Vanhempi nainen - nuorempi mies, kokemuksia?

Vuosi sinne tai tänn

Kertokaahan, millaisia kokemuksia asiasta?
Ja mikä on / oli ikäero?

36

14144

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai vuosikymmen

      Mulla on ko. aiheesta monta hauskaa juttua ja muistoa niiltä männävuosilta, kun menojalka vipatti kuin viimeistä päivää. Ja yksi kipeä.

      Kerran oli pakko pyytää ajokorttia esille, jotta sai tarkistaa, kertoiko ikänsä oikein. Ylläri oli huikea, naurusta ei ollut tulla loppua ja muistosta tuli mukava, koska mitään 'vakavaa' ei tapahtunut. Mutta kivaa oli, toivottavasti komistuksellakin vähän.

    • Paljon kokemuksia N

      Kysy vaan, mitä haluat tietää.

      Seksikokemuksista suurin ikäero on ollut 27v, siis mies nuorempi. Seurustelussa suurin ikäero on ollut 10v, mies tietysti taas nuorempi.

      Eihän ne kauaa kestä, nuori mies haluaa aina loppujen lopuksi nuoren naisen, jonka kanssa harrastaa lisääntymistä. Mutta minun kanssani voi harjoitella.

    • Vuosi sinne tai tänn

      Kiinnostuin tietämään millaisia muistoja ihmisillä on tästä..
      Asiahan on hieman tabu mielestäni.. mutta hienoa että julkisuuteen on jokunen tällainen pari tullut. :)

      Itse en ole koskaan ajatallut kapeakatseisesti ikäerosta.. Mitä numerot meistä kertovat..?? ei sitten mitään!!!!!

      Nyt olen suhteessa 11 vuotta nuoremman miehen kanssa.. minä 31, mies 20. en olisi voinut kuvitella olevani näin kevytmielinen, olla vain ystävä mutta harrastaa myös seksiä.. joka on ollut taivaallista!! :) mutta en usko että tästä tulee vakavampaa suhdetta, ainakaan nyt.

    • Ikä - ei merkitystä

      Olen 48 v, mies 34. Yhdessä oltu 10 vuotta ja molemmat toisella kierrokksella ja lapset molemmilla ensimmäistä liitoista.

      Aluksi ikäero vaivasi minua. Jopa häpeilin sitä. Ajattelin että minua pidetään ilkeänä houkuttelijana, vaikka mies oli se "iskijä". Vuosien myötä ikäero on kadonnut omista ajatuksista ja ystävät ja suku tottuneet meihin. Alku vuosina varmaan useimmat vain odottivat suhteen päättymistä "mahdottomana" vaikka olivatkin pääosin tahdikkaasti hiljaa.

    • 124

      Olen suhteessa 11v nuoremman miehen kanssa, sitä ennen oli 15 vuotta nuorempi mies jonka kanssa oli sellainen on/off -suhde, mies ei oikein sopeutunut ikäeroon ja koki sen hankalana, mutta ei voinut päästää mua vapaaksikaan. Minä päätin lopulta sen kidutuksen.

      Nyt erittäin onnellinen mieheni kanssa

      • puumanainen1

        Mulla aivan sama stoori, lukuunottamatta, että olin ensin 10 vuotta nuoremman ja sitten 15 vuotta nuoremman kanssa, mutta 10 v nuorempi taisteli minut takaisin itselleen ja näillä mennään. tapahtumista 2-3 vuotta, mutta edelleen 10 v nuorempi on mustasukkainen tästä 15 v nuoremmasta...hassuja ovat ;) tapella nyt vanhasta kääkästä, joka ei tod ole edes rikas :D


      • Onx vaikee käsnää?
        puumanainen1 kirjoitti:

        Mulla aivan sama stoori, lukuunottamatta, että olin ensin 10 vuotta nuoremman ja sitten 15 vuotta nuoremman kanssa, mutta 10 v nuorempi taisteli minut takaisin itselleen ja näillä mennään. tapahtumista 2-3 vuotta, mutta edelleen 10 v nuorempi on mustasukkainen tästä 15 v nuoremmasta...hassuja ovat ;) tapella nyt vanhasta kääkästä, joka ei tod ole edes rikas :D

        Puuma on iäkkäämpi naisolento, joka metsästää irtosuhteita nuoremmista vastapuolista eikä pariudu heidän kanssaan. Parisuhteessa elävä ei ole puuma, vaikka olisi miten paljon iäkkäämpi.


      • Anonyymi
        puumanainen1 kirjoitti:

        Mulla aivan sama stoori, lukuunottamatta, että olin ensin 10 vuotta nuoremman ja sitten 15 vuotta nuoremman kanssa, mutta 10 v nuorempi taisteli minut takaisin itselleen ja näillä mennään. tapahtumista 2-3 vuotta, mutta edelleen 10 v nuorempi on mustasukkainen tästä 15 v nuoremmasta...hassuja ovat ;) tapella nyt vanhasta kääkästä, joka ei tod ole edes rikas :D

        Murheellista, että miehesi joutuu taistelemaan naisestaan ja ilmeisesti jatkuvasti. Itse en haluaisi sellaista naista.


    • 14+16

      Meillä ikäero 18 vuotta. Mies 30 minä 48.
      Asutaan yhdessä ja ihan tavallista arkea. Molemmilla lapsia ed. liitoista.
      Ei tässä mitään ihmeellistä ole, mielestäni tärkeintä se miten kaikki muu natsaa.

    • nainen 47 vvv

      Mä yritin eroni jälkeen seurustella ensin 10 vuotta nuoremman ja sitten 14 vuotta nuoremman miehen kanssa. Ihan hauskaa heidän kanssaan oli, mutta se seksi. Mä aikuisena naisena kyllä pidän siitä, että mies vie ja tietää miten viedä. Eikä säikähdä mistään mitä hänelle ehdottaa vaan rohkeasti uskaltaa kokeilla. Nuo nuorukaiset ei uskaltaneet.

      Nykyinen miesystäväni on itseäni kolme vuotta nuorempi, 40 siis. Ja seksi on aivan mahtavaa. En vaihtaisi yhtään nuorempaan enkä itseäni vanhempaan. Kyllä mun halut ja tarpeet kohtaa vain suunnilleen itseni ikäisten kanssa. Joka asiassa.

    • Anonyymi

      Vanha kysymys mutta vastataan silti.
      Olen yhdessä vanhemman naisen kanssa. Olen 29v ja nainen on 37v. Tavattiin reilu kaksi vuotta sitten aika uskomattomalla tavalla.

      Ensikohtaamainen oli hammaslääkärissä. Nainen on siis hammaslääkäri ja menin asiakkaana sinne tarkastukseen. Katselin jo tuolloin vähän pilke silmäkulmassa naista, mutta ei siinä silloin vielä mitään ollut. Meni reilu kuukausi ja törmäsin tähän naiseen New yorkin matkallani, uskokaa tai älkää mutta näin on! hymyilin hänelle ja hän hymyili takaisin. Menin jotain juttua heittämään ja keskustelu lähti sujuvasti etenemään. Sanoin hänelle että olet todella kaunis ja jotain muuta lepertelyä ja kyselin hänen parisuhdetilannetta ym. Hän oli sinkku eikä lapsia eli täydellinen paketti! En halunnut naista jolla on lapsia, koska en halua elättäjäksi toisen lapsille. Vaihdettiin numeroita ja myöhemmin suomessa ruvettiin viettämään aikaa yhdessä. Nykyään meillä on 1vuotias poika ja pari kk sitten valmistui omakotitalo. Kaikki mennyt oikestaan aika kivuttomasti ilman suurta draamaa koko yhteisen ajan. Vanhemman naisen kanssa seurustelu on jotenkin helpompaa.

    • Anonyymi

      Eron jälkeen tapailin satunnaisesti itseäni 11 vuotta nuorempaa miestä. Meillä sujui hyvin eikä häntä haitannut että olen iso kokoinen. Hän tuli toimeen myös lasteni kanssa. Eri uskonto tuli esteeksi meidän suhteelle. Hän olisi ollut valmis, minä en.

      • Anonyymi

        Minulle vain yksi ulkomainen uskonto on este parisuhteelle. Jääköön sanomatta mikä se on. Kotimaasta kyllä karsastan myös lestadiolaisuutta ja muita, jotka eivät sovi naisille. Ovat niin syrjiviä että.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle vain yksi ulkomainen uskonto on este parisuhteelle. Jääköön sanomatta mikä se on. Kotimaasta kyllä karsastan myös lestadiolaisuutta ja muita, jotka eivät sovi naisille. Ovat niin syrjiviä että.

        Kyllä on kaukaa haettua paskaa ja ennakkoluuloja tuokin


    • Anonyymi

      Mies on 9 v minua nuorempi. Ikäero ei haittaa mitään eikä ketään. Hän sairastui ja se on hidastanut tahtia, laittanut ottamaan rauhallisemmin. 12v ollaan oltu yhdessä.

    • Anonyymi

      Olen itseäni 16v nuoremman miehen kanssa. Itsellä aikuiset lapset, hän lapseton, eikä edell suhteita juurikaan. Oli neitsyt kun tavattiin, 27v. Itselläni useita miehiä ja seurusteluja nuorempana. Nyt 9 vuosi menossa....ja voin kyllä sanoa, että eron uhka leijunut usein puheissa ja mielessä, mutta yhdessä edelleen. En tiedä mitä haen, mutta hyvä olla yhdessä, kun menee hyvin☺mutta kun menee huonosti, niin menee todella huonosti. Ajankäyttö, läheisyys, toisen huomioiminen, näistä yleensä riidellään. Kun itse tulen perheestä, äitinä, ja pitkästä liitosta, on ollut tosi vaikea hyväksyä "minä" ajattelua suhteessa. Ihan tervettä kyllä, mutta jos toinen on elänyt vain itselleen ja äidinmaidossa imenyt roolimallin käytökselleen, niin miten tässä muuta voi kun yrittää kestää...puhuttu on paljon, mutta jos toinen ei ymmärrä, ei saavuta tunnetasolla mitä tarkoitan, niin turhaa. Se minkä itse koen välittämiseksi, kokee toinen kyttäämiseksi. Että näin. Eikä se seksi mitään loistavaa ole, epävarmuutta, arkuutta ja hätäilyä. Kuulostaa varmaan tosi hyvälle😏. Mutta tässä vielä ollaan.

      • Anonyymi

        "on ollut tosi vaikea hyväksyä "minä" ajattelua suhteessa. Ihan tervettä kyllä, mutta jos toinen on elänyt vain itselleen ja äidinmaidossa imenyt roolimallin käytökselleen, "

        Siinä se on, ongelma monissa suhteissa. Ei edes tarvitse olla miehen nuorempi, voi siis aivan hyvin olla vanhempikin, mutta äidinmaidossa imetty juuri tuo malli. Miten voisi siis naisena välttyä tuollaisilta suhteilta tai miten tuon kaltaisen mallin voisi ennakkoon huomata? Ja hienosti täydennät lainattua kohtaa kirjoittamalla: "Se minkä itse koen välittämiseksi, kokee toinen kyttäämiseksi." Aivan, tuleeko tuo sama piirre tuosta opitusta mallista omissa kotioloissa vai imetäänkö se ihan äidinmaidossa, mutta se todella sopii minä minä -miehelle kuin nenä päähän. Ja seksi, hah haa, turha nyt kuvitella, että se olisi jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Turhan jauhajien juttuja, että muualla saa parempaa, kun totuus on, että alussa se vieraan viehätys ja ihastumisen huuma saa sen tuntumaan muka joltain paremmalta, muttakun arki astuu sisään, niin sitä samaa piilotusleikkiä se on, eikä siitä muuksi muutu. Turhaa siis ainakaan sen vuoksi vaihtaa toista kuin sukkaa, kun siihen on parempi lääke ja se on pysyä sinkkuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "on ollut tosi vaikea hyväksyä "minä" ajattelua suhteessa. Ihan tervettä kyllä, mutta jos toinen on elänyt vain itselleen ja äidinmaidossa imenyt roolimallin käytökselleen, "

        Siinä se on, ongelma monissa suhteissa. Ei edes tarvitse olla miehen nuorempi, voi siis aivan hyvin olla vanhempikin, mutta äidinmaidossa imetty juuri tuo malli. Miten voisi siis naisena välttyä tuollaisilta suhteilta tai miten tuon kaltaisen mallin voisi ennakkoon huomata? Ja hienosti täydennät lainattua kohtaa kirjoittamalla: "Se minkä itse koen välittämiseksi, kokee toinen kyttäämiseksi." Aivan, tuleeko tuo sama piirre tuosta opitusta mallista omissa kotioloissa vai imetäänkö se ihan äidinmaidossa, mutta se todella sopii minä minä -miehelle kuin nenä päähän. Ja seksi, hah haa, turha nyt kuvitella, että se olisi jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Turhan jauhajien juttuja, että muualla saa parempaa, kun totuus on, että alussa se vieraan viehätys ja ihastumisen huuma saa sen tuntumaan muka joltain paremmalta, muttakun arki astuu sisään, niin sitä samaa piilotusleikkiä se on, eikä siitä muuksi muutu. Turhaa siis ainakaan sen vuoksi vaihtaa toista kuin sukkaa, kun siihen on parempi lääke ja se on pysyä sinkkuna.

        Minä -ajattelu parisuhteessakin on erittäin toivottavaa, tarpeellista ja tervettä... (= terve narsismi) silloin kun se on tervettä ;). Tervettä minä - ajattelua ei kuitenkaan pidä sotkea erilaiseen minä -ajatteluun.

        Edeltä lainattu teksti "Se minkä itse koen välittämiseksi, kokee toinen kyttäämiseksi." ei kerro kummasta, terveestä/epäterveestä minä - ajattelusta ko. kirjoittajalla on kysymys. Moni kutsuu"välittämiseksi" toisen kontrolloimista, jolloin juuri "välittäminen" on epätervettä minä -ajattelua.


      • Anonyymi

        "Ajankäyttö, läheisyys, toisen huomioiminen, näistä yleensä riidellään."

        Miksi pitää riidellä? Miten riidat päättyvät? Kerro lisää ajankäytöstänne, läheisyydestä, toisen huomioimisesta - vaikka viikon ajalta. Dialogia kaipaan myös. Mitä sinä sanot, mitä kumppanisi vastaa. Ja toisinpäin.

        Äitinä sinun pitäisi ymmärtää, että jokaisella on oikeus ja oikeastaan velvollisuuskin elää itselleenkin. Oli sitten kyseessä sinun omat vanhempasi, sinun lapsesi, tai sinun kumppanisi. Usein ihmiset, jotka keskittyvät toisten ihmisten hyvinvointiin, tuppaavat myös elämään liikaa toisten kautta, eivät huomaa oman minä - ajattelunsa olevan olevan epätervettä, uhrautuvaa.

        Miesystäväni on minua 10v nuorempi. Hän on opettanut minulle paljon tervettä minä -ajattelua, joka aikoinaan jäi äidin vastuiden jalkoihin ja huolehtimiseen ja ex-miehen kannattelemiseen. Nyt ex on ex ja lapset aikuisia. Valitsin miesystävänkin ihan sillä periaatteella, että mistään tärkeästä en luovu. En edes keskustele. Mies kysyy usein minulta mielipidettä tai olisiko tuo parempi kuin tuo. Huomaan usein jääväni miettimään. Mies täydentää ja sanoo "siis ajattelet nyt VAIN itseäsi. Mikä sinun mielestä, kumpi sinun mielestä, SINUN".


    • Anonyymi

      En ole seurustellut mutta harrastanut seksiä noin 10 vuotta vcanhemman naisen kanssa, aika kiva tapus, teki juttuja joita nuoremmat naiset ei tee.

    • Anonyymi

      Minä olin 36 ja kolmen lapsen yh. Mies nuori, vain 26, toinen mies 29, eikä siis yhtä aikaan, mutta meillä synkkasi ihan kivasti molempien kanssa. Eri uskonto erotti meidät aikanaan. Joskus kiva muistella nyt kun itse 43 ja parisuhteessa jäyhän Suomi- miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Minä en voisi kuvitella seurustelevani eriuskoisen miehen kanssa... tai no, tietysti riippuu uskonnosta. Yksi uskonto vain ei oikein täsmää arvojeni kanssa.


    • Anonyymi

      Ensi kosketus vanhempaan naiseen tuli koettua 18 -kesäisenä. Nainen oli 64 -vuotias. Ensimmäistä kertaa sain paljaalla ja vielä sisään laskea... Tuon jälkeen ei paluuta nuorempiin ollut ja hyvin nopeasti jätin silloisen tyttöystäväni, kun tuon kypsän neidon kanssa suhde vakiintui seksisuhteeksi.

      Tätä nykyä tulee jatkuvasti etsittyä seksiseuraa netistä. Minulla on vakituinen seksisuhde 75 -vuotiaan naisen kanssa, mutta tilaisuuden tullen yhden yön jututkin on kelvanneet.

      m37v

    • Anonyymi

      7 vuotta nuorempi mies ja aivan kuin lapsi. Passiivisaggressiivisen kiusaaja. . Ärsyttää se vittuilu. Itse en pysty semmoiseen. Manipuloi ja käyttää hyväkseen heti, kun voi. En huomannut ennen kuin saimme lapset. Olen superempaatti, auttanut häntä kriiseissä, ollut anteeksiantavainen ja positiivinen. Hänkin on, mutta yleensä vain, kun muut ovat näkemässä. Häntä luullaan minua vanhemmaksi. Ymmärrän, että ongelmamme ei ole ikäeromme vaan, että hän on 20 vuotiaan tunnetasolla eli ”Manchild”. Hänellä olisi ollut ongelmia kenen tahansa kanssa. En muuta mietikään kuin, että miten hänestä pääsee eroon. Ei ole helppoa vain lähteä, kun kaikki on yhteistä.

      • Anonyymi

        Kaikki on yhteistä?
        Omistusasunto, asuntovelka, vuokrasopimus, asumisoikeusasuto vai mikä pidättelee? Sen kun haet omaa vuokra- asuntoa, nykyinen myyntiin jos on omistusasunto ja jos avioehtoa ei ole. Saat sen verran että pääset joko asoasuntoon tai ainakin vuokralle. Kaupungin vuokra- asuntoa voi aina hakea. Voit myös muuttaa ihan minne päin Suomea haluat, täysin vapaasti jos vain työpaikka löytyu. Jos taas haluat olla nykyisessä niin siitten asunto sieltä mistä sen helpoiten saa.
        Asumistuen suhteen toki on kiristyksiä tiedossa joten nämäkin on otettava huomioon suunnitelmissa., työnantajan irtisanomisen mahdolisuuden helpottuminen jne. Vaikeita aikoja tiedossa.
        Ja tämän toki mieskin tiedostaa ja pyristelee mahdollisesti eroa vastaan. Ja voi taas vedota siihen ettei selviä ilman sinua? Selviää takuuvarmasti jos on pakko.
        Tavarat jakoon, ne ovat vain tavaroita. Kuitit olisi kannattanut säästää itse ostamista huonekaluista ja tavaroista.
        Työpaikka toivon mukaan on, joten selviät taloudellisesti itse yksinkin? Ja jos ei ole niin ei ole sekään este. Lapsilisät saat ja mies maksaa elatusapua jos siis hänellä on siihen rahaa. Jos ei ole, niin sitten ei ole. Toivottavasti hän ei vetoa sinuun ettei pärjää yksinään. Taloudellisestikaan. Et ole avioeron jälkeen vastuussa hänestä. Hän on aikuinen ihminen.
        Jos taas on yhteistä kiinteistöä, kesämökkiä, perintötilaa ja erossa kaikki menisi niin anna mennä, osasi saat joka tapauksessa.

        Tuon tyyppiset miehet usein käyttävät hyväkseen jos näkevät että toinen taipuu helposti kaikenmaailman rutinaan, tekoitkuun, valitukseen jne. Ja osaavat vedota sääliin ja empatiaan.

        Tee loppu siitä, ota itseäsi niskasta kiinni. Yhteishuoltajuus tai sitten vain sinulle lapset ja alat elämään omaa elämääsi. Minkälaisen parisuhdemallin lapset saavat tuollaisesta?
        Et ole velvollinen huolehtimaan kenestäkään, vain lapsistasi olet vastuussa, et aikuisista ihmisistä.
        Tuollainen toisen auttaminen on toki epäitsekästä mutta kannattaa miettiä omia motiiveitaan miksi tuollaiseen suhteeseen ripustautuu?
        Joillain on joskus syynä alitajuinen syyllisyys jostain jota haluaa sovittaa. Jos se on sinun akilleen kantapääsi mieti mikä on se sinun "rikoksesi " jota sovitat ikuisesti tuolla tavoin, hoivaamalla aikuista ihmistä. Mistä tunnet huonoa omaatuntoa? Syyllisyyttä? Mitä sovitat tuossa suhteessa?
        Tai mitä tarvetta tuo suhde sinussa tyydyttää? Mies , joka ripustautuu sinuun kuin olisi hukkumassa koko ajan ja toisalta jos oikein ymmärsin, ei nyt niin kovasti välitäkkään , ehkä jopa halveksii ja mitätöi ?
        Pelkäätkö miten selviäisit yksin lasten kanssa?
        Onhan kai sinulla muita tuttavia, ystäviä, läheisiä, työkavereita, naapureita, sukulaisia joihin tarpeen vaatiessa voit turvautua? Ethän sinä yksin jää!
        Vai onko mies ainoa merkittävä ihmissuhteesi? Jos on, olisin todella huolestunut. Siinä tapauksessa tarvitsisit paljon tukea ulkopuolelta, seurakunnan diakonin toimesta ja muista vapaaehtoisjärjestöistä. Yksinhuoltajat yhdistys ja mitä kaikkia niitä on, vertaistuki on hyvä juttu, se auttaa.
        Kannattaa punnita eri vaihtoehtoja, joko jatkat tuota samaa tietäen ettei mikään muutu ja voi jopa kääntyä ikävämpään suuntaan , voit pettyä ja pahimmassa tapauksessa katkeroitua tai sitten miettiä toisenlaista ratkaisua jossa pohdit realistisesti mahdollisuuksia tosiaankin elää lastesi kanssa täysin erillistä elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on yhteistä?
        Omistusasunto, asuntovelka, vuokrasopimus, asumisoikeusasuto vai mikä pidättelee? Sen kun haet omaa vuokra- asuntoa, nykyinen myyntiin jos on omistusasunto ja jos avioehtoa ei ole. Saat sen verran että pääset joko asoasuntoon tai ainakin vuokralle. Kaupungin vuokra- asuntoa voi aina hakea. Voit myös muuttaa ihan minne päin Suomea haluat, täysin vapaasti jos vain työpaikka löytyu. Jos taas haluat olla nykyisessä niin siitten asunto sieltä mistä sen helpoiten saa.
        Asumistuen suhteen toki on kiristyksiä tiedossa joten nämäkin on otettava huomioon suunnitelmissa., työnantajan irtisanomisen mahdolisuuden helpottuminen jne. Vaikeita aikoja tiedossa.
        Ja tämän toki mieskin tiedostaa ja pyristelee mahdollisesti eroa vastaan. Ja voi taas vedota siihen ettei selviä ilman sinua? Selviää takuuvarmasti jos on pakko.
        Tavarat jakoon, ne ovat vain tavaroita. Kuitit olisi kannattanut säästää itse ostamista huonekaluista ja tavaroista.
        Työpaikka toivon mukaan on, joten selviät taloudellisesti itse yksinkin? Ja jos ei ole niin ei ole sekään este. Lapsilisät saat ja mies maksaa elatusapua jos siis hänellä on siihen rahaa. Jos ei ole, niin sitten ei ole. Toivottavasti hän ei vetoa sinuun ettei pärjää yksinään. Taloudellisestikaan. Et ole avioeron jälkeen vastuussa hänestä. Hän on aikuinen ihminen.
        Jos taas on yhteistä kiinteistöä, kesämökkiä, perintötilaa ja erossa kaikki menisi niin anna mennä, osasi saat joka tapauksessa.

        Tuon tyyppiset miehet usein käyttävät hyväkseen jos näkevät että toinen taipuu helposti kaikenmaailman rutinaan, tekoitkuun, valitukseen jne. Ja osaavat vedota sääliin ja empatiaan.

        Tee loppu siitä, ota itseäsi niskasta kiinni. Yhteishuoltajuus tai sitten vain sinulle lapset ja alat elämään omaa elämääsi. Minkälaisen parisuhdemallin lapset saavat tuollaisesta?
        Et ole velvollinen huolehtimaan kenestäkään, vain lapsistasi olet vastuussa, et aikuisista ihmisistä.
        Tuollainen toisen auttaminen on toki epäitsekästä mutta kannattaa miettiä omia motiiveitaan miksi tuollaiseen suhteeseen ripustautuu?
        Joillain on joskus syynä alitajuinen syyllisyys jostain jota haluaa sovittaa. Jos se on sinun akilleen kantapääsi mieti mikä on se sinun "rikoksesi " jota sovitat ikuisesti tuolla tavoin, hoivaamalla aikuista ihmistä. Mistä tunnet huonoa omaatuntoa? Syyllisyyttä? Mitä sovitat tuossa suhteessa?
        Tai mitä tarvetta tuo suhde sinussa tyydyttää? Mies , joka ripustautuu sinuun kuin olisi hukkumassa koko ajan ja toisalta jos oikein ymmärsin, ei nyt niin kovasti välitäkkään , ehkä jopa halveksii ja mitätöi ?
        Pelkäätkö miten selviäisit yksin lasten kanssa?
        Onhan kai sinulla muita tuttavia, ystäviä, läheisiä, työkavereita, naapureita, sukulaisia joihin tarpeen vaatiessa voit turvautua? Ethän sinä yksin jää!
        Vai onko mies ainoa merkittävä ihmissuhteesi? Jos on, olisin todella huolestunut. Siinä tapauksessa tarvitsisit paljon tukea ulkopuolelta, seurakunnan diakonin toimesta ja muista vapaaehtoisjärjestöistä. Yksinhuoltajat yhdistys ja mitä kaikkia niitä on, vertaistuki on hyvä juttu, se auttaa.
        Kannattaa punnita eri vaihtoehtoja, joko jatkat tuota samaa tietäen ettei mikään muutu ja voi jopa kääntyä ikävämpään suuntaan , voit pettyä ja pahimmassa tapauksessa katkeroitua tai sitten miettiä toisenlaista ratkaisua jossa pohdit realistisesti mahdollisuuksia tosiaankin elää lastesi kanssa täysin erillistä elämää.

        Huonoja vinkkejä.
        Vuokra on kuin heittäisi rahaa ikkunasta ulos.
        Lapset seilaavat kahden kodin väliä, ja uudet kumppanit tunkevat kapuloita rattaisiin.

        Ei nyt näin ainakaan!


    • Anonyymi

      Yleensä taitaa näissä suhteissa vanhempi nainen haluta sitoutumista ja pysyvän parisuhteen. Nuorempi mies etsii vaan kokemusta itselleen ja jatkaa sitten seuraavaan.

    • Anonyymi

      Olen vanhempi nainen, ei ole koskaan ollut kiinnostusta mennä sänkyyn paljon nuoremman kanssa, eikä moniin vuosiin oman ikäiseni kanssakaan.

      • Anonyymi

        Tämä oli ..kyllä..😆😄😃😆😂..aika hyvä....😆..apua..👍...tsemppiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli ..kyllä..😆😄😃😆😂..aika hyvä....😆..apua..👍...tsemppiä..

        Siis ihan oikeasti..🙂..👍


    • Anonyymi

      Mies 10 v nuorempi perhe, liittoa takana 25v. Mies näyttää vanhemmalta, tärkeää on fyysinen habitus vanhempi itseä hoitanut nainen voi näyttää nuoremmalta kuin iältään nuorempi mies. Vain harva on tietoinen miten ikä menee ja suurin osa luulee urheilevaa miestäni vanhemmaksi. Ikä ei aikuisella merkitse mitään, suhteessa habitus ulkoisesti, arvomaailma elämäntavat, harrastukset pitää mätsätä muuten ei tule mitään. Hoitamattomat alkoholia litkivät vanhat tai nuoremmat äijät eivät kiinnostaisi koskaan. Mies ei ole myöskään mikään välttämättömyys elämässä jos toinen vaikka kuolisi.

    • Anonyymi

      Minulla 48v tällä hetkelläkierroksessa 29v mies, yhteiseloa noin puoli vuotta takana. Hienosti menee mutta tuskin tästä mitään vuosikymmenen satua saadaan. Ihan kivaa on ollut ja ainakin seksiä riittää😀, tytän joka on hieman vanhempi kuin miesystävä hivenen ihmettelee meidän touhua mutta hän ottanut huumorilla ja tuumasi minulle alkuunsa että mikäs siinä jos paikat vielä kestää, oikeassa oli kun lempi Leiskuu melkein joka päivä😀.

    • Anonyymi

      Mua on alkanut kiinnostaa ds jutut, mutta ehdottomasti nuoremman miehen kanssa - ehkä joku parikymppinen olisi kiva. Haluan omistaa ja kouluttaa, ja antaa hellyyttä.

    • Anonyymi

      Olen nainut kaksikymmentäviisi vuotta vanhenpaa naista, sekä kaksikymmentä vuotta nuorenpaa naista.
      Ei ole ollut ongelma kenellekään meistä.

      • Anonyymi

        🤮🤮🤮🤮🤮


    • Anonyymi

      Ilman kaksimiekisyyttä voisi keskustella ikäerollisesta parista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe