Seksistä puhuminen nettideittailuun edetessä

Juttelija .

Pitäisikö seksistä puhua ennen vai jälkeen ensimmäistä seksikertaa vai onko se sinulle sellainen aihe, josta ei tarvitse puhua pitkässä parisuhteessakaan?

Oma vastaus on, että puhuttava on ennen ensimmäistä kertaa. Muuten tulee ongelmia suhteen muodostuksessa ja seksi ( se eka kertakin) on latteampaa.

Kyselen tätä ihan vaan siksi, kun sukset menevät aina ristiin sellaisten miesten kanssa, joille aihe on ahdistava.

T: aikuinen nainen

41

2253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karpulekovzski

Seksistä puhutaan jos keskustelu siihen suuntaan menee.

Ihmettelen kysymystäsi, koska puhe yleensä menee miten se sattuu menemään. Vai haluatko seksistä keskustella?? Etkö ole saanut turvonnutta penistä riittämiin?

• Juttelija (AP)

Kysyin tätä, koska olen huomannut, että tietyllä miestyypille tätä aihetta vältetään eli ei missään nimessä mennä sille keskustelun aihe-alueelle. Jutut pysyvät tiukasti hyvin asialinjalla. Kyllä mä nyt nyt toivoisin treffikumppanilta vähän enemmän juttelua tästä aiheesta, kuin vaikkapa työkavereilta. Tyypillinen treffikaveri kyllä haluaa panna ja lujaa nopeallakin aikataululla, mutta eipä aihe henkisellä tasolla herätä samanlaista mielenkiintoa.

Ajatteluni menee siten, että jos harrastat autojen korjausta, niin osaat puhua siitä luontevasti. Sama pätee seksiin, sillä eikös se suhteessa kuitenkin ole se yhteinen asia.

_Sinkkunelli_ tarkoitan kaikenlaista keskustelua seksistä ja seksuaalisuudesta. Jokainen omalla tasoltaan, mutta se taso ei voi olla että ainetta vältetään. Juuri tästä ne parisuhteiden puhumattomuus pulmat syntyvät, kun suhteen alussa ei kyetty puhumaan seksistä ja sitten suhteen edetessä se oli vielä vaikeampaa tutun vaimon kanssa. Kyllä ns. kunnollisten miesten ja naisten on osattava puhua aiheesta. Eihän se fyysinen seksi riitä pitkälle.

• Puhukaa!

Miksi naiset eivät osaa puhua seksistä miehen kanssa avoimesti ja vastavuoroisesti? Vihaan sitä kiertelyä ja välttelyä aiheen kohdalla, tai sitten sanotaan, että seksiä nyt ei ainakaan tipu. WTF?

Puhukaa naiset seksistä ja näyttäkää muutenkin sitä kommunikaation mallia miehille, olkaa esimerkkejä, ottakaa vastuuta! Älkääkä olko niin säälittäviä heikompia (nitiseviä) astioita.

• vastuuta
        Puhukaa! kirjoitti:

Miksi naiset eivät osaa puhua seksistä miehen kanssa avoimesti ja vastavuoroisesti? Vihaan sitä kiertelyä ja välttelyä aiheen kohdalla, tai sitten sanotaan, että seksiä nyt ei ainakaan tipu. WTF?

Puhukaa naiset seksistä ja näyttäkää muutenkin sitä kommunikaation mallia miehille, olkaa esimerkkejä, ottakaa vastuuta! Älkääkä olko niin säälittäviä heikompia (nitiseviä) astioita.

olen nainen ja puhun avoimesti seksistä jo suht alussa jos selviää että siinä on mies jonka kanssa haluaisi jatkaa pidemmälle... kerron että mulle seksi
        on yksi tärkeä asia suhteessa ei mikään peiton alla pimeässä juttu... kerron että
        haluan että toinen kertoo mistä pitää ja mistä ei, kaikkeen en suostu ja painostaminen saa mut ottamaan takapakkia mutta toisen ehdotuksia en suoralta kädeltä tyrmää sekä kerron suoraan että mulla on ns. suosikki juttuja...

arvaa mihin olen törmännyt: luottamus pulaan (suora lainaus puolen vuoden takaiselta treffi mieheltä "olet mukava ja sängyssä mahtava, mutta en tiedä voinko luottaa siihen että olen jatkossakin ainoa mies sulle...") puuh, varsinkin kun olen kertonut että mua on kerran petetty ja sitä en voisi itse tehdä kellekkään, ennemmin kerron että kiitti riitti kun rupean selän takana vehtaamaan...

• jaa-a
        vastuuta kirjoitti:

olen nainen ja puhun avoimesti seksistä jo suht alussa jos selviää että siinä on mies jonka kanssa haluaisi jatkaa pidemmälle... kerron että mulle seksi
        on yksi tärkeä asia suhteessa ei mikään peiton alla pimeässä juttu... kerron että
        haluan että toinen kertoo mistä pitää ja mistä ei, kaikkeen en suostu ja painostaminen saa mut ottamaan takapakkia mutta toisen ehdotuksia en suoralta kädeltä tyrmää sekä kerron suoraan että mulla on ns. suosikki juttuja...

arvaa mihin olen törmännyt: luottamus pulaan (suora lainaus puolen vuoden takaiselta treffi mieheltä "olet mukava ja sängyssä mahtava, mutta en tiedä voinko luottaa siihen että olen jatkossakin ainoa mies sulle...") puuh, varsinkin kun olen kertonut että mua on kerran petetty ja sitä en voisi itse tehdä kellekkään, ennemmin kerron että kiitti riitti kun rupean selän takana vehtaamaan...

Näin juuri pelkään käyvän jos kovin varhaisessa vaiheessa alkaa seksistä puhumaan. Moni suomalainen mies on niin lapsellinen että kuvittelee pikkuruisilla aivoillaan että seksistä puhuva nainen on "kaiken kokenut" ja että mikään ei hänelle enää riitä, kai se vehtaa kaikkien kanssa kaiken aikaa kaikkialla...

Jos ihmiset suhtautuisivat seksiin luontevammin, ongelmia ei olisi. Jos seksin mieltää hauskana harrastuksena (jossa on vain se yksi tietty jippo mikä on se että sitä ei välttämättä halua harrastaa kenen kanssa tahansa), niin voisi ajatella että partnerin kanssa seksistä puhuminen vertautuu vaikkapa siihen että kertoo mitä toivoo yhteisestä retkeilyharrastuksesta saavansa.

• _Sinkkunelli_

Millaista keskustelua tarkoitat?

Toki saa ja jossain vaiheessa pitääkin puhua. Tsekataan, että kaikki on ok ja onko toisella jotain sellaisia toiveita, mitä ei olla vielä kokeiltu. Toisaalta taas tykkään, että ennen sitä ensimmäistä kertaa ei ruodita asiaa liian tarkkaan läpi, vaan mennään fiiliksellä. Siitä jotenkin saa aidomman kuvan ihmisestä.

Yleisellä tasolla tietysti on hyvä jutella, esim. kuinka usein toinen yleensä haluaa, jottei kerran kahdesti kuussa -tyyppi tule hypänneeksi pakko saada joka päivä-ihmisen kelkkaan, siitä vaan ei tule mitään. Ja tietenkin sen verran on hyvä tietää etukäteen, jos toisella on jotain ehdottomia nounoujuttuja. Eli siis "ei missään nimessä näin" -kategoriaa. Olen kuullut, että joillakin paikat aristavat orgasmin jälkeen todella paljon, joten kumppanin on hyvä tietää ettei lähde räpelöimään enää sen jälkeen ja aiheuta tarpeetonta kipua tietämättömyyttään.

Hyvään seksiin kuuluu avoin kommunikointi sen aikana; toivon, että kumpikin näyttää elein ja äänin toiselle mikä tuntuu hyvältä ja jotenkin mielestäni se ikään kuin oletusarvona kuuluu asiaan, että molemmat ovat siten aktiivisia. Toiselle voi myös antaa hienovaraista opastusta sanoin, mutta jos aivan kaikki tarvitsee selittää etukäteen, ei ehkä ole oikean ihmisen kanssa. Aikuiselle miehelle ei myöskään pidä joutua selittämään, että molempien nautinto on yhtä tärkeää.

• Aikuinen miäs

Kyllä asialliseen keskusteluun olisi jokaisen pystyttävä deittailun edetessä. Kun haetaan parisuhdetta/kumppania tarkoittaa se suomennettuna että haetaan myös seksikumppania. Suhteen edetessä asia tulee kuitenkin kuvioon toisilla heti ja toisilla samantien. Olen tavannut netin kautta useampiakin naisia elämäni varrella ja kyllä asia käytännössä tulee kuvioon melko pian ekojen tapaamisten jälkeen. Homma vaan johdattuu seksiin halailun, suutelun ja läheisyyden jälkeen tavallaan huomaamatta.
      Itseäni ei ole koskaan hävettänyt asian julkituonti ennen yhteistä hetkeä. Täysin luonnollistahan se on.

• Opin nettideittailuni viimeisinä vuosina siihen, että kannattaa tavata pian, joten eipä siinä paljon seksistä sitä ennen ehditty puhua viesteissä. Livenä sitten, jos juttu johti johonkin.

Tärkeämpää kuin seksistä keskusteleminen minun mielestäni on viesteissä _flirttailu_. Eihän sitä vielä tiedä haluaako toista, mutta kun kuitenkin ollaan hakemassa parisuhdetta niin ei niiden viestien pitäisi miltään työpaikkahakemuksilta pitäisi vaikuttaa. Flirttiä ja vihjailua peliin!

Tällä hetkellä kirjoittelen muualla kuin nettideittipalstalla tapaamani miehen kanssa (siis netissä olemme tutustuneet mutta ei deittipalstalla). Etäisyyden takia emme vielä ole tavanneet, mutta keskustelu, joka alkoi yhteisestä harrastuksesta, on siirtynyt molempien parisuhde- ja seksihaaveisiin/tarpeisiin. Olemme molemmat todenneet, että vasta tavatessa tiedämme onko välillämme kemiaa ja olemme varanneet kumpikin oman hotellihuoneen sopineet, että jos on kivaa yhdessä niin tutustutaan kaupunkiin yhdessä mutta jos ei niin kumpikin viettää viikonlopun omia juttujaan tehden (tapaamme siis kaupungissa, missä kumpikaan meistä ei asu eikä ole ennen käynyt). Se ei kuitenkaan estä meitä heittämästä viesteissä hyvin rohkeaa flirttiä. Todennäköisesti tapaaminen sujuu hyvin mutta ei johda sen enempään, mutta paremman puutteessa kuumien viestienkin saaminen ja kirjoitteleminen on ihan viihdyttävää :)

• jaa-a

Valitettavasti tuo kuulostaa siltä että olette sopineet nimenomaan seksitreffit. Itse en osaa kuvitellakaan että jotenkin flirttaisin jonkun tuntemattoman tyypin kanssa jos en ole päättänyt että haluan nimenomaan seksiä enkä sen enempää. Jos mies hyvin nopeasti keskustelun alettua johdattelee jutut imelämpään suuntaan, koen ettei hän halua oikeasti tutustua minuun, vaan haluaa vain seksiä.

• niinpä niin
        jaa-a kirjoitti:

Valitettavasti tuo kuulostaa siltä että olette sopineet nimenomaan seksitreffit. Itse en osaa kuvitellakaan että jotenkin flirttaisin jonkun tuntemattoman tyypin kanssa jos en ole päättänyt että haluan nimenomaan seksiä enkä sen enempää. Jos mies hyvin nopeasti keskustelun alettua johdattelee jutut imelämpään suuntaan, koen ettei hän halua oikeasti tutustua minuun, vaan haluaa vain seksiä.

Nimenomaan kyllä tuosta tulee vain seksitreffit mieleen. "kuumia viestejä" jne. No mikäs siinä jos kummatkin ovat vain seksi mielessä. Eli ulkonäkökemian jälkeen hypätään sänkyyn ja sanotaan heihei. Kyllä parisuhteeseen johtavat treffit on toisenlaisia kuin edellämainitut hotelli treffit.

• jaa-a kirjoitti:

Mitä pahaa seksitreffeissä? Välimatkaa on lähemmäs 2000 kilometriä, joten perinteistä parisuhdetta ei tulisi vaikka "kolahtaisi".

• hmmm...
        helka kirjoitti:

Mitä pahaa seksitreffeissä? Välimatkaa on lähemmäs 2000 kilometriä, joten perinteistä parisuhdetta ei tulisi vaikka "kolahtaisi".

No en ajais naisena tai miehenäkään tuollaista matkaa seksitreffeille. Kyllä nyt seksiä lähemmältäkin löytyy. Ja mikä pettymys se onkaan kun ei nappaa.

• jaa-a
        helka kirjoitti:

Ei mitään, ajattelin vain että tässä ketjussa käsitellään miten puhua seksistä kun tutustutaan sillä mielellä että saatettaisiin seurustellakin.

Jos suunnittelee vain pelkkiä seksitreffejä, sittenhän voi tietenkin höpöttää etukäteen niin irstaita kuin sielu sietää, jotenka ei tarvitse miettiä asiaa sen kummemmin että missä vaiheessa, miten paljon ja millä tavalla.

• hmmm... kirjoitti:

No en ajais naisena tai miehenäkään tuollaista matkaa seksitreffeille. Kyllä nyt seksiä lähemmältäkin löytyy. Ja mikä pettymys se onkaan kun ei nappaa.

No en aja minkäänlaista matkaa :) Ja lennonkin otan vain koska olen joka tapauksessa lähdössä matkalle ja kyseinen maa ja kaupunki ovat kohteita, joissa en vielä ole käynyt. Eli minkäänlaisia paineita sille, että pitäisi "kolahtaa" ei ole. Molemmat rakastamme matkustamista ja historiaa ja vaikka emme yhdessä viihtyisi niin kummatkin pääsevät tutustumaan jälleen yhteen uuteen paikkaan. Se on sitten ihan extra "bonus" jos niin hyvin käy, että viihdytään yhdessä ja ihan superextrabonus jos tapahtuu enemmänkin.

18 vuoden nettikokemuksella en enää laske kovinkaan paljon sen varaan, että "kemiat kohtaisivat" livetapaamisessa, vaikka toinen kuinka tuntuisi kirjoitellessa ja puhelimessa ja jopa skypessäkin "siltä oikealta". Valitettavasti.

• semmosta se

Naiset harvoin mitään puhuu vaan antavat pillua jos mies on komea ja vaikka luonne ei olis yhtään mukava vaan joku hörhö juoppo ja väkivaltainen.

• miisa2

Toiset pölvästit menevät suoraan asiaan heti ensimmäisessä viestissä.
      Vastaanko näille mieskuntoaan kehuville.....? EN!

• perusmies!

Itse tykkään viestitellä seksistäkin vaikken nyt heti toisella viestillä mutta kun menet mainitsemaankin pienellä flirtilläkin naiselle niin olet heti pervo ja seksinvonkaaja.
      Tämä on minulle normaaliasia ihan parisuhteessakin ja ihan hyvä on käydä tämäkin asia läpi kun minulle ei riitä se kerran kuussa.
      Ehken näillä yli 40 naisilla on ne halutkin vähentyneet ja sen olen huomannut.

Toinen pointti on kyllä se että kun ne viestit menee seksistisiksi niin sillä luodaan puolin ja toisin niitä ennakkoluuloja ja sitten kun tavataan niin en olekkaan se suuri adonis ja ei ollut tätä typerää "kemiaa" mitä kuvittelivat tai toisinpäin...eli perusmies ja normaaleilla tarpeilla haluilla.

• jaa-a

Jälkimmäinen kappale voi hyvinkin pitää paikkansa.

Noin muuten se perustuu 40 naisilla useimmiten kokemukseen että jos miehellä on kauhea hinku korostaa seksiasioita kun vasta kirjoitellaan tai jutellaan, niin mies on jo päässään päättänyt että ei päästä itseään ihastumaan tähän naiseen.

Eräs mies, jonka kanssa sovimme nimenomaan seksitreffit, sanoi ettei hän koskaan ihastu naiseen jonka kanssa on jo harrastanut seksiä.

• Aloittaja ..
        jaa-a kirjoitti:

Jälkimmäinen kappale voi hyvinkin pitää paikkansa.

Noin muuten se perustuu 40 naisilla useimmiten kokemukseen että jos miehellä on kauhea hinku korostaa seksiasioita kun vasta kirjoitellaan tai jutellaan, niin mies on jo päässään päättänyt että ei päästä itseään ihastumaan tähän naiseen.

Eräs mies, jonka kanssa sovimme nimenomaan seksitreffit, sanoi ettei hän koskaan ihastu naiseen jonka kanssa on jo harrastanut seksiä.

Niinpä! Tuo "eräs mies" sanoi juurikin sen sanoman, mitä tässä myös yritän nostaa esille. Siinä on se tärkeä syy, miksi tositarkoituksella liikenteessä olevat toimivat fiksusti, jos ensiksi puhuvat ja sitten toimivat. Mielenkiinto ei pääse syntymään, jos fyysisen seksin pariin siirrytään ennen kun ollaan tutustuttu sen verran, että osataan rennosti jutella seksistä. Onhan se juttelu eräänlaista esileikkiä.

• jaa-a
        Aloittaja .. kirjoitti:

Niinpä! Tuo "eräs mies" sanoi juurikin sen sanoman, mitä tässä myös yritän nostaa esille. Siinä on se tärkeä syy, miksi tositarkoituksella liikenteessä olevat toimivat fiksusti, jos ensiksi puhuvat ja sitten toimivat. Mielenkiinto ei pääse syntymään, jos fyysisen seksin pariin siirrytään ennen kun ollaan tutustuttu sen verran, että osataan rennosti jutella seksistä. Onhan se juttelu eräänlaista esileikkiä.

Tuossa kyseisessä tapauksessa olin kyllä rennosti jutellut 2 v ajan ja seksistäkin, kyseisen miehen kanssa. Pointti on mielestäni siinä että kun mies vain yksinkertaisesti päättää jonkun tietyn naisen kohdalla että tämä ei koskaan tule johtamaan muuhun kuin vain seksiin, päätös pitää.

Tässä tapauksessa se oli ymmärrettävää sillä seurustelemaan emme olisi voineet ryhtyä koska mies haluaa lapsia ja minä en, välimatkaa on paljon ja ehkäpä ikäerokin (minä vanhempi) olisi haitannut. Mies vain vaikutti keskimääräistä hoitoa innostuneemmalta persoonaani ja olemustani kohtaan, että sen takia vähän harmitti ettei meistä voi tulla paria.

Itse kokisin että jos on olemassa teoreettinen mahdollisuus että voitaisiin edetä seurusteluun asti, miehet tällöin puhuvat kyllä kaikesta mahdollista muusta mutta eivät seksistä. Tarvitaan ihan hemmetin viisas ja älykäs ihminen joka kykenee avautumaan myös seksiasioista ilman että hän menee "pysyvästi lukkoon" niin että toisessa osapuolessa ei nähdä enää mitään muuta kuin väliaikaisen himon kohde.

En tätä tämän paremminkaan osaa selittää, tältä se vaan tuntuu miesten kanssa. Jotenkin ovat mustavalkoisia ja ehdottomia. Ja kun yritän itse elää näillä ehdoilla, on sitten pelimiehet räksyttämässä että mikset voi olla rempseä ja iloinen... Siksen kun miehet ovat päättäneet että panokaverista ei muuta tule.

• sexi on ihanaa

Ihan pelkistä seksitreffeistä sen verran, että se vasta naiselle kiusallista on, jos mies ei voi puhua seksistä silloinkaan. En todellakaan halua sellaista tyyppiä, joka mykkänä tiputtaa housunsa. Vielä vähemmän miettisin mitään vakavampaa, edes seurustelua miehen kanssa, joka ei voi puhua seksistä.

• Aloittaja .

Miten se on mahdollista, ettei seksitreffimies halua/kykene puhumaan seksistä? :D :D

Kaikenlaisia kummajaisia.....
        Tuollaisilta voi ihan piruuttaan kysyä, että kummalla kädellä sä mies vedät käteen? Ehkä se siitä innostuisi pohdiskelemaan, jos ei ulkoa muista.

• vanhapiika?

mä olen 40 nainen ja kymmenen vuotta sitten tilanteessa jossa ihastuin mieheen joka oli kaikin puolin sopiva mutta seksuaalisuus ei kohdannut. hänelle se oli yksi suhteen juttu ei niin tärkeä johon olisi tarvinnut muutoksia ja kun se oli vielä hänen laukeaminen minusta ei väliä niin tiesin että oikea suunta on vain eri suuntiin.

tästä oppineena otan aika piankin seksuaalisuuden esille, jos törmään vastaavaan tapaukseen se oli siinä. jos toinen on edes valmis keskustelemaan muusta kuin lauantai iltana pano saunan jälkeen se on eri asia. jos mies sanoo että toisen nautinto on puolet omasta nautinnosta ja vielä todistaa sen, olen onneni kukkuloilla, sillä mulle puolet nautinnosta on toisen nautinto.

jotenkin en jaksa uskoa parisuhteeseen jossa luonteet nappaa yhteen, toisen kanssa pystyy keskustelemaan ihan mistä vaan ja on mukavaa jne.. mutta seksuaalisuus ei kohtaa..

• jaa-a

Jos vakavissaan ollaan (eikä vain ohikulkumatkalla), luulen että itse puhuisin kyllä kaikesta mahdollisesta miehelle, mutta en erikoisemmin seksistä. Jos tapailussa edettäisiin intiimille tasolle ja harrastettaisiin seksiä, sitten kyllä avautuisin siitäkin.

Mutta taitaa olla niitäkin miehiä jotka haluavat kuvitella että heidän mielitiettynsä ei ole koskaan aiemmin ollut kenenkään kanssa sillai... Että mitenkähän käy kun alkaa listaamaan että

- en tykkää nuolemisesta
        - minulla on pari lemppariasentoa

jne.? Niistähän käy ilmi että on oltu sillai ennenkin. Mutta ehkäpä silläkin on merkitystä että missä puitteissa. Jos pitkän parisuhteen, niin kai se on joidenkin mielestä hyväksyttävämpää kuin satunnainen sahaaminen?

• Aloittaja .
        jaa-a kirjoitti:

Jos vakavissaan ollaan (eikä vain ohikulkumatkalla), luulen että itse puhuisin kyllä kaikesta mahdollisesta miehelle, mutta en erikoisemmin seksistä. Jos tapailussa edettäisiin intiimille tasolle ja harrastettaisiin seksiä, sitten kyllä avautuisin siitäkin.

Mutta taitaa olla niitäkin miehiä jotka haluavat kuvitella että heidän mielitiettynsä ei ole koskaan aiemmin ollut kenenkään kanssa sillai... Että mitenkähän käy kun alkaa listaamaan että

- en tykkää nuolemisesta

jne.? Niistähän käy ilmi että on oltu sillai ennenkin. Mutta ehkäpä silläkin on merkitystä että missä puitteissa. Jos pitkän parisuhteen, niin kai se on joidenkin mielestä hyväksyttävämpää kuin satunnainen sahaaminen?

Se on totta, että seksi puheenaiheena, kertoo myös kuinka kokeneita/kokemattomia ollaan. Aiheesta voi puhua ihan kaikki, vaikkei sitä kokemusta olisi juuri ollenkaan. Oikeastaan näen asian niin, että pahin yhdistelmä on puhumattomuus & suuri määrä kokemuksia. Sellaiset ihmiset ovat jotenkin jumissa oman seksuaalisuuteensa kanssa.

Seksistä puhuminen ei tarvitse olla nuolemis & asento asioita. Aihe voi hyvinkin olla, " miksi seksistä puhuminen nolottaa"

• jaa-a kirjoitti:

- en tykkää nuolemisesta

Kun edellä puhuin flirttailusta ja vihjailusta niin tarkoitin juuri sitä, että omalla kohdallani se toimii paljon paremmin kuin sellainen seksistä keskusteleminen, jossa suurin piirtein kysytään, että "otatko suihin ja nieletkö kans". Omista haluistaan voi vihjailla enemmän ja vähemmän rivien välissä ja vastaavasti lukea toisen viesteistä niitä mielihaluja. "Mmm, olisipa kiva päästä tutkimusmatkalle tuolle vartalolle" on paljon kiihottavampaa kuin keskustelu siitä, missä asennossa toinen tykkää panna. Huumorin varjolla voi ilmaista vaikka mitä, "puraise minua niskaan niin saat tehdä minulle mitä tahansa" -tyyliin.

Mutta keskusteluun tarvitaan aina kaksi ja toisaalta väärinymmärrysten riski on suuri. Normaalitilanteessa valitsisin aina mieluummin pikaisen tapaamisen kuin kirjoittelun. Omassa ikäluokassani (40 ) kukaan tuskin sentään olettaa, että toisella ei ole ollut ketään muita :)

• jaa-a
        helka kirjoitti:

Kun edellä puhuin flirttailusta ja vihjailusta niin tarkoitin juuri sitä, että omalla kohdallani se toimii paljon paremmin kuin sellainen seksistä keskusteleminen, jossa suurin piirtein kysytään, että "otatko suihin ja nieletkö kans". Omista haluistaan voi vihjailla enemmän ja vähemmän rivien välissä ja vastaavasti lukea toisen viesteistä niitä mielihaluja. "Mmm, olisipa kiva päästä tutkimusmatkalle tuolle vartalolle" on paljon kiihottavampaa kuin keskustelu siitä, missä asennossa toinen tykkää panna. Huumorin varjolla voi ilmaista vaikka mitä, "puraise minua niskaan niin saat tehdä minulle mitä tahansa" -tyyliin.

Mutta keskusteluun tarvitaan aina kaksi ja toisaalta väärinymmärrysten riski on suuri. Normaalitilanteessa valitsisin aina mieluummin pikaisen tapaamisen kuin kirjoittelun. Omassa ikäluokassani (40 ) kukaan tuskin sentään olettaa, että toisella ei ole ollut ketään muita :)

Mutta kun itse en nimenomaan hae sitä että seksistä keskusteltaessa kiihotuttaisiin. Sillä tyylillä päätyy juurikin niihin seksitreffeihin joiden jälkeen mies EI anna armoa, eli ei enää ole mitään tilaisuutta kestävämpään suhteeseen.

Minulle on oikeastaan helpompaa keskustella nimenomaan asennoista ja sen sellaisesta, eli seksin teknisestä puolesta, mutta epäilen että miehet käsittäisivät senkin jonkinlaisena flirttailuna, mitä se ei todellakaan puoleltani ole. Itseasiassa inhoan kaikenlaista flirttailua, johtuneeko sitten siitä etä olen Asperger-piirteinen.

Sellainen ihminen kuin minä kokee kyllä romanttisia tunteita siinä missä muutkin, mutta kaiken lepertely ja lirkuttelu ällöttää. Mieluiten ottaisinkin miehen jonka kanssa ei tarvitse alkaa jotain piirileikkejä pyörimään, vaan kaikki on selkeää ja simppeliä. Kepeästä kisailusta on hyvin pieni matka limaiseen kaksimielisyyteen (päiväkahvit, viekkuun, halipula jne.) ja siellä ne pelimiehet mellastavat.

• jaa-a kirjoitti:

Mutta kun itse en nimenomaan hae sitä että seksistä keskusteltaessa kiihotuttaisiin. Sillä tyylillä päätyy juurikin niihin seksitreffeihin joiden jälkeen mies EI anna armoa, eli ei enää ole mitään tilaisuutta kestävämpään suhteeseen.

Minulle on oikeastaan helpompaa keskustella nimenomaan asennoista ja sen sellaisesta, eli seksin teknisestä puolesta, mutta epäilen että miehet käsittäisivät senkin jonkinlaisena flirttailuna, mitä se ei todellakaan puoleltani ole. Itseasiassa inhoan kaikenlaista flirttailua, johtuneeko sitten siitä etä olen Asperger-piirteinen.

Sellainen ihminen kuin minä kokee kyllä romanttisia tunteita siinä missä muutkin, mutta kaiken lepertely ja lirkuttelu ällöttää. Mieluiten ottaisinkin miehen jonka kanssa ei tarvitse alkaa jotain piirileikkejä pyörimään, vaan kaikki on selkeää ja simppeliä. Kepeästä kisailusta on hyvin pieni matka limaiseen kaksimielisyyteen (päiväkahvit, viekkuun, halipula jne.) ja siellä ne pelimiehet mellastavat.

En joka tapauksessa haluaisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka suostuisi itse seksiin ensimmäisillä treffeillä mutta jonka mielestä nainen ei saisi niin tehdä, joten hyvä vain jos asia paljastuu heti. Olisi kurjaa kuulla vuoden seurustelun jälkeen, että "jos olisit antanut (sic!) ensimmäisellä tapaamisellamme, kun vonkasin, niin en olisi halunnut tavata sinua uudestaan". Yuk!

• siira
        helka kirjoitti:

En joka tapauksessa haluaisi suhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka suostuisi itse seksiin ensimmäisillä treffeillä mutta jonka mielestä nainen ei saisi niin tehdä, joten hyvä vain jos asia paljastuu heti. Olisi kurjaa kuulla vuoden seurustelun jälkeen, että "jos olisit antanut (sic!) ensimmäisellä tapaamisellamme, kun vonkasin, niin en olisi halunnut tavata sinua uudestaan". Yuk!

Tuollainen käytöshän olisi melkoista kaksinaismoraalia. Kyllä kai samat säännöt koskevat miehiä ja naisia, seksinkin suhteen.

• vanhapiika?

jos mä törmään mieheen joka ei seksistä pysty puhumaan tai / ja kuvittelee että keski-ikänen nainen ei koskaan aiemmin ole ollut keenkään kanssa sillai.. niin voihan susi... siinä vaiheessa pitää kysästä siltä mieheltä missä peräkammarissa se on piiloitellut nämä vuodet ja nyt tullut päivän valoon.

se että eksin harrastaminen on jostain hyväksyttävää VAIN pitkässä parisuhteessa kannattaa harpata sieltä viime vuosituhannelta tälle vuosi tuhannelle .. pikaiseen.

• 6+20

En kyllä halua viestitellä seksistä miehen kanssa, jota en ole edes tavannut. Ja kun tavataan, asiat etenee omaa tahtiaan.

Kun tavataan ja asia etenee, sitä mukaa avaudutaan asioista, voin keskustella ihan kaikesta kun ollaan lähekkäin mutta en vieraan kanssa kaffekupin ääressä. Vaikka miten etukäteen jutellaan ja seksijutut kolahtavat ajatuksen tasolla kohdalleen, ei sitä voi varmaksi tietää että sopivatko halut yksiin muutakin kuin puheen tasolla, ennen kuin kokeilee.

Suuseksiäkin voi antaa ainakin kahdella tapaa; hyvällä ja huonolla. Olen kokenut molempia eikä se toinen aina opi vaikka miten neuvoisi kun sen omasta mielestä se osaa ja joku on näin sanonut (onhan meitä naisia moneen junaan). Tai se muistaa sen hetken ja seuraavalla kerralla aloitetaan taas aasta.

Joskus ihmettelen, miten tämä mies on voinut olla 20 vuotta naimisissa, MIKSEI sen vaimo ole sanonut sille mitään eikä opettanut. Että minä en jaksa opettaa vanhaa koiraa enää.

Minä siis en keskustele seksistä ennen kuin siihen seksiin päädytään. Olen kokenut monesti niin huonoa seksiä, että suhde on loppunut siihen ja sen takia heti alkuunsa ja siihen yhteen yöhön eikä sitä voi tietää eikä tältä välttyä mielestäni etukäteen ja vaikka miten keskusteltaisiin.

Sitten taas olen saanut niin taivaallista käsittelyä, että harrastaisin seksiä sen miehen kanssa vaikkei meillä olisi mitään muuta yhteistä. Ja harrastankin ;)

• Aloittaja .

Kiitos tekstistä.
        Mä olen sitä mieltä, että juurikin puhumalla saa karsittua epäsopivat tapaukset pois. Enkä edelleenkään tarkoita mitään asentojen tiedustelemista tai nuolemistekniikkaa.

Tunnistan kyllä nuo sinun mainitsemat miestapaukset. Uskon elä kyllä heidänkin kuoren alta helmi löytyy, jos keskustelussa päästään oikealle tasolle. Tietenkin on ihmisiä, jotka eivät keskenään pääse samalle tasolle.

• jaa-a
        Aloittaja . kirjoitti:

Kiitos tekstistä.
        Mä olen sitä mieltä, että juurikin puhumalla saa karsittua epäsopivat tapaukset pois. Enkä edelleenkään tarkoita mitään asentojen tiedustelemista tai nuolemistekniikkaa.

Tunnistan kyllä nuo sinun mainitsemat miestapaukset. Uskon elä kyllä heidänkin kuoren alta helmi löytyy, jos keskustelussa päästään oikealle tasolle. Tietenkin on ihmisiä, jotka eivät keskenään pääse samalle tasolle.

Olen samoilla linjoilla kuin tuossa alempana "rajansa kaikella". Kyllähän siinä vähän nolo olo tulisi jos olisi käynyt kaiken mahdollisen läpi seksistä, innostunut itsekseen, ja tavatessa toinen onkin sitten totaalinen turn off.

Mutta mitä, aloittaja, itse keskustelisit seksistä ennen tapaamista, jos et kerta asnnoista ja sen sellaisista? Minä kun olen vähän juntti, niin ei oikein tule mieleeni että mitä siitä sitten voi puhua ilman että päätyy aika raflaaviin yksityiskohtiin.

• rajansa kaikella

Seksistä puhun, jos tilanne on sellainen, että molemmat
      ovat kiinostuneita toisistaan, mutta vain tapaamisen/ten
      jälkeen.

Viesteissä en moisista puhu, koska jos toinen katoaakin,
      tai eka treffit on pettymys, niin mitä levitellä intiimejä
      asioitaan kelleskään.

Kyllä seksi on tärkeä asia suhteessa, mutta ei yksin
      riitä mihinkään. Elikkäs, jos seksi on kaiken yläpuolella,
      niin etsii vain pa'no kumppanin ja silloin voi jauhaa
      siitä niin paljon kuin tahtoo, heti eka kontaktista alkaen.

• Ujo mies

No minä olen varmaan tämmöinen ap:n tarkoittama, joka ei mielellään puhu seksistä mutta (unelmissaan) kyllä haluaisi harjoittaa sitä heti kun nainen kolahtaa - käytännössä kuitenkin treffeillä alkaa hermostuttaa kun ajattelee, että kuinka paljon työtä ja vaivaa ja epävarmuutta itsellä on siitä, että pystyykö antamaan naiselle hyvän seksikokemuksen. Jossain takaraivossa (tai hippokampuksessa ehkä) se mörkö kuiskailee, että "olet paska sängyssä, kukaan nainen ei nauti seksistä kanssasi".

Eli joo, se on vähän sellainen kierre kun on mies, joka ei saa usein seksiä (ja parisuhde mennyt pillallekin seksuaalisen epäsopivuuden takia) niin silloin ei halua korostaa sitä puolta elämästään kun se ei ole luonteva osa sitä. Mutta parisuhteen silti haluaa, eli onhan se siinä mielessä itsekästä kun jollain tasolla tietää olevansa paska pano mutta silti on pakko yrittää tyrkyttää itseään naisille siinä toivossa että jonkun kanssa pääsisi hommiin! Mutta itsekkyydestähän perinteisesti ei maailmassa rangaista...

Seksi on siitä jännä juttu, sitä haluaa enemmän kuvitelmissaan - joissa itsekin on varsinainen seksin supermies - kuin sitten todellisuudessa kun pitäisi saada jotain oikeasti aikaiseksi... tai osa on sellaisia, joillekin se on varmaankin ihan yhtä luontevaa kuin nenän kaivelu.

• Aloittaja .

Sulta tuli kyllä älyttömän hyvä ja pohdiskeleva kirjoitus. Mä tiedän, että tuolla tavalla toimivia ja ajattelevia miehiä on olemassa. Olenhan minä sellaisiin törmännyt, mutta näissäkin tapauksissa olisi kyllä molemmilla ollut paljon kivempaa kun olisi ennakkoon ollut rentoa sekä asiallista keskustelua aiheesta "seksi". Siinä on kieltämättä sellainen noidankehä eli ihminen ei halua jutella jos kokee olevansa huono - ja kun ei juttele niin silloin tulee lisää heikkoja kokemuksia.

Eikä se juttelemattomuus suinkaan ole pelkästään miehen vika. Siihen tarvitaan niin monta ihmistä kun lakanoissa on peuhaamassa eli yleensä kaksi. Jos haluaa vähän parempaa kanssakäymistä, niin silloin kannattaa odottaa niin pitkään että keskusteluväylä on avattu. Jos toinen kiirehtii, niin silloin pitää vaan itse huolehtia ettei lähde mukaan, sillä lopputulos on ennalta arvattavissa.

• hm hm

No, mitenkäs olisi näin nykyaikana kun on netti käytössä, että jos anonyymisti netissä kyselisi vinkkejä?

Mikä sinulla menee seksissä pieleen? Oletko ns. 3 min muna eli saat ennen kuin nainen ehtii kissaa sanoa? Yksi konstihan kuulema on onanoida ennen kuin menee treffeille, tulee kestävyyttä lisää.

Itse pidän hyvää seksiä niin olennaisena osana parisuhdetta, että jos mies ensiaskeleilla osoittautuu seksuaalisesti yhteensopimattomaksi, se oli siinä.

Itsekkyyttä ei voi mitenkään perustella sillä että "olen kumminkin huono". Kaikkein paskin ja huonoin seksipartneri on nimenomaan se itsekäs partneri. Jos haluaa pysyä kierteessään, niin ilman muuta "kannattaa" roiskia mällit menemään ja vähät välittää siitä nauttiko toinen...

• Hottistäti

Tarkemmin kun asiaa pohtii, on nettideittailussa se vaikein juttu tietää milloin siitä seksistä kannattaa puhua. Kaikille tuntemattomille en intiimejä asioita halua jakaa. Toisaalta taas on hyvä aika alkuvaiheessa päästä kartalle kohtaavatko halut. Seksuaalisesti latautunutta flirttailuakaan en ihan heti halua aloittaa koska ei tiedä kiinnostaako livenä. Jotkut sitten pitävät tiukkiksena tai pihtarina. Ensitreffeillä en todellakaan mene sänkyyn, haluan ensin rauhassa tutustua. Joku mies aikanaan kovasti hinkusi toisilla treffeillä seksiä, mutta ei sitten kyennytkään. Eipä siinä voinut kuin todeta, että tän takia kannattaa malttaa ensin tutustua.
      Kamalaa on huomata että vielä tosiaan löytyy niitä miehiä joilla ei ole mitään käsitystä tai kiinnostusta naisen tyydyttämiseen. Kuvittelevat että nosto, pisto ja ravistus riittää.

• Anonyymi

Olen 11vuotta ja tyttö ystävni 12. Hän kysyi seksimään mitä pitäisi tehdä? Ja miten valmistautua?

• Anonyymi

Deittisovelluksissa otan seksin heti toisessa viestissä puheeksi, koska onhan komeaa mallimiestä jotenkin yritettävä miellyttää. Muutenhan komea mallimies ei lähde tapaamaan minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      113
      2943
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      23
      2369
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2006
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1057
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1044
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80