http://www.uskonnonvapaus.fi
Koska sivulla on haukuttu paljon va-toimintaa, niin kai tämäkin sivusto saa osansa? Virheitä, epätarkkuuksia? Puolueellista tietoa?
Hauku uskonnonvapaus.fi -sivustoa
15
100
Vastaukset
- joo, niin se on
Titteliuskovaisuus on yhden sortin tapa ummistaa silmänsä. Jos tarkkoja ollaan niin vapaa-ajattelun vetäminen ei oikein sovi dippainsseille ja äfämmille, se olisi paremminkin filosifien juttu, joten niin kauan kunnes alkaa löytyä siltä suunnalta kirjoituksia, en taida ottaa tätä kovin vakavasti.
- tunnustaa
Heh, jos valitusta haluat kuulla niin hakemalla keksin seuraavaa.
Sivun ensimmäinen linkki on loistava: mitä uskonnon vapaus on. Sillä sivulla on sitten keltainen mainos yläbannerissa. Aika karun näköinen mielestäni.
Aihe on toki hyvä, mutta visuaalinen ilme kertoo kotikutoisuudesta. Monelle, etenkin kirkon ihmisille, on tärkeämpää se miltä näyttää kuin mitä sisältö on. Siksipä alkavat epäilemään sivua saman tein.
No, tää on ehkä mun omakin vika...- sösselström
Löytyykö enää yhtään marxilais-leniniläistä vakavasti otettavaa filosofia, joka voisi alkaa johtamaan vapareita.
Onko niitä edes koskaan aiemminkaan ollut?
Kyllä inssi pystyy johtamaan kunhan lääkitys pidetään hoitotasolla , kuka sitten johtaakin. Inssinhän ei tarvitse osata kuin laskea ja siihen marxilaisuutta on vaikea sotkea.
- kökkö...
Aika karun näköinen etusivu. Joku työelämään tutustuja peruskoulustako sen teki?
- 2+14
Totta kai nettikeskustelussa on virheitä, epätarkkuuksia, puolueellista tietoa ja myös tarkoituksellisia valheita.
- MeLu
Sivustolla voisi olla ohjeet mitä voi tehdä, kun kokee vakaumuksenvapautensa tulleen loukatuksi. Minne voi eritilanteissa kannella, millaisia lomakkeita pitää täyttää ja millaisia perusteluita on hyvä antaa. Yhteystietoja voisi myös avustaville tahoille olla.
Hieno idea! Mekin olemme ajatelleet tätä samaa asiaa ja ideoineet jo hieman tähän liittyvää sisältöä. Hyvää luvassa. :)
- Jotain näköä...
Ulkoasu on kuin suoraan jostain vuoden 1994 tein-ihan-itse-tekstieditorilla -sivustosta.
Asia ratkaisee, mutta ulkoasua ei voi ohittaa.- Nasse..
Juuri näin. Ulkoasu on vuodelta -94 ja se on hirvittävä. Ei näin.
- Jori Mäntysalo
On siinä CSS käytössä, eli on ainakin vuoden 2000 paikkeilta. :=)
Mutta joo, ulkoasua pitäisi säätää. Ikävä kyllä laajaan lahjattomuuksien valikoimaani kuuluu myös likimain täydellinen värisilmättömyys ja piirustustaidottomuus.
Toki tarkoituskaan ei ole olla "hieno" vaan "siisti" tai "asiallinen". Tarkoitus on jakaa faktaa ja ulkoasua saakin olla karu, siis likellä finlex.fi -tyylistä tjsp.
- sösselström
Ulkoasun ja kielenkäytön voisi muuttaa esim. vuoteen 1948, tulisi monelle vanhalle toverille mieleen samalla menneen ajan vaput.
Voisi samalla muistella pinon polttajiakin.- Jori Mäntysalo
No höh. Sinulta nyt ainakin odotin kunnon haukkuja! Kai sivustolta virheitä löydät?
Yritä edes!
- faktat pöytään
Sivulla voisi olla "Tiesitkö" -osio, johon kerättäisiin asiaa tukevaa tilastotietoa eli kirkon kannalta raskauttavaa materiaalia tyyliin.
Vaikka suomalaisista kuuluu evlut kirkkoon 75 %, niin silti vain 27 % suomalisista uskoon kristinuskon jumalaan. Kun kristinuskon jumalaan uskovia tarkastellaan eri ikäluokissa, niin 27% jakaantuu seuraavasti:
15-29 vuotiaista 15 % uskoo kristinuskon jumalaan
30-39 vuotiaista 21 % uskoo kristinuskon jumalaan
40-49 vuotiaista 29 % uskoo kristinuskon jumalaan
50-64 vuotiaista 33 % uskoo kristinuskon jumalaan
65- vuotiaista 41 % uskoo kristinuskon jumalaan
Lähde:
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/4D9073DDB9C38745C22576F20030A70E/$FILE/Haastettu%20kirkko.pdf- Jori Mäntysalo
Tämä ei minusta ole relevanttia aiheen kannalta. Uskonnonvapaus tarkoittaa, että traktaatteja saa jakaa Hämeenkadulla, vaikka olisi ainoa omalla tavallaan Raamattua tulkitseva ihminen koko maassa.
Jotain tätä sivuavaa on http://www.uskonnonvapaus.fi/artikkelit/tilastot.html
- sösselström
Nämä faktat menevät pöydän läpi:
Vapareista eroaminen on suhteellisesti suurempaa kuin kirkosta eroaminen.
Vapareihin uskoo alle puolitoista tuhatta kun yli 5 miljoonaa ajattelee asioista ja käytöstavoista erilailla kuin vaparit.
Vaparit kuitenkin innokkaasti tekevät lähetystyötä, hampaat irvessä.
Lahdenkin markkinoilla oli oikein oma koju, pieni vaparikirkko etten sanoisi.Hakaristi vain puuttui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230