Yleensä valurautapaistinpannu neuvotaan puhdistamaan karstasta hehkuttamalla nuotiolla, mutta milläs hehkutat, kun asut kerrostalossa, tai jos käytössäsi on puukahvainen pannu jonka kahva palaa?
Eipä hätiä mitiä, löytyy toinenkin keino. Se on elektrolyysi. Amerikkalaisäijä näyttää videolla, miten valurauta-astia puhdistetaan ruosteesta sähkön avulla:
https://www.youtube.com/watch?v=0XlsNucmbiE
Valurautapannu puhtaaksi elektrolyysillä.
6
1350
Vastaukset
- Paistiainen
Käyhän se noinkin – ja ihan hienosti käykin!
Kaikilla ei ole tuollaista parinsadan ampeerin jumpstarteria tai vastaavaa virtalähdettä, ei minullakaan. Sen sijaan minulla on sähköporakone ja siihen kuppiteräsharja. Onpa myös rälläkkä ja siihen lamellilaikka. Näiden värkkien avulla olen antanut uuden elämän useammallekin valurautaiselle paistinpannulle.
Rasvapolttoon ennen uutta käyttöönottoa suositellaan yleisesti rasvatonta sianihraa. Itse olen käyttänyt ihan vain rypsiöljyä. Paisto-ominaisuudet ovat vain parantuneet rasvapoltosta eteenpäin käyttökerrasta toiseen.
Pesuaineille ehdoton kielto, astianpesukoneesta puhumattakaan! Yleensä pyyhkäisy puhtaaksi talouspaperilla riittää, tarvittaessa huuhtaisu pelkällä vedellä ja tiskiharjalla. Valurautapannu tykkää olla jatkuvasti pienessä rasvassa.- Ihme tapahtunut
Näytä "rasvaton sianihra", maksan tonnin heti.
- Heh heh...
Ihme tapahtunut kirjoitti:
Näytä "rasvaton sianihra", maksan tonnin heti.
Se on vissiin rasvattoman rypsiporsaan kevytsianihraa... No varmaan edellinen kirjoittaja tarkoitti, että SUOLATON sianihra, mutta kirjoitti vahingossa väärin.
- monta tapaa
Meillä hehkutetaan kyllä ihan leivinuunissa. Joskus voin myös viedä pajan ahjoon, siellä saa valurauta kunnon hehkut.
- Häh?
Siis hehkutat punahohtoiseksi leivinuunissa? Miten _PUUSTA TEHTY_ kahva jaksaa sen jälkeen?!? SIITÄHÄN aloituksessa oli kyse, _PUUKAHVAISEN_ pannun puhdistamisesta karstasta!
- dbdssdfsafadfadfafad
Häh? kirjoitti:
Siis hehkutat punahohtoiseksi leivinuunissa? Miten _PUUSTA TEHTY_ kahva jaksaa sen jälkeen?!? SIITÄHÄN aloituksessa oli kyse, _PUUKAHVAISEN_ pannun puhdistamisesta karstasta!
ainakin omassa molemmassa on jakoavaimella avattava ruuvi kahvan päässä, jolla puuosan saa pois.
ei silti, että olisin pannua koskaan hehkuttelemaan joutunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893