Poikaystävä ei hyväksy menneisyyttäni

neuvoton

Aloin seurustelemaan nykyisen poikaystäväni kanssa n. 4 kuukautta sitten. Ennen suhdetta olin harrastanut seksiä 15~ muun kanssa. Kun aloimme seurustelemaan, hän alkoi kyselemään menneisyydestäni ja minun oli sitten pakko kertoa koska en halunnut valehdella enkä kuulostaa siltä, että pimitän häneltä jotain. Hän itse oli neitsyt kun aloimme seurustelemaan.

Ongelmana on se, että hän ei näe ratkaisuksi muuta, kuin "tasoittaa" tilanne eli hän saisi harrastaa seksiä yli kymmenen naisen kanssa. Hän nimittelee minua ja kerran jopa suutuksissaan sanoi, että kaikki on syytäni. Jos olisin tiennyt, että tuleva rakkaus ei hyväksy asioita mitä teen ennen suhdetta, kaikki olisi hyvin. Mutta kun en ole ennustaja. En halua erota, mutta onko tuonkaan toteuttaminen järkevää? Onko hän oikeutettu tekemään sen?

55

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • its in the past

      Ei kukaan voi menneisyyttään muuttaa, joten sanonpa tämän: poikaystäväsi on pikkumainen ja keskenkasvuinen. Jos ei kestä toisen menneisyyttä, niin parempi olla yksin. Niin ja olisi mielenkiintoista tietää teidän iät, särähti vaan korvaan, kun oli sinua haukkunut ja kaikki muka sinun syytä. Voithan kysyä poikaystävältäsi mitä jos asia olisi toisin päin ja sinä haluaisit "tasoittaa" tilit? Ei voi kun vaan ihmetellä joidenkin miesten ajatuksenkulkua... :D

      • neuvoton

        Itseasiassa halusin kertoa hieman lisää taustatietoa, jotta tilanteesta saisi paremman kuvan. Itse olen hakenut hyväksyntää ja huomiota vääristä paikoista epävarmuuden ja huonon itsetunnon takia. Minut on adoptoitu Kiinasta pienenä, joten paljon syrjintää olen kokenut ja se on johtanut näihin tekoihin. Virheitä nämä on, en vain tiennyt että se satuttaa niin paljon tulevaa poikaystävää.


      • turhaa...
        neuvoton kirjoitti:

        Itseasiassa halusin kertoa hieman lisää taustatietoa, jotta tilanteesta saisi paremman kuvan. Itse olen hakenut hyväksyntää ja huomiota vääristä paikoista epävarmuuden ja huonon itsetunnon takia. Minut on adoptoitu Kiinasta pienenä, joten paljon syrjintää olen kokenut ja se on johtanut näihin tekoihin. Virheitä nämä on, en vain tiennyt että se satuttaa niin paljon tulevaa poikaystävää.

        Vika ei ole sinussa vaan poikaystäväsi suhtautumisessa.

        Jos poikaystäväsi ei kestä sinua itsenäsi, hänet pitää vaihtaa. Tuollainen vain pahenee ajan mittaan, usko pois.

        Miehiä maailmassa riittää. Etsi niistä se mukava ja sinulle hyvä.


    • no ei näytä pastilta

      Ei kyllä voi ihmetellä kuin joidenkin naisten ajatuksenkulkua. Selvähän se, että jos poikaystäväsi oli poika kun tapasitte ei hänellä ole kovin aikuista käsitystä parisuhteista. Se vaatii kokemusta, sinulla sitä on enemmän ja hänellä ei ilmeisesti juurikaan.

      Ihmisissä on eroja ja kaikki eivät koe asioita juuri tismalleen niin kuin sinä haluat tai tarkoitat tai odotat. Ethän sinä voi antaa hänelle sitä minkä sinä jo tiedät, sillä hän ei ole vielä kokenut samoja asioita kuin sinä.

      Tottakai se on herkkä paikka herkällä alueella kokemattomalle nuorelle miehelle, kun ei moni vanhempikaan pysty suhteuttamaan vastaavaa kokemuseroa noin vain. Eikä hänen harmistumisensa johdu pelkästään siitä, että sinä olet kokeneempi, vaan myös siitä että hän ei ole. Nämä ovat kaksi eri asiaa, koska te olette eri ihmisiä.

      Oikeinhan tietysti teit, kun kerroit rehellisesti totuuden hänen sitä kysyessä sillä nyt hän joutuu kohtaamaan ja käsittelmään asian tavalla tai toisella ja sitä kautta joutuu kasvamaan suuntaan tai toiseen. Hän ei vielä ole niin pitkällä, että osaisi arvostaa rehellistä vastausta kysymykseen johon on vaikea vastata eikä hänen itsetuntonsa ole vielä niin kehittynyt, että hän voisi hyväksyä toisella olevan erilainen menneisyys kuin hänellä itsellään.

      Siitä huolimatta hänellä on oikeus tehdä mitä hän haluaa elämällään ja valita seuransa vaikka päätökset olisivat mielestäsi huonoja, hänellähän on tällä alueella kasvutyötä tehtävänä. Epäsuhta tässä teidän suhteessanne johtuu kokemuserosta, ei siis välttämättä siitä, millaisia olette henkilöinä ja yksilöinä.

      Ainoa millä ratkaisun löydätte yhdessä on keskustelemalla. Sinulla on tässä tapauksessa "viisaampana" päävastuu siitä, että keskustelette ettekä väistele. Koita nyt ajatella asiaa hänenkin kannaltaan äläkä vaan sysää asiaa hänen viakseen, niinkuin edellinen neuvoja neuvoo. Onko naisten parisuhdekeskustelu todella noin alkeellisella tasolla?

      • kevytkenkä

        Ota kamasi ja häivy.kukaan ei halua sinusta vaimoa.kevytkenläinen ja helppo sinä olet. Äläkä pilaa miehesi elämää itselläsi.


      • neuvoton
        kevytkenkä kirjoitti:

        Ota kamasi ja häivy.kukaan ei halua sinusta vaimoa.kevytkenläinen ja helppo sinä olet. Äläkä pilaa miehesi elämää itselläsi.

        Kiitos vain :) Enhän mä poikaystävän elämää pilata halua, itsemurhaakin olen yrittänyt koska hävettää niin paljon. Ihmiset muuttuvat. Minä muutuin kyllä enkä antanut miesten enää käyttää minua hyväkseen. Poikaystävä ei halua erota, enkä minäkään.

        "Kukaan ei halua sinusta vaimoa"
        Miksi sitten poikaystävä sanoo haluavansa minusta vaimon? Menneisyys se vaan vaivaa meitä molempia.

        Kiitos kuitenkin neuvosta


      • *** gurdghsuordeg
        neuvoton kirjoitti:

        Kiitos vain :) Enhän mä poikaystävän elämää pilata halua, itsemurhaakin olen yrittänyt koska hävettää niin paljon. Ihmiset muuttuvat. Minä muutuin kyllä enkä antanut miesten enää käyttää minua hyväkseen. Poikaystävä ei halua erota, enkä minäkään.

        "Kukaan ei halua sinusta vaimoa"
        Miksi sitten poikaystävä sanoo haluavansa minusta vaimon? Menneisyys se vaan vaivaa meitä molempia.

        Kiitos kuitenkin neuvosta

        No ja höpö höpö. Poikaystävälläsi se ongelma on, ei sinulla.
        Sinä olet kokeneempi, no so what? Ei se oikeuta poikaystävääsi nyt, parisuhteessa ollessanne lähtemään kuksimaan ympäriinsä "tasoituksen" vuoksi.

        Sinulla on menneisyytesi ja sille et voi mitään - mutta toisaalta, eipä tuo entisten seksikumppaneiden määrä kuulu kenellekään. Sinä sen asian kanssa elät ja jatkossa - sikäli kuin nykyinen suhde tuohon kaatuu - otat opiksesi etkä anna kenenkään kiristää sinulta mitään lukemia.

        Jos poikaystäväsi haluaa jatkaa kanssasi, sittenpähän ottaa lusikan kauniisti käteensä ja alkaa myös elämään sen tosiasian kanssa, että sinulla on ollut "elämää" ennen häntä. Jos olisit itse tilanteessa, jossa poikaystäväsi olisi ollut ensimmäinen seksikumppanisi, sekoaisitko pystyyn kuullessasi, ettet sinä ollut hänelle ensimmäinen..? Tuskin...


      • neuvoton

        Tästä on puhuttu joka päivä, mutta keskustelut päättyvät aina siihen, että hän luettelee tekemiäni virheitä ja huutaa minulle. Sitten en enää uskallakkaan jatkaa keskustelua, kun hän saattaa lyödä minua ja lopulta pelkään häntä, joka suututtaa häntä lisää.

        Vaikeaa tämä on, vaikka yritetään aikuismaisesti tästä puhua ilman huutamista. Ainoa ongelma on minun menneisyyteni, joista kumpikaan ei yksinkertaisesti pääse yli. Kaikki muuten on hyvin ja olisi paremmin jos en olisi tehnyt virheitä menneisyydessä.

        Ja vaikka nuoria ollaankin, hän puhuu kihlauksesta ja lapsista, eikä menneisyyteni ole este tunteille. Hän tuntee itsensä arvottomaksi, koska en odottanut että löydän "sen oikean" ja menetän neitsyyteni hänelle. Hän myös epäilee, että petän häntä, ja siksi en saa mennä juuri mihinkään. Ymmärrän, että hän pelkää menneisyyden takia vaikka ei ole syytä pelätä. Olen ollut kerran aikaisemmin seurustelusuhteessa, mutta en missään nimessä pettänyt. Mutta kun en saa kavereiden kanssa edes illanistujaisiin mennä vaan täytyy olla kotona neljän seinän sisällä kun hän menee baariin. Yhdessä vietämme suuren osan ajasta, mutta pelkään, että hän juovuksissaan haluaa "tasoittaa" tilanteen.


      • .lkuhluih
        neuvoton kirjoitti:

        Tästä on puhuttu joka päivä, mutta keskustelut päättyvät aina siihen, että hän luettelee tekemiäni virheitä ja huutaa minulle. Sitten en enää uskallakkaan jatkaa keskustelua, kun hän saattaa lyödä minua ja lopulta pelkään häntä, joka suututtaa häntä lisää.

        Vaikeaa tämä on, vaikka yritetään aikuismaisesti tästä puhua ilman huutamista. Ainoa ongelma on minun menneisyyteni, joista kumpikaan ei yksinkertaisesti pääse yli. Kaikki muuten on hyvin ja olisi paremmin jos en olisi tehnyt virheitä menneisyydessä.

        Ja vaikka nuoria ollaankin, hän puhuu kihlauksesta ja lapsista, eikä menneisyyteni ole este tunteille. Hän tuntee itsensä arvottomaksi, koska en odottanut että löydän "sen oikean" ja menetän neitsyyteni hänelle. Hän myös epäilee, että petän häntä, ja siksi en saa mennä juuri mihinkään. Ymmärrän, että hän pelkää menneisyyden takia vaikka ei ole syytä pelätä. Olen ollut kerran aikaisemmin seurustelusuhteessa, mutta en missään nimessä pettänyt. Mutta kun en saa kavereiden kanssa edes illanistujaisiin mennä vaan täytyy olla kotona neljän seinän sisällä kun hän menee baariin. Yhdessä vietämme suuren osan ajasta, mutta pelkään, että hän juovuksissaan haluaa "tasoittaa" tilanteen.

        Kyllähän sinä edelleen annat miesten käyttää sinua hyväkseen. Poikaystäväsi ei kohtele sinua kunnioittavasti. Lähde suhteesta, heti. Kasvata vielä itsetuntoasi yksin, jotta olet jossain vaiheessa siinä tilanteessa, jossa olet sinut itsesi kanssa. Silloin et annan kenenkään kohdella sinua noin. (ps. Melko monella naisella on ollut enemmän kuin 15 kumppania. Toki se on paljon, jos olet hyvin nuori, mutta ei kuitenkaan sellainen asia, jonka takia ansaitset mitään pahaa tai huonoa kohtelua.) Ota elämäsi hallintaasi, ja kasvata itsetuntoa!


      • KokemusK
        neuvoton kirjoitti:

        Tästä on puhuttu joka päivä, mutta keskustelut päättyvät aina siihen, että hän luettelee tekemiäni virheitä ja huutaa minulle. Sitten en enää uskallakkaan jatkaa keskustelua, kun hän saattaa lyödä minua ja lopulta pelkään häntä, joka suututtaa häntä lisää.

        Vaikeaa tämä on, vaikka yritetään aikuismaisesti tästä puhua ilman huutamista. Ainoa ongelma on minun menneisyyteni, joista kumpikaan ei yksinkertaisesti pääse yli. Kaikki muuten on hyvin ja olisi paremmin jos en olisi tehnyt virheitä menneisyydessä.

        Ja vaikka nuoria ollaankin, hän puhuu kihlauksesta ja lapsista, eikä menneisyyteni ole este tunteille. Hän tuntee itsensä arvottomaksi, koska en odottanut että löydän "sen oikean" ja menetän neitsyyteni hänelle. Hän myös epäilee, että petän häntä, ja siksi en saa mennä juuri mihinkään. Ymmärrän, että hän pelkää menneisyyden takia vaikka ei ole syytä pelätä. Olen ollut kerran aikaisemmin seurustelusuhteessa, mutta en missään nimessä pettänyt. Mutta kun en saa kavereiden kanssa edes illanistujaisiin mennä vaan täytyy olla kotona neljän seinän sisällä kun hän menee baariin. Yhdessä vietämme suuren osan ajasta, mutta pelkään, että hän juovuksissaan haluaa "tasoittaa" tilanteen.

        "Tästä on puhuttu joka päivä, mutta keskustelut päättyvät aina siihen, että hän luettelee tekemiäni virheitä ja huutaa minulle. Sitten en enää uskallakkaan jatkaa keskustelua, kun hän saattaa lyödä minua ja lopulta pelkään häntä, joka suututtaa häntä lisää."

        Luepa nyt tuo kirjoittamasi asia oikein ajatuksella läpi. Saako sinusta joku lyödä sinua, huuta ja pelotella? No ei saa, oli sitten tapahtunut mitä.
        Suhteenne ongelma ei ole sinun aikaisemmat suhteesi vaan se että seurustelet kypsymättömän, mustasukkaisen ja väkivaltaisen miehen kanssa.
        Et ehkä osaa arvostaa itseäsi menneisyytesi takia tarpeeksi etkä tajua ettei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua suhteessa. Eri mieltä saa olla mutta ketään ei saa ikinä lyödä.
        Maailmassa on valtavasti hyviä miehiä jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet eivätkä satuta sinua. Jospa arvostaisit itseäsi niin paljon että etsisit sellaisen. Ei tuosta nykyisestäsi tule kuin surua ja murhetta.


      • neuvoton
        .lkuhluih kirjoitti:

        Kyllähän sinä edelleen annat miesten käyttää sinua hyväkseen. Poikaystäväsi ei kohtele sinua kunnioittavasti. Lähde suhteesta, heti. Kasvata vielä itsetuntoasi yksin, jotta olet jossain vaiheessa siinä tilanteessa, jossa olet sinut itsesi kanssa. Silloin et annan kenenkään kohdella sinua noin. (ps. Melko monella naisella on ollut enemmän kuin 15 kumppania. Toki se on paljon, jos olet hyvin nuori, mutta ei kuitenkaan sellainen asia, jonka takia ansaitset mitään pahaa tai huonoa kohtelua.) Ota elämäsi hallintaasi, ja kasvata itsetuntoa!

        En uskalla lähteä.... uhkaa tekevänsä itsemurhan. Ja kyllä me rakastamme toisiamme, siitähän tämä mustasukkaisuus johtuu. Ihan oikeassa olet, että olen ehkä vähän tossun alla, mutta ei se ole minuun vaikuttanut.... En sinkkunakaan kävisi paljon ulkona. En vain tiedä mikä on oikein ja mikä väärin.


      • puöoujihujk
        neuvoton kirjoitti:

        En uskalla lähteä.... uhkaa tekevänsä itsemurhan. Ja kyllä me rakastamme toisiamme, siitähän tämä mustasukkaisuus johtuu. Ihan oikeassa olet, että olen ehkä vähän tossun alla, mutta ei se ole minuun vaikuttanut.... En sinkkunakaan kävisi paljon ulkona. En vain tiedä mikä on oikein ja mikä väärin.

        Väärin on se, miten poikaystäväsi sinua kohtelee !!!

        Hän haukkuu sinua sinun menneisyydestäsi johtuen ja hakee "tasoitusta" haluamalla seksikokemuksia toisten kanssa. Sellaisenko miehen kanssa sinä oikeasti haluat kihloihin, naimisiin ja lapsia?!

        Mustasukkaisuus ei ole todiste "todellisesta rakkaudesta", vaan omasta epävarmuudesta ja omistuksen halusta. Kun toista ihmistä tosissaan rakastaan, hänet hyväksyy sellaisena kuin hän on - eikä poikaystäväsi todellakaan hyväksy sinua! Ai ehkä vähän olet tossun alla... Voi hyvänen aika! Olet täysin poikaystäväsi mielivallan kohde, pelkäät jo hänen lyövänkin riitojen yhteydessä!
        Yritä nyt nähdä tilanteesi! Olette seurustelleet VAIN 4 kk ja kaikki on päin prinkkalaa sinun ns menneisyytesi vuoksi. Luuletko oikeasti, että tilanne muuttuu? No, jos sallit poikaystäväsi käydä hankkimassa seksikokemuksia 14 muun kuin sinun kanssa... Jos olet valmis siihen, anna palaa ja hyvää loppuelämää!


      • @€&€)€);
        neuvoton kirjoitti:

        En uskalla lähteä.... uhkaa tekevänsä itsemurhan. Ja kyllä me rakastamme toisiamme, siitähän tämä mustasukkaisuus johtuu. Ihan oikeassa olet, että olen ehkä vähän tossun alla, mutta ei se ole minuun vaikuttanut.... En sinkkunakaan kävisi paljon ulkona. En vain tiedä mikä on oikein ja mikä väärin.

        Lyöminen on Aina väärin. Poikkeuksena ainoastaan itsepuolustus tai muiden puolustus. (Toivon, ettet ikinä joudu niihin tilanteisiin, melko traumatisoivaa.)

        Komppaan edellisiä, hän kohtelee huonosti enkä usko, että tulee paremmaksi muuttumaan pitkään hetkeen jos silloinkaan.


      • its in the past

        Ei se keskustelu auta, jos poikaystävä on edelleen sitä mieltä, että aloittajan menneisyys on se ongelma. Jos haluaa jatkaa suhteessa, pitää pojan tehdä asennemuutos. Mitään konkreettista aloittaja ei voi asialle kuitenkaan tehdä korjatakseen tilanteen.


      • edel.
        neuvoton kirjoitti:

        En uskalla lähteä.... uhkaa tekevänsä itsemurhan. Ja kyllä me rakastamme toisiamme, siitähän tämä mustasukkaisuus johtuu. Ihan oikeassa olet, että olen ehkä vähän tossun alla, mutta ei se ole minuun vaikuttanut.... En sinkkunakaan kävisi paljon ulkona. En vain tiedä mikä on oikein ja mikä väärin.

        Itsemurhalla uhkailu on yksi pahimmista henkisen väkivallan muodoista. Lähde heti.


      • Äippäitekin
        kevytkenkä kirjoitti:

        Ota kamasi ja häivy.kukaan ei halua sinusta vaimoa.kevytkenläinen ja helppo sinä olet. Äläkä pilaa miehesi elämää itselläsi.

        :D ei jumankekka...ei täällä nyt kaikki voi mitään neitsyitä olla,kun kerran täällä ollaan,isi ja äiti kaikilla? Vai ollaanko suoraan apinan spermasta suden peraukkoon kaikki tyynni? Häh?

        Naisissa, jopa alaikäisissä juokseva aivoton idiootti on miehissa se vastakohta tuolle sun ajatus-oliollesi. Siis se tyyppi joka tartuttaa tauteja ja väittää naisten levittävän niitä.

        Sulje suusi ja mene kotiisi häpeämään!


      • Äippäitekin
        neuvoton kirjoitti:

        En uskalla lähteä.... uhkaa tekevänsä itsemurhan. Ja kyllä me rakastamme toisiamme, siitähän tämä mustasukkaisuus johtuu. Ihan oikeassa olet, että olen ehkä vähän tossun alla, mutta ei se ole minuun vaikuttanut.... En sinkkunakaan kävisi paljon ulkona. En vain tiedä mikä on oikein ja mikä väärin.

        Jos se kerran sua hakkaa,lähde menemään ja odota saako se itseltään henkensä pois.
        Vetoja vaikka lyödään niin se jää odottamaan toisia samantyyppisiä naisia ymmärtäjikseen moneen yhtäaikaiseen suhteeseen.


    • sinkkumies.

      Onko sinun pakko olla miehen kanssa joka ei hyväksy sinua. Et kai aio sietää tuollaista joka aikoo pettää ja olla 10 naisen kanssa. Ei tuo mies arvosta edes naista

      • niin-.

        Poikaystäväs on lapsellinen idiotti joka ei edes ansaitse sinua. Olet hölmö jos jatkat tuollaisen kanssa.


      • Kevytkenkä
        niin-. kirjoitti:

        Poikaystäväs on lapsellinen idiotti joka ei edes ansaitse sinua. Olet hölmö jos jatkat tuollaisen kanssa.

        Sinuna lähtisin ja jättäisin miehen rauhaan. Juuri tuollaisia suurin osa naisista on. Jalat auki ja annetaan jokaiselle miehelle. Ei osata arvostaa omaa kehoa. Sekä harmillista kuulla että itsemurhassa olet epäonnistunut. Olisi yksi kevytkenkäinen vähemmän.


      • neuvoton
        Kevytkenkä kirjoitti:

        Sinuna lähtisin ja jättäisin miehen rauhaan. Juuri tuollaisia suurin osa naisista on. Jalat auki ja annetaan jokaiselle miehelle. Ei osata arvostaa omaa kehoa. Sekä harmillista kuulla että itsemurhassa olet epäonnistunut. Olisi yksi kevytkenkäinen vähemmän.

        En kysynyt, mitä mieltä olette minusta, vaan tästä tilanteesta. Mutta niin onhan se harmi etten pystynyt olemaan sulle mieliks :) on se kumma kun toivot tuntemattoman kuolemaa.

        Itsemurha ei ole mikään vitsi. Virheistäni oon kuullu tarpeeksi ja olen tälläkin hetkellä valmis tekemään sen. Toivottavasti sulle tuli hyvä mieli, nimim. Kevytkenkä!


      • neuvoton

        Hän sanoo hyväksyvänsä minut, mutta ei menneisyyttäni. En halua erota tämän takia, mutta suuri osa yhteisestä ajasta menee tämän selvittelyyn...


      • ei montaa ratkaisua
        neuvoton kirjoitti:

        Hän sanoo hyväksyvänsä minut, mutta ei menneisyyttäni. En halua erota tämän takia, mutta suuri osa yhteisestä ajasta menee tämän selvittelyyn...

        hyväksyn sitä ja en hyväksy tätä. mitäpä jos sinä et hyväksy jotain, mitä hän ei voi itsessään muuttaa? mitä sitten tehdään?


      • pidä itsestäsi
        neuvoton kirjoitti:

        En kysynyt, mitä mieltä olette minusta, vaan tästä tilanteesta. Mutta niin onhan se harmi etten pystynyt olemaan sulle mieliks :) on se kumma kun toivot tuntemattoman kuolemaa.

        Itsemurha ei ole mikään vitsi. Virheistäni oon kuullu tarpeeksi ja olen tälläkin hetkellä valmis tekemään sen. Toivottavasti sulle tuli hyvä mieli, nimim. Kevytkenkä!

        Älä kuuntele tuollaisia katkeria nettihulluja, heitä harmittaa kun heillä ei ole hyvä flaksi naisten parissa.

        Joillakin naisilla on yli 15 kumppania, joillakin miehillä yli 150 ja ovat ylpeitä siitä, entä sitten. Pääasia, että sinä hyväksyt itse menneisyytesi ja tiedät, mitkä seikat mihinkin ovat johtaneet. Ymmärrät itseäsi, siltä se vaikuttaakin, tiedät mitkä motiivit ovat johtaneet mihinkin ja voithan aina kypsyä ja vahvistua itsetunnoltasi, oppien mikä sinulle on hyväksi ja mikä ei sovi. Elämässä on lupa tehdä virheitä ja kehittyä, ihan jokaisella. Kumppanisikin tekee karkeaa virhettä koko ajan sinua kohtaan, tuskin ymmärtää sitä itse.

        Harvalle sellainen sopii, mikä pyrkii kaikessa repimään ja laskemaan itseluottamustasi ja hyvinvointiasi.


      • Ruma äijä.
        neuvoton kirjoitti:

        Hän sanoo hyväksyvänsä minut, mutta ei menneisyyttäni. En halua erota tämän takia, mutta suuri osa yhteisestä ajasta menee tämän selvittelyyn...

        Menneisyytesi on osa sinua ja jos se ei sitä hyväksy niin ei hyväksy sinuakaan. Sano sille että menee luostariin etsimään neitsyt naisia jos sellasen haluaa. Jatka omaa elämääsi ilman tuota joka ei ymmärrä että jokaisella on menneisyys.


    • 20+14

      Ei hänellä ole oikeutta pettää sinua, sehän tuhoaa luottamuksen ja rakkauden.

      Ihmisellä on menneisyys ja jos ei sitä pysty ymmärtämään, on varmaan parempi unohtaa ja jatkaa elämää jonkun toisen kanssa,

      • ...

        Minun mielestäni pettämistäkin pahempi asia aloittajan suhteessa on se, että poikaystävä uhkaa häntä fyysisellä väkivallalla. Itse lähtisin suhteesta ennen sitä ensimmäistä lyöntiä! Aloittaja ei uskalla vieläkään arvostaa itseään, kun suostuu tuollaiseen kohteluun.


    • Saman kokenut

      Voin kertoa miehen näkökulman tähän asiaan. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa kuin OP:n poikaystävä. En itse ollut enää neitsyt kun aloin seurustella nykyisen tyttöystäväni kanssa, mutta lähestulkoon kumminkin. Tuo 15 ~ seurustelukumppania olisi ainakin minut karkottanut välittömästi pois, joten pisteet poikaystävälle siitä että on vielä 4kk jälkeenkin vielä siinä (oma tilanteeni ei ollut noin "paha"). Mitä poikaystäväsi reaktioon tulee niin todellakin hämmästyin, sillä ajattelin itse täsmälleen samalla tavalla niihin aikoihin. Tilanne eteni oikeastaan tismalleen kuten OP:lla.

      Se on oikeasti miehelle kova paikka, kun tajuaa että tyttöystävä on todella paljon kokeneempi ja mies saa siitä itselleen todella kovat suoristuspaineet sängyssä varsinkin jos on vielä itse neitsyt. Mies kuitenkin tavallisesti haluaa olla rakkaalleen se "paras" rakastaja ja tyydyttää muutenkin tämän tarpeet. Naiset eivät monesti osaa ajatella asiaa miehen kannalta. Tämä nyt on jo tuhanteen kertaan kuultu ja klisee mutta naiselle kokenut mies saattaa olla jopa positiivinen asia koska tämä ehkä jo tietää miten naisen saa sängyssä parhaiten tyydytytettyä. Miehen kannalta tilanne onkin monesti taas täysin päinvastoin, joka sitten aiheuttaa juuri OP:n tilanteen kaltaisia ongelmia. Jokainen mies varmasti haluaa kuitenkin suhtteessa pystyä tyydyttämään kumppaninsa tarpeet ja se että kumppani on paljon kokeneempi on ymmärtääkseni monille miehille oikeasti kova paikka. Se että naisilla on useita seksikumppaneita antaa naisesta ns. todella halvan kuvan ja herättää epäluottamusta ns. kunnon miesten silmissä (jotka eivät juokse joka vkl baareissa kuola valuen pillun perässä ja pane jokaista jonka sänkyyn saavaat houkuteltua). Kannattaa naiset oikeasti pitää tämä mielessä. Minulle on henk. koht. aivan sama mitä pilluillanne teette, mutta tuleville poikaystävillenne voi asialla olla paljonkin merkitystä.

      Mitä tuohon OP:n tilanteen ratkaisemiseen tulee niin oikeasti ainoa keino on antaa miehelle riittävästi aikaa käsitellä päässään tuo asia. Mies joko oppii hyväksymään tosiasiat tai sitten ei ja suhde loppuu siihen. Jossain vaiheessa mies todennäköisesti tajuaa ettei niillä tyttöystävä entisillä kumppaneilla ollutkaan oikeasti mitään väliä. En usko että poikaystäväsi oikeasti haluaisi edes harrastaa seksiä muiden kanssa. Miehen suusta vaan suuttuessa ja paniikissa pääsee ulos kaikenlaista paskaa, eikä niitä kannata sen tarkemmin alkaa analysoimaan. OP:n täytyy vaan antaa ajan kulua ja pyrkiä rakentamaan kumppaninsa kanssa sitä keskinäistä luottamusta suhteeseen ja yrittää parantaa poikaysätävän itseluottamusta. Siinä samalla kannattaa antaa toisilleen tietenkin mahtavaa seksiä ja antaa miehelle tietenkin aikaa opetella sängyssä ne tarvittavat temput niin eiköhän se siitä ala sujuun.

      • jep hep

        Hyvä, että tuli tämä sinunkin näkökulmasi tänne.

        Erona ehkä tuohon aloittajan tilanteeseen on, että siinä vaikuttaa vallitsevan epäterve valta-asetelma, missä henkilö käyttää asioita, joita nainen ei voi muuttaa, lyömäaseena häntä vastaan kerta toisensa jälkeen. Mustasukkaisuus, keskenkasvuinen reagointi, väkivalta, alistamispyrkimykset; kyllähän nekin ovat seikkoja, joissa riittää hyväksymistä ja nielemistä. Kaikki naiset eivät tuohon jäisi.

        Toivotaan, että tilanne ratkeaa terveeseen suuntaan.


      • KokemusK
        jep hep kirjoitti:

        Hyvä, että tuli tämä sinunkin näkökulmasi tänne.

        Erona ehkä tuohon aloittajan tilanteeseen on, että siinä vaikuttaa vallitsevan epäterve valta-asetelma, missä henkilö käyttää asioita, joita nainen ei voi muuttaa, lyömäaseena häntä vastaan kerta toisensa jälkeen. Mustasukkaisuus, keskenkasvuinen reagointi, väkivalta, alistamispyrkimykset; kyllähän nekin ovat seikkoja, joissa riittää hyväksymistä ja nielemistä. Kaikki naiset eivät tuohon jäisi.

        Toivotaan, että tilanne ratkeaa terveeseen suuntaan.

        "Erona ehkä tuohon aloittajan tilanteeseen on, että siinä vaikuttaa vallitsevan epäterve valta-asetelma"

        Juuri näin. Kyse ap:n tilanteessa on juuri se että mies käyttää naisen epävarmuutta ja keksimäänsä keinoa syyttä naista aikaisemmista kumppaneista keinona sitoa nainen itseensä. Hän on siis koko ajan suhteessa niskan päällä ja tätä hän korostaa väkivallalla ja uhkauksilla mitä kauheaa tapahtuu jos nainen jättää hänet. Todella sairas suhde siis.
        Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko naisella ollut paljon suhteita vai ei. Jos mies seurustelee sellaisen naisen kanssa niin hän joko hyväksyy tosiasiat tai sitten ei jatka seurustelua. Nyt on kuitenkin käynyt niin että hän laittaa naisen vastuuseen siitä että mies ei ole tyytyväinen suhteeseen naisen menneisyyden takia. No ei tuon miehen mikään pakko ole suhteessa roikkua jos ei kerran kelpaa!
        Jos miehen itsetunto on niin alhaalla että ei kestä ajatusta naisesta joka on ollut muidenkin kanssa niin sitten pitää hankkia kokematon tyttöystävä. Muita ei voi vaatia elämään sen mukaan mitä itse heiltä haluaisi.


    • 11 + 6

      Mistä näitä vässyköitä sikiää, joiden itsetunto romahtaa jos nainen ei ole elänyt komerossa ennen heitä? Olkaa miehiä ja hoitakaa homma omalta osaltanne suhteessa kaikin puolin niin ei tarvitse miettiä mitä muut ovat tehneet. Surkeaa sakkia.

    • Tosi mies

      Naiset haalii tuollaisia peräkammarinpoikia jostain maatilalta ja sitten antavat miehen määräillä heti ja mies alkaa narsistiksi ja saa tehdä mitä haluaa eikä nainen osaa itse ratkaista ongelmia vaan pitää palstalta kysyä neuvoa eikä sittenkään vielä osaa tehdä asialle mitään.

    • Ei vielä

      Jätä poika kasvamaan. Hän vielä liian lapsellinen vakavaan suhteeseen. Sinä olet liian hauras selvitäksesi mustasukkaisen kakaran kasvattamisesta. Hanki itsellesi ammatti, harrasta ja liiku, löydä omat vahvuutesi ja laita oman elämäsi peruasiat kuntoon. Miesten aika tulee vasta sen jälkeen.

    • lörppö2007

      En ymmärrä kyllä joitain. MIksi jotkut miehet (ehkä naisetkin?) haluaa itselleen väen väkisin neitsyen. Ajatelkaa nyt mikä homma siinä on sitten kouluttaa sitä, kun se ei osaa mitään. Hyvin sisäänajettu sekä seksi- että parisuhdetaidoissa on aina minun valintani. Pääsee paljon helpommalla ja nauttii enemmän.

    • ,,,,,,,,,,

      Miehillä on nyky-yhteiskunnassa kovat paineet olla jonkinlainen supermies, jotta naiset hyväksyisivät. Täysin kokemattomalle miehelle ei ole todellakaan ok se, että sinä olet ollut komeampien, hauskempien, pidempien, parempikroppaisten ja isokaluisimpien miesten kanssa. Ihan varmasti vie kaiken tunteen suhteen erityisyydestä. Tulee vain olo, että on yksi muiden joukossa, eikä edes paras vaihtoehto.

      Hän ajattelee varmaan, että sinä olet tyytynyt häneen - tylsimykseen - kaikkien ihanien seikkailujesi jälkeen. Vaikka ne eivät sinusta olisi ihania olleetkaan, niin kokemattomamman miehen on todella vaikea ajatella toisin. Ei se mene perille, vaikka kuinka yrittäisi todistella.

      • KokemusK

        "Täysin kokemattomalle miehelle ei ole todellakaan ok se, että sinä olet ollut komeampien, hauskempien, pidempien, parempikroppaisten ja isokaluisimpien miesten kanssa. "

        Mistä ihmeestä se mies tietää niiden aikaisempien olleen tuota kaikkea?

        "Ihan varmasti vie kaiken tunteen suhteen erityisyydestä. Tulee vain olo, että on yksi muiden joukossa, eikä edes paras vaihtoehto."

        Miksi se nainen on vaihtanut nämä kaikki täydelliset miehet tähän surkimuksen?
        Nyt aikuisten oikeesti edes hieman sitä realismia peliin. Jos nainen ryhtyy suhteeseen jonkun miehen kanssa, hän haluaa olla juuri sen miehen kanssa. Toki jokainen voi rypeä itsesäälissä juuri niin paljon kuin haluaa mutta mitä ihmettä sillä savuttaa?


      • ,,,,,,,,,,
        KokemusK kirjoitti:

        "Täysin kokemattomalle miehelle ei ole todellakaan ok se, että sinä olet ollut komeampien, hauskempien, pidempien, parempikroppaisten ja isokaluisimpien miesten kanssa. "

        Mistä ihmeestä se mies tietää niiden aikaisempien olleen tuota kaikkea?

        "Ihan varmasti vie kaiken tunteen suhteen erityisyydestä. Tulee vain olo, että on yksi muiden joukossa, eikä edes paras vaihtoehto."

        Miksi se nainen on vaihtanut nämä kaikki täydelliset miehet tähän surkimuksen?
        Nyt aikuisten oikeesti edes hieman sitä realismia peliin. Jos nainen ryhtyy suhteeseen jonkun miehen kanssa, hän haluaa olla juuri sen miehen kanssa. Toki jokainen voi rypeä itsesäälissä juuri niin paljon kuin haluaa mutta mitä ihmettä sillä savuttaa?

        Miksette te seksuaalisesti kokeneemmat voi vaan ymmärtää sitä, että vähemmän kokenut ja itsehillintään kykenevä ihminen haluaa löytää kaltaisensa, eikä seurustella teidän kanssanne? Taitaa olla kova paikka, kun se kiltti varmasti teillekin kelpaisi parisuhteeseen paremmin kuin joku herpeksellä varustettu pukki. :-)


      • Hanki itsetunto
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Miksette te seksuaalisesti kokeneemmat voi vaan ymmärtää sitä, että vähemmän kokenut ja itsehillintään kykenevä ihminen haluaa löytää kaltaisensa, eikä seurustella teidän kanssanne? Taitaa olla kova paikka, kun se kiltti varmasti teillekin kelpaisi parisuhteeseen paremmin kuin joku herpeksellä varustettu pukki. :-)

        Sitten on ihan keiden tahansa oma vika, jos väen väkisin pyrkii seurustelemaan muiden kuin "kaltaistensa" kanssa, ja vieläpä uhkailee heitä ja käyttäytyy kypsymättömästi. Ehkä ne teidän "kaltaisenne" tekevät toisaalta niin aina kun käy vituuttamaan? väkivallattomat ihmiset arvostavat muuten myös ainoastaan kaltaisiaan.

        Toisekseen, mitä kukaan voi jonkun negatiiviselle minäkuvalle (muut ovat pidempiä, fiksumpia, komeampia, hauskempia, puhumattakaan siitä teille ainoasta tärkeästä elimestä...)?!! Muut ovat siis aina parempia?


      • NäinMeillä
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Miksette te seksuaalisesti kokeneemmat voi vaan ymmärtää sitä, että vähemmän kokenut ja itsehillintään kykenevä ihminen haluaa löytää kaltaisensa, eikä seurustella teidän kanssanne? Taitaa olla kova paikka, kun se kiltti varmasti teillekin kelpaisi parisuhteeseen paremmin kuin joku herpeksellä varustettu pukki. :-)

        "Miksette te seksuaalisesti kokeneemmat voi vaan ymmärtää sitä, että vähemmän kokenut ja itsehillintään kykenevä ihminen haluaa löytää kaltaisensa, eikä seurustella teidän kanssanne?"

        Ei kai kukaan sinunkaan pakota kokeneen kanssa seurustelemaan? Jos se on niin vaikeaa niin älä edes yritä vaan jätä suosiolla muille. Mutta jos aloitat ihan omasta halustasi suhteen kokeneen kanssa, kestä se kokeneisuus kuin mies äläkä valita!


    • 99-84

      Miten niin et muka halua erota? Kyllä tuossa vaiheessa kuuluisi haluta.
      Eli rautalangasta vääntäen, jos mies haluaa harrastaa seksiä kymmenen muun naisen kanssa, niin suhteella ei ole tulevaisuutta ainakaan missään positiivisessa mielessä.

    • ....................

      Hmmm... Poikaystäväsi kuulostaa yksinkertaiselta. Hän on selvästi vain katkera siitä, ettei itse ole harrastanut yhtä paljon seksia kuin sinä.


      On olemassa monenlaisia neitsyydenvaatijia, mutta ne, joille se oikeasti sopii on ihan erilaisia kuin poikaystäväsi. He ovat tunteellisia ihmisiä, jotka eivät koskaan eroa puolisostaan, koska tuntevat niin suurta rakkautta vuosikymmenien jälkeenkin. Heillä ei ole voimakkaat vietit - seksuaalivietti ei kohdistu muihin kuin puolisoon. He ajattelevat paljon, ovat luonteltaan usein hieman ''filosofeja''. He etsivät kaltaistaan niin kauan kunnes sellainen löytyy - tai sitten ei löydy. Ihmisen menneisyys kertoo todella paljon henkilöstä itsestään. Esimerkiksi minulle niinkään neitsyys/poikuus ei ole se olennainen tekijä, vaan se millainen luonne ihmisellä on. Valitettavasti enemmän kokeneet ihmiset sattuvat olemaan usin hyvin tietynlaisia ihmisiä, eikä sellainen ihminen sopisi minun kanssani suhteeseen.

      Näillä tiedoilla mitä olet itsestäsi kertonut, ei kukaan minunlaiseni hyväksyisi sinua parisuhteeseen. Kerroit, esim. että kadut menneitä seksisuhteitasi - katuminen kertoo että olet luonteeltasi altis tekemään virhearviointeja ja todellinen riski olisi olla kanssasi parisuhteessa. Seksisuhteiden määrä kertoo myös jotain - voimakas seksuaalivietti(pettämisaltis)/ tai sitten ihan vaan tyhmä

      Poikaystäväsi hyväksyisi sut jos olisi yhtä kokenut kuin sinä..Se paljastaa että hänen luonteensa on epävarma, tai ehkä jopa kateellinen, ei niinkään mikään sellainen rakkautta kaipaava tunteellinen hörhö... Poikaystäväsi ei tule sinua hyväksymään niin kauan kunnes on nussinut yhtä monta tyttöä, jolloin hän tuntee itsensä taas mieheksi eikä hiireksi. Joko annat luvan panna muita tai eroat, that's it!

      • kaikentietäväkokemat

        Minusta vaikuttaa myös, että kyseessä on kaikentietävä kokematon "moralisti" - ennen kuin on tehnyt itse ne kaikki asiat, joista moralisoi.


      • NäinMeillä

        " katuminen kertoo että olet luonteeltasi altis tekemään virhearviointeja ja todellinen riski olisi olla kanssasi parisuhteessa."

        Nyt täytyy kysyä että mitä hel?!? Katuminen kertoo juuri siitä että ihminen osaa oppia virheistään ja tajuaa milloin on tehnyt virheen. Hän voi siis myös virheistään oppia.
        Kaikki meistä tekevät joskus virheitä, myös sinä. Mutta jos katumine on sinusta jotenkin paha asia, niin kyllä ihmettelen kauheasti...

        "Seksisuhteiden määrä kertoo myös jotain - voimakas seksuaalivietti(pettämisaltis)/ tai sitten ihan vaan tyhmä"

        Toisia ja toisten elämiä on hyvin helppo moralisoida vierestä katsoen. Toisten ihmisten elämä on ollut vaikeampaa kuin sinun ja ne olosuhteet ovat voineet vaikuttaa voimakkaasti siihen millaisiin tilanteisiin tai valintoihin ihmiset joutuvat.


      • kummitus
        NäinMeillä kirjoitti:

        " katuminen kertoo että olet luonteeltasi altis tekemään virhearviointeja ja todellinen riski olisi olla kanssasi parisuhteessa."

        Nyt täytyy kysyä että mitä hel?!? Katuminen kertoo juuri siitä että ihminen osaa oppia virheistään ja tajuaa milloin on tehnyt virheen. Hän voi siis myös virheistään oppia.
        Kaikki meistä tekevät joskus virheitä, myös sinä. Mutta jos katumine on sinusta jotenkin paha asia, niin kyllä ihmettelen kauheasti...

        "Seksisuhteiden määrä kertoo myös jotain - voimakas seksuaalivietti(pettämisaltis)/ tai sitten ihan vaan tyhmä"

        Toisia ja toisten elämiä on hyvin helppo moralisoida vierestä katsoen. Toisten ihmisten elämä on ollut vaikeampaa kuin sinun ja ne olosuhteet ovat voineet vaikuttaa voimakkaasti siihen millaisiin tilanteisiin tai valintoihin ihmiset joutuvat.

        Vastustan henkeen ja vereen kaikkea kaksinaismoralismia, mutta tähän on pakko sanoa, että ymmärrän (ehkä?) mitä tuo kirjoittaja tarkoitti. Katuminen tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, ettei ihminen pysty seisomaan tekojensa takana. On ihmisiä, sukupuolesta riippumatta, jotka pystyvät aidosti näkemään seksuaalisuuden iloisena eikä hävettävänä asiana. Nämä ihmiset harrastavat paljon seksiä eivätkä koe mitään tarvetta miellyttää aloittajan poikaystävän kaltaisia ihmisiä. Tällä taas ei ole viime kädessä tekemistä pettämisen kanssa, koska kyse on arvovalinnasta, ei henkisestä heikkoudesta (tämä nyt lähinnä edelliselle kommentoijalle). Kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti suostu tuntemaan häpeää omasta seksuaalisuudestaan. Kokematon tuskin sopii yksin kummankaan ihmistyypin kanssa, mutta valitettavasti näkisin itsekin "vahingossa" (=henkistä heikkouttaan) useiden ihmisten kanssa seksiä harrastavan vähemmän luotettavana kumppanina kuin harkitusti sinkkuaikojen mahdollisuuksista ilon irti ottavan.

        Tietysti saatan olla tulkinnassani aivan totaalisesti väärässäkin, ja pahoittelen tässä alunperin kommentoidulle kirjoittajalle jos näin on. Ja pahoittelut myöskin AP:lle, olet todella kurjassa tilanteessa enkä haluaisi potkia maassa makaavaa, mutta sinä olet ihan itse ainoa joka sinua voi auttaa. Älä herran tähden tuhlaa elämääsi väkivaltaista miestä mielistelemällä vaan opettele ensin elämään yksin, hoida omanarvontuntosi kuntoon (tarvittaessa terapiassa) ja ala vasta sitten terveeltä pohjalta etsimään aidosti tervettä kunnioittavaa parisuhdetta.


      • ´¨'-.,
        kummitus kirjoitti:

        Vastustan henkeen ja vereen kaikkea kaksinaismoralismia, mutta tähän on pakko sanoa, että ymmärrän (ehkä?) mitä tuo kirjoittaja tarkoitti. Katuminen tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, ettei ihminen pysty seisomaan tekojensa takana. On ihmisiä, sukupuolesta riippumatta, jotka pystyvät aidosti näkemään seksuaalisuuden iloisena eikä hävettävänä asiana. Nämä ihmiset harrastavat paljon seksiä eivätkä koe mitään tarvetta miellyttää aloittajan poikaystävän kaltaisia ihmisiä. Tällä taas ei ole viime kädessä tekemistä pettämisen kanssa, koska kyse on arvovalinnasta, ei henkisestä heikkoudesta (tämä nyt lähinnä edelliselle kommentoijalle). Kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti suostu tuntemaan häpeää omasta seksuaalisuudestaan. Kokematon tuskin sopii yksin kummankaan ihmistyypin kanssa, mutta valitettavasti näkisin itsekin "vahingossa" (=henkistä heikkouttaan) useiden ihmisten kanssa seksiä harrastavan vähemmän luotettavana kumppanina kuin harkitusti sinkkuaikojen mahdollisuuksista ilon irti ottavan.

        Tietysti saatan olla tulkinnassani aivan totaalisesti väärässäkin, ja pahoittelen tässä alunperin kommentoidulle kirjoittajalle jos näin on. Ja pahoittelut myöskin AP:lle, olet todella kurjassa tilanteessa enkä haluaisi potkia maassa makaavaa, mutta sinä olet ihan itse ainoa joka sinua voi auttaa. Älä herran tähden tuhlaa elämääsi väkivaltaista miestä mielistelemällä vaan opettele ensin elämään yksin, hoida omanarvontuntosi kuntoon (tarvittaessa terapiassa) ja ala vasta sitten terveeltä pohjalta etsimään aidosti tervettä kunnioittavaa parisuhdetta.

        "valitettavasti näkisin itsekin "vahingossa" (=henkistä heikkouttaan) useiden ihmisten kanssa seksiä harrastavan vähemmän luotettavana kumppanina kuin harkitusti sinkkuaikojen mahdollisuuksista ilon irti ottavan."

        Onhan se tietoista ollut tuollekin kirjoittajalle (aloittaja), hän on siis hakenut jokaisesta suhteestaan jotain, mitä tarvitsee. Onko kyse vain kaksinaismoralismista, missä joillekin (ja usein itselle) sallitaan eri asioita kuin muille, joidenkin pitää muka toteuttaa kolmansien ideaaleja.

        Jospa se ei ole "vahinko" kenenkään kohdalla, mutta aloittaja ei ole vielä sinut itsensä kanssa eikä sen, mitä ja miksi hakee.


      • turhaa laskemista

        Vaikeaa uskoa että se hyväksyminen tosiaan alkaisi siitä vaikka tämä poikaystävä olisi useamman naisen kanssa tekemisissä.

        ---

        "Näillä tiedoilla mitä olet itsestäsi kertonut, ei kukaan minunlaiseni hyväksyisi sinua parisuhteeseen. Kerroit, esim. että kadut menneitä seksisuhteitasi - katuminen kertoo että olet luonteeltasi altis tekemään virhearviointeja ja todellinen riski olisi olla kanssasi parisuhteessa. Seksisuhteiden määrä kertoo myös jotain - voimakas seksuaalivietti(pettämisaltis)/ tai sitten ihan vaan tyhmä"


        Onhan tässä kyseessä nuoret henkilöt, mutta oikeasti eipä kukaan todellisuudessa ala niitä partnereita laskemaan. Joskus voi tosin olla hyvä kertoa lukema esim. alakanttiin, jos niitä on liikaa.


    • 16+20

      Aloittaja hyvä, olet narsistisissa käsissä ja nyrkeissä. Sinun tulee puhua vanhemmalle järkevälle ihmiselle kaikesta mitä nyt elämässäsi on. Oletko kuullut koskaan mielenterveystoimistoista? Jos olet alle 18 myös nuorisopsykiatria auttaa. Hanki itsellesi apua ja tukea. Olet hauras ja haavoittuva, et kertonut mutta sinulla ei taida olla turvaa ns. perheestäsi juurikaan. Monika-naiset ja muutama muu nuoria naisia/narsismin uhreja tukeva taho tulevat tarpeeseen.
      Lähde pois tavalla tai toisella. Turvakoti olisi hyvä.
      Jos mies on niin sekaisin että uhkaa itsemurhalla lähdöstäsi johtuen tai peräti toteuttaa uhkauksensa, se ei ole sinun vastuusi vaan hänet tulee ohjata psykiatriseen hoitoon tarvittaessa vaikka pakkopaidassa.

    • Äippäitekin

      Jätä se tyyppi. Jos haluaa tasoittaa tilannetta voi tehdä sitä ihan ilman sun elämän pilaamistakin. Maailma on täynnä sopusuhtaisempia miehiä joilla kokemusta vaikka muille jakaa.Ja jotka uskaltavat myös kertoa niistä.

      Oletko varma että hän on rehellinen?

    • hyvä mies

      Miehet ovat romanttisia naiset törkeitä hutsuja. Näin nykyään.

      • romantikon nyrkki

        Tosi romanttista, en ole saanut viideltätoista, joten menen ottamaan ja välillä hakkaan sinua.


    • yleensä normaalia

      "Onko hän oikeutettu tekemään sen?"

      Ei tietenkään ole, jos et halua.

      Yleensä se on täysin normaalia että jompi kumpi on ollut useamman naisen/miehen kanssa tekemisissä.

    • Anonyymi

      Oliko timoja mukana joukossa? On tuossa hieman liikaa äijiä käynyt rasiaa rassaamassa. T.Mies

    • Anonyymi

      Ymmärrän, et heillä joilla on paljon ollut kumppaneita niin menneisyydellä ei ole merkitystä heille. Mut heillä, joilla on vahvat periaatteet ja toisen luottamuksella on suuri merkitys kokevat asiat toisin. Tällaiset seikkailijat joilla paljon suhteita ovat monesti myös vähemmän luotettavia kumppaneina. Riidat ja erot ovat heille enemmän arkea kuin luotettavemmilla kumppaneilla.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus, johon ei voi todeta muuta, kuin että kannattaa erota pikaisesti. Suhteeseen, jossa toinen ei hyväksy asioita, joita ei pysty muuttamaan, ei kannata panostaa yhtään enempää.

    • Anonyymi

      Tasoita tilit kymmenen ystäväsi ja poikaystäväsi kera. Järjästätte pojalle irstaan illan jossa hän saa kiintiönsä täyteen ja sielulle rauhan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe