Kosminen inflaatio evokkien salajuoni

bsh

16

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >Heh, ei taida olla lähteissä vikaa?

      Tokkopa, mutta pitkän palstakokemuksen perusteella veikkaan jo niitä lukematta, että taas jälleen kerran kretutaholla on asiat ymmärretty "pikkasen" pieleen.

      • Pitää odotella Planck-satelliitin mittauaineistoa, jotta tilanteeseen saadaan selvyys. B-moodin polarisaatio näkyi BICEP2-teleskoopin havainnoissa oletettua voimakkaampana ja nyt tälle signaalille on mahdollisesti löydetty toinen mahdollinen lähde. Mitään ei vielä tiedetä, mutta voi siis olla, että riemu kosmisen inflaation todisteesta oli ennenaikainen. Kun toin pari kuukautta sitten tämän havainnon esille palstalla, niin muistutin avauksessani, että varmistusta pitää odottaa rauhassa.


      • Repe näyttää olevan oikeassa. Kyse on siitä, että osaa metodeista (tai lähinnä data) ei ole sovellettu oikein tai riittävän huolellisesti. Ihan normaalia tieteellistä kritiikkiä. Homma toimii, siis.


    • we knew it

      Kaikki evokit hihkuivat kreationismin kumoutuneen kuviteltujen aaltojen avulla. Kreationistit selittivät rauhallisesti että löydetään varmasti toinen selitys ja kas kummaa niin kävi!

      • Miksi pitää aina valehdella? Esimerkiksi minä kirjoitin, että on syytä odotella vertaisarviointiprosessin läpikäymistä. Kirjoitin, että jos tulokset tullaan vahvistamaan, niin YEC:n koko kosmologia kumoutuu, vaikka pseudotietettä se on aina ollut. Tämä pitää edelleen paikkaansa. Tämä on normaalia toimintaa tieteessä, eikä vielä tiedetä "lopullista tuomiota", aika sen näyttää.

        "The important thing to keep in mind is that the BICEP2 paper is still undergoing peer review. Critical analysis of the paper is exactly what should happen, and is happening. This type review used to be confined to the ivory towers, but with social media it now happens in the open. This is how science is done. BICEP2 has made a bold claim, and now everyone gets to whack at them like a piñata.

        The BICEP2 team stands by their work, and so we'll have to see whether it holds up to peer review. We'll also have to wait for the Planck team to release their results on B-mode polarization. Eventually the dust will settle and we'll have a much better handle on the results."

        http://phys.org/news/2014-05-bicep2-results-invalid.html

        Mitään ei siis vielä ole ratkaistu. On vain esitetty toinen mahdollisuus ja näitä kaikkia nyt tutkitaan tarkasti. Näin tiede toimii.


      • >Kaikki evokit hihkuivat kreationismin kumoutuneen kuviteltujen aaltojen avulla.

        Hehe. nyt neiti taitaa jälleen lasketella ihan omiaan. :D

        Hyvä jos löydät edes yhden evokin, jota kiinnostaisi kumota höpöoppirakennelmaa, joka ei vuosikymmenien ähellyksenkään jälkeen ole päässyt edes sille asteelle että siihen olisi saatu muotoiltua jotain kumottavaa.


      • miksi uskoa
        solon1 kirjoitti:

        Miksi pitää aina valehdella? Esimerkiksi minä kirjoitin, että on syytä odotella vertaisarviointiprosessin läpikäymistä. Kirjoitin, että jos tulokset tullaan vahvistamaan, niin YEC:n koko kosmologia kumoutuu, vaikka pseudotietettä se on aina ollut. Tämä pitää edelleen paikkaansa. Tämä on normaalia toimintaa tieteessä, eikä vielä tiedetä "lopullista tuomiota", aika sen näyttää.

        "The important thing to keep in mind is that the BICEP2 paper is still undergoing peer review. Critical analysis of the paper is exactly what should happen, and is happening. This type review used to be confined to the ivory towers, but with social media it now happens in the open. This is how science is done. BICEP2 has made a bold claim, and now everyone gets to whack at them like a piñata.

        The BICEP2 team stands by their work, and so we'll have to see whether it holds up to peer review. We'll also have to wait for the Planck team to release their results on B-mode polarization. Eventually the dust will settle and we'll have a much better handle on the results."

        http://phys.org/news/2014-05-bicep2-results-invalid.html

        Mitään ei siis vielä ole ratkaistu. On vain esitetty toinen mahdollisuus ja näitä kaikkia nyt tutkitaan tarkasti. Näin tiede toimii.

        Miksi sua pitäs uskoa? Tiedelehti tossa on erimieltä sun kanssa. Poikkeuksetta tämmöset johtaa evidenssin hylkäykseen.


      • miksi uskoa kirjoitti:

        Miksi sua pitäs uskoa? Tiedelehti tossa on erimieltä sun kanssa. Poikkeuksetta tämmöset johtaa evidenssin hylkäykseen.

        Missä kohtaa on eri mieltä? Mietipä neitiseni kerrankin hyvin tarkoin ja näytä yhtä tarkkaan.
        Jos tarvitset käännösapua, sitä varmasti täältä löytyy.


      • miksi uskoa kirjoitti:

        Miksi sua pitäs uskoa? Tiedelehti tossa on erimieltä sun kanssa. Poikkeuksetta tämmöset johtaa evidenssin hylkäykseen.

        "Miksi sua pitäs uskoa?"

        Ei minun omia mielipiteitäni tarvitse uskoa, mutta tieteellisiä lähteitä olisi syytä uskoa.

        "Tiedelehti tossa on erimieltä sun kanssa."

        Näyttäisitkö kohdan, jossa lehdet ovat eri mieltä kirjoittamani kanssa?

        "Poikkeuksetta tämmöset johtaa evidenssin hylkäykseen."

        Tämä on jo posketonta. Et taida oikein ymmärtää miten tiede toimii?


      • ylläri
        solon1 kirjoitti:

        "Miksi sua pitäs uskoa?"

        Ei minun omia mielipiteitäni tarvitse uskoa, mutta tieteellisiä lähteitä olisi syytä uskoa.

        "Tiedelehti tossa on erimieltä sun kanssa."

        Näyttäisitkö kohdan, jossa lehdet ovat eri mieltä kirjoittamani kanssa?

        "Poikkeuksetta tämmöset johtaa evidenssin hylkäykseen."

        Tämä on jo posketonta. Et taida oikein ymmärtää miten tiede toimii?

        TIEDE TOIMII NYT PANIIKISSA.


      • solon1 kirjoitti:

        "Miksi sua pitäs uskoa?"

        Ei minun omia mielipiteitäni tarvitse uskoa, mutta tieteellisiä lähteitä olisi syytä uskoa.

        "Tiedelehti tossa on erimieltä sun kanssa."

        Näyttäisitkö kohdan, jossa lehdet ovat eri mieltä kirjoittamani kanssa?

        "Poikkeuksetta tämmöset johtaa evidenssin hylkäykseen."

        Tämä on jo posketonta. Et taida oikein ymmärtää miten tiede toimii?

        Joo, ei se ymmärtänyt. Että oon hämmästyny.

        Kun ei ole kauhalla annettu, voi vain raamatulla vaatia...


      • ylläri kirjoitti:

        TIEDE TOIMII NYT PANIIKISSA.

        Paskahuussi on tuollaisia ulostuksia varten.


      • rutikuivat
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kaikki evokit hihkuivat kreationismin kumoutuneen kuviteltujen aaltojen avulla.

        Hehe. nyt neiti taitaa jälleen lasketella ihan omiaan. :D

        Hyvä jos löydät edes yhden evokin, jota kiinnostaisi kumota höpöoppirakennelmaa, joka ei vuosikymmenien ähellyksenkään jälkeen ole päässyt edes sille asteelle että siihen olisi saatu muotoiltua jotain kumottavaa.

        Valitettavaa vain, että nuo juttusi eivät toimi. Ehkä et tule sitä itse ikinä tajuamaan.


      • rutikuivat kirjoitti:

        Valitettavaa vain, että nuo juttusi eivät toimi. Ehkä et tule sitä itse ikinä tajuamaan.

        Jaksette vääntää vastaan, mutta ikinä ette ole tarjonneet mitään perusteluita. Kummankohan puolelle tällaista väittelyä seuraava kantaansa vielä valitsematon kallistuu? Hmm, I wonder...


      • rutikuivat kirjoitti:

        Valitettavaa vain, että nuo juttusi eivät toimi. Ehkä et tule sitä itse ikinä tajuamaan.

        Niin, tiesinhän minä tasan tarkkaan, että sitä yhtäkään väittämäänsä evokkia ei neiti löydä, joten siirretäänpä äkkiä pelikenttää sata metriä kaatumaseuratalon raamattuhyllyn suuntaan. :D


      • Ettäkö kreationismi kumottaisiin?

        Eihän kreationismia voi kumota mitenkään, koska kyseessä on uskonnollinen uskomus, ei tieteellinen teoria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe