Ateistit kuvittelevat, että moraali on jotain universaalia. Sellaisesta ei ole mitään näyttöä. Perustelkaahan nyt ateistit.
Moraali on tosiasiassa yksilöllistä. Olemme kaikki yksilöitä ja vastaamme ainoastaan Jumalalle joka henkilökohtaisesti johdattaa juuri meitä itseämme.
Mikä on toiselle hyväksi, on toiselle pahaksi. Homous kuitenkin on kaikille pahaksi.
Jokainen vastaa itse Jumalalle. Tästä ovat poikkeuksena ainoastaan ihmisten väliset liitot ja sopimukset ja yhteys. Esimerkiksi avioliitto, sotilasvala, seurakunta, selibaattilupaus yms.
Älkää siis kumartako tämän maailman kuninkaita kuin pässit narussa vaan seuratkaa Jumalaa ja pysykää liitoissa joihin olette ryhtyneet.
Moraali on yksilöllistä
44
91
Vastaukset
Moraalisäännöt ovat suhteellisen yleismaailmallisia sellaisia kulttuureja myöten joissa ei ole koskaan kuultukaan kristinuskosta. Lue kulttuurihistoriaa jos vielä olet lukutaitoinen.
- uskova mies,,
Ne ovatkin sääntöjä jotka perustuvat lakiin ja siten väkivaltaan. Vain ihmisen ja Jumalan välinen suhde on aidon moraalin lähde. Jumalalla on jokaiselle erilaiset säännöt.
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Ne ovatkin sääntöjä jotka perustuvat lakiin ja siten väkivaltaan. Vain ihmisen ja Jumalan välinen suhde on aidon moraalin lähde. Jumalalla on jokaiselle erilaiset säännöt.
Noin sanoo ihminen, joka on tehnyt itselleen omat säännöt. Jos 'Jumala antaa eri säännöt' voi elää vapaasti synnissä.
uskova mies,, kirjoitti:
> Jumalalla on jokaiselle erilaiset säännöt. <
Toivottavasti muistat tuon kun seuraavan kerran ilmoitat kuka on menossa heIvettiin.- uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
Noin sanoo ihminen, joka on tehnyt itselleen omat säännöt. Jos 'Jumala antaa eri säännöt' voi elää vapaasti synnissä.
Mitä syntiä siinä on että elää Jumalan sääntöjen mukaan?
Älähän nyt, tämä trolli kirjoittelee juttujaan ihan omasta ulottuvuudestaan, ja on vaikea arvioida miten siellä suhtaudutaan lukutaitoon. "I only read one book, but it`s the Good book, don´t you know. I act the way I act because the Good book tells me so.....if you just close your eyes and block your ears to the accumulated knowledge of the last 2000 years, then morally, guess what? You´re off the hook! And thank Christ you only have to read one book!" Älä ruoki trollia...
- ++++++
''Moraali on tosiasiassa yksilöllistä.''
Absoluuttista moraalia ei ole?- uskova mies,,
Jos moraali on yksilöllistä niin tekeekö se siitä mielestäsi suhteellista? Jokainen yksilö on maailmanhistoriallisesti arvokas Jumalan silmissä. Eikös juuri kollektiivinen moraali ole suhteellista? Sehän vaihtelee sen mukaan kenellä on isoin armeija. Yksilöllinen moraali sen sijaan on täysin absoluuttinen.
Ja te ateistit pidätte itseänne nii kovin individualisteina..
Te ette näköjään tiedä individualismista vielä yhtikäs mitään. - spällymälöö
uskova mies,, kirjoitti:
Jos moraali on yksilöllistä niin tekeekö se siitä mielestäsi suhteellista? Jokainen yksilö on maailmanhistoriallisesti arvokas Jumalan silmissä. Eikös juuri kollektiivinen moraali ole suhteellista? Sehän vaihtelee sen mukaan kenellä on isoin armeija. Yksilöllinen moraali sen sijaan on täysin absoluuttinen.
Te ette näköjään tiedä individualismista vielä yhtikäs mitään."Yksilöllinen moraali sen sijaan on täysin absoluuttinen."
Minun moraalini sallii sinun osoitteesi selvilleottamisen ja sinun murhaamisesi jollet heIvetin äkkiä häivy palstalta. Ja tämä on täysin absoluuttista. - ++++++
uskova mies,, kirjoitti:
Te ette näköjään tiedä individualismista vielä yhtikäs mitään.''Jos moraali on yksilöllistä niin tekeekö se siitä mielestäsi suhteellista?''
Kyllä, jos jokainen määrittelee oman moraalinsa. Ja näinhän tosiasiassa tapahtuukin. Melkein kaikilla, jotkut ulkoistavat moraalinsa auktoriteeteille, kuten jumalille, papistolle, johtajille, vanhemmilleen ja niin edes päin..
''Eikös juuri kollektiivinen moraali ole suhteellista?''
Sekin.
''Yksilöllinen moraali sen sijaan on täysin absoluuttinen.''
Ei silloin, kun ihminen muuttaa mielensä.
''Te ette näköjään tiedä individualismista vielä yhtikäs mitään.''
Sen minkä tarvitsee tietää. - uskova mies,,
++++++ kirjoitti:
''Jos moraali on yksilöllistä niin tekeekö se siitä mielestäsi suhteellista?''
Kyllä, jos jokainen määrittelee oman moraalinsa. Ja näinhän tosiasiassa tapahtuukin. Melkein kaikilla, jotkut ulkoistavat moraalinsa auktoriteeteille, kuten jumalille, papistolle, johtajille, vanhemmilleen ja niin edes päin..
Sekin.
Sen minkä tarvitsee tietää.Se, että moraali on yksilöllistä ei tosiaankaan tarkoita sitä että jokainen määrittelee oman moraalinsa vaan sitä että Jumala määrittää sen jokaiselle henkilökohtaisesti.
- ++++++
uskova mies,, kirjoitti:
Se, että moraali on yksilöllistä ei tosiaankaan tarkoita sitä että jokainen määrittelee oman moraalinsa vaan sitä että Jumala määrittää sen jokaiselle henkilökohtaisesti.
''Se, että moraali on yksilöllistä ei tosiaankaan tarkoita sitä että jokainen määrittelee oman moraalinsa vaan sitä että Jumala määrittää sen jokaiselle henkilökohtaisesti.''
Tuo on juuri sitä ulkoistamista, kuvittelet jumalan määrittelevän moraalisi, tosiasiassa teet sen ihan itse. - ++++++
++++++ kirjoitti:
''Jos moraali on yksilöllistä niin tekeekö se siitä mielestäsi suhteellista?''
Sekin.
Sen minkä tarvitsee tietää.''Yksilöllinen moraali sen sijaan on täysin absoluuttinen.''
Voisitko vastata tähänkin? - uskova mies,,
++++++ kirjoitti:
''Se, että moraali on yksilöllistä ei tosiaankaan tarkoita sitä että jokainen määrittelee oman moraalinsa vaan sitä että Jumala määrittää sen jokaiselle henkilökohtaisesti.''
Tuo on juuri sitä ulkoistamista, kuvittelet jumalan määrittelevän moraalisi, tosiasiassa teet sen ihan itse.Sinä näet jokapuolella ulkoistamista. Ulkoistatko itse paljonkin? Vai oletko siinä suhteessa muita ateisteja jumalattomia parempi?
- uskova mies,,
++++++ kirjoitti:
Voisitko vastata tähänkin?Mitä tekemistä ihmisen omalla mielenmuutoksella on minkään kanssa? Moraalisäännöt tulee Jumalalta jokaiselle yksilönä.
- ++++++
uskova mies,, kirjoitti:
Sinä näet jokapuolella ulkoistamista. Ulkoistatko itse paljonkin? Vai oletko siinä suhteessa muita ateisteja jumalattomia parempi?
Vai niin, aloitit kiemurtelun. No, kiemurtele itseksesi sitten.
- ++++++
uskova mies,, kirjoitti:
Mitä tekemistä ihmisen omalla mielenmuutoksella on minkään kanssa? Moraalisäännöt tulee Jumalalta jokaiselle yksilönä.
''Mitä tekemistä ihmisen omalla mielenmuutoksella on minkään kanssa? ''
Ihminen muuttaa mielensä, moraali muuttuu.
''Moraalisäännöt tulee Jumalalta jokaiselle yksilönä.''
Ja jokainen ihminen päättää itse, mitä mieltä jumala on milloinkin.
- Kyllästynyt
No kerrohan joku asia, joka on Jumalasi mukana moraalisesti oikein sinulle, mutta väärin muille.
- uskova mies,,
Minulle on oikein se minkä Jumala on ilmoittanut. Sitä en tiedä mikä muille on väärin. Heillä on henkilökohtainen suhde Jumalaan. He ovat liitossa Jumalan kanssa, seurakuntansa kanssa, aviopuolisonsa kanssa, he ovat ehkä vannoneet sotilasvalan. Mutta se mikä on heille hyväksi tai pahaksi on heidän ja Jumalan välinen asia ja jos he laiminlyövät tämän liiton Jumalaan, niin he myös vastaavat siitä.
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Minulle on oikein se minkä Jumala on ilmoittanut. Sitä en tiedä mikä muille on väärin. Heillä on henkilökohtainen suhde Jumalaan. He ovat liitossa Jumalan kanssa, seurakuntansa kanssa, aviopuolisonsa kanssa, he ovat ehkä vannoneet sotilasvalan. Mutta se mikä on heille hyväksi tai pahaksi on heidän ja Jumalan välinen asia ja jos he laiminlyövät tämän liiton Jumalaan, niin he myös vastaavat siitä.
Älä kiertele. Raamatussa on paljon Jeesuksen ohjeita. Mitä niistä Jumalasi on ilmoittanut sinulle, ettei sinun tarvitse noudattaa? On selvää, että joidenkin pitää, kun Jeesus kerran ne omilleen ohjeiksi antoi.
- uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
Älä kiertele. Raamatussa on paljon Jeesuksen ohjeita. Mitä niistä Jumalasi on ilmoittanut sinulle, ettei sinun tarvitse noudattaa? On selvää, että joidenkin pitää, kun Jeesus kerran ne omilleen ohjeiksi antoi.
Oletko kuullut sellaisesta kuin liiton veri? Oletko huomannut että siinä on sana "liitto"? Jos olet niin miksi kyselet Jeesuksen opetuksista kun ne verellä on kirjoitettu meidän sydämiimme?
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta kuin liiton veri? Oletko huomannut että siinä on sana "liitto"? Jos olet niin miksi kyselet Jeesuksen opetuksista kun ne verellä on kirjoitettu meidän sydämiimme?
Et siis kerta kaikkiaan voi vastata. Asia selvä. Kertoo siitä, että tiedät itsekin toimivasi väärin.
Jeesuksen seuraajat tunnistaa asioista, joista Jeesus sanoi heidät tunnistettavan. Oman koodistonsa rakentavat eivät ole Jeesuksen seuraajia. - uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
Et siis kerta kaikkiaan voi vastata. Asia selvä. Kertoo siitä, että tiedät itsekin toimivasi väärin.
Jeesuksen seuraajat tunnistaa asioista, joista Jeesus sanoi heidät tunnistettavan. Oman koodistonsa rakentavat eivät ole Jeesuksen seuraajia.Älä ymmärä väärin. Kukaan ei ole puhunut mistään omasta koodistosta. Mutta Jumalalla on jokaiselle oma laki. Olemme Jumalalle yksilöitä vaikka ateistit pitävätkin ihmisiä yhtenä massana.
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Älä ymmärä väärin. Kukaan ei ole puhunut mistään omasta koodistosta. Mutta Jumalalla on jokaiselle oma laki. Olemme Jumalalle yksilöitä vaikka ateistit pitävätkin ihmisiä yhtenä massana.
Turhaan enää jatkat. En tiedä, mihin jumalaan uskot, mutta Jeesuksen seuraaja et ole, kuten osoitit. Eikä se ateistien käsityksistä valehtelemalla kummenne. Ehkäpä tuo valehtelu on yksi asioista, joita uskot jumalasi sinulle erikseen sallivan.
- irti uskosta
uskova mies,, kirjoitti:
Älä ymmärä väärin. Kukaan ei ole puhunut mistään omasta koodistosta. Mutta Jumalalla on jokaiselle oma laki. Olemme Jumalalle yksilöitä vaikka ateistit pitävätkin ihmisiä yhtenä massana.
Mutta eikö samaan uskonlahkoon kuuluvien pidä noudattaa tietynlaista koodistoa, ja jollei noudata, potkitaan pois. Täytyy katkaista suhteen lähimpiin sukulaisiin ja koko yhteisöön. Ja mistä nämä niin varmat lait tulevat esim. jehovat eivät hyväksy veren siirtoa, lestat eivät hyväksy ehkäisyä, amishit eivät mitään nykyajan vempaimia tai sähköä, muista lahkoista puhumattakaan. Ovatko nämä heidän tapansa käskyjä yhden ja saman jumalan lakien noudattamista?
- uskova mies,,
irti uskosta kirjoitti:
Mutta eikö samaan uskonlahkoon kuuluvien pidä noudattaa tietynlaista koodistoa, ja jollei noudata, potkitaan pois. Täytyy katkaista suhteen lähimpiin sukulaisiin ja koko yhteisöön. Ja mistä nämä niin varmat lait tulevat esim. jehovat eivät hyväksy veren siirtoa, lestat eivät hyväksy ehkäisyä, amishit eivät mitään nykyajan vempaimia tai sähköä, muista lahkoista puhumattakaan. Ovatko nämä heidän tapansa käskyjä yhden ja saman jumalan lakien noudattamista?
Luitko aloituksen? Liitto seurakuntaan.
- uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
Turhaan enää jatkat. En tiedä, mihin jumalaan uskot, mutta Jeesuksen seuraaja et ole, kuten osoitit. Eikä se ateistien käsityksistä valehtelemalla kummenne. Ehkäpä tuo valehtelu on yksi asioista, joita uskot jumalasi sinulle erikseen sallivan.
Sinäkään et siis lukenut aloitusta? Moralisointi on näemmä sinun tapasi toimia mutta Jumalan tuomio on syntisen neuvoja väkevämpi.
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Sinäkään et siis lukenut aloitusta? Moralisointi on näemmä sinun tapasi toimia mutta Jumalan tuomio on syntisen neuvoja väkevämpi.
Jeesus kertoi, mistä seuraajansa tuntee. Ei kertonut, että tuolle on yhdet ohjeet ja tuolle toiset. Sanoi, että seuraajansa laittavat kätensä sairaiden päälle ja nämä paranevat jne. Jos minä sanoessani tämän moralisoin, niin silloin moralisoi Jeesuskin.
Sinulla on toki täysi vapaus uskoa juuri sellaiseen jumalaan kuin haluat, ei sitä kukaan sinulta vie pois. Kannattaa vain tehdä selväksi, että sinun jumalasi antaa kaikille eri säännöt eikä Jeesuksen Raamatussa kertomia käskyjä tarvitse noudattaa sellaisenaan. Sinut muuten helposti sekoitetaan Jeesuksen seuraajiin ensalkuun. - paskova mies,,
uskova mies,, kirjoitti:
Luitko aloituksen? Liitto seurakuntaan.
Eikai sinun jumalaharhaisia aivopierujasi kukaan ole enää lukenu aikoihin :D
- uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
Jeesus kertoi, mistä seuraajansa tuntee. Ei kertonut, että tuolle on yhdet ohjeet ja tuolle toiset. Sanoi, että seuraajansa laittavat kätensä sairaiden päälle ja nämä paranevat jne. Jos minä sanoessani tämän moralisoin, niin silloin moralisoi Jeesuskin.
Sinulla on toki täysi vapaus uskoa juuri sellaiseen jumalaan kuin haluat, ei sitä kukaan sinulta vie pois. Kannattaa vain tehdä selväksi, että sinun jumalasi antaa kaikille eri säännöt eikä Jeesuksen Raamatussa kertomia käskyjä tarvitse noudattaa sellaisenaan. Sinut muuten helposti sekoitetaan Jeesuksen seuraajiin ensalkuun.Puhut kyllä osittain asiaa mutta nuo ovat itsestäänselvyyksiä. Viestiäsi ei selkeästi ole kohdistettu kenellekään muulle kuin minulle. Miksi sinä minua moralisoit? Jumala puhuu minulle joten miksi kuvittelet etten tiedä mitä Hän minulta odottaa? Minun viestini sen sijaan on suunnattu kaikille. Ja jos olisit uskossa niin ymmärtäisit että ihminen ei pelastu tekojen kautta vaan uskon kautta. Ajatuksesi ovat kuitenkin itseriittoisuuden mustaamia. Eikä minulla ole lupa olla kanssasi tekemisissä.
Jätä minut rauhaan sillä sinä et ole Jumalan oma. - Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Puhut kyllä osittain asiaa mutta nuo ovat itsestäänselvyyksiä. Viestiäsi ei selkeästi ole kohdistettu kenellekään muulle kuin minulle. Miksi sinä minua moralisoit? Jumala puhuu minulle joten miksi kuvittelet etten tiedä mitä Hän minulta odottaa? Minun viestini sen sijaan on suunnattu kaikille. Ja jos olisit uskossa niin ymmärtäisit että ihminen ei pelastu tekojen kautta vaan uskon kautta. Ajatuksesi ovat kuitenkin itseriittoisuuden mustaamia. Eikä minulla ole lupa olla kanssasi tekemisissä.
Jätä minut rauhaan sillä sinä et ole Jumalan oma.En tietenkään ole Jumalan oma, olen ateisti. Et ole Jumalan oma sinäkään, koska ohitat Jeesuksen seuraajien tunnusmerkit väittäen, että tiedät paremmin. Jonkun jumalan oma varmaan kyllä. Et tietenkään voi seurata Jeesusta, jos hän ei sinua omakseen tunnista. Heijastat oman itseriittoisuutesi minuun. Minulla ei moisia harhakuvitelmia ole itsestäni.
Tiedän ettei kristinuskossa pelastu tekojen kautta - mutta usko ilman tekoja on kuollut, eikä jokainen, joka huutaa Herra, pääse paratiisiin, vaan se, joka tekee Taivaallisen Isän tahdon. Joten sinä väität taas minusta asioita, joista sinulla ei ole mitään tietoa.
Ja toki puhun sinulle, kun viestiisi vastaan. Koet moralisoinniksi Raamattuun viittaamisen. Mielenkiintoista. Mutta sehän tulikin jo selväksi, että se ei ole sinun uskontosi, joten varmaan se siltä tuntuukin. Kuten sanottua, sinulla on vapaus uskoa mihin haluat, mutta kannattaa tehdä selväksi, mikä se on. Kätevää, miten et saakaan olla minun kanssani tekemisissä, kun valheesi tulivat esiin ;) Eikö olekin helpompi poistua paikalta kuin tehdä parannusta? - K.R.S.
uskova mies,, kirjoitti:
Puhut kyllä osittain asiaa mutta nuo ovat itsestäänselvyyksiä. Viestiäsi ei selkeästi ole kohdistettu kenellekään muulle kuin minulle. Miksi sinä minua moralisoit? Jumala puhuu minulle joten miksi kuvittelet etten tiedä mitä Hän minulta odottaa? Minun viestini sen sijaan on suunnattu kaikille. Ja jos olisit uskossa niin ymmärtäisit että ihminen ei pelastu tekojen kautta vaan uskon kautta. Ajatuksesi ovat kuitenkin itseriittoisuuden mustaamia. Eikä minulla ole lupa olla kanssasi tekemisissä.
Jätä minut rauhaan sillä sinä et ole Jumalan oma.''Jätä minut rauhaan sillä sinä et ole Jumalan oma.''
Kuka täällä mielestäsi on sellainen? Mainitse nimimerkki. - uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
En tietenkään ole Jumalan oma, olen ateisti. Et ole Jumalan oma sinäkään, koska ohitat Jeesuksen seuraajien tunnusmerkit väittäen, että tiedät paremmin. Jonkun jumalan oma varmaan kyllä. Et tietenkään voi seurata Jeesusta, jos hän ei sinua omakseen tunnista. Heijastat oman itseriittoisuutesi minuun. Minulla ei moisia harhakuvitelmia ole itsestäni.
Tiedän ettei kristinuskossa pelastu tekojen kautta - mutta usko ilman tekoja on kuollut, eikä jokainen, joka huutaa Herra, pääse paratiisiin, vaan se, joka tekee Taivaallisen Isän tahdon. Joten sinä väität taas minusta asioita, joista sinulla ei ole mitään tietoa.
Ja toki puhun sinulle, kun viestiisi vastaan. Koet moralisoinniksi Raamattuun viittaamisen. Mielenkiintoista. Mutta sehän tulikin jo selväksi, että se ei ole sinun uskontosi, joten varmaan se siltä tuntuukin. Kuten sanottua, sinulla on vapaus uskoa mihin haluat, mutta kannattaa tehdä selväksi, mikä se on. Kätevää, miten et saakaan olla minun kanssani tekemisissä, kun valheesi tulivat esiin ;) Eikö olekin helpompi poistua paikalta kuin tehdä parannusta?Raamattua tulee lukea Pyhän hengen vaikutuksesta. Ilman sitä on melko yhdentekevää mitä sieltä sattuu löytämään joten aloita omasta Jumalsuhteestasi ja hakeudu seurakuntaan, niin pystyt lukemaan Raamattua oikealla tavalla. Rukoilen puolestasi.
- uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
En tietenkään ole Jumalan oma, olen ateisti. Et ole Jumalan oma sinäkään, koska ohitat Jeesuksen seuraajien tunnusmerkit väittäen, että tiedät paremmin. Jonkun jumalan oma varmaan kyllä. Et tietenkään voi seurata Jeesusta, jos hän ei sinua omakseen tunnista. Heijastat oman itseriittoisuutesi minuun. Minulla ei moisia harhakuvitelmia ole itsestäni.
Ja toki puhun sinulle, kun viestiisi vastaan. Koet moralisoinniksi Raamattuun viittaamisen. Mielenkiintoista. Mutta sehän tulikin jo selväksi, että se ei ole sinun uskontosi, joten varmaan se siltä tuntuukin. Kuten sanottua, sinulla on vapaus uskoa mihin haluat, mutta kannattaa tehdä selväksi, mikä se on. Kätevää, miten et saakaan olla minun kanssani tekemisissä, kun valheesi tulivat esiin ;) Eikö olekin helpompi poistua paikalta kuin tehdä parannusta?Ja taivaallisen Isän tahdon voi tehdä vain seuraamalla Jeesusta ei mitenkään muuten. Suhde Jeesukseen on jatkuva sillä Jeesus on elävä Jumala.
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Raamattua tulee lukea Pyhän hengen vaikutuksesta. Ilman sitä on melko yhdentekevää mitä sieltä sattuu löytämään joten aloita omasta Jumalsuhteestasi ja hakeudu seurakuntaan, niin pystyt lukemaan Raamattua oikealla tavalla. Rukoilen puolestasi.
Juu parempi näin, niin sinun ei tarvitse tehdä parannusta taaskaan ;) Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä aina vain kauemmas Jeesuksesta.
- Kyllästynyt
uskova mies,, kirjoitti:
Ja taivaallisen Isän tahdon voi tehdä vain seuraamalla Jeesusta ei mitenkään muuten. Suhde Jeesukseen on jatkuva sillä Jeesus on elävä Jumala.
Näinpä. Sinä et kuitenkaan Jeesusta seuraa ja siksi sinussa eivät näy merkit, joista Jeesus itse sanoi omansa tunnistavansa. Mutta hyvää matkaa tosiaan sinne minne oletkaan menossa. Ehkä teet joskus parannuksen, ehkä jatkat ylpeilyä. Mene tiedä.
- uskova mies,,
Kyllästynyt kirjoitti:
Näinpä. Sinä et kuitenkaan Jeesusta seuraa ja siksi sinussa eivät näy merkit, joista Jeesus itse sanoi omansa tunnistavansa. Mutta hyvää matkaa tosiaan sinne minne oletkaan menossa. Ehkä teet joskus parannuksen, ehkä jatkat ylpeilyä. Mene tiedä.
Jos valehtelu on se tapa jolla sinun on määrä hoitaa omaa tehtävääsi, niin rukoilen sinulle mitä parasta kykyä siihen. Vale on lopunaikojen merkki ja siten merkki Jeesuksen paluusta.
Kyllästynyt kirjoitti:
Ja toki puhun sinulle, kun viestiisi vastaan. Koet moralisoinniksi Raamattuun viittaamisen. Mielenkiintoista. Mutta sehän tulikin jo selväksi, että se ei ole sinun uskontosi, joten varmaan se siltä tuntuukin. Kuten sanottua, sinulla on vapaus uskoa mihin haluat, mutta kannattaa tehdä selväksi, mikä se on. Kätevää, miten et saakaan olla minun kanssani tekemisissä, kun valheesi tulivat esiin ;) Eikö olekin helpompi poistua paikalta kuin tehdä parannusta?Itse asiassa ainakin uselmmat kirkot näkee tuon toisin. Suosittu lähde näkemykselle uskovilla on Jeesuksen ristillä käymä keskustelu toisen ristiinnaulitun kanssa. Rikollisen kysytty jeesukselta miten pelastua, jeesus totesi etää häneen uskomalla rikollinen jakaa hänen kanssaan paratiisinvielä samana iltana. Eli jos raamattuun päätää uskoa, niin sillä lailla se on.
twiikeri kirjoitti:
Itse asiassa ainakin uselmmat kirkot näkee tuon toisin. Suosittu lähde näkemykselle uskovilla on Jeesuksen ristillä käymä keskustelu toisen ristiinnaulitun kanssa. Rikollisen kysytty jeesukselta miten pelastua, jeesus totesi etää häneen uskomalla rikollinen jakaa hänen kanssaan paratiisinvielä samana iltana. Eli jos raamattuun päätää uskoa, niin sillä lailla se on.
Ja pointtihan on siis se, että tältä rikolliselta ei vaadittu mitään muuta kuin Jeesukseen turvaamista. En henkilökohtaisesti näihin juttuihin usko, mutta hyviä tekoja kannattaa toki tehdä. Jo kaikenlaiset elämän monimutkaiset kausaalisuhteet aiheuttaa sen, että todennäköisesti hyvät teot palaavat takaisin itseä kohti, ja aika vähäisilläkin pahoilla teoilla voi olla kauaskantoiset seuraukset.
- uskova mies,,
twiikeri kirjoitti:
Ja pointtihan on siis se, että tältä rikolliselta ei vaadittu mitään muuta kuin Jeesukseen turvaamista. En henkilökohtaisesti näihin juttuihin usko, mutta hyviä tekoja kannattaa toki tehdä. Jo kaikenlaiset elämän monimutkaiset kausaalisuhteet aiheuttaa sen, että todennäköisesti hyvät teot palaavat takaisin itseä kohti, ja aika vähäisilläkin pahoilla teoilla voi olla kauaskantoiset seuraukset.
Mutta onkin sitten toinen juttu että kuinka monella rikollisella viime kädessä on kykyä ja halua uskoa Jeesukseen. Ehkä yksi tuhannesta murhaajasta voi saada uskon lahjan.
- huolissaan
Uskovan miehen tulisi heti hakeutua tänne apua saamaan:
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/kellokosken-sairaala/Sivut/default.aspx - atte3434
mitä enemmän lukee uskovan miehen juttuja sitä enemmän olen vakuuttunut, että hänellä on mielenterveydellisiä ongelmia..
Uskova mies kirjoitti: *Suhde Jeesukseen on jatkuva sillä Jeesus on elävä Jumala.*
Koska väittämän mukaan Jeesus on yksi ja sama jumala joka on taivaassa (ja tietysti myös pyhänä henkenä), asettuvat Jeesuksen viimeiset sanat ristillä verrattain outoon valoon:
"Eeli, Eeli, lama sabaktani?" (Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?)
Hän siis huusi "Minä, minä, miksi minut hylkäsit?"
Absurdia.
Täytyy ilmeisesti olla yhtä tolaltaan kuin uskova mies, jotta moinen ristiriita ei synnytä epäilyksiä Raamatun paikkansapitävyydestä Jeesuksen sanomisten suhteen, tai sen suhteen että jotkut ovat keksineet että Jeesus(kin) on jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1403089
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau572438Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.291959- 1301637
- 751454
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761405Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641388- 891105
- 901049
- 1351027