Sheriffille kysymys ?

Miksi tällaisia viestialoituksia sallitaan palstalla joissa ei varsinaisesti ole mitään aihetta muuta kuin heti alkaa pilkata muita ?

Esimerkiksi nämä Alexin aloitukset nyt etusivun palstalla

Jeesusko vai kopittelija on Jumalan lain - rikkoja?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12243753

ja

Epäusko teettää..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12235017


Ensimmäisessä heti hyökätään Kopittelija007 vastaan ja aihe on vain tulkaa tänne yhdessä kilvan pilkkaamaan ! :O

Ja tämä toinen aivan samanlainen hyökkää heti Busmannin kimppuun ja alkaa puhumaan busmannin "ankeasta lapsuudesta adventti kodissa" ja siirtyy sitten
Kopittelijan kimpuun ja kertoo kuinka "kopittelijan usko alkaa rapistua"


Mitä järkeä näillä aloituksilla on !

Mitä mieltä Jari on ?

Nämä ei ole mitään opillisia kysymyksiä joihin minä aina aloituksissani tähtään ja en aloituksissani koskaan ole käyttänyt kenenkään nimiä paitsi siinä missä tein vertauksen juuri siitä mitä Henkilökohtaisen nimen mainitseminen kertomuksessa juuri tarkoittaa ja kun mainitsin siinä Timo Flinkin nimen niin se poistettiin kahdesti ja sitten kun laitoin vertaukseeni oman nimeni niin se sai jäädä !
Ps. Korjaan... on toinenkin... mutta se menee näin "Tässä Timo Flink opettaa valheellisesti" ja sen jälkeen aloituksessani lainaan Timo Flinkin blogia ja perustelen väitettäni ja tämäkin aloitus kuitenkin perustuu puhtaasti opillisiin kysymyksiin Adventismissa ! Ilman lainausta blogista en sitä artikkeliani olisi voinut tehdä !
Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12180563#comment-0


Myös Sirkka-Iita teki alussa aloituksia missä aloitti aloitukset että Kopittelija007 sanoi sitä ja tätä ja ne oli olettamusta siitä mitä sanoin ei faktaa...mutta kun kielsin ettei niin saa tehdä niin Sirkka-Iita on nyt semmoiset aloitukset lopettanut !

MINUN MIELESTÄNI PALSTOILLE EI SAISI LAITTAA ALOITUKSIA JOTKA SUORAAN TOISEN NIMELLÄ HYÖKKÄÄ TOISTA VASTAAN HENKILÖKOHTAISESTI PILKKA MIELESSÄ !

Mitä mieltä Jari on ?

Sama koskee myös niitä viestejä jotka suoraan kohdistuu "Jarinhotelliin" !

Adventismin tai muiden järjestöjen ja heidän oppiensa arvostelu on eri asia kuin jonkun
täällä kirjoittavan yksityishenkilön vääristely ja flaskaaminen !

Opilliset kysymykset ovat opillisia kysymyksiä ja haukkuminen ja toisten flaskaaminen ja vielä "puskista" on ihan eri juttu... sama koskee näitä kahden sanan Pyh huutelijoita !


Terkuin: Jarmo Mäenpää ( "Jamppe", "Otakoppi", "Kopittelija007" )

70

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen sisar

      Kun nyt poistamisesta on kyse, niin rohkenen minäkin kysellä, että MIKSI ei toisten aito lohduttaminenkaan täällä enää ole sallittua? Konkreettisesti eileniltainen keskusteluni "adventtisisaren" kanssa. Kerrankin jotain myönteistä tällä palstalla, kauniita sanoja ja välittämistä. Aamulla se ketju (9. Käsky) olikin poistettu - tillalla toinen samalla otsikolla, mutta ilmeisesti eri ketju (2.0). Saisinko asiallisen vastauksen, kiitos!

      • Ketjun poistin itse minä ketjun aloittaja koska ketju oli laitettu täyteen "jutustelua" ja haukkumisia myös, jotka ei liittynyt mitenkään aloituksen aiheeseen ja näin hämärtäen täysin sen aloituksen AIHEEN !

        Kannattaa perustaa sellainen "ihana" jutusteluketju minun mielestäni ihan omaksi kokonaisuudekseen ja pitää opilliset kysymykset opillisina...

        Eikö näin ole hyvä....

        Eli tee mieluimmin oma ketju vaikka nimellä " IHANA KETJU " :)

        On siellä minullakin ketju "Rakkausruno" johon voi kirjoittaa vaikka runoja ja laittaa musiikkia ! ♥


      • Toinen sisar
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ketjun poistin itse minä ketjun aloittaja koska ketju oli laitettu täyteen "jutustelua" ja haukkumisia myös, jotka ei liittynyt mitenkään aloituksen aiheeseen ja näin hämärtäen täysin sen aloituksen AIHEEN !

        Kannattaa perustaa sellainen "ihana" jutusteluketju minun mielestäni ihan omaksi kokonaisuudekseen ja pitää opilliset kysymykset opillisina...

        Eikö näin ole hyvä....

        Eli tee mieluimmin oma ketju vaikka nimellä " IHANA KETJU " :)

        On siellä minullakin ketju "Rakkausruno" johon voi kirjoittaa vaikka runoja ja laittaa musiikkia ! ♥

        Okay, luulin, että luotsi sen oli poistanut enkä voinut ymmärtää, miksi... Kiitos selvityksestä!

        Olen huomannut lemmenketjusi, mutta ei sinne oikein rohkene tulla, kun se tuntuu olevan niin intensiivisen henkilökohtainen. Että voitte olla rauhassa ihan kahden suukkoinenne - liikuttavaa, mutta teidän keskeinen. Siis suo sen teille, ilman muuta. Mutta samoin olisi miellyttävää, jos toisillekin ihmisille annettaisiin tilaisuus sydämelliseen kirjoitteluun sitä pilkkaamatta. Jokainen saa halata ketä haluaa, lohduttaa ketä haluaa, eikö vain?


      • Toinen sisar kirjoitti:

        Okay, luulin, että luotsi sen oli poistanut enkä voinut ymmärtää, miksi... Kiitos selvityksestä!

        Olen huomannut lemmenketjusi, mutta ei sinne oikein rohkene tulla, kun se tuntuu olevan niin intensiivisen henkilökohtainen. Että voitte olla rauhassa ihan kahden suukkoinenne - liikuttavaa, mutta teidän keskeinen. Siis suo sen teille, ilman muuta. Mutta samoin olisi miellyttävää, jos toisillekin ihmisille annettaisiin tilaisuus sydämelliseen kirjoitteluun sitä pilkkaamatta. Jokainen saa halata ketä haluaa, lohduttaa ketä haluaa, eikö vain?

        Yksi hyvä asia on tehdä itselleen oma "nikki" jolla voi kirjoittaa ja jos siltä tuntuu niin voi sitten poistaa koko ketjun (kai?) - itse en ole kyllä kokeillut ainakaan vielä...Nikin voi myös n.s. piiloittaa jos haluaa .. niin minäkin tein kun näin sen tarpeelliseksi.
        Huomaa että jokainen saa olla vapaa palstalla ja tehdä niinkuin haluaa kunhan pysyy sääntöjen rajoissa.
        Täällä on aina sellaisia jotka arvostelevat - yksi sitä toinen tätä - mutta ei jokaisen halujen perässä kukaan voi juosta - siis ehdotukseni on : Tee nikki itselles ja ole oma itsesi - rehellinen niin itsellesi kuin muille - se riittää .

        alex


      • fact,
        alex.kasi kirjoitti:

        Yksi hyvä asia on tehdä itselleen oma "nikki" jolla voi kirjoittaa ja jos siltä tuntuu niin voi sitten poistaa koko ketjun (kai?) - itse en ole kyllä kokeillut ainakaan vielä...Nikin voi myös n.s. piiloittaa jos haluaa .. niin minäkin tein kun näin sen tarpeelliseksi.
        Huomaa että jokainen saa olla vapaa palstalla ja tehdä niinkuin haluaa kunhan pysyy sääntöjen rajoissa.
        Täällä on aina sellaisia jotka arvostelevat - yksi sitä toinen tätä - mutta ei jokaisen halujen perässä kukaan voi juosta - siis ehdotukseni on : Tee nikki itselles ja ole oma itsesi - rehellinen niin itsellesi kuin muille - se riittää .

        alex

        Eiköhän olisi sinunkin alex parasta, heittää nuo" irvailut kommentit " , pois ja edes yrittää muodostaa jonkin laista hieman edes; säädyllistä keskustelua, jossa jossa toiset johdattelisivat sinut pikkuhiljaa ymmärtämään historiallisesti Pyhien kirjoitusten, vaikkapa esimerkiksi raamatun historian merkitystä, koska nyt sinun olisi aika, jo jotakin ymmärtää, sillä olet niin kauan täällä asiattomia lörpellyt, että johon vähänkin fiksummat kommentoijat kyllästyvät. Sinun pitäisi itse ymmärtää, et vain tarpoisi siellä kaukana jäljessä huutelemassa "roskaa ",kuin ajattelemato pikku-lapsi. Sillä sitä se on ollut näillä palstoilla kohta jo vuosikymmenen, vai oletko mielestäsi muuta, kuin mitä edellä mainitsin, niin jospa ainakin yrittäisit.!!


      • alex.kasi kirjoitti:

        Yksi hyvä asia on tehdä itselleen oma "nikki" jolla voi kirjoittaa ja jos siltä tuntuu niin voi sitten poistaa koko ketjun (kai?) - itse en ole kyllä kokeillut ainakaan vielä...Nikin voi myös n.s. piiloittaa jos haluaa .. niin minäkin tein kun näin sen tarpeelliseksi.
        Huomaa että jokainen saa olla vapaa palstalla ja tehdä niinkuin haluaa kunhan pysyy sääntöjen rajoissa.
        Täällä on aina sellaisia jotka arvostelevat - yksi sitä toinen tätä - mutta ei jokaisen halujen perässä kukaan voi juosta - siis ehdotukseni on : Tee nikki itselles ja ole oma itsesi - rehellinen niin itsellesi kuin muille - se riittää .

        alex

        alex.kasi: " jos siltä tuntuu niin voi sitten poistaa koko ketjun (kai?) -"

        Havaintojeni perusteella sanoisin, ettei enää voi poistaa ketjuaan, mutta kun poistaa aloitusviestinsä, ei kukaan voi lisätä kommentteja enää. EIKÄ ITSE VOI POISTAA MUITA VIESTEJÄÄN. Eli - en ole vielä kokeillut - mutta lienee niin, että poistaa ensin muut pois haluamansa viestit JA VASTA VIIMEISEKSI ALOITUKSENSA.

        Yst. terv.
        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        alex.kasi: " jos siltä tuntuu niin voi sitten poistaa koko ketjun (kai?) -"

        Havaintojeni perusteella sanoisin, ettei enää voi poistaa ketjuaan, mutta kun poistaa aloitusviestinsä, ei kukaan voi lisätä kommentteja enää. EIKÄ ITSE VOI POISTAA MUITA VIESTEJÄÄN. Eli - en ole vielä kokeillut - mutta lienee niin, että poistaa ensin muut pois haluamansa viestit JA VASTA VIIMEISEKSI ALOITUKSENSA.

        Yst. terv.
        antti

        Kun poistaa pelkästään ALOITUSVIESTIN niin koko ketju poistuu !

        Ja kirjautunut NIKKI voi näin tehdä jos haluaa !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Kun poistaa pelkästään ALOITUSVIESTIN niin koko ketju poistuu !

        Ja kirjautunut NIKKI voi näin tehdä jos haluaa !

        Aha, hyvä tietää. Mutta mä en oo vanhoja esiin nostettuja ketjuja saanut pois aloituksen poistolla. Oiskohan niin, että on vain minun koneeseeni näytölle jäänyt. Niin kai.


    • HÄPEÄ!!!!

      SINÄ HERJAAT TÄÄLLÄ IHMISIÄ!!!! IHAN TURHAAN TEKEYDYT MARTTYYRIKSI. OTA TUKKI OMASTA SILMÄSTÄS!!!!!

      • Eikö verbaalisuutesi parempaan pystynyt... :(


      • adventtisisar
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Eikö verbaalisuutesi parempaan pystynyt... :(

        etkö verbaalisuudessasi parempaan pystynyt... olisi ollut bond-agentti oikeampi tapa kirjoittaa asia... korjasin, vaikka olenkin vain tyhmä neitsyt... lamppuni valo varmaan sammuu kohta. toivon tietysti ettei.


    • JA EDELLEEN...

      Asiani koskee näitä ALOITUKSIA !

    • Minä sain aikoinani Suomen Biljardiliiton keskusteluihin porttikiellon nimimerkillä Jamppe sen tähden, että aika usein tuttujen kaverieni kesken siirryimme ohi aiheen ja aloimme keskustella uskonnollisista aiheista ja keskustelut rönsyilivät pois Biljardiaiheesta vaikka henkinen tasapaino kuuluu siihenkin lajiin mutta toisia se
      ärsytti niin paljon että IP- osoitteeni laitettiin sulkuun !

      Nyt kirjoitan siellä eri nimimerkillä " John Hillock " eli "Jarmo Mäenkukkula" ;D
      Ja en ole nyt puhunut siellä ns."uskon" asioista vaan biljardista !

      Mutta sama pitäisi kyllä tehdä täälläkin eli pysyä AIHEESSA ! :)

      • maalataan taloa

        Voithan sinä jamppe vetää jo yhtäläisyysmerkit kirjoituksiisi.

        Tavallaan "huudat" omaa tuut, tuut, tuut sanomaasi, mutta kun ei toisten sanoma kolahda, niin pakkoko sitä on edelleen "tuutata". Eihän asiat miksikään muutu.

        Kysyisin, että eikä Suomessa ole uskonnonvapaus jokaisella harjoittaa uskoaan?

        Jos sinä käytät oikeuttasi ja tuuttaat, niin on muistettava sitten, että toisellakin on oikeus uskoa ja kun olet sanomasi sanonut, niin lyhyestä virsti kaunis.

        Eli ei kannata lähteä, niinkuin joku täällä vuodesta toiseen purkaa omaa pahaa oloaan samoilla aloituksilla ja niihin saa samat vastaukset.
        Mihin se johtaa??

        Eli tämä aloittaja joka "kertaa" mantraansa, on jo sydämeltään luonnevikaisuus, kun haluaa "kiusata" lähimmäisiään, vuosien purkutoistolla.

        Kun ja koska jonkun aihepiirin käy, se on keskusteltu ja tavallaan puheenjohtajan nuija pöytään ja seuraava aihe. Mutta jokaiselle se sama uskonvapaus, jopa ateistille, kunhan ei ala rassaamaan, niinkuin nuohooja, kun unohtuu piipunnokkaan.

        Tuolla toisella palstalla eräs "kertaaja" jauhaa tietenkin luterilaisen kaavun peittämänä. On tavallaan eronnut omastaan, rukouspiirissä jäänyt yksin ja kaikki kaikonneet, mutta se oma mantra, että tämä napa näkyy, on päällimmäinen.
        Unohtaa, että toisillakin on oikeus uskoa uskovien kasteseen ja armolahjoihin.
        Jos kirjoittaisi kerran, tai pari ja aihe on selvä, jättäisi, mutta se lähtee hänenkin kohdalla jostain muualta, kuin Hengestä sanoman ydin. Se menee sen palstan kiusaamisen piikkiin jo, koska toisilla on vapaus, uskonnonvapaus uskoa, niinkuin he uskovat.
        Kun näin katsomme peiliin, "minä" mukaanlukien, voimme oppia ja toivottavasti itsekin opin sen oikeuteni tähden, vapaus, mitä se on.
        Adventisteilla tämä on vaikka pienempänä valona elleni, ismompana raamattu, usko, kaste, ehtoollinen, jalkojenpesu, sapatti, kuolema, uni, ei välitilaa, ylösnousemus, ajatus Ylipapin Jeesuksen monennäköisestä näköalasta jne. jne.
        Eikö heillä ole oikeus siihen? Jos kunnioitamme uskonvapautta, niin mitä sanakin sanoo? Antaa kasvaa vaan. Viimeinen "tuomiopäivä" mittaa meidät kaikki.
        Peruskivestä on kyse, mille on rakennettu.

        Vai mitäpä tuumaat. ?

        Mutta, jos tuota perusarvoa haluat polkea, niin tuskin kenenkään kannattaa sitten lähteä vaihtamaan ajatuksia. Mutta, nyt lähden maalaamaan taloa tuonne 5 km. päähän. Työ alkaa klo 8.00... tai pohjatyöt on kesken.


      • maalataan taloa kirjoitti:

        Voithan sinä jamppe vetää jo yhtäläisyysmerkit kirjoituksiisi.

        Tavallaan "huudat" omaa tuut, tuut, tuut sanomaasi, mutta kun ei toisten sanoma kolahda, niin pakkoko sitä on edelleen "tuutata". Eihän asiat miksikään muutu.

        Kysyisin, että eikä Suomessa ole uskonnonvapaus jokaisella harjoittaa uskoaan?

        Jos sinä käytät oikeuttasi ja tuuttaat, niin on muistettava sitten, että toisellakin on oikeus uskoa ja kun olet sanomasi sanonut, niin lyhyestä virsti kaunis.

        Eli ei kannata lähteä, niinkuin joku täällä vuodesta toiseen purkaa omaa pahaa oloaan samoilla aloituksilla ja niihin saa samat vastaukset.
        Mihin se johtaa??

        Eli tämä aloittaja joka "kertaa" mantraansa, on jo sydämeltään luonnevikaisuus, kun haluaa "kiusata" lähimmäisiään, vuosien purkutoistolla.

        Kun ja koska jonkun aihepiirin käy, se on keskusteltu ja tavallaan puheenjohtajan nuija pöytään ja seuraava aihe. Mutta jokaiselle se sama uskonvapaus, jopa ateistille, kunhan ei ala rassaamaan, niinkuin nuohooja, kun unohtuu piipunnokkaan.

        Tuolla toisella palstalla eräs "kertaaja" jauhaa tietenkin luterilaisen kaavun peittämänä. On tavallaan eronnut omastaan, rukouspiirissä jäänyt yksin ja kaikki kaikonneet, mutta se oma mantra, että tämä napa näkyy, on päällimmäinen.
        Unohtaa, että toisillakin on oikeus uskoa uskovien kasteseen ja armolahjoihin.
        Jos kirjoittaisi kerran, tai pari ja aihe on selvä, jättäisi, mutta se lähtee hänenkin kohdalla jostain muualta, kuin Hengestä sanoman ydin. Se menee sen palstan kiusaamisen piikkiin jo, koska toisilla on vapaus, uskonnonvapaus uskoa, niinkuin he uskovat.
        Kun näin katsomme peiliin, "minä" mukaanlukien, voimme oppia ja toivottavasti itsekin opin sen oikeuteni tähden, vapaus, mitä se on.
        Adventisteilla tämä on vaikka pienempänä valona elleni, ismompana raamattu, usko, kaste, ehtoollinen, jalkojenpesu, sapatti, kuolema, uni, ei välitilaa, ylösnousemus, ajatus Ylipapin Jeesuksen monennäköisestä näköalasta jne. jne.
        Eikö heillä ole oikeus siihen? Jos kunnioitamme uskonvapautta, niin mitä sanakin sanoo? Antaa kasvaa vaan. Viimeinen "tuomiopäivä" mittaa meidät kaikki.
        Peruskivestä on kyse, mille on rakennettu.

        Vai mitäpä tuumaat. ?

        Mutta, jos tuota perusarvoa haluat polkea, niin tuskin kenenkään kannattaa sitten lähteä vaihtamaan ajatuksia. Mutta, nyt lähden maalaamaan taloa tuonne 5 km. päähän. Työ alkaa klo 8.00... tai pohjatyöt on kesken.

        Kaikki voi jokainen uskoa puolestani vaikka pihalla kasvavaan mäntyyn !

        Mutta se mistä minä kirjoitan täällä perustuu yksin RAAMATTUUN JA SEN
        ALKUPERÄISEEN KIRJOITETTUUN SANAAN JA SEN ALKUKIELEEN ! :)


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kaikki voi jokainen uskoa puolestani vaikka pihalla kasvavaan mäntyyn !

        Mutta se mistä minä kirjoitan täällä perustuu yksin RAAMATTUUN JA SEN
        ALKUPERÄISEEN KIRJOITETTUUN SANAAN JA SEN ALKUKIELEEN ! :)

        Ei perustu, vaan ainoastaan omiin tulkintoihisi niistä.


      • sellasta se
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kaikki voi jokainen uskoa puolestani vaikka pihalla kasvavaan mäntyyn !

        Mutta se mistä minä kirjoitan täällä perustuu yksin RAAMATTUUN JA SEN
        ALKUPERÄISEEN KIRJOITETTUUN SANAAN JA SEN ALKUKIELEEN ! :)

        Älä HUUUDA. Ja sinun juttusi eivät perustu Raamatuun vaan kirkon-perinnäisoppeihin ja se onkin sitten ihan eri juttu. Katolisen- ja Luterilaisenkin kirkon historiakin jo kammoksuttaa. Niin paljon pahaa ovat kirkko-isät tehneet vuosisatojen kuluessa - samat isät jotka tulkkasivat sinulle tuon uskontosi.


      • hassu kieli
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kaikki voi jokainen uskoa puolestani vaikka pihalla kasvavaan mäntyyn !

        Mutta se mistä minä kirjoitan täällä perustuu yksin RAAMATTUUN JA SEN
        ALKUPERÄISEEN KIRJOITETTUUN SANAAN JA SEN ALKUKIELEEN ! :)

        Ei ihmisen alkukielen jano, sammu sillä että tarjotaan veteen kastettu sormi, ja sanotaan: " Juo tästä, minä ammennan kameleillesikin vettä samalla kopittelijan opilla!

        Heh t. b


      • adventtisisarenne
        maalataan taloa kirjoitti:

        Voithan sinä jamppe vetää jo yhtäläisyysmerkit kirjoituksiisi.

        Tavallaan "huudat" omaa tuut, tuut, tuut sanomaasi, mutta kun ei toisten sanoma kolahda, niin pakkoko sitä on edelleen "tuutata". Eihän asiat miksikään muutu.

        Kysyisin, että eikä Suomessa ole uskonnonvapaus jokaisella harjoittaa uskoaan?

        Jos sinä käytät oikeuttasi ja tuuttaat, niin on muistettava sitten, että toisellakin on oikeus uskoa ja kun olet sanomasi sanonut, niin lyhyestä virsti kaunis.

        Eli ei kannata lähteä, niinkuin joku täällä vuodesta toiseen purkaa omaa pahaa oloaan samoilla aloituksilla ja niihin saa samat vastaukset.
        Mihin se johtaa??

        Eli tämä aloittaja joka "kertaa" mantraansa, on jo sydämeltään luonnevikaisuus, kun haluaa "kiusata" lähimmäisiään, vuosien purkutoistolla.

        Kun ja koska jonkun aihepiirin käy, se on keskusteltu ja tavallaan puheenjohtajan nuija pöytään ja seuraava aihe. Mutta jokaiselle se sama uskonvapaus, jopa ateistille, kunhan ei ala rassaamaan, niinkuin nuohooja, kun unohtuu piipunnokkaan.

        Tuolla toisella palstalla eräs "kertaaja" jauhaa tietenkin luterilaisen kaavun peittämänä. On tavallaan eronnut omastaan, rukouspiirissä jäänyt yksin ja kaikki kaikonneet, mutta se oma mantra, että tämä napa näkyy, on päällimmäinen.
        Unohtaa, että toisillakin on oikeus uskoa uskovien kasteseen ja armolahjoihin.
        Jos kirjoittaisi kerran, tai pari ja aihe on selvä, jättäisi, mutta se lähtee hänenkin kohdalla jostain muualta, kuin Hengestä sanoman ydin. Se menee sen palstan kiusaamisen piikkiin jo, koska toisilla on vapaus, uskonnonvapaus uskoa, niinkuin he uskovat.
        Kun näin katsomme peiliin, "minä" mukaanlukien, voimme oppia ja toivottavasti itsekin opin sen oikeuteni tähden, vapaus, mitä se on.
        Adventisteilla tämä on vaikka pienempänä valona elleni, ismompana raamattu, usko, kaste, ehtoollinen, jalkojenpesu, sapatti, kuolema, uni, ei välitilaa, ylösnousemus, ajatus Ylipapin Jeesuksen monennäköisestä näköalasta jne. jne.
        Eikö heillä ole oikeus siihen? Jos kunnioitamme uskonvapautta, niin mitä sanakin sanoo? Antaa kasvaa vaan. Viimeinen "tuomiopäivä" mittaa meidät kaikki.
        Peruskivestä on kyse, mille on rakennettu.

        Vai mitäpä tuumaat. ?

        Mutta, jos tuota perusarvoa haluat polkea, niin tuskin kenenkään kannattaa sitten lähteä vaihtamaan ajatuksia. Mutta, nyt lähden maalaamaan taloa tuonne 5 km. päähän. Työ alkaa klo 8.00... tai pohjatyöt on kesken.

        "...illan tullen sanoi hän, nyt mä lähden tästä talosta pois..."
        Kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta Rakkaus kolmiyhteiseen Jumalaan ei lopu milloinkaan. Adventtiuskostani en siis luovu, päinvastoin, jostain muusta oli pakko luopua...Rukoilen kaikkien palstalaiste puolesta, myös itseni, että löytäisin uuden onnen, ihmisen, joka on todela adventtiuskossa, eikä petturi... tai sen yhden kelmin kätyri... kelmi= käärme, kelmi= paholainen, kelmi= 10:ntä käskyä tahallaan rikkova ihminen


      • adventtisisar
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kaikki voi jokainen uskoa puolestani vaikka pihalla kasvavaan mäntyyn !

        Mutta se mistä minä kirjoitan täällä perustuu yksin RAAMATTUUN JA SEN
        ALKUPERÄISEEN KIRJOITETTUUN SANAAN JA SEN ALKUKIELEEN ! :)

        Bond-agentille: Väinö Linnan Tuntemattomassa sotilaassa muistaakseni sanotaan; että älkää lyökö päätänne "toista kertaa Karjalan mäntyyn", en sanatarkasti asiaa muista, sillä kirjaa ei ole hyllyssäni, muistelen vain...
        Varokaamme lyömästä päätämme siihen Karjalan mäntyyn, tai mihinkään mäntyyn, kun uskostamme puhumme. Uskon asia ei ole leikin asia. Kun uskoo sydämestään Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen, niin mäntyyn uskominen kuulostaa "halvalta armolta"...


    • Hei-


      Ei ole koskaan minulla ainokaistaan ihmiseen yksilöön persoonallisuuksiin liittyvää ajatustakaan minulla- Toimin vain ylläpidon ohjeen mukaan että kaikki "solvaava kielenkäyttö poistetaan heti ja pyritään siihen että on leppoisa tunnelma foorumilla."

      Ei kukaan ehdi- minäkään kaikkea lukea tarkasti.

      Kun kirjoittaa nätisti solvaamatta niin aroista aiheista voi keskustella vapaasti ja kiivastikin- Ei solvaamista siis !

      - Kysymyksien esittäminen- ja tidon kysyminen ja perusteltu mielipide ilman solvausta on hyvä metodi kirjoittaa aroistakin asioista.
      Näin kirjoittaa aina sopivasti.

      Täällä paltalla on aiheina sellaisia asioita joista itse ajattelen ettei pitäisi keskustella koska asiat ovat niin laajoja ja vaativat paljon aikaa ja tutkimista selvitäkseen.

      Yst. t. Jari Laurila

      • Suomi24 ylläpito

        Olet palstan pahin massapostittaja.


      • Suomi24 ylläpito kirjoitti:

        Olet palstan pahin massapostittaja.

        Jarilla kuitenkin on rauhallinen tyyli kirjoitella - eikä mollaa ketään, vaikka häntä utseään mollataan ihan liikaa. Ja asiaa tulee .. joskus ehkä liikaakin samassa ketjussa - en minäkän usko että porukka jaksaa kaikkea sulattaa samalla vauhdilla kuin Jari kirjoittelee..

        Mutta Jari on hyvä luotsi palstalle ..

        alex :)


      • alex.kasi kirjoitti:

        Jarilla kuitenkin on rauhallinen tyyli kirjoitella - eikä mollaa ketään, vaikka häntä utseään mollataan ihan liikaa. Ja asiaa tulee .. joskus ehkä liikaakin samassa ketjussa - en minäkän usko että porukka jaksaa kaikkea sulattaa samalla vauhdilla kuin Jari kirjoittelee..

        Mutta Jari on hyvä luotsi palstalle ..

        alex :)

        Joo mutta sinä Alex mollaat !

        Vai oletko kenties sokea...

        Sinulla nytkin etusivulla kaksi aloitusta ja pelkkää henkilökohtaisuuksiin menemistä !


    • Ei kai .. pelkästään henkilökohtaisuuksiin meneviä? - olen joka tapauksessa yrittänyt tuodä esiin raamatullisen näkökannan asioihin - olet varmaan huomannut että olen sitä mieltä että koko Raamatun sanoma ja sen opetukset muuttuvat toisenlaiseksi ja ristiriitaisiksi jos ihminen uskoo olevansa kuolematon synneissäänkin..

      Oletko ajatellut asiaa?

      Kuinka esimerkiksi Jumalan olemuksesta tulee täysin erilainen - riippuen siitä minkä kannan ihminen ottaa tässä kuolemattomuus asiassa. Mietihän asiaa...
      Jos seuraa ainoastaan Raamattua - on se kuva joka tulee esiin Jumalasta, että Jumala On oikeudenmukainen, rakkaudellinen, viisas (erehtymätön) ja että ne ovat juuri nämä Jumalan TÄYDELLISET OMINAISUUDET jotka tekevät Jumalasta kuolemattoman Elämän.

      Mutta jos uskomme opetuksiin joissa sanotaan että mekin olemme kuolemattomia syntisyydestämme huolimatta - siis ilman niitä ominaisuuksia jotka tekevät Jumalasta kuolemattoman - silloin muuttu kuva Jumalastakin aivan toisenlaiseksi kaikenlaisten uskontojen opetuksien myötä. Jumalasta tulee esimerkiksi luoja joka loi elämää ikuisesti piinattavaksi - toisin sanoen Jumala tekee sellaista mitä Raamattu - joka on saman Jumalan Sanaa - pitää syntinä ja sanoo että "synnin palkka on kuolema".

      Kun Israelilaiset aikanaan poltteivat lapsiaan tulessa (siellä Hinnomin laaksossa) niin mitä Jumala sanoi sellaisesta ? Muistatko?

      alex :) ..

      • Mutta tämähän on "sinun ongelmasi" miksi tuot tuota samaa ja vähän muutakin koko ajan minun aloituksiini niin sotkien koko ketjua ja niin että kukaan muu ei enää viitsi lukea koko ketjua...
        Pelkkää sekasotkua... Tämä on sinun tyylisi TROLLATA !

        Miksi et tee omia teologisia aloituksia vai etkö kykene siihen...

        Minulla on tuolla jo monta ketjua jotka ON TÄYSIN SOTEKETTU sinun
        Alex ja Ilm 18.4 ja Benedin toimesta niin että muut ei saa suunvuoroa !

        Kauhea selaaminen ja näiden nikkien ohittelu !

        Minä osaan teidän ajatuksenne jo ULKOA ei niitä tarvitse turinoida joka minun aloituksessani...

        Haluaisin ennemmin keskustella asiallisten ihmisten kanssa joilla on myös jotain sanottavaa eikä VAAHDOTA YHTÄ JA SAMAA !

        Käsitätkö sen...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mutta tämähän on "sinun ongelmasi" miksi tuot tuota samaa ja vähän muutakin koko ajan minun aloituksiini niin sotkien koko ketjua ja niin että kukaan muu ei enää viitsi lukea koko ketjua...
        Pelkkää sekasotkua... Tämä on sinun tyylisi TROLLATA !

        Miksi et tee omia teologisia aloituksia vai etkö kykene siihen...

        Minulla on tuolla jo monta ketjua jotka ON TÄYSIN SOTEKETTU sinun
        Alex ja Ilm 18.4 ja Benedin toimesta niin että muut ei saa suunvuoroa !

        Kauhea selaaminen ja näiden nikkien ohittelu !

        Minä osaan teidän ajatuksenne jo ULKOA ei niitä tarvitse turinoida joka minun aloituksessani...

        Haluaisin ennemmin keskustella asiallisten ihmisten kanssa joilla on myös jotain sanottavaa eikä VAAHDOTA YHTÄ JA SAMAA !

        Käsitätkö sen...

        No katsos nyt kopittelija - kun sinä kirjoitat sellaista joka on seurausta siitä, että uskot olevasi kuolematon sielu synneissäsikin ja se muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi -- Sitähän minä olen yrittänyt sinulle kaiken aikaa sanoa - adventistit ymmärtävät tämän esiin yhteyden - mutta sinä kieltäydyt edes kajoamasta siihen.

        Kun sinä ja minä kirjoitamme Jumalasta - tekee erilaiset käsityksemme Jumalan olemuksesta sen, että me emme periaatteessa puhu samasta Jumalasta - emme ainakaan samanlaisesta Jumalasta. Minun Jumalani ei esimerkiksi koskaan loisi elämää ikuisesti kitumaan mutta sinun uskosi jumala luo (kuulemma) ..ja se kertoo kaiken .. uskostamme .. Jumalaahan ei meidän uskomme muuta tippaakaan.

        Ja kun me puhumme synnin seurauksista emme puhu samanlaisista seurauksista ja kun me puhumme lunastusksesta emme puhu samanlaisesta lunastusksesta ja kun me puhumme Jumalan laista ja sen tarkoituksesta emme puhu samanlaisesta Jumalan laista ja sen tarkoituksesta ja kun kyseessä on lepopäivä emme puhu edes samasta lepopäivästä..ja niin edelleen ..

        ja kaikki juontaa alkunsa uskommeko olevamme kuolemattomia sieluja myös syntisinä vai uskommeko että "synnin palkka on kuolema" ja että syntisinä olemme siis kuoleman omia. Oma-kuolemattomuus uskon mukaan ei synnin palkka ole kuolema - vaan ikuinen piina - niille jotka eivät pelastu .. eikö niin ?

        Kuolemattomuuteensa uskojat ovat usein myös poistamassa Jumalan lakia -- niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin - mutta meille on Jumalan laki iankaikkisen elämän laki joka kertoo myös iankaikkisen Jumalan täydellisistä ominaisuuksista ..

        Jumalan laki on luonnollisesti lähtöisin Jumalasta ..se kuvaa siis Jumalan ominausuujksi ja on Jumalan tahdon mukainen ..

        Ei laki ketään kuolemaan vie - vaan lain rikkominen.
        Ei hyvän ja pahan tietäminen ole kuolemaksi vaan se että me emme elä sen tiedon mukaan - jos me kykenisimme elämään Jumalan lain mukaan - me emme kuolisi - mutta meistä ei ole siihen .. ja sksi me olemme kuo,man omia - synnin orjuudessa.

        Kun te tulette adventismi palstalle ja opetatte sitä kuolemattomuus oppia jopa hel'vetin tulessa ..- niin miksi ihmettelette että sellaiset opit kumotaan ? Varsinkin kun ette edes voi niitä mitenkään osoittaa raamatullisiksi .. (sillä ne eivät ole raamatullisia)

        Ota mys huomioon tämä on "Adventismi palsta" - ja siksi on aivan oikein että täällä ensi sijaisesti myös keskustellaan adventismista.. Kaikki sinun kirjoituksesi ovat niin kaukana adventismista että ihmettelen että edes viitsit niin paljon täällä kirjoitella.. etkä kuitenkaan edes vastaa kysymyksiin.. Mitä se todistaa ? minulle se osoittaa sen, että olet täällä vain vastustamassa niin adventismia kuin adventisteja. Oletko pannut merkille kuinka kieroon väännetyn ja valheellisen kuvan anti-adventistit haluavat adventismista ja adventisteista antaa?

        Mnä en ole adventisti vaan raamatullinen uskova ..ja minulle ei sillä ole väliä jos joku on "mitä on" - ainoa millä on väliä on raamatllisuus.. ja ihan rehellisesti sanon että useimmillla adventisteilla on minun melestäni hyvä raamatuntuntemus - etkö ole iloinen siitä? Minä ainakin olen ..

        paco al vi
        alex :)


      • alex.kasi kirjoitti:

        No katsos nyt kopittelija - kun sinä kirjoitat sellaista joka on seurausta siitä, että uskot olevasi kuolematon sielu synneissäsikin ja se muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi -- Sitähän minä olen yrittänyt sinulle kaiken aikaa sanoa - adventistit ymmärtävät tämän esiin yhteyden - mutta sinä kieltäydyt edes kajoamasta siihen.

        Kun sinä ja minä kirjoitamme Jumalasta - tekee erilaiset käsityksemme Jumalan olemuksesta sen, että me emme periaatteessa puhu samasta Jumalasta - emme ainakaan samanlaisesta Jumalasta. Minun Jumalani ei esimerkiksi koskaan loisi elämää ikuisesti kitumaan mutta sinun uskosi jumala luo (kuulemma) ..ja se kertoo kaiken .. uskostamme .. Jumalaahan ei meidän uskomme muuta tippaakaan.

        Ja kun me puhumme synnin seurauksista emme puhu samanlaisista seurauksista ja kun me puhumme lunastusksesta emme puhu samanlaisesta lunastusksesta ja kun me puhumme Jumalan laista ja sen tarkoituksesta emme puhu samanlaisesta Jumalan laista ja sen tarkoituksesta ja kun kyseessä on lepopäivä emme puhu edes samasta lepopäivästä..ja niin edelleen ..

        ja kaikki juontaa alkunsa uskommeko olevamme kuolemattomia sieluja myös syntisinä vai uskommeko että "synnin palkka on kuolema" ja että syntisinä olemme siis kuoleman omia. Oma-kuolemattomuus uskon mukaan ei synnin palkka ole kuolema - vaan ikuinen piina - niille jotka eivät pelastu .. eikö niin ?

        Kuolemattomuuteensa uskojat ovat usein myös poistamassa Jumalan lakia -- niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin - mutta meille on Jumalan laki iankaikkisen elämän laki joka kertoo myös iankaikkisen Jumalan täydellisistä ominaisuuksista ..

        Jumalan laki on luonnollisesti lähtöisin Jumalasta ..se kuvaa siis Jumalan ominausuujksi ja on Jumalan tahdon mukainen ..

        Ei laki ketään kuolemaan vie - vaan lain rikkominen.
        Ei hyvän ja pahan tietäminen ole kuolemaksi vaan se että me emme elä sen tiedon mukaan - jos me kykenisimme elämään Jumalan lain mukaan - me emme kuolisi - mutta meistä ei ole siihen .. ja sksi me olemme kuo,man omia - synnin orjuudessa.

        Kun te tulette adventismi palstalle ja opetatte sitä kuolemattomuus oppia jopa hel'vetin tulessa ..- niin miksi ihmettelette että sellaiset opit kumotaan ? Varsinkin kun ette edes voi niitä mitenkään osoittaa raamatullisiksi .. (sillä ne eivät ole raamatullisia)

        Ota mys huomioon tämä on "Adventismi palsta" - ja siksi on aivan oikein että täällä ensi sijaisesti myös keskustellaan adventismista.. Kaikki sinun kirjoituksesi ovat niin kaukana adventismista että ihmettelen että edes viitsit niin paljon täällä kirjoitella.. etkä kuitenkaan edes vastaa kysymyksiin.. Mitä se todistaa ? minulle se osoittaa sen, että olet täällä vain vastustamassa niin adventismia kuin adventisteja. Oletko pannut merkille kuinka kieroon väännetyn ja valheellisen kuvan anti-adventistit haluavat adventismista ja adventisteista antaa?

        Mnä en ole adventisti vaan raamatullinen uskova ..ja minulle ei sillä ole väliä jos joku on "mitä on" - ainoa millä on väliä on raamatllisuus.. ja ihan rehellisesti sanon että useimmillla adventisteilla on minun melestäni hyvä raamatuntuntemus - etkö ole iloinen siitä? Minä ainakin olen ..

        paco al vi
        alex :)

        Anteeksi vaan Alex !

        Tämä on suomi24 palsta aiheena : ADVENTISMI !
        Keskustele adventismista !

        Seitsemännen päivän adventistien kirkko on ihan muualla !
        Mene Alex joskus käymään sinäkin...
        Minä nimittäin ole käynyt Adventtikirkossa lukusija kertoja !

        Ja siksi tiedänkin, että adventismin ns."eritysopit" ovat epäraamatullista
        harhaa ja niihin minä juuri kritisoivilla kirjoituksillani kajoan, että
        totuus tulee esiin ja ne voi joku, jos haluaa, minun kirjoituksistani
        lukea...
        Jos ei vaan olisi jotain "metsäkirkkolaista" puskista huutelevaa Alexia, joka tietämättömyyttään
        vain sotkee kaikkea sekavin viestein !


      • Ilm.18:4
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Anteeksi vaan Alex !

        Tämä on suomi24 palsta aiheena : ADVENTISMI !
        Keskustele adventismista !

        Seitsemännen päivän adventistien kirkko on ihan muualla !
        Mene Alex joskus käymään sinäkin...
        Minä nimittäin ole käynyt Adventtikirkossa lukusija kertoja !

        Ja siksi tiedänkin, että adventismin ns."eritysopit" ovat epäraamatullista
        harhaa ja niihin minä juuri kritisoivilla kirjoituksillani kajoan, että
        totuus tulee esiin ja ne voi joku, jos haluaa, minun kirjoituksistani
        lukea...
        Jos ei vaan olisi jotain "metsäkirkkolaista" puskista huutelevaa Alexia, joka tietämättömyyttään
        vain sotkee kaikkea sekavin viestein !

        >>>Ja siksi tiedänkin, että adventismin ns."eritysopit" ovat epäraamatullista
        harhaa ja niihin minä juuri kritisoivilla kirjoituksillani kajoan


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>Ja siksi tiedänkin, että adventismin ns."eritysopit" ovat epäraamatullista
        harhaa ja niihin minä juuri kritisoivilla kirjoituksillani kajoan

        Karavaani kulkee... jne


      • opi uutta
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Anteeksi vaan Alex !

        Tämä on suomi24 palsta aiheena : ADVENTISMI !
        Keskustele adventismista !

        Seitsemännen päivän adventistien kirkko on ihan muualla !
        Mene Alex joskus käymään sinäkin...
        Minä nimittäin ole käynyt Adventtikirkossa lukusija kertoja !

        Ja siksi tiedänkin, että adventismin ns."eritysopit" ovat epäraamatullista
        harhaa ja niihin minä juuri kritisoivilla kirjoituksillani kajoan, että
        totuus tulee esiin ja ne voi joku, jos haluaa, minun kirjoituksistani
        lukea...
        Jos ei vaan olisi jotain "metsäkirkkolaista" puskista huutelevaa Alexia, joka tietämättömyyttään
        vain sotkee kaikkea sekavin viestein !

        Eipä sinulla kopittelija ole Raamatun tietämystä, ..juurikaan.. että osaisit määritellä mikän on Raamatussa harhaa ja mikä ei!

        Eli et osaa selittää Raamattua,.. se on kopittelija sinun ongelmasi.

        Luulet tietäväsi, mutta et tiedä, niin kuin tietää tulisi! Ja opetusta ei kannata antaa, koska et keskity siihen, oppiaksesi uutta t. b

        Sellaista sinun elämä on


      • adventtisisar
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Anteeksi vaan Alex !

        Tämä on suomi24 palsta aiheena : ADVENTISMI !
        Keskustele adventismista !

        Seitsemännen päivän adventistien kirkko on ihan muualla !
        Mene Alex joskus käymään sinäkin...
        Minä nimittäin ole käynyt Adventtikirkossa lukusija kertoja !

        Ja siksi tiedänkin, että adventismin ns."eritysopit" ovat epäraamatullista
        harhaa ja niihin minä juuri kritisoivilla kirjoituksillani kajoan, että
        totuus tulee esiin ja ne voi joku, jos haluaa, minun kirjoituksistani
        lukea...
        Jos ei vaan olisi jotain "metsäkirkkolaista" puskista huutelevaa Alexia, joka tietämättömyyttään
        vain sotkee kaikkea sekavin viestein !

        minä haluaisinkin kuulua metsäkirkkoon. Alex on kertonut olevansa raamatullinen. Hän jopa kirjoitti, ettei ole adventtiuskova. Epäilen kopittelija, että sinä olet adventisti, mutta et adventtiuskova. Pelkäänpä pahoin että olet jehovisti. tai joku muu ei kristinuskova. vastaatko kyllä vai ei, kristinuskova - kyllä vai ei?


      • adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

        minä haluaisinkin kuulua metsäkirkkoon. Alex on kertonut olevansa raamatullinen. Hän jopa kirjoitti, ettei ole adventtiuskova. Epäilen kopittelija, että sinä olet adventisti, mutta et adventtiuskova. Pelkäänpä pahoin että olet jehovisti. tai joku muu ei kristinuskova. vastaatko kyllä vai ei, kristinuskova - kyllä vai ei?

        niin siis tuntuisi siltä että olet nimiadventisti, mutta vannot kuitenkin jonkun kiivaan, kiivaan jumalasi nimeen. olet pelottava.


      • adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

        niin siis tuntuisi siltä että olet nimiadventisti, mutta vannot kuitenkin jonkun kiivaan, kiivaan jumalasi nimeen. olet pelottava.

        jos minulle nyt sattuu jotain, se on kopittelija sinun jumalasi tekosia. olen ehkä pulassa. tai mene ja tiedä. tuntuu nyt aika pahalta. vaikea selittää lyhyesti, mutta erikoista... en koskaan, huom. en koskaan voisi olla jahvisti ja jehovisti. nyt olen aivan ihmeissäni. kukaan ei nyt ehkä tajua, mutta onneksi minulla on Jumala, niinkuin Raamattu opettaa, Jeesus ja Pyhä Henki apunani. Rukoilen apua. vaikeaa. elämä.


      • karavaani kulkee.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Karavaani kulkee... jne

        Meillä kävi jehovantodistaja ja kun käytiin keskustelua määrätyistä asoista, hän viesti tuosta "karavaani kulkee" ajatuksella.

        Ko. harmonikkamies- jehovalainen.


      • Ilm.18:4
        adventtisisar kirjoitti:

        jos minulle nyt sattuu jotain, se on kopittelija sinun jumalasi tekosia. olen ehkä pulassa. tai mene ja tiedä. tuntuu nyt aika pahalta. vaikea selittää lyhyesti, mutta erikoista... en koskaan, huom. en koskaan voisi olla jahvisti ja jehovisti. nyt olen aivan ihmeissäni. kukaan ei nyt ehkä tajua, mutta onneksi minulla on Jumala, niinkuin Raamattu opettaa, Jeesus ja Pyhä Henki apunani. Rukoilen apua. vaikeaa. elämä.

        Adventtisisar, ole huoleti. Ei sinulle mitään tapahdu, sillä meillä on suuri Jumala, joka pitää sinusta huolen... Hän tietää jopa kaikki meidän päämme hiuksetkin, eikä mitään meille voi tapahtua Hänen tietämättään. Ja jos meille jotain tapahtuisikin, niin silläkin olisi jokin tarkoitus meidän parhaaksemme, sillä "kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat", joten luota vain Jumalaan. Paholainen yrittää saada meidät irrottamaan katseemme Jumalasta ja yrittää tällä tavoin hämmentä meitä ja saada meitä pelon ja oman valtansa alle, mutta Jumala on Kaikkivaltias, eikä paholaisella ole yhtään mitään valtaa, ellei Jumala sitä hänelle anna. Paholainen on voitettu vihollinen, eikä mikään voi riistää meitä Jumalan kädestä, muista se aina!

        Jumalan siunausta sinulle adventtisisar!


      • Pelottomat ystävät
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        Adventtisisar, ole huoleti. Ei sinulle mitään tapahdu, sillä meillä on suuri Jumala, joka pitää sinusta huolen... Hän tietää jopa kaikki meidän päämme hiuksetkin, eikä mitään meille voi tapahtua Hänen tietämättään. Ja jos meille jotain tapahtuisikin, niin silläkin olisi jokin tarkoitus meidän parhaaksemme, sillä "kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat", joten luota vain Jumalaan. Paholainen yrittää saada meidät irrottamaan katseemme Jumalasta ja yrittää tällä tavoin hämmentä meitä ja saada meitä pelon ja oman valtansa alle, mutta Jumala on Kaikkivaltias, eikä paholaisella ole yhtään mitään valtaa, ellei Jumala sitä hänelle anna. Paholainen on voitettu vihollinen, eikä mikään voi riistää meitä Jumalan kädestä, muista se aina!

        Jumalan siunausta sinulle adventtisisar!

        Aivan oikein. "18:4" Se on vastustajan taktiikkaa saada ihmiset pelkäämään. Mitä milloinkin - pahin pelon aihe on kai se helvettiinn joutumisen pelko. Mutta vapauteen Jeesus meidät vapautti pois kaikista peloista.


      • selvä kuin vesitippa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mutta tämähän on "sinun ongelmasi" miksi tuot tuota samaa ja vähän muutakin koko ajan minun aloituksiini niin sotkien koko ketjua ja niin että kukaan muu ei enää viitsi lukea koko ketjua...
        Pelkkää sekasotkua... Tämä on sinun tyylisi TROLLATA !

        Miksi et tee omia teologisia aloituksia vai etkö kykene siihen...

        Minulla on tuolla jo monta ketjua jotka ON TÄYSIN SOTEKETTU sinun
        Alex ja Ilm 18.4 ja Benedin toimesta niin että muut ei saa suunvuoroa !

        Kauhea selaaminen ja näiden nikkien ohittelu !

        Minä osaan teidän ajatuksenne jo ULKOA ei niitä tarvitse turinoida joka minun aloituksessani...

        Haluaisin ennemmin keskustella asiallisten ihmisten kanssa joilla on myös jotain sanottavaa eikä VAAHDOTA YHTÄ JA SAMAA !

        Käsitätkö sen...

        Eivät helvetti ja taivas ole puhematkan päässä ( 10-20 m) päässä toisistaan!

        Paavali temmattiin kolmanteen taivaaseen. Jos on kolmas taivas on myös, ensimmäinen ja toinen. 2 Kor 12: 1-4

        Kopittelija ei pysty hahmottamaan, kuten me muut, mikä on figuratiivista puhetta, ja mikä kirjallista!

        Myös Aabrahamin helma on figuratiivinen kuvaus ei kirjallinen.. sen myöntävät Alex ja Jarikin, ja kuten sanottu , tippa sormenpäässä, ei viilennä kenenkään janoa kuumuudessa, sekin on siis fuguratiivista kerrontaa. Jarikin sen vahvistaa.

        Myöskään Raamatin mukaan syntiset eivät ole missään polttopaikassa, mutta sitä ei Kopittelijan aivot pysty käsittämään.

        Pietari käsitti sen helposti! " Vääriä säilytetään rangaistuksen alaisina tuomion päivää varten" 2 Piet 2: 9

        Alex, ja minä benedi käsitämme sen helposti , samoin Jari ja moni muu, joiden " lanttu" leikkaa!

        The rihgteous are not rewarded until the resurrection at the second coming of Christ: :)

        Lue Joh 5: 28, 29 ..Tämäkin vahvistaa että benedi on löytänyt totuuden, jota Kopittelija ei ole pystynyt löytämään!!

        Myös Ilmestyskirja on benedin ajatusten puolella Ilm. 22: 12..Paavali on minulle niin tuttu kaveri, että tunnen hengen yhteyttä hänen evankeliuminsa kanssa 1 Tess 4: 13 - 18

        Luuk 16: 29 kertoo suoraan, mitä kopittelija ei ole hoksannut, että jos joku haluaa tietää mitä, s h e o l i s s a tapahtuu, niin se on kysyttävä Moosekselta ja profeetoilta eikä vertauksilta!!

        Tämä on viestini kopittelijalle. Alex ja Laurila jo tämän ovat ehkä oivaltaneetkin


      • adventtisisarenne
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        Adventtisisar, ole huoleti. Ei sinulle mitään tapahdu, sillä meillä on suuri Jumala, joka pitää sinusta huolen... Hän tietää jopa kaikki meidän päämme hiuksetkin, eikä mitään meille voi tapahtua Hänen tietämättään. Ja jos meille jotain tapahtuisikin, niin silläkin olisi jokin tarkoitus meidän parhaaksemme, sillä "kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat", joten luota vain Jumalaan. Paholainen yrittää saada meidät irrottamaan katseemme Jumalasta ja yrittää tällä tavoin hämmentä meitä ja saada meitä pelon ja oman valtansa alle, mutta Jumala on Kaikkivaltias, eikä paholaisella ole yhtään mitään valtaa, ellei Jumala sitä hänelle anna. Paholainen on voitettu vihollinen, eikä mikään voi riistää meitä Jumalan kädestä, muista se aina!

        Jumalan siunausta sinulle adventtisisar!

        en ole pulassa sittenkään. minulla on maailman paras adventtiseurakunta. Amen.
        Kiitos kuitenkin viestistäsi. Jumala on pitänyt ja pitää minusta huolen.


    • EhtaSukkahousumies

      Alex kasi on aina oikeassa ja muut väärässä. Ettekö te vielä tajua tätä hyvät lukijat. Ikuisesta piinasta ei saa puhua tällä palstalla, sillä se saa alexin raivonvaltaan, eikä kellään menen sitten hyvin tällä palstalla. Hys hys ikuisesta piinasta ei siis saa puhua. Huulet kiinni!!

      • tuli palaa aina

        Puhutaan ikuisesta tahi iankaikkisesta tulesta, ja kerrotaan mitä se on tehnyt, eikä ihmisistä.

        Jos tiedät ajan milloin tuli tuli, niin hyvä alku sekin. t. b


    • PARI KOLME KYSYMYSTÄ SHERIFFILLE
      so. LUOTSILLE so. MODERAATTORIN AVUSTAJALLE

      I
      Ns. uuden maailman käännös Jes 53. luvusta, onko mielestäsi asiallinen?
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/jesaja/53/
      Jakeissa 5-6 todetaan käsittääkseni aivan oikein:
      "Meidän rauhaksemme tarkoitettu kuritus oli hänen päällään, ja hänen haavojensa perusteella on meille koitunut parannus" sekä "Jehova itse on pannut meidän kaikkien erheen kohtaamaan häntä"

      Näyttäisi 10. jae olevan hölmö: "Mutta Jehova itse mieltyi hänen musertamiseensa; hän teki hänet sairaaksi." Selitys kuitenkin läytyy 11. jakeesta: Jos sinä panet hänen sielunsa syyllisuhriksi ... "

      Jumalahan mieltyi, ei piinaamiseen sinänsä, vaan siihen, että laittaa sijaiskärsijäksi rakkaimpansa, jotta ihmiset uskoisivat, että Jumala on iankaikkisesti rakastava Isä. Eikös näin ole ja tuokin käännös asiallinen?

      II
      Rabbi sanoo, että yksi Jumalan runsaasta 30 nimestä - El Shaddai - alkukielen mukaan kuvaa Jumalaa sellaiseksi, että voitaisiin suomentaa kutakuinkin " äidin rintamaitojumala" elikkä Jumala, joka ymmärtää ihmisen avuttomuuden ja hengelliset / psyykkiset tarpeet, fyysistä ravintoakaan unohtamatta tietenkään.
      Niin, Jumala, joka ei vaadi siltä, joka kertakaikkiaan tahtoo vauva-asteelle jäädä - mutta valjastaa ilomielin niitä, jotka suostuvat kuormitettaviksi.

      Niin sheriffi - sopiiko mielestäsi Jumalaa kuvata ensisijaisesti sellaisena?

      III
      Onko luotsin tehtävä tuntunut mieluisalta? Me reksiteröityneet kirjoittajat käsittääkseni kaikki olemme kiitollisia luotsaajasta. Emme karsasta mahdollisia nuhteita tahi poistamisia.

      Siunausta!
      antti

    • [][] Esimerkiksi nämä Alexin aloitukset nyt etusivun palstalla
      Jeesusko vai kopittelija on Jumalan lain - rikkoja?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12243753
      ja
      Epäusko teettää..
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12235017 [][]

      En nyt sanoisi, että sellaiset aloitukset poistaa pitäisi. Niistä ketjuista saa paljon selville kirjoittajista ja sitten ymmärtää heitä paremmin, kun siinä persoonallisuuskin aika lailla esiin tulee.

      OLEN PERSOONALLISEN AITOJEN VIESTIEN KANNALLA, EN PERSOONATTOMIEN JA NIMETTÖMIEN.

      antti

    • adventtisisar

      vaikka kopittelija ja antti sytyttäisitte varaavaan takkaan valkean, takka ei tulisi lämpimäksi. vasta kun poltatte siellä vartiotorninne ja herätkää - lehtenne, alkaisi takka lämmittää. minulla on nyt todella kylmä... Rukoilen puolestanne, että voimanne alkaisivat tulla Jumalalta ja armossa Jeesukselta.

      • Panettelua perätöntä

        Pyytäisin kyllänyt luotsia puuttumaan kekskusteluun, luoooootsiiiii, hoiiiiiii! Vaikka Kopittelija007 on selvästi näillä palstoilla avoimesti kirjoittanut olevansa Lahden ev.lut. Joutjärven srk jäsen ja Antti V Kantola ymmärtääkseni on ent.luterilainen ja nyt adventisti tai sitten vielä luterilainen,mutta pitää sapatin - niin tämä psyykkisesti tasapainoton "adventtisisar" kulkee ketjusta toiseen viime yön ja tämän aamun aikana haukkuen nuo em. kaksi kirjoittajaa "jehovisteiksi ja jahvenisteiksi" ja käskee polttamaan "vartitornit" ja "Herätkää-lehdet", joita mukamas nuo miehet levittävät!

        "Adventtisisaren" kirjoitukset kylläkin kielivät psyykkisistä ongelmista, mutta ei se silti oikeuta tuolla tavalla ilmiselvästi valheita toisista väittämään. Välillä lirputtaa rakkaudesta, jotta siirappi vain valuu, mutta sitten suoltaa tuollaista valhetta ja panettelua. Jari, puutu tähän, ole hyvä! Ei saa olla "adventtisisarellakaan" narrin vapautta!


      • Panettelua perätöntä kirjoitti:

        Pyytäisin kyllänyt luotsia puuttumaan kekskusteluun, luoooootsiiiii, hoiiiiiii! Vaikka Kopittelija007 on selvästi näillä palstoilla avoimesti kirjoittanut olevansa Lahden ev.lut. Joutjärven srk jäsen ja Antti V Kantola ymmärtääkseni on ent.luterilainen ja nyt adventisti tai sitten vielä luterilainen,mutta pitää sapatin - niin tämä psyykkisesti tasapainoton "adventtisisar" kulkee ketjusta toiseen viime yön ja tämän aamun aikana haukkuen nuo em. kaksi kirjoittajaa "jehovisteiksi ja jahvenisteiksi" ja käskee polttamaan "vartitornit" ja "Herätkää-lehdet", joita mukamas nuo miehet levittävät!

        "Adventtisisaren" kirjoitukset kylläkin kielivät psyykkisistä ongelmista, mutta ei se silti oikeuta tuolla tavalla ilmiselvästi valheita toisista väittämään. Välillä lirputtaa rakkaudesta, jotta siirappi vain valuu, mutta sitten suoltaa tuollaista valhetta ja panettelua. Jari, puutu tähän, ole hyvä! Ei saa olla "adventtisisarellakaan" narrin vapautta!

        !!! "Adventtisisaren" kirjoitukset kylläkin kielivät psyykkisistä ongelmista,...!!!

        ----

        Ei kai nyt sentään .. Antti vain antoi vähän väärän kuvan itsestään tuossa viestissään kun alkoi jostain kummasta syystä puhumaan Jehovan todistajien Raamatun käännöksestä.

        alex


      • a-sisar valisti minua :

        [][] vasta kun poltatte siellä vartiotorninne ja herätkää - lehtenne, alkaisi takka lämmittää. Minulla on nyt todella kylmä.[][]

        Kiitos neuvosta, mutta en lainkaan usko jehovalaisuuden lämmittämään vaikutukseen ja hhelvetin hehkun olemassa oloonhan jehovalaiset eivät usko, enkä mä sitä lämpöä kylmyyteesi suosittelisikaan.

        Raamattu on Jumalan, ei jehovalaisten tai adventistien taikka meidän lutkujen, Ns. uuden maailman käännös (UM) on ihan varteenotettava väännös, ei ykkösraamatuksi, yhdeksi vertailutekstiksi.

        UM-KÄÄNNSÖTÄ TUTKIESSA MUISTAKAA TÄMÄ
        // Järjestön johto väittää Uuden maailman käännöksen olevan luotettava ja tarkin olemassa olevista käännöksistä. Todellisuudessa Uuden maailman käännöksen avulla pyritään vaikuttamaan lukijoihin ja saada heidät uskomaan keskusjohtoiseen "Jumalan valitsemaan järjestöön". //
        ( http://raamattu.cante.net/ )

        TÄÄLLÄ voi tarkistaa, mikä on alkuperäinen Jumalan puhe, eli mahdollisimman luotettavaa tekstiä, mutta joissain kohdin tietenkin on vaikeaselkoista tulkita kieliopillisista syistä. Suomikin löytyy (finnish), mutta hoono soome.
        http://www.blueletterbible.org/

        TÄÄLLÄ verrataan lyh. UM ja Raamattu Kansalle :
        http://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/2-jurvan-baptistiseurakunta/17-jehovan-todistajien-uuden-maailman-kaannos

        Sorry, adventtisisar, että niin epäselvästi kirjoittelen, että jehovalaiseksi minua luulet, minua, jonka läheltä nuo todistajat kaikkoavat heti, kun alan puhua Israelista Jumalan valittuna kansana.

        antti


    • Adventtisisarelle ja muillekin tiedoksi !

      Uskoon tulin tavallaan "puskista" 17.3.1989 !

      Ja olen tavallaan aika ekumeeninen kristitty ja kuulun Lahden Joutjärven Ev.Lut seurakuntaan !
      Uskoni perusta perustuu yksin omaan RAAMATTUUN JA SE ALKUKIELEEN !

      Joutjärvellä kävin 90-luvulla paljon silloisen kirkkoherramme Risto Santalan luennoilla raamatusta ja sainkin tutustua henkilökohtaisesti tähän jo edesmenneeseen ehkä Suomen parhaimpaan raamatun alkukielen tutkijaan !
      http://www.kolumbus.fi/risto.santala/

      Olen ollut myös Keski-Lahden seurakunnan useissa raamattutilaisuuksissa
      esim" Suomen raamattuopiston" järjestämissä ja myös
      Helluntalais-saarnaajia kuuntelin paljon 90-luvulla...

      Adventisti en ole, vaikka olen heidän kanssaan tutkinut raamattua sen 100x Lahden Adventtikirkossa 90- luvulla !
      Käynyt usein sapattisin adventtikirkossa ja pari kertaa "hiukan erikoisella" ehtoollisellakin...
      Tunnen useita lahtelaisia adventisteja

      Minua kiinnostaa yleisesti kaikki seurakunnat ja myös heidän opetuksensa
      mutta katson ja suhtaudun kaikkeen RAAMATUN KAUTTA, johon uskoni alussa
      Pyhä Henkikin profetian kautta minua myös opasti ! :)

      T. Jarmo Mäenpää (Jamppe )

      • Oikeudenmukaisuutta!

        Hyvää tekstiä, Kopittelija007, valitettavasti kaikki eivät sinua suvaitse vaan haukkuvat milloin miksikin. Mutta pysy Raamatun tiellä, silloin olet oikealla tiellä, ei kirkkokuntien (erityis)opit, vaan yksin Raamatun Sana pätee. "Jeesus, Sana elämän..."


      • Kuulee usein sanottavan että Raamattua voi tutkia ja "ymmärtää" niin monella tavalla .. ja aina sanotaan, että mennään Raamatun opetuksien mukaan .. eikö vain - mutta kun asiaa tutkii hieman lähemmin (niin historiassa kuin nykypäivässä) on Raamattua tosiasiassa tulkittu lähes aina muista syistä kuin raamatullisista.

        Merkille pantavaa on, että lähes aina on tutkinnan keskipiste tavalla tai toisella ollut ihminen ITSE - ei Raamatun Jumala .

        Muistan hyvin kuinka minullakin oli alkuaikoina - kun minä aloin vakavammin tutkimaan Raamattua - aivan uskomaton lasti ennakkoluuloja mukanani - vaikka en sitä silloin tietenkään edes ajatellut saati sitten tiennyt tai tunnustanut - ja muistan kuinka yritin epätoivoisesti tulkita Raamattua siten että se sopisi (silloiseen) luterilaiseen ajatukseeni siitä mitä Raamattu opettaa .. seurauksena oli että periaatteessa en ymmärtänyt Raamatusta paljon mitään. Lueskelin esimerkiksi kirkkoni raamattukursseja ja kuuntelin "viisaiden" joskus parempia joskus huonompia "opetuksia" .. mutta niistä ei - rehellisesti sanoen - ollut paljoakaan apua.

        Tosiasiassa se oli vasta kun unohdin itseni ja kirkkoni opetukset ja annoin Raamatun itse vapaasti kertoa tarinansa - ilman että itse ikäänkuin määräsin sen mitä Raamattu oikeastaan kertoo - alkoi sen todellinen sanoma hahmottua edessäni ja minusta tuli pikku hiljaa n.s. raamatullinen uskova. Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan .. se oli tavallaan kuin kotoa olis lähtenyt .. mutta nyt olen tyytyväinen että lähdin koska se vapautti minut m.m. kirkon perinteistä ja vähemmän mairittelevasta historiasta..

        Tänään on Raamatun sanoma paljon selvempi ja ennen kaikkea ymmärrettävämpi kuin koskaan ennen - ennen kaikkea olen tajunnut että se en olekaan minä joka on tärkein - vaan se on Raamatun Jumala.
        Raamatun Jumala On .. ja Raamattu kertoo minkälainen Jumala On - ja vasta kun ihminen alkaa tuntemaan Jumalaansa paremmin alkaa Raamatun sanomakin selvitä paremmin - ei ennen.

        "Tunne Jumalasi" - on avain Raamatun sanoman ymmärtämiseksi.

        Ei siis ihme että Jeesuskin kehoitti: " etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa "...

        Omalle kohdalleni on käynyt niin, että lähes kaikki vanhat käsitykseni siitä mitä Raamattu opettaa ovat karisseet matkan varrelle pois ja lopulta tajusin, että Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".

        Tämä on minun kokemukseni asiasta - ja siksi minun kehoitukseni jokaiselle onkin : Anna Raamatun kertoa tarinansa ilman, että jo ennakkoon "tiedät" mistä Raamattu kertoo.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kuulee usein sanottavan että Raamattua voi tutkia ja "ymmärtää" niin monella tavalla .. ja aina sanotaan, että mennään Raamatun opetuksien mukaan .. eikö vain - mutta kun asiaa tutkii hieman lähemmin (niin historiassa kuin nykypäivässä) on Raamattua tosiasiassa tulkittu lähes aina muista syistä kuin raamatullisista.

        Merkille pantavaa on, että lähes aina on tutkinnan keskipiste tavalla tai toisella ollut ihminen ITSE - ei Raamatun Jumala .

        Muistan hyvin kuinka minullakin oli alkuaikoina - kun minä aloin vakavammin tutkimaan Raamattua - aivan uskomaton lasti ennakkoluuloja mukanani - vaikka en sitä silloin tietenkään edes ajatellut saati sitten tiennyt tai tunnustanut - ja muistan kuinka yritin epätoivoisesti tulkita Raamattua siten että se sopisi (silloiseen) luterilaiseen ajatukseeni siitä mitä Raamattu opettaa .. seurauksena oli että periaatteessa en ymmärtänyt Raamatusta paljon mitään. Lueskelin esimerkiksi kirkkoni raamattukursseja ja kuuntelin "viisaiden" joskus parempia joskus huonompia "opetuksia" .. mutta niistä ei - rehellisesti sanoen - ollut paljoakaan apua.

        Tosiasiassa se oli vasta kun unohdin itseni ja kirkkoni opetukset ja annoin Raamatun itse vapaasti kertoa tarinansa - ilman että itse ikäänkuin määräsin sen mitä Raamattu oikeastaan kertoo - alkoi sen todellinen sanoma hahmottua edessäni ja minusta tuli pikku hiljaa n.s. raamatullinen uskova. Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan .. se oli tavallaan kuin kotoa olis lähtenyt .. mutta nyt olen tyytyväinen että lähdin koska se vapautti minut m.m. kirkon perinteistä ja vähemmän mairittelevasta historiasta..

        Tänään on Raamatun sanoma paljon selvempi ja ennen kaikkea ymmärrettävämpi kuin koskaan ennen - ennen kaikkea olen tajunnut että se en olekaan minä joka on tärkein - vaan se on Raamatun Jumala.
        Raamatun Jumala On .. ja Raamattu kertoo minkälainen Jumala On - ja vasta kun ihminen alkaa tuntemaan Jumalaansa paremmin alkaa Raamatun sanomakin selvitä paremmin - ei ennen.

        "Tunne Jumalasi" - on avain Raamatun sanoman ymmärtämiseksi.

        Ei siis ihme että Jeesuskin kehoitti: " etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa "...

        Omalle kohdalleni on käynyt niin, että lähes kaikki vanhat käsitykseni siitä mitä Raamattu opettaa ovat karisseet matkan varrelle pois ja lopulta tajusin, että Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".

        Tämä on minun kokemukseni asiasta - ja siksi minun kehoitukseni jokaiselle onkin : Anna Raamatun kertoa tarinansa ilman, että jo ennakkoon "tiedät" mistä Raamattu kertoo.

        alex

        Onnea vaan Alex siihen sinun kirkottomaan "oman pään oppiisi " !

        Mutta jätä kuitenkin jo se trollaaminen ja muista perättömien johtopäätösten tekeminen ja heillä aloituksissasi ratsastaminen ja keskity ennemmin siihen RAAMATTUUN... ja Rukoile !

        Ehkä Pyhä Henki vielä avaa sinullekin totuuden...

        Toivon sitä !


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kuulee usein sanottavan että Raamattua voi tutkia ja "ymmärtää" niin monella tavalla .. ja aina sanotaan, että mennään Raamatun opetuksien mukaan .. eikö vain - mutta kun asiaa tutkii hieman lähemmin (niin historiassa kuin nykypäivässä) on Raamattua tosiasiassa tulkittu lähes aina muista syistä kuin raamatullisista.

        Merkille pantavaa on, että lähes aina on tutkinnan keskipiste tavalla tai toisella ollut ihminen ITSE - ei Raamatun Jumala .

        Muistan hyvin kuinka minullakin oli alkuaikoina - kun minä aloin vakavammin tutkimaan Raamattua - aivan uskomaton lasti ennakkoluuloja mukanani - vaikka en sitä silloin tietenkään edes ajatellut saati sitten tiennyt tai tunnustanut - ja muistan kuinka yritin epätoivoisesti tulkita Raamattua siten että se sopisi (silloiseen) luterilaiseen ajatukseeni siitä mitä Raamattu opettaa .. seurauksena oli että periaatteessa en ymmärtänyt Raamatusta paljon mitään. Lueskelin esimerkiksi kirkkoni raamattukursseja ja kuuntelin "viisaiden" joskus parempia joskus huonompia "opetuksia" .. mutta niistä ei - rehellisesti sanoen - ollut paljoakaan apua.

        Tosiasiassa se oli vasta kun unohdin itseni ja kirkkoni opetukset ja annoin Raamatun itse vapaasti kertoa tarinansa - ilman että itse ikäänkuin määräsin sen mitä Raamattu oikeastaan kertoo - alkoi sen todellinen sanoma hahmottua edessäni ja minusta tuli pikku hiljaa n.s. raamatullinen uskova. Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan .. se oli tavallaan kuin kotoa olis lähtenyt .. mutta nyt olen tyytyväinen että lähdin koska se vapautti minut m.m. kirkon perinteistä ja vähemmän mairittelevasta historiasta..

        Tänään on Raamatun sanoma paljon selvempi ja ennen kaikkea ymmärrettävämpi kuin koskaan ennen - ennen kaikkea olen tajunnut että se en olekaan minä joka on tärkein - vaan se on Raamatun Jumala.
        Raamatun Jumala On .. ja Raamattu kertoo minkälainen Jumala On - ja vasta kun ihminen alkaa tuntemaan Jumalaansa paremmin alkaa Raamatun sanomakin selvitä paremmin - ei ennen.

        "Tunne Jumalasi" - on avain Raamatun sanoman ymmärtämiseksi.

        Ei siis ihme että Jeesuskin kehoitti: " etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa "...

        Omalle kohdalleni on käynyt niin, että lähes kaikki vanhat käsitykseni siitä mitä Raamattu opettaa ovat karisseet matkan varrelle pois ja lopulta tajusin, että Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".

        Tämä on minun kokemukseni asiasta - ja siksi minun kehoitukseni jokaiselle onkin : Anna Raamatun kertoa tarinansa ilman, että jo ennakkoon "tiedät" mistä Raamattu kertoo.

        alex

        Lainaus Alex: ". Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan ..
        ___________________________________

        Ja kuten huomaamme Alexia ohjaa "OMA MINÄ"... ei Pyhä Henki !
        " OMATUNTONI sanoi /käski minua eroamaan" !

        eli Alexin opetus on "oman pään oppia" eli "erilleen heittävää" = " Diapolos" oppia !

        Ja Alexin sekava opetus on epäraamatullista harhaa ja eksytystä, mutta kyllä sen jokainen valveutunut raamatunlukija hänen kirjoituksistaan huomaa niitä lukiessaan, niin että minun nyt on ehkä tästä turha enempää tässä mainita...

        Alexin suuri Missio !
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kuulee usein sanottavan että Raamattua voi tutkia ja "ymmärtää" niin monella tavalla .. ja aina sanotaan, että mennään Raamatun opetuksien mukaan .. eikö vain - mutta kun asiaa tutkii hieman lähemmin (niin historiassa kuin nykypäivässä) on Raamattua tosiasiassa tulkittu lähes aina muista syistä kuin raamatullisista.

        Merkille pantavaa on, että lähes aina on tutkinnan keskipiste tavalla tai toisella ollut ihminen ITSE - ei Raamatun Jumala .

        Muistan hyvin kuinka minullakin oli alkuaikoina - kun minä aloin vakavammin tutkimaan Raamattua - aivan uskomaton lasti ennakkoluuloja mukanani - vaikka en sitä silloin tietenkään edes ajatellut saati sitten tiennyt tai tunnustanut - ja muistan kuinka yritin epätoivoisesti tulkita Raamattua siten että se sopisi (silloiseen) luterilaiseen ajatukseeni siitä mitä Raamattu opettaa .. seurauksena oli että periaatteessa en ymmärtänyt Raamatusta paljon mitään. Lueskelin esimerkiksi kirkkoni raamattukursseja ja kuuntelin "viisaiden" joskus parempia joskus huonompia "opetuksia" .. mutta niistä ei - rehellisesti sanoen - ollut paljoakaan apua.

        Tosiasiassa se oli vasta kun unohdin itseni ja kirkkoni opetukset ja annoin Raamatun itse vapaasti kertoa tarinansa - ilman että itse ikäänkuin määräsin sen mitä Raamattu oikeastaan kertoo - alkoi sen todellinen sanoma hahmottua edessäni ja minusta tuli pikku hiljaa n.s. raamatullinen uskova. Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan .. se oli tavallaan kuin kotoa olis lähtenyt .. mutta nyt olen tyytyväinen että lähdin koska se vapautti minut m.m. kirkon perinteistä ja vähemmän mairittelevasta historiasta..

        Tänään on Raamatun sanoma paljon selvempi ja ennen kaikkea ymmärrettävämpi kuin koskaan ennen - ennen kaikkea olen tajunnut että se en olekaan minä joka on tärkein - vaan se on Raamatun Jumala.
        Raamatun Jumala On .. ja Raamattu kertoo minkälainen Jumala On - ja vasta kun ihminen alkaa tuntemaan Jumalaansa paremmin alkaa Raamatun sanomakin selvitä paremmin - ei ennen.

        "Tunne Jumalasi" - on avain Raamatun sanoman ymmärtämiseksi.

        Ei siis ihme että Jeesuskin kehoitti: " etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa "...

        Omalle kohdalleni on käynyt niin, että lähes kaikki vanhat käsitykseni siitä mitä Raamattu opettaa ovat karisseet matkan varrelle pois ja lopulta tajusin, että Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".

        Tämä on minun kokemukseni asiasta - ja siksi minun kehoitukseni jokaiselle onkin : Anna Raamatun kertoa tarinansa ilman, että jo ennakkoon "tiedät" mistä Raamattu kertoo.

        alex

        A8 TUULETTAA TUNTEITAAN :

        [][]Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".[][]

        Vakavaa jossittelua. Niinhän se on että syntinen kuolee ja menee sinne, missä sanotaan, että "näissä liekeissä" (Jeesus opettaa Luuk.16:24), mutta Kristuksen uskossa poisnukkunut menee Aabrahamin helmaan sitä viimeistä päivää odottamaan.

        Luuk. 12:20
        Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

        Vasta kun synnin taakka painaa liikaa, ihminen ymmärtää jonain hetkenä kuolevansa, eikä ole valmis siihen. Kauheaa, jos ihminen luulee olevansa kuolematon - silloin ei ole olevinaan kiirettä tahi edes tarvetta pelastautumiseen Herrassa.

        ON VIELÄ PAHEMPAAKIN. Pahinta olisi se, jos joku luulee, ettei kuoleman jälkeen ole mitään odotettavissa jumalattomalla elikkä ns. syntisellä. Semmoinen ihminen tuskin jaksaa ryhtyä uskon puolesta taistelevaksi, maailman silmissä naurettavaksi ja jopa marttyyriksi. Antamaan kaikkensa pahoille.

        Matt. 5:11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

        Matt. 5:44
        Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Luuk. 11:49

        Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat,

        Luuk. 21:12
        Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.

        Joh. 15:20
        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanasta

        antti


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Onnea vaan Alex siihen sinun kirkottomaan "oman pään oppiisi " !

        Mutta jätä kuitenkin jo se trollaaminen ja muista perättömien johtopäätösten tekeminen ja heillä aloituksissasi ratsastaminen ja keskity ennemmin siihen RAAMATTUUN... ja Rukoile !

        Ehkä Pyhä Henki vielä avaa sinullekin totuuden...

        Toivon sitä !

        :) Ai, että toivot minun palaavan sinne teidän "oikea-uskoisten" joukkoon?

        Kuule Jarmo, ei kukaan joka on kerran tajunnut sen mikä kirkkojen historiassa ja opeissa on vialla ja kerran päässyt niistä eroon niistä enää palaa takaisin.

        Se olisi aivan kummallista - Sitä vois verrata siihen että joku joka kerran on oppinut tietämään että 5 5=10 - eikä 55 (niinkuin hän ehkä joskus ihan tosissaan luuli) - alkaisi taas kerran uskottelemaan itselleen että .. juu 55 se sittenkin on.. :) .. että 5 ja 5 .. ihan selvästihän se on 55 ..

        Eihän se olisi mahdollista.. :)

        alex


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        A8 TUULETTAA TUNTEITAAN :

        [][]Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".[][]

        Vakavaa jossittelua. Niinhän se on että syntinen kuolee ja menee sinne, missä sanotaan, että "näissä liekeissä" (Jeesus opettaa Luuk.16:24), mutta Kristuksen uskossa poisnukkunut menee Aabrahamin helmaan sitä viimeistä päivää odottamaan.

        Luuk. 12:20
        Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

        Vasta kun synnin taakka painaa liikaa, ihminen ymmärtää jonain hetkenä kuolevansa, eikä ole valmis siihen. Kauheaa, jos ihminen luulee olevansa kuolematon - silloin ei ole olevinaan kiirettä tahi edes tarvetta pelastautumiseen Herrassa.

        ON VIELÄ PAHEMPAAKIN. Pahinta olisi se, jos joku luulee, ettei kuoleman jälkeen ole mitään odotettavissa jumalattomalla elikkä ns. syntisellä. Semmoinen ihminen tuskin jaksaa ryhtyä uskon puolesta taistelevaksi, maailman silmissä naurettavaksi ja jopa marttyyriksi. Antamaan kaikkensa pahoille.

        Matt. 5:11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

        Matt. 5:44
        Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Luuk. 11:49

        Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat,

        Luuk. 21:12
        Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.

        Joh. 15:20
        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanasta

        antti

        Antti, minä en nyt viitsi taas alkaa noista kinaamaan - sen kuitenkin vain sanon, että noissakaan Raamatun kohdissa ei sanota että synnissä olisi iankaikkista elämää.
        (huomasitko?)

        Miksei Raamatussa opeteta syntisen kuolemattomuutta ?
        Juu, siitä yksinkertaisesta syytä että syntinen ei ole kuolematon, siksi.

        Ja miten niin PAHEMPAA?
        Eihän sillä ole mitään tekemistä asian kanssa mikä olis sinun mielestäsi olisi pahempaa tai parempaa .. Raamattu on mikä se mikä Raamattu on - tämäkin sinun väitöksesi vain taas kerran osoittaa sitä mistä juuri tuossa kirjoitin - että Raamattua luetaan siten että pannaan >oma itsensä< asioiden keskipisteeksi - eikä Raamatun Jumalaa..

        Inte bra ..

        alex :)


      • Ilm.18:4
        alex.kasi kirjoitti:

        Kuulee usein sanottavan että Raamattua voi tutkia ja "ymmärtää" niin monella tavalla .. ja aina sanotaan, että mennään Raamatun opetuksien mukaan .. eikö vain - mutta kun asiaa tutkii hieman lähemmin (niin historiassa kuin nykypäivässä) on Raamattua tosiasiassa tulkittu lähes aina muista syistä kuin raamatullisista.

        Merkille pantavaa on, että lähes aina on tutkinnan keskipiste tavalla tai toisella ollut ihminen ITSE - ei Raamatun Jumala .

        Muistan hyvin kuinka minullakin oli alkuaikoina - kun minä aloin vakavammin tutkimaan Raamattua - aivan uskomaton lasti ennakkoluuloja mukanani - vaikka en sitä silloin tietenkään edes ajatellut saati sitten tiennyt tai tunnustanut - ja muistan kuinka yritin epätoivoisesti tulkita Raamattua siten että se sopisi (silloiseen) luterilaiseen ajatukseeni siitä mitä Raamattu opettaa .. seurauksena oli että periaatteessa en ymmärtänyt Raamatusta paljon mitään. Lueskelin esimerkiksi kirkkoni raamattukursseja ja kuuntelin "viisaiden" joskus parempia joskus huonompia "opetuksia" .. mutta niistä ei - rehellisesti sanoen - ollut paljoakaan apua.

        Tosiasiassa se oli vasta kun unohdin itseni ja kirkkoni opetukset ja annoin Raamatun itse vapaasti kertoa tarinansa - ilman että itse ikäänkuin määräsin sen mitä Raamattu oikeastaan kertoo - alkoi sen todellinen sanoma hahmottua edessäni ja minusta tuli pikku hiljaa n.s. raamatullinen uskova. Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan .. se oli tavallaan kuin kotoa olis lähtenyt .. mutta nyt olen tyytyväinen että lähdin koska se vapautti minut m.m. kirkon perinteistä ja vähemmän mairittelevasta historiasta..

        Tänään on Raamatun sanoma paljon selvempi ja ennen kaikkea ymmärrettävämpi kuin koskaan ennen - ennen kaikkea olen tajunnut että se en olekaan minä joka on tärkein - vaan se on Raamatun Jumala.
        Raamatun Jumala On .. ja Raamattu kertoo minkälainen Jumala On - ja vasta kun ihminen alkaa tuntemaan Jumalaansa paremmin alkaa Raamatun sanomakin selvitä paremmin - ei ennen.

        "Tunne Jumalasi" - on avain Raamatun sanoman ymmärtämiseksi.

        Ei siis ihme että Jeesuskin kehoitti: " etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa "...

        Omalle kohdalleni on käynyt niin, että lähes kaikki vanhat käsitykseni siitä mitä Raamattu opettaa ovat karisseet matkan varrelle pois ja lopulta tajusin, että Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".

        Tämä on minun kokemukseni asiasta - ja siksi minun kehoitukseni jokaiselle onkin : Anna Raamatun kertoa tarinansa ilman, että jo ennakkoon "tiedät" mistä Raamattu kertoo.

        alex

        >>>Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan .. se oli tavallaan kuin kotoa olis lähtenyt .. mutta nyt olen tyytyväinen että lähdin koska se vapautti minut m.m. kirkon perinteistä ja vähemmän mairittelevasta historiasta..>Tänään on Raamatun sanoma paljon selvempi ja ennen kaikkea ymmärrettävämpi kuin koskaan ennen - ennen kaikkea olen tajunnut että se en olekaan minä joka on tärkein - vaan se on Raamatun Jumala.
        Raamatun Jumala On ..


      • Ilm.18:4
        AnttiVKantola kirjoitti:

        A8 TUULETTAA TUNTEITAAN :

        [][]Raamatun sanomaa ei voi koskaan täysin ymmärtää jos omaan uskoon kuuluu usko "syntisen sielun kuolemattomuuteen".[][]

        Vakavaa jossittelua. Niinhän se on että syntinen kuolee ja menee sinne, missä sanotaan, että "näissä liekeissä" (Jeesus opettaa Luuk.16:24), mutta Kristuksen uskossa poisnukkunut menee Aabrahamin helmaan sitä viimeistä päivää odottamaan.

        Luuk. 12:20
        Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

        Vasta kun synnin taakka painaa liikaa, ihminen ymmärtää jonain hetkenä kuolevansa, eikä ole valmis siihen. Kauheaa, jos ihminen luulee olevansa kuolematon - silloin ei ole olevinaan kiirettä tahi edes tarvetta pelastautumiseen Herrassa.

        ON VIELÄ PAHEMPAAKIN. Pahinta olisi se, jos joku luulee, ettei kuoleman jälkeen ole mitään odotettavissa jumalattomalla elikkä ns. syntisellä. Semmoinen ihminen tuskin jaksaa ryhtyä uskon puolesta taistelevaksi, maailman silmissä naurettavaksi ja jopa marttyyriksi. Antamaan kaikkensa pahoille.

        Matt. 5:11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

        Matt. 5:44
        Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Luuk. 11:49

        Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat,

        Luuk. 21:12
        Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.

        Joh. 15:20
        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanasta

        antti

        >>>ON VIELÄ PAHEMPAAKIN. Pahinta olisi se, jos joku luulee, ettei kuoleman jälkeen ole mitään odotettavissa jumalattomalla elikkä ns. syntisellä. Semmoinen ihminen tuskin jaksaa ryhtyä uskon puolesta taistelevaksi, maailman silmissä naurettavaksi ja jopa marttyyriksi. Antamaan kaikkensa pahoille.

        Matt. 5:11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.


      • adventtisisaresi

        no no jamppe, alias kopittelija, alias...?
        Menehän sinne rakkausrunojen joukkoon. Olet parempi siellä kuin näissä vihaisissa viesteissä. Saan jopa "kicksejä" keskusteluistasi rakkaasi kanssa.


      • adventtisisaresi kirjoitti:

        no no jamppe, alias kopittelija, alias...?
        Menehän sinne rakkausrunojen joukkoon. Olet parempi siellä kuin näissä vihaisissa viesteissä. Saan jopa "kicksejä" keskusteluistasi rakkaasi kanssa.

        Trolli herännyt taas... olitkin päivän pois kun edellisen yön sekoilit täällä
        yöllä 2-5 ja miä olin välillä jehova ja välillä katkera adventisti ym...

        No nyt on varmaan lääkitys kunnossa... ;D


      • adventtisisaresi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Trolli herännyt taas... olitkin päivän pois kun edellisen yön sekoilit täällä
        yöllä 2-5 ja miä olin välillä jehova ja välillä katkera adventisti ym...

        No nyt on varmaan lääkitys kunnossa... ;D

        samaa ei voi sanoa sinusta, ystäväiseni :)
        ohjaan sinua puutarhaosastolle, ystävällisesti adventtisisaresi :)


      • adventtisisar
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus Alex: ". Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan ..
        ___________________________________

        Ja kuten huomaamme Alexia ohjaa "OMA MINÄ"... ei Pyhä Henki !
        " OMATUNTONI sanoi /käski minua eroamaan" !

        eli Alexin opetus on "oman pään oppia" eli "erilleen heittävää" = " Diapolos" oppia !

        Ja Alexin sekava opetus on epäraamatullista harhaa ja eksytystä, mutta kyllä sen jokainen valveutunut raamatunlukija hänen kirjoituksistaan huomaa niitä lukiessaan, niin että minun nyt on ehkä tästä turha enempää tässä mainita...

        Alexin suuri Missio !
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

        Kuule biljardimies...
        Minun omatuntoni on sanonut ihan saman asian, kuin tämän Alexinkin. Aikuiskaste on se oleellinen, samoin kuin Sapatin viettäminen lauantaina, nyt siis en puhu Alexin puolesta, vaan ihan omastani. Eli minulle syyt olivat puhtaasti nämä kaksi asiaa. Ne olivat tärkeimmät, monista muista kristinuskon suuntauksista erottavat asiat. Niin ja tietysti pitäytyminen Raamatun Sanassa, niin ja se, että adventtiuskossa, käsittääkseni, reflektoidaan jatkuvasti Raamatun tulkintoja. Olen käsittänyt, voi olla että olen väärässä, mutta siis olen käsittänyt adventtiuskon olevan taipuvainen myöntämään virheensä. Raamatuntulkinnan kantoja voinee muuttaa tarvittaessa. Voi todella olla, että olen väärässä. Mutta ainakin minua kiehtoo juuri se adventtiuskossa, että ihmiselle on annettu uskossamme ihmisen osa. Kolmiyhteisen Jumalamme paikalle ei pyritä. Korjatkaahan adventtiuskossa olevat, mikäli puhuin pehmoisia. Minä pyydän sitten anteeksi, jos tahraan taikka särjen adventtikirkon mainetta.


      • Jutun mokasit
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus Alex: ". Olin kuitenkin pitkään luterilaisen kirkon jäsen, kunnes omatuntoni sanoi /käski minua eroamaan ..
        ___________________________________

        Ja kuten huomaamme Alexia ohjaa "OMA MINÄ"... ei Pyhä Henki !
        " OMATUNTONI sanoi /käski minua eroamaan" !

        eli Alexin opetus on "oman pään oppia" eli "erilleen heittävää" = " Diapolos" oppia !

        Ja Alexin sekava opetus on epäraamatullista harhaa ja eksytystä, mutta kyllä sen jokainen valveutunut raamatunlukija hänen kirjoituksistaan huomaa niitä lukiessaan, niin että minun nyt on ehkä tästä turha enempää tässä mainita...

        Alexin suuri Missio !
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

        On sinulla kopittelija jutut ?
        Pyhä Henkikö näitä sinun kirjoituksiasi muka kirjoittelee? Jos niin luulet niin nopeasti tarkistamaan asiaa..


    • adventtisisar

      Vielä sinulle Bond -agentti:
      kyllä pistäisi sinutkin valvomaan, jos miettisit seurustellessasi koko ajan pääsi puhki, että onko se sittenkään Jumalan tahto. Korjaan aiemmin sanomaani, en ollut vielä avioliitossa tämän miehen kanssa, olin kyllä kovaa vauhtia menossa, mutta sitten...
      Sain oivalluksen asiasta muutamaa tuntia ennen, kuin aloin tänne kirjoitella, että se ei ehkä sittenkään ole Jumalan tahtoma asia.
      Jumalan siunausta sinulle ja kumppanillesi.
      ystävällisesti adventtisisar.

    • adventtisisar

      miten muuten trollit voivat herätä, valaisetko minua, tyhmää neitsyttä, jolla ei ole lampussa valopetroolia, yhden yhtäkään litraa ostettuna...

      • Miksi olet

        Mikset ollut nukkumassa klo 4:30 aamuyöllä? Onko paikkasi siihen aikaan tällä palstalla?


      • Yökyöpeli on
        Miksi olet kirjoitti:

        Mikset ollut nukkumassa klo 4:30 aamuyöllä? Onko paikkasi siihen aikaan tällä palstalla?

        Jos katselet ketjuja, niin sisar on valvonut (tämänkin) yön läpeensä...


      • advent; sisar.ystäv.
        Miksi olet kirjoitti:

        Mikset ollut nukkumassa klo 4:30 aamuyöllä? Onko paikkasi siihen aikaan tällä palstalla?

        "Miksi olet";le. Ystävä hyvä, etkö tiedä että on paljon ulkomaita joissa aika on jopa 9 tuntia edellä suomen ajasta, että revippäs siitä!


      • Arvoituksellinen on
        advent; sisar.ystäv. kirjoitti:

        "Miksi olet";le. Ystävä hyvä, etkö tiedä että on paljon ulkomaita joissa aika on jopa 9 tuntia edellä suomen ajasta, että revippäs siitä!

        Advent;sisar.ystäv. - sinulle - hm, jos olet olevinasi "ulkomailla", niin kuinka olet yhtä aikaa Suomessa istuttamassa kukkasipuleita, kuinka puhut samalla aikaa "miehestäsi", joka on perheessäsi "perheen pää" ja seurustelusuhteestasi ja avioliittoaikeistasi, joita et toteutakaan, et puhu "yksityisasioistasi palstalla" ja kuitenkin puhut, mutta niin ristiriitaisia ovat tekstisi (siis keskenään ristiriidassa), ettei niitä "usko Erkkikään". Kuinka kukaan voi oikeasti keskustella kanssasi, kun aina saa sen vaikutelman, että ainakin 50% on bluffia? Riittäneekö edes tuo puolet...


      • adventtisisar
        Miksi olet kirjoitti:

        Mikset ollut nukkumassa klo 4:30 aamuyöllä? Onko paikkasi siihen aikaan tällä palstalla?

        voisin tietysti mennä siihen, että kertoisin olleeni ulkomailla, mutta en ole ollut. Valvoin, sillä päästin ihmissuhteeni. Jos itse olet joskus ihmissuhteissasi ollut hakoteillä, eikö se sinulta vienyt yöunia? Minä tunnustan, että minulta on vienyt. Nyt kyllä nukuttaa hyvin. Kohta painan pääni tyynyyn ja pidän enkelin kädestä kiinni. Kauniita unia. Olen oikeasti nyt onnellisemooi kuin viime metreillä ennen ihmissuhteeni päättymistä. Olin toki kovin rakastunut, ja sehän näkyi minusta varmaan. Mutta sitten vain alkoikin epäilyttää tämän ihmisen käytös. Ja Bingo! Tajusin koko jutun. Nyt olen vapaa pahoista ajatuksista häntä kohtaan. Pystyn antamaan anteeksi hänelle, " sillä ei hän varmaan tiennyt mitä teki..."


      • adventtisisar
        Arvoituksellinen on kirjoitti:

        Advent;sisar.ystäv. - sinulle - hm, jos olet olevinasi "ulkomailla", niin kuinka olet yhtä aikaa Suomessa istuttamassa kukkasipuleita, kuinka puhut samalla aikaa "miehestäsi", joka on perheessäsi "perheen pää" ja seurustelusuhteestasi ja avioliittoaikeistasi, joita et toteutakaan, et puhu "yksityisasioistasi palstalla" ja kuitenkin puhut, mutta niin ristiriitaisia ovat tekstisi (siis keskenään ristiriidassa), ettei niitä "usko Erkkikään". Kuinka kukaan voi oikeasti keskustella kanssasi, kun aina saa sen vaikutelman, että ainakin 50% on bluffia? Riittäneekö edes tuo puolet...

        Arvoituksellinen on -nimimerkkille: vastaus; siellä missä silloin olin, kun kerroin lähteväni istuttamaan kukkasipuleita, menin kyllä ulos, mutta en saanut istutettua yhden yhtäkään kukkasipulia, vaan kitkin rikkaruohoja ensin pois. En jaksanut kitkemisen jälkeen enää istuttaa. Ja nythän en enää siellä istutakaan mitään. Nyt olen kotonani. Ja kotonani olen tämän kevään istutuksia tehnyt jo paljon. Saattaa olla, että lisäilen vielä muutamia kukkasipuleita, mutta mene ja tiedä.
        Olen kirjoittanut täällä siitä, miten mies on perheen pää. Se on totta. Ja se onkin. En halunnut kuitenkaan heti kirjoittaa tästä tilanteestani, koska yritin totella miestä, jonka kanssa seurustelin, koska hänestä oli tulossa perheeni pää. Nyt ei ole tulossa, vaan menossa, mennyt, lähtenyt, lähetetty pois. Idea ehkä selvisi sinullekin nyt? Eli olen edelleen sitä mieltä, mitä Raamattu sanoo; mies on perheen pää, naista pitää kunnioittaa ja arvostaa, ennen kaikkea rakastaa. Abrahamillekin Jumala sanoi, että Abrahamin olisi hyvä kuunnella Saaraa. Mutta silti -mies on perheen pää. Minusta tämä koskee kuitenkin vain niitä perheitä, joissa mies rakastaa kolmiyhteistä Jumalaa yli kaiken. Kaikki muu on sille alisteista. Siunaa rakas Jumala tätä päivää, että ihmisillä olisi hyvää tahtoa toisiaan kohtaan. Että rakkautta olisi enemmän kuin vihaa. Rauhaa enemmän kuin sotia. Amen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3283
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2667
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2463
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1985
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1972
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1481
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1406
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1238
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1201
    Aihe