Mistä voi ostaa suppilovahveroita tai kantarellejä Helsingissä?

gigi

Tahtoisin ostaa suppiksia tai kantarellejä ihan missä vaan muodossa (siis kuivattuna tai pakastettuna tai mitä vaan), mutta en tiedä että mistä niitä löytyy. Lähikaupoissa ei ole, siis s-marketissa tai siwassa tai valintatalossa tai alepassa tässä Kallion seudulla.

Tietääkö kukaan mistä niitä löytyisi?

16

3390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuu_hakee_multa

      Käys kattoo kauppahalleissa. Sieltä voi aika hyvin löytää. Ja ihmettelen, jos Stockan herkku pettää tässä.

      Tää on vain lande-joensuulaisen, tosin siellä aikoinaan asuneen neuvo.

    • ffkljflödjlf

      K-marketeissa on ollut Pirkan kuivattuja sieniä. Muistaakseni kantarelleja ainakin... Mites noi mauste- ym. erikoiskaupat?

    • Nippis

      Kantarelleja säilykepurkissa on ollut Lidlissä.

      • Anonyymi

        Kiinassa valmistettu. Sienet ties mistä. Voi toki olla Suomestakin. Jos säilykesieniä ostaa, niin 'Sauvon' on kotimainen tuotemerkki. Toki kilohintakin on isompi kuin kiinalaisilla.


    • metsästälöytää

      Mee dösällä pöndelle ja käy ite poimimassa, saat raitista ilmaa ja liikuntaa samalla, win win.

      • Kyllä löytää

        Ei ole vielä kanttarellejä ja suppilovahveroiden paras esiintymisaika on lokakuu.


    • gigi

      Herkusta löytyi paljonkin kuivattuja, huomasin myös että K-kaupan valikoimassa oli kevyessä suolaliemessä kantarelleja Hans Välimäki-paketissa, olivat aivan hirmuhintaisia.

      Menisin mielelläni itse poimimaan, vaan kun ei taida vielä olla sieniä metsässä :) Voin olla kyllä väärässäkin. Syssymmällä sitten taas.

      Kiitos teille!

    • Juhani A

      Citymarketissa ainakin olen nähnyt, Lidlissäkin on niitä kausituotteina ollut.
      Mutta ainakin citarin sienet on niin pirun suolaisia ettei niitä voi suositella. Sieniltä ne ei maistu, vaikka niille mitä tekisi.

    • -654-

      Kannattaa satokauden lähestyessä huhuilla ihan poimijoita, jotka myisivät suoraan (jolloin yleensä kyse isommasta erästä). Sitten itse kuivatat tai pakastat ylimääräiset tulevan tarpeen varalle. Kaupoissa ja toreilla sienet ovat todella kalliita, toki kysyntä ja tarjonta määrää hintatason. Halvinta se on tietysti käydä itse keräämässä, mutta kaikillehan se ei ole vaihtoehto.

    • Suppis_Mellunmäki

      Täällä huhuilee intohimoinen suppilovahveroiden keräilijä. Minulta saa ostaa siis suppilovahveroita. Pyydän sienistä 40e ämpäri (10L) josta riittää reippaasti koko talveksi sienikastikkeita! Mulla ei vaan pakkanen enää vedä enempää, mutta metsä vetää mua kuin magneetti puoleensa :D

      Jos haluat, niin laita sähköpostia [email protected] niin kärrään ämpärin sinne ;)

      • Anonyymi

        Eihän niitä vielä tähän aikaan nouse, sitten syksymmällä vasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niitä vielä tähän aikaan nouse, sitten syksymmällä vasta.

        Kyllä meillä Pohjois-Savossa tuli jo 31.7.2023 ämpärillinen kantarelleja lyhyellä reissulla.


      • Anonyymi
        Stronghist kirjoitti:

        Kyllä meillä Pohjois-Savossa tuli jo 31.7.2023 ämpärillinen kantarelleja lyhyellä reissulla.

        Nyt puhuttiin suppilovahverosta. Satoaika syys-marraskuu. Kestää muuten jäätymistä eli voi kerätä vielä ensilumenkin joukosta. Tai vaikka syvemmänkin lumen seasta, jos löytää..
        Kantarellilla eli keltavahverolla satoaika on heinä-lokakuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhuttiin suppilovahverosta. Satoaika syys-marraskuu. Kestää muuten jäätymistä eli voi kerätä vielä ensilumenkin joukosta. Tai vaikka syvemmänkin lumen seasta, jos löytää..
        Kantarellilla eli keltavahverolla satoaika on heinä-lokakuu.

        Jep, mun moka 😁 Ei ehkä elokuun alussa vielä suppiksia. Viime syksynä tuli kuitenkin harvinaisen aikaisin ja kun kameran kuvista tarkastin niin elokuun puolessa välissä oli ensimmäiset suppikset. Mutta joo, paras satokausihan on syys-lokakuu, monesti on viimeiset kerätty marraskuun lopulla juuri ennen kovempia pakkaskausia, jolloin maa jäätyy kunnolla.


    • Mina myyn tuoreita ja kuivattuja suppilovahveroita. Keraan ja kuivaan itse.
      kuivattuja -15 euroa per 100 gr ja tuoreita 9-11 euroa per kg .
      [email protected]

      • Anonyymi

        Kerää nyt ensin ne tuoreet suppikset ja tule siten tänne myymään jos löydät, ei niitä vielä tähän aikaan ole.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe