Hui, mikä tieto ja oikeestaan sokki. Minä tunnollinen keikkalainen sairastuin ennen yötyövuoroa. 3 tuntia jonotin päivystykseen, ja sain lääkärintodistuksen ja sairaslomaa.
Lähetin lääkärintodistuksen keikkafirmaan, ja auts, tuli tieto että en ole oikeutettu ollenkaan palkkaan, koska työkeikkojen välillä on ollut 4 päivää väliä. Olisinhan minä töitä tehnyt, mutta kun ei yövuoroja jäänyt minulle. Päivisin menee 4-6 tuntia kun kyttää yövuoroja keikkanetistä, ja jos niitä keikkanettiin ilmestyy, on puhelinjonossa 5-10 henkilöä ennen minua.
Onko tosiaan niin että kun elättää itsensä keikkalaisena, EI SAISI sairastua. Tosi mureellista, kun jäi palkka saamatta.
Ei palkkaa, sairastuin, työkeikkojen välillä 4 päivää väliä
3
177
Vastaukset
- vuokratyöfirmasta
Ihan persiistä jos tessiä tulkitaan noin. Ilmeisesti sinun vuokrafirmasi katsoo jokaisen keikan olevan ns. uusi työsuhde.
Muutenkaan edes keikkalaisena ei kannattaisi suostua ns. nollasopimukseen. Eli työsuhde pitää katsoa koko ajan jatkuvaksi ja töitä on myös aina tarjottava jonkin verran per viikko. - Täälmyös
Tämä on yksi kirjoittamattomista säännöistä. Keikkalaiset ovat usein juuri saikkujen paikkaajia joten pahalla katsotaan, jos kehtaavat tällä tavalla vuokratyöfirmaa kiusata. Olen myös keikkahommissa ja vaikka tunteja on saanut elääkseen, joutuu toisinaan netissä kyttäämään niin paljon etten viitsi aikoja laskea, kun alkaisi harmittamaan vain enemmän. Kerran olen onnistunut sairaspäivät heh, ajoittamaan, vapaille ettei tulisi ns. hiljaista merkintää sinne firman omaan henkilöprofiiliin.
- Näin se menee...
TYÖEHTOSOPIMUS
LUKU 5 SAIRAUSAJAN PALKKA
17 § Sairausloman palkallisuus
Työntekijällä on työsopimuslain 2 luvun 11 §:n 1 momentin mukainen oikeus palkalliseen sairauslomaan työsuhteen kestäessä, jos hän on sairaudesta, viasta, vammasta tai työtapaturmasta johtuvan työkyvyttömyyden vuoksi estynyt tekemästä työtään. Työsuhde katsotaan työsuhteen jatkumista tarkasteltaessa poikkeuksellisesti yhdenjaksoiseksi, jos eri työsuhteet seuraavat välittömästi toisiaan ilman yli 3 päivän keskeytystä. Työkyvyttömyydestä on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus ja enintään 3 päivää kestävässä sairauslomassa lääkärin tai terveydenhoitajan antama todistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1547018Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142578Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481828Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325- 711127
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271119Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 691007