patentoida idean, mutta taidanpa vaan valmistaa kultaa pikkuhiljaa muinaisella tapani4-menetelmällä.
Joo, Pons ja Fleischman yrittivät myös fuusioida kemiallisin menetelmin 80-luvun lopulla. Ääliöt vieläpä pitivät hätäisen lehdistö-konferenssin kun oli kiire saada patentti. Lopputulos oli se, että molemmat naurettiin ulos tiedepiireistä loppu elämäkseen. Haluatko samaa vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj252510- 1411863
- 661732
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351413KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.481334Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771229- 1171164
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571097Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591092Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na311020