Olen jättänyt narsistin. Ikävä on valtava vaikka kohtelu oli mitä oli. Käyn terapiassa että voimistuisin ja olisin joskus valmis uuteen suhteeseen. Olen puhunut sielläkin tästä mutta kysyn täälläkin että voiko noita minun ja narsisti hyviä hetkiä unohtaa milloinkaan? Tuntuu että en voi koskaan kokea kenenkään kanssa samaa mitä hänen kanssaan. Järki ei riitä käsittämään sitä että vaikka oli paljon huonoa niin oli paljon todella hyvääkin. Ei riitä usko tällä hetkellä siihen että joku muu voisi koskaan tuoda minulle samoja tunteita mitä tämän kanssa koin. En itsekään ymmärrä miksi näin ajattelen. Tulenko vertaamaan kokemiani hyviä hetkiä mahdolliseen uuten mieheen enkä löydä samaa? Nyt ei ole kuitenkaan uuden aika vaan haluan ensin toipua tästä ja eheytyä rauhassa. Tällaiset asiat vaan pelotta ja mietityttää.
uusi rakkaus, voiko olla?
17
161
Vastaukset
- Oman elämän sankari
Samasta tilanteesta itsellä nyt puolivuotta. Alku oli tukalaa, mutta nyt alkaa aurinko paistamaan elämässä.
Ero narsistisesta henkilöstä on kaksijakoisempaa juuri niiden erittäin ihanien hetkien ja taas toisaalta
hirveiden hetkien tasapainoilusta.
Arki EI OLLUT normaalia arkea vaan ikäänkuin elämän teatteria omissa rooleissamme.
Elä päivä kerrallaan ja hemmottele itseäsi asioilla, ihmisillä ja harrastuksilla joista pidät.
Älä ole missään yhteydessä narsistiisi, jotta saat kunnolla etäisyyttä ja näet elämäsi oikeasta näkökulmasta.
Älä lannistu. Kunhan olet kunnolla toipunut niin pystyt ja osaat jakaa oikeanlaista rakkautta ja läheisyyttä
läheisilesi. Arvosta ja kunnioita itseäsi, äläkä anna enää kenenkään sinua alistaa. - Vappu2
Vasta muutama vuosi eron jälkeen tajuaa miten vääristynyttä elämä on ollut. Silloin tietää toipuneeensa, kun narsisti vuosien jälkeen ottaa yhteyttä eikä se tunnu missään. Narsisti palaa aina entisiin läheisiinsä uutta lähdettä hakiessaan.
- kkkjjjjj
Jatkan vielä aloitustani.. Tunnen jollain tavalla tämän miehen exän. Minulla on ollut tunne että haluaisin ottaa häneen yhteyttä. En tiedä miksi, ehkä hakea vertaistukea tai jotain. Tai pönkittää vielä itseäni että olen tehnyt oikean päätöksen. Tunnetta on vielä vahvasti miestä kohtaan ja pelkään että sorrun vielä hänen yrityksiin tavata ja jutella. Mitä mieltä olette, kannattaako tällainen yhteydenotto exään vai annanko kaiken nyt olla? Mies on ottanut minuun useaan kertaan yhteyttä. Välillä vastaan, välillä en. Tavata en ole suostunut vaikka hän haluaa. Ehkä teen tuossa virheen että vastailen aina välillä jotain tekstarilla. Tiedän että pitäisi olla kylmä ja olla vastaamatta mutta se on nyt tosi vaikeaa.
- opin jostakin
Niin, eikö ole sanomattakin selvää, ettei tekstareihin voi luottaa. Niissä voi kirjoitella mitä tahansa vain toista koukuttaakseen.....
- Vappu2
Niin kauan kuin vastaat hänelle, hän ottaa sinuun yhteyttä, vaikka olisi monta uutta lähdettä samanaikaisesti. Narsistin kauhu on se, että exät lyöttäytyvät yhteen häntä vastaan eli voivat hänen tietämättään vaihtaa tietoja, nimenomaan totuuksia eikä narsistin kertomia tarinoita. Yleensä narsistilla on haaremi, jonka jäsenet eivät tiedä toisistaan mitään.
- evvk
Eli sulla naisella siis on mieshaaremi onnea heidän kanssaan.
- ???? Vappu2 on
evvk kirjoitti:
Eli sulla naisella siis on mieshaaremi onnea heidän kanssaan.
???? Vappu2 on täysin oikeassa. Tuo vääntelysi evvk on täysin turha.
- evvk
???? Vappu2 on kirjoitti:
???? Vappu2 on täysin oikeassa. Tuo vääntelysi evvk on täysin turha.
Provoilijoita olette miehiä aina syyttämässä.mutta,mitäpä
se mulle kuuluu,Enkä edes ole narsu. - Niin ja kaiken
evvk kirjoitti:
Provoilijoita olette miehiä aina syyttämässä.mutta,mitäpä
se mulle kuuluu,Enkä edes ole narsu.".mutta,mitäpä se mulle kuuluu"
Niin ja kaiken lisäksi, tämä ei ole vessan seinä, vaan tietynaiheinen keskustelupalsta. - ....
Niin ja kaiken kirjoitti:
".mutta,mitäpä se mulle kuuluu"
Niin ja kaiken lisäksi, tämä ei ole vessan seinä, vaan tietynaiheinen keskustelupalsta.Toisinaan vaikuttaa kovinkin vessan seinältä....
.... kirjoitti:
Toisinaan vaikuttaa kovinkin vessan seinältä....
"Toisinaan vaikuttaa kovinkin vessan seinältä...."
No jos minäkin vielä illan päätteeksi tähän seinälle plätkäsen huonoa huumoria, että tuosta sun heittosi ulkoasusta tuli mieleen joku muinainen väite täällä, että kolme pistettä lauseiden välissä/perässä on kuulemma varma merkki mielisairaudesta jonka perusteella kaikki kolmea pistettä käyttävät nettikirjoittajat on tunnistettavissa yhdeksi ja samaksi...
Mutta joo, sulla on näyttääs olevan neljä pistettä jos ei mun hieman väsyneet silmät väärin laske ettei syytä huoleen...
- vapaa7
Pääset kyllä eroon tunteistasi ajan kanssa!
Itse olin shokkieron jälkeen sellaisessa tunnemyllerryksessä, etten uskonut ikinä unohtavani tätä ihmistä, ikävä oli aivan raastavaa ja kamalaa... Nyt 1,5 vuotta erosta, olen vihdoin päässyt tästä ihmisestä irti henkisellä tasolla, ei aiheuta enää juuri mitään tuntemuksia. Ja NAUTIN tästä tunteesta :) - aava12
täälläkin samoja ajatuksia kun aloittajalla.
kauan tulee olemaan vaikka puolen vuoden terapia onkin jo ohitse ja ymmärrän täysin asiat ja tapahtumat.
käsittämätöntä on se koukku missä antoi itseään pitää.
ja kaikki energiat meni.
nyt on onnellinen ja helpottunut mutta en tiedä kauanko kestää tämä vaihe ja kauanko menee aikaa että olis edes halukas tutustumaan johonkin uuteen ihmiseen saati aloittamaan uutta suhdetta.
ne hetket mitkä oli ihania ja sai kokea ihanuutta ,ne todellakin alkaa välillä kummittelemaan ja niitä kaipaa ja sehän on varmaan narskun tarkoituskin.
todella joutui jautuu edelleen olemaan kovapää että ei anna hänelle enää mitää lähdettä.
taitaviahan nämä ovat todella, sen voi sanoa. uskottaman hienosti pystyvät näyttelemään ja esittämään kuinka viattomia uhreja he itse ovat.
oma narskuni on ainakin täysin osannut tehdä minusta hullun ja jättäjän.
kerää huomiota ja ihailua ja sääliä vaikka itse petti ja joi minut pois elämästään.
uskon kuitenkin siihen että aika on se joka näyttää totuuden kaikelle..
pala palalta se on jo niin tehnytkin mutta hamaasta saa purra että jaksaa elää ja olla omaa elämäänsä niin ettei anna narskun enää siihen mitenkään vaikuttaa.
kymmenen kertaa on off tyyppistä kissahiirileikkiä/suhdetta näytti itselleni totuuden kaikesta.
ja ei ihme että omat energiat paloi loppuun.
nyt olen kuitenkin saanut raavittua jonkun verran voimia takaisin ja aurinko on alknut paistamaan.
helppoa ei silti ole ollut.
terapiassa tuli selväksi se että yksikin viesti tai yhteydenpito narskuun eron jälkeen on kuin bensaa heittäisi liekkeihin! eli se ei johda muuhun kun omaan tuhoon ja se olis jokaisen narskusta eronneen ymmärrettävä.
pitää olla vahva ja irtaantua kokonaan jos haluaa oman elämänsä pitää ehjänä ja selvitä kaikesta.
voimia ja uskoa parempaan huomiseen kaikille narsismin kohdanneille- oman elämän sankari
Täydennän omaa viestiäni. Olin aiemmin jo kertaalleen eronnot n:stä ja palanut takaisin yhteen. Se oli suuri virhe. Tilanne meni ensihuuman jälkeen entistä sotkuisemmaksi.
Läheiset ja ystävätkin alkoivat kaikota. Olen kertaallen siis jo toipumisprosessin osin läpikäynyt, joten nyt puolenvuoden toipuminen on tuottamassa tulosta.
Tosin lähestymiskieto on tarvittu myös.
Itse olen toipumisen hyvässä tuulessa enkä henkilökohtaisesti toivoisi, että hänen nykyinen ottaisi minuun yhteyttä.
Tämä vain minun mielipiteeni, mutta en enää haluaisi puida yhtään n:n asioita ja elämää. Sitä varten ovat vertaistuet ei ex: t. oman elämän sankari kirjoitti:
Täydennän omaa viestiäni. Olin aiemmin jo kertaalleen eronnot n:stä ja palanut takaisin yhteen. Se oli suuri virhe. Tilanne meni ensihuuman jälkeen entistä sotkuisemmaksi.
Läheiset ja ystävätkin alkoivat kaikota. Olen kertaallen siis jo toipumisprosessin osin läpikäynyt, joten nyt puolenvuoden toipuminen on tuottamassa tulosta.
Tosin lähestymiskieto on tarvittu myös.
Itse olen toipumisen hyvässä tuulessa enkä henkilökohtaisesti toivoisi, että hänen nykyinen ottaisi minuun yhteyttä.
Tämä vain minun mielipiteeni, mutta en enää haluaisi puida yhtään n:n asioita ja elämää. Sitä varten ovat vertaistuet ei ex: t."Itse olen toipumisen hyvässä tuulessa enkä henkilökohtaisesti toivoisi, että hänen nykyinen ottaisi minuun yhteyttä.
Tämä vain minun mielipiteeni, mutta en enää haluaisi puida yhtään n:n asioita ja elämää. Sitä varten ovat vertaistuet ei ex: t. "
Niin mielipiteitä tuostakin asiasta on puolesta ja vastaan, mutta henk. koht. voin yhtyä mielipiteeseesi, ettei ole järkevää sekaantua reality elämässä toisten/saati narsistin parisuhteisiin...
Täällähän mukamas sen narsistin uusista suhteistakin ollaan "tietävinään" yhtä sun toista, mutta keskustelupalstojen tietämiset/luulot/arvelut voi jättää ihan omaan arvoonsa...
Mitä taas tulee vertaistuen tarpeessa oleviin, niin voisin suositella ihan tuota Nut:ttia, keskustelupalstan lisäksi se tarjoaa henk. koht. tukea puhelimitse ja spostilla...
http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/tukipuhelin-ja-tukisahkoposti/- hih..hiii
"...kuin bensaa heittäisi liekkeihin! ..."
Täsmälleen tätä samaa sanontaa käytti eräs narsuksi haukuttu henkilö...ihmeellistä....hih.... hih..hiii kirjoitti:
"...kuin bensaa heittäisi liekkeihin! ..."
Täsmälleen tätä samaa sanontaa käytti eräs narsuksi haukuttu henkilö...ihmeellistä....hih...."Täsmälleen tätä samaa sanontaa käytti eräs narsuksi haukuttu henkilö...ihmeellistä....hih...."
Noh kaikenlaista säkin kuka lienet huomaatkin, pitihän munkin sitte tarkistaa kehen vihjaat ja kappas vaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59778
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111763- 43636
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla212565- 40516
- 76513
- 51508
- 22496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82473Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37470