Olen surkea uinnissa

Masentunut tästä

Minut on laitettu monta kertaa koulun uinneissa niihin huonoimpien ryhmään jotka lilluu lasten altaissa samaan aikaan kun muut kaverini ovat tosi syvässä altaassa ja saavat käyttää räpylöitäkin! Olen monesti melkein purskahtanut kesken uintitunnin itkuun kun tiedän että olen huono uimaan. Ja kellumaan. Mutta sukeltaminenkin on kivaa mutta en uskalla päästää nenästä irti. Haluaisin oppia paremmin uimaan, en pysty uimaan 3m myyrää koska hengästyttää niin paljon eikä voimat riitä, enkä ole edes läski, olen 33kg painava. Alkeisselkä on helppoa, mutta itsetuntoani nakertaa se etten pysty menemään syviin altaisiin koska en osaa uida...olen käynyt uimakoulussa mutten oppinut uimaan. Ja minua 5v nuoremmatkin polskuttelee vauhdilla eteen päin.

Miten voisin oppia uimaan? Pitäisi suorittaa uimatesti tänä vuonna. Olen alkanut karttaa uimahalleja koska tiedän ettei ole uimataidottoman järkeä mennä sinne. :(

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko o

      Opettele hengittämään vedessä. Siis veden alla täytyy pidättää hengitystä ja laskea ulos vähän ennen pintaan nousemista. Otat ilmaa vain kohtuullisesti, ettei tunnu liian raskaalta. Vedä vatsaa sisäänpäin uloshengityksessä. Sitä voi kokeilla vaikka heti tuolissa istuessa. Vedessä se on aivan helppoa eikä väsytä.

    • jkfkujvmg

      Esko O aka Jyyrgen. Kirjoititko molemmat viestit?

      • Esko o

        En kirjoittanut.


    • tässäohjeitauimarilta

      Heikoimpien ryhmiä? Meillä on yksi iso porukka, ja yksi hyvä näyttää mallia. Sitten kun "opetus" on tehty,saa tehdä mitä haluaa.Ja kun käy omatoimisesti vaikka viikon aikana 1-2 krt uimassa ja ui paljon heikkoja uintityylejä, ne kehittyy. Hengityksen pidättämisestä sen verran että kannataa sitä opetella esim. kotona vaikka ottamalla paljon happea keuhkoihin ja puhaltaa sitä ulos. Hengityksen pidättäminen ei auta mitään. Sitten menee kokeilemaan sitä uimahalliin. Hapen puhaltaminen uimahallissa on aina vaikeampaa. Kun ottaa paljon happea, ne pitää kaikki melkein myös puhaltaa ulos. Aikuiset kilpauimarit eivät ota happea esim. 50m selkäuinnissa. Se on niillä kannattavampaa, kuin heikommalla uimarilla. ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe