Chian siemenet rikki

omegat esiin

Ostin Chian siemeniä. Jostain luin että siementen ravinteet tulevat esiin vasta kun siemenet murskataan, kokonaisina, liotettuina niillä on lähinnä suolen toimintaa edistävä vaikutus. Miten olette rikkoneet siemenet. Olen yrittänyt rikkoa niitä kuivina sauvasekoittimen erillisessä silppurissa, sama homma liotettujen siementen kanssa, kokonaisina pysyvät. Morttelistakaan ei ollut apua.

6

2872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ravintoter.

Mihin puutostilaan tai minkä puutteeseen tarvitset juuri näitä Chian siemeniä? vai sanoiko luontaistuotemyyjä sinulle että tarvitset niitä ?

• omegat esiin

Lähinnä Omegojen saantia turvaamaan, olen saanut jo yhden infarktin. Toisena syynä suoliston hyvinvoinniksi niiden kuidut ja se hyytelö jota syntyy runsaasti kun niitä liottaa. Näiden ominaisuuksien lisäksi ne sisältävät erittäin runsaasti muitakin hyvää tekeviä aineita.

• chian syäjä

Chiaa ei tarvitse rikkoa. Vatsanesteet ovat riittävän vahvat siihen touhuun. Saat kaikki ravinteet kokonaisista siemenistä. Maailmassa ainoastaan yksi suomenkielinen blogi kehottaa rikkomaan chiat, joten lähdekritiikkiä peliin! Tieteellisimmissä artikkeleissa on vastattu kysymykseen tarvitseeko rikkoa ja todettu ettei tarvitse.

• näin on

Blenderi eli tehosekotin tai mortteli.

Siemenet EIVÄT rikkoonnu elimistössä kovan kuorensa takia vaan tulevat kokonaisina ulos.

• Anonyymi00006

Höpöhöpö, liotettuna ovat ihan pehmeitä. 20 min pitäiis riittää, mutta itse annan liota vrk mehussa. Liottamatta ei kannata syödä, koska voivat laajentuessaan tukkia suoliston.

• Anonyymi00005

Olen kuullut, että kahvimylly rikkoisi ne. En ole vielä kokeillut. Kissani tarvitsisi vatsaansa sen chian siementen antaman suojan, mutta kun on lyhyt suolisto, ne tulevat vaan läpi, ilman rikkomista. Oksenteluun kyllä auttoivat heti näinkin. Kissani suolisto mennyt huonoon kuntoon kissojen valmisruuista. Sain hevosen omistajalta tämän vinkin, niille tosin voi antaa kuorineen, niiden suolisto kyllä sulattaa ne hyvin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe