Mistä luomubroileria pääkaupunkiseudun ulkopuolella?

omenameloni

Toivoisin todella hartaasti, että suomalaisten eniten syömää ja ravitsemusasiantuntijoiden suosittelmaa lihaa eli broileria olisi saatavana myös luomuna edes pakastettuna kuten vähemmän terveellistä naudan- ja sianlihaa jo on tuoreenakin lähes kaikissa kaupoissa. Itse asiassa minusta on aika outoa, ettei suomalainen elintarviketeollisuus ole pystynyt muuhun kuin lyhyeen loppuneisiin kokeiluihin. Muualla sivistyneessä maailmassa asia on ollut kunnossa jo vuosia sitten. Kysymys näyttää täällä olevan ennen kaikkea puutteellisesta tiedotuksesta ja markkinoinnista. Pidän erittäin tarkeänä, että voin olla varma siitä, että eläimet ovat eläneet lajinmukaisen elämän ennen teurastusta ja valitettavasti siihen voi luottaa ainoastaan, jos ne on kasvatettu luomusäännösten mukaan. Kariniemi kertoi juuri antaneensa palautteeni tiedoksi tuotekehitykseen ja markkinointiin. Niin on tapahtunut monta kertaa, päästäneenkö nytkään pidemmälle.
Viime viikolla sain tietää, että paikallinen rotukanojen viljelijä on kolmen vuoden ajan myynyt pakastettua kukonpoikaa, mutta juuri ennen kuin tieto tuli minulle, hän on myynyt kaikki pois ja lopettanut toiminnan kannattamattomana. Pienyrittäjällä ei ole varaa markkinointiin, mutta ettei S-ketjukaan tiedottanut mainoksissa Pajuniemen kanssa viime vuonna järjestämästään luomubroilerikokeilusta, on minusta ammattitaidon puutetta ja piittaamattomuutta. Kiitos kuitenkin Pajuniemelle pakastetusta luomukanasta.

2

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustunutta kanaa.

      Tämä teksti kertoo oikeastaan kaiken teistä luomuhömpistä. Broilerilla ei juuri muuta yhteistä ole kanan kanssa kuin höyhenet. Broileri on tehotuotantoon jalostettu laji jonka kohdalla keskustelu lajinomaisesta ja onnellisesta elämästä on...hmm..absurdia.
      Toivon ihan aidosti että aloitus oli provo.

    • kuningatarbroileri

      Juuri näin! Luomutuotannon ja broilerin mahduttaminen samaan lauseeseen vie viimeiset rippeetkin luomun uskottavuudesta. "Lajinmukainen elämä"??? mitä se tässä tapauksessa mahtaneekaan tarkoittaa? Tietääkö kukaan miten ko. koeputkieläin lisääntyy?(no ei tiedä tuottajatkaan).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe