Mikä paistinpannu kannattaa ostaa?

arkihuoleton

Eli edessä olisi uuden paistinpannun tai mieluiten paistokasarin osto ja ajattelin panostaa laatuun, ettei mene rahat hukkaan, joten käyttökokemuksista olisin kiitollinen..

Paljon ollut puhetta näistä keraamisista, mutta onko laadukasta teflonia parempi? Ja mikä nyt sitten olisi laadukas teflon, tai paljon ylipäänsä kannattaa paistinpannuun sitten laittaa rahaa (ettei tulisi maksettua turhasta markkinointilisästä:))?

Nykyinen pannu kesti suht hyvänä pari vuotta, mutta kun koira on sen tiputtanut lattialle pari kertaa niin pohja vääntyny, eikä enää lämmitä tasaseti ja niistä kohtaa mistä lämmittää, niin palaa kiinni.

59

4089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiOtaPannuun

      Mikään keraaminen tai teflonpannu ei kestä kahta vuotta pidempään, varmaan tulee Swiss Diamondin sun muiden premium merkkien puolustajia, mutta ei, ei kestä nekään.

      Joten jos haluat muovipannun osta halvin, Ikeasta saa ihan ok malleja , tällöin hinta/laatusuhde on paras.

      Jos haluat ikuisen pannun, katso valurauta tai hiiliteräspannuja.

    • ap1

      hei joo tuo hiiliteräspannu ehdotus oli hyvä.
      voiko sen rasvapolton tehdä ihan rypsiöljyllä?

    • Pro kovanaama

      Mulla käytössä 2 Hackmanin kovanaamaa ja olen ollu todella tyytyväinen. Toinen (kasarimallinen) on ehkä 7 vuotta vanha ja lähes uutta vastaavassa kunnossa. Toinen on sitten ihan uusi, kun tuo kymmenisen vuotta vanha ja suuressa kulutuksessa ollut Tefali alkoi antaa periksi.

      Omat paistinpannun ostokriteerit ovat paksu pohja, paino (kevyet ei kestä mitään) ja vähintään 50 euron hinta. Itse tykkään teflonpannuista, jotka kyllä kestävät ihan hyvin, jos niitä oikein käyttää. Huippukokit ehkä ovat asiasta toista mieltä, mutta makuasioita, sanoisin. Ainakin näin tavalliselle kotikokkaajalle.

      Valuraudalla paistelin joskus aikanaan, mutta se ei oikein ollut yhteensopiva meikäläisen (siihen aikaan alkeellisille) kokkaustaidoille. Ikuinen kyllä kestoltaan ja hifikokkien kehuma. En tiedä miten nykyään toimisi, kun tuo kokkaustaito ei ole enää ihan lapsen kengissä, mutta teflonpannu on "idioottivarmempi".

      Nuorena tuli "säästettyä" ja ostettua niitä halpoja, kevyitä, alumiinipohjaisia... No onhan ne kevyitä käsitellä, mutta pohja vääntyy kieroksi TODELLA äkkiä. Levy hohkaa alla tulipunaisena, mutta ruoka ei kypsy ollenkaan. Halvoista pannuista lähtee myös pinnoitteet ja kahvat irti. Keraamisista ja teräksisistä pannuista ei ole mitään kokemusta. Vaikka olenkin ollut täysin tyytyväinen noihin kovanaamoihin, niin ihan uteliaisuudesta tuota teräksistä voisi testata joskus tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Hakmanneja kokeillut, kun kerran exä sai töistä joululahjaksi ja äkkiähän se meni huonoksi ja luulin itse sen pilanneeni ja ostin uuden samanlaisen, mutta yhtä huono oli.


      • Minulla oli Hackmannin Kovanaama, jonka pohja vääntyi kuperaksi heti kättelyssä. Kun vertaa painoa ja materiaalipaksuutta vaikkapa de Byuerin pannuun niin ohuthan tuo Kovanaama on. En suosittele ostamaan sitä.


    • Hiiliterästä testaan

      Olen pyrkinyt eroon teflonista, koska siitä irtoaa kemikaaleja. Keraamista en ole edes kokeillut, mutta kuullut, että se ei erityisen hyvä olisi. Paras lienee valurauta, jos et pelkää rasvaa.

      Itse ostin pienen hiiliteräspannun, ollut käytössä 5 kk. Ohjeissa ei sanota, että se pitäisi rasvapolttaa. Hyvin hoidettuun hiiliteräspannuun muodostuu rasvan ja hiilen muodostama luonnollinen non-stick -pinta, jolloin hoidon tarve vähenee ja tarttumattomuus lisääntyy.

      Riippuu ruokavaliosta ja pannun hoitotottumuksista, miten hiiliteräspannun kanssa pärjää. Hiiliteräspannussa ei saa säilyttää ruokaa eikä sitä saa liottaa tai pestä tiskikoneessa. Ruostuu helposti ennen luonnollisen rasvasuojan kehittymistä, mutta on alun jälkeen vaivattomampi käyttää. Pannun sisus tummuu ajan myötä, ja samalla sen ominaisuudet paranevat. Itselläni pannu on vain hieman tummentunut. Etenkin proteiinipitoiset ruuat kannattaa paistaa matalalla lämmöllä, ettei (ainakaan alussa) ruoka tartu kiinni. Pannu ei ole pilalla, vaikka ruoka joskus palaisi kiinni tai pannu ruostuisi vahingossa, kestää hankausta, toisin kuin teflon. Itse olen tykännyt, vaikkei hiiliteräspannu olekaan heti alussa parhaimmillaan.

      Jos haluat helppoa ja vähärasvaista ruuanlaittoa, niin kannattaa varmaan pysyä teflonissa. Jos käytät enemmän rasvaa, valurauta on hyvä. Jos olet valmis näkemään vaivaa ja odottamaan, niin hiiliteräspannu saattaa toimia kohdallasi. Ainakin valurautapannun voi ostaa käytettynäkin. Voi olla kuinka törkyinen tahansa, kunhan on ehjä. Se kestää sen verran reipasta puhdistusta ja hankausta, että sen saa hyväksi. Valurauta on ehkä pannumateriaaleista "ikuisin".

    • ei_ota_pannuun

      Osta useempi eri käytöille. Mulla on valurautaa pihvikäyttöön. Pari (parjattua sveitsiläistä) yleiskäyttöön - eli pannu ja kookas paistokasari. Erikseen on vielä Hackmannin pikkupannu, joka on lähes yksinomaan munakaskäytössä.

      Nojoo - vaimon valurautainen lettupannu.

    • arkihuoleton

      mut ilmeisesti siihen silti voi tehdä jo heti jonkun rasvanpolton että pinnoitteen syntymistä voisi vähän vauhdittaa..(?)

      ja tefalin pannu tuo näyttää minulla olevan ei siis teflon. tarkemmin ajateltuna on se ollut käytössä 3-4 vuotta eli ihan hyvä pannu
      ja hätä ensiapua sain kun eilen varovasti vasaran kanssa koputtelin suoremmaksi (miks en oo aikasemmi tajunnu) ja toimi jauhelihan paistossa taas erinomaisesti. kanan kanssa tuskin, kerran on jo ennenkin alkanut jäämään kiinni.

      eli tästä viisastuneena taidan ostaa uuden tefalin kasarimallin kastikeruokia varten ja hiiliterästä pelkkään paistamiseen.
      tefal ei oo kauheen kallis, eikä ilmeisesti muut samantyyppiset kalliimmat ole yhtään sen parempia..(?)

      • Pro kovanaama

        Nyt mennään sitten osittain mutulla ja osittain kokemuksella... Tefal on ihan jees peruspannu ja kohtuuhintainen. Omalla elämänkokemuksella sanoisin kuitenkin Kovanaaman olevan parempi (ja kalliimpi).

        En nyt ole ihan varma asiasta, kun en tarkkaan voi muistaa, koska olen minkäkin pannun ostanut. Oma Tefal on jo ihan totaalisen loppuun ajettu, mutta on sitä paljon käytettykin. En vaan yhtään muista, missä kohtaa se on alkanut kaipaamaan eläkkeelle, kun olen sitä käyttänyt vielä huonokuntoisenakin pitkään (laiska ei ole jaksanut ostaa uutta). Pinnoite on ollut entinen jo pitkään, muuten pannu suora ja kunnossa. Nyt sain vihdoin ja viimein aikaisiksi hankkia tuon uuden Kovanaaman tilalle, ja kyllä on eroa paistotuloksella ja pinnoitteella. Vertauskohtana on kuitenkin tulenuusi paistinpannu vs. eläkepäivänsä ansainnut ja vuosia käytössä ollut pannu. Kovanaaman paistokasari on edelleen vuosienkin jälkeen kuin uusi, mutta on ollut vähemmällä käytöllä kun tuo Tefal. Tuttavapiirin kovanaamat myös uutta vastaavassa kunnossa edelleen, vaikka oleet enemmällä käytöllä kun tuo omani. Sanon siis, että ne ovat kalliimpia ihan hyvästä syystä.

        Tefal tekee myös teflonpannuja ;) Kunhan pidät huolen siitä, että pannussa on paksu pohja ja että siinä on tarpeeksi painoa, en usko että kovin pahasti pieleen menee.


      • Pro kovanaama
        Pro kovanaama kirjoitti:

        Nyt mennään sitten osittain mutulla ja osittain kokemuksella... Tefal on ihan jees peruspannu ja kohtuuhintainen. Omalla elämänkokemuksella sanoisin kuitenkin Kovanaaman olevan parempi (ja kalliimpi).

        En nyt ole ihan varma asiasta, kun en tarkkaan voi muistaa, koska olen minkäkin pannun ostanut. Oma Tefal on jo ihan totaalisen loppuun ajettu, mutta on sitä paljon käytettykin. En vaan yhtään muista, missä kohtaa se on alkanut kaipaamaan eläkkeelle, kun olen sitä käyttänyt vielä huonokuntoisenakin pitkään (laiska ei ole jaksanut ostaa uutta). Pinnoite on ollut entinen jo pitkään, muuten pannu suora ja kunnossa. Nyt sain vihdoin ja viimein aikaisiksi hankkia tuon uuden Kovanaaman tilalle, ja kyllä on eroa paistotuloksella ja pinnoitteella. Vertauskohtana on kuitenkin tulenuusi paistinpannu vs. eläkepäivänsä ansainnut ja vuosia käytössä ollut pannu. Kovanaaman paistokasari on edelleen vuosienkin jälkeen kuin uusi, mutta on ollut vähemmällä käytöllä kun tuo Tefal. Tuttavapiirin kovanaamat myös uutta vastaavassa kunnossa edelleen, vaikka oleet enemmällä käytöllä kun tuo omani. Sanon siis, että ne ovat kalliimpia ihan hyvästä syystä.

        Tefal tekee myös teflonpannuja ;) Kunhan pidät huolen siitä, että pannussa on paksu pohja ja että siinä on tarpeeksi painoa, en usko että kovin pahasti pieleen menee.

        Eli siis tuossa monimutkaisessa selostuksessa tarkoitin sanoa, että en muista kuinka pitkään Tefal säilyy hyvässä kunnossa. En kuitenkaan pidä sitä huonona pannuna, koska ainakin itsellä ne on pysyneet suorassa. Selvästi huonompiakin pannuja on tullut ostettua joskus. Ne ovat menneet kieroon ja käyttökelvottomiksi jo kauan ennen pinnoitteen kulumista loppuun.

        Kattiloissa ja pannuissa kuitenkin hinta korreloi laatua. Kalliimpi ON parempi.


      • Tefal kestää
        Pro kovanaama kirjoitti:

        Eli siis tuossa monimutkaisessa selostuksessa tarkoitin sanoa, että en muista kuinka pitkään Tefal säilyy hyvässä kunnossa. En kuitenkaan pidä sitä huonona pannuna, koska ainakin itsellä ne on pysyneet suorassa. Selvästi huonompiakin pannuja on tullut ostettua joskus. Ne ovat menneet kieroon ja käyttökelvottomiksi jo kauan ennen pinnoitteen kulumista loppuun.

        Kattiloissa ja pannuissa kuitenkin hinta korreloi laatua. Kalliimpi ON parempi.

        Ne ruutupohjaiset missä muistaakseni titaania mukana kestävät parhaiten pinnoitetuista mitä itse olen kokeillut, monet halvat todella surkeita.

        Miten jotkut saa nuo keraamiset pannut pilalle. Minulla ollut halpa Tarjoustalosta ostettu muutaman vuoden ja ainakin yhtä hyvin kestänyt kuin pinnoitetut. Hiukan pinta tummunut, mutta ei tartu edelleenkään juuri ollenkaan. Halpa vaihtaa uuteen jos menee pilalle.


      • Kovanaama= paska
        Pro kovanaama kirjoitti:

        Eli siis tuossa monimutkaisessa selostuksessa tarkoitin sanoa, että en muista kuinka pitkään Tefal säilyy hyvässä kunnossa. En kuitenkaan pidä sitä huonona pannuna, koska ainakin itsellä ne on pysyneet suorassa. Selvästi huonompiakin pannuja on tullut ostettua joskus. Ne ovat menneet kieroon ja käyttökelvottomiksi jo kauan ennen pinnoitteen kulumista loppuun.

        Kattiloissa ja pannuissa kuitenkin hinta korreloi laatua. Kalliimpi ON parempi.

        Hackmannin Kovanaama on ihan paska hintalaatusuhteeltaan. Che Dominiquestakin saa paljon tasokkaamman ja pidempiaikaisen pannun melkein samaan hintaan. Kaikista edullisin hintalaatusuhteelta Ikean paanut. Tefal myös hyvä.


      • Kovanaama=paska
        Kovanaama= paska kirjoitti:

        Hackmannin Kovanaama on ihan paska hintalaatusuhteeltaan. Che Dominiquestakin saa paljon tasokkaamman ja pidempiaikaisen pannun melkein samaan hintaan. Kaikista edullisin hintalaatusuhteelta Ikean paanut. Tefal myös hyvä.

        Toi valurautapannu on muuten tosi hyvä. Parilla sadalla saa (lähes) ikuisen kun käyttää oikein.


      • Kovanaama= paska kirjoitti:

        Hackmannin Kovanaama on ihan paska hintalaatusuhteeltaan. Che Dominiquestakin saa paljon tasokkaamman ja pidempiaikaisen pannun melkein samaan hintaan. Kaikista edullisin hintalaatusuhteelta Ikean paanut. Tefal myös hyvä.

        Tefal on todella hyvä, ja pihvien ja lettujen tekoon valurauta, valurauta pannun pitää olla kyllä todella kuuma ennen kuin siihen laittaa mitään, silleen et voi ruskistuu, muuten hirttää kiinni.


    • pannut

      Laadukkaita keraamisia pannuja kattiloita on www,klingel.fi

    • Kovanaama

      Meillä (5 hengen talous) hacmannin kovanaama 30cm kesti vajaa 6vuotta, päivittäin käytetään jopa 2x päiväs ja nyt ostin uuden samanlaisen. 10€ / käyttövuosi ei paljoon tee.

    • mami75

      Kertoisitko tarkemmin mihin tarkoitukseen paistinpannu tulisi? Noilla tiedoilla vaikea alkaa neuvomaan.

    • Pannumies

      Itselläni on normaaliin paistamiseen laadukas ruostumattomasta teräksestä valmistettu paksupohjainen (pohja teräksellä päällystettyä alumiinia) laadukas pannu. Tulee todennäköisesti kestämänä vuosikymmenet. Sillä ei tosin voi paistaa vaaleata kala, kananmunia eikä kanaa. Ainakaan ilman suurta rasvamäärää. Noita varten on sitten teflonpannu.

      Mutta neuvoisin ostamaan a) valurauta- b) teräs- tai c) hiiliteräspannun. Ne kestävät ajasta ikuisuuteen. Pinnoitusta vaativaan paistamiseen sitten joku paksupohjainen teflonpannu.

      • "Pinnoitusta vaativaan paistamiseen sitten joku paksupohjainen teflonpannu."

        Kala, kananmuna, pekoni ja kana onnistuu heposti ainakin valurautapannussa. Toki ei sillä voi paistaa samalla tavalla kuin teflonpannulla eli esimerkiksi kananmuna kylmälle pannulle ilman rasvaa ei onnistu valuraudalla. Rasvaa pitää käyttää ja paistaa oikeassa lämpötilassa niin ei tartu kiinni.


    • Keittiömestari

      Puolueettomasti tutkitusti paras on ICook. Siis pitkän kehityksen tulos, kehitäjinä keittiöalan ammattilaiset ja metällien specilistit; insinöörit. Ruostumaton teräs,. joka siis kestää parhaiten hapot, emäkset, yms, mutta saatu kypsennnysominaisuuksiltaan myös "taviksille" sopivaksi. Usko tai älä. Vain nettikaupassa.

    • juupa ju

      tilasin nestistä paistinpannun jota mainostaa telkussa joku wins tai sinne päin, keraaminen ei tartu mikään kii, ja on hyvä ja toimii,,,, ei tarvii rasvaa ,, ei muta kuin vain,, lue ohjeet,, pannu on hyvä.. en muita huoli enää..maksaa jonkin verran muta hyvää ei saa halvalla, toinen on sit hacamannin ko anaama,,

      • ....

        Minä olen kuullut vain huonoa niistä pannuista. Oma kohtaista kokemusta ei ole.


      • Anonyymi

        Hyvää ei tarvitse mainostaa ja rasva on parasta polttoainetta aivoille.


    • Halpa-Hallista ainakin löytyy sellanen kuin "Kubu" 28cm ....taitaa olla sitä Tom Björk sarjaa. Tosi lujaa tekoa ja paistaminen sekä peseminen todella helppoa.

    • kulli10

      Kyllä minusta sellainen jolla voi paistaa MUNAT !!

    • jali4

      Älä osta ostos-tv paistin pannuja..Surkeita pannuja.

    • valurautakanki

      Osta valurautapannu, niin ei tarvi ostaa kuin kerran. Niitä teflonleluja saa ostaa vähän väliä uusia.

    • ai jaa

      Kevyt pannu ei todennäköisesti pysy muodossaan. Paksupohjainen alumiini- tai teräspannu on parempi. Kokonaan alumiininen ei toimi induktioliedellä. Pinnoitteissa on tarjontaa, perus-classic-teflon on todennäköisesti huonompi kuin uudemmat keraamissekoitteiset.

    • PARAS

      Venäläisvalmisteinen (tai saman mallinen kopio) Valurautapannu on paras.

    • ufo75

      Valu Rauta pannu on hyvä.

      • yhdys sana kirja

        Kuiva Muste kynä on hyvä.


      • ufo75
        yhdys sana kirja kirjoitti:

        Kuiva Muste kynä on hyvä.

        Juu Uuu


      • kohdus kaikes
        yhdys sana kirja kirjoitti:

        Kuiva Muste kynä on hyvä.

        Kuiva mustekynä ei tee jälkeä.


    • Kokki2

      Hackmannin kovanaama on kaikista huon oin ja kallein. Aika hyvä on Scanpan, mutta kallis sekin. Hyvän ja edullisen peruspannun löysin Lidlistä parilla kympillä.

      • urts

        Onko kokemuksia ostosteeveessä jatkuvasti mainostettavasta Cerafit Cold pannusta jonka väitetään kestävän melkein mitä vain ja johon ei mikään tartu paistettaessa kiinni? Kommentteja pliis!


    • Teflon Love

      Mitä te tarkoitatte kun teflon pannun kestolla? Milloin ja miten se menee rikki? No joo mulla meni teflon paistokasari (8v.) rikki kun kissa puotti sen lattialle ja se väänty soikioksi.

      Sen jälkeen olen selvinnyt viidellä(?) valurauta pannulla, joista tosin kaksi lettupannua. Valurauta on hyvä mutta painava.

      • minne kiire

        TAAS KERRAN SE KIIRE! isoäidin rautapannu on kaikkein paras siinä ruoka maistuu ja pannu kestää...


    • joo222

      Kyllä sen teflonpannunkin, varsinki laadukkaan saa kestämään kun osaa käyttää. esim. täydellä lämmöllä ei kannata edes hetkeä antaa olla ja tietty puu/muovilastalla/haarukalla tökitään. Itellä ollu tefalin 80e paistokasari vuosia jo eikä oo tarvetta vaihtaa.

    • Pannu kuumana

      Heirolin sivuilta löytyy Cerasafe Steely tai Heirolin Pro, hintalaatusuhde kohdallaan ja kyseessä on keraaminen sekä teräksinen pannu. Voi heittää sen jälkeen Tefalit yms. huoletta roskikseen.

    • monipannuinen

      Olen ostanut kalliita paistinpannuja tähän asti, luullut satsaavani laatuun! Väärin!

      Ikean paistinpannut ovat parhaita..minusta hinta-laatu suhdekkin on kohdallaan!

      Jos pettyy niihin voi ostaa toisen, eikä tarvitse koko loppuelmän kärvistellä ei-mieleisen pannun kahvassa.

    • kestävä pannu

      Paksupohjainen kiiltävä teräspannu kestää ja käy kaikenlaiseen paistoon. Tarvittaessa voi puhdistaa vaikka teräsharjalla tai -villalla.

    • rälläkällä

      Valurautapannu on paras. Palaneen rasvan puhdistus rälläkällä.

      • Tarttunaqton

        95% tämän sivun uusavuttomista ei tiedä mikä on rälläkkä....)))

        Joo, mahdollisimman painava valurautapannu säännöllisellä ihrapoltolla takaa parhaimmat pihvit.

        Teflonit on roskaa...


    • Panija pannun.

      Itse olen pannut ja pannut ja aina vaan pannuttaa ja panettaa.

      • Anonyymi

        Tiedoksi vaan että Applen 7,5 tuumainen on kännykkä.

        Tv TimmyH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi vaan että Applen 7,5 tuumainen on kännykkä.

        Tv TimmyH

        Kuten Tefalin 28 senttinen myös.


    • urts

      Hyödytöntä suun pieksentää, ei tule hullua hurskaammaksi näistä keskustelupalstoista. Joutaisi lopettaa nämä foorumit.

    • sianrasvaa

      Jos ei ole rasvafobiaa pärjää parhaiten pinnoittamattomalla valurautapannulla ja on vielä halpakin. Jos kuitenkin tykkää pinnoitetusta pitää muistaa pihvit paistaa valurautaisella, sillä pinnoitetut ei kauaa kestä osan pannusta ollessa tyhjänä eli kuumana.

    • pannunpohja

      Haittaako jos hiiliteräspannun pohja tummenee? Tein rasvapolton voilla ja pannun sisäpuoli on saanut hieman väriä muutamien käyttökertojen jälkeen. Tuo pohjan tummuminen vain mietityttää...onko siitä haittaa ja onko se merkki siitä että olen kuumentanut sitä liikaa?

      • Mieeeelenkiintoista

        hmm... duoda noin, hiiliteräspannun nimenomaan kuuluu olla musta, mitä mustempi sen parempi, se on se kerros joka toimii "liukasteena". Sitä ei saa hangata pois.


      • pannunpohja
        Mieeeelenkiintoista kirjoitti:

        hmm... duoda noin, hiiliteräspannun nimenomaan kuuluu olla musta, mitä mustempi sen parempi, se on se kerros joka toimii "liukasteena". Sitä ei saa hangata pois.

        Kiitos vastauksesta...vähän hukassa tuon asian kanssa, mutta löysin linkin ohjeisiin kuinka se pitäisi tehdä http://www.youtube.com/watch?v=xoIO8YOpyN4

        Videossa käytettiin pellavansiemenöljyä ja mietin, jos tekisin vielä pari rasvapolttoo sillä. Käytin ekoissa rasvapoltoissa oliiviöljyä, kun oli hinku päästä käryyttään eikä ollut muuta öljyä. Nyt on jo tummanruskeaa pintaa pannussa, mutta tuntuu, että jos haluasi ihan mustan pinnan kauttaaltaan niin siihen menisi ikuisuus.

        Kaasuhellalla olisi varmaan nopeampaa koko touhu.


    • rullaati rullaati
    • Anonyymi

      Maku on hyvä

    • Anonyymi

      Matkaaja suosii omniaa. Terveellisesti. Terve terve.

    • Anonyymi

      Tupperware paistinpannu tai tefal by jamie oliver. Nämä minulla on. Toki onhan se selvää, ettei mikään paistinpannu ole ikuinen ellei sitten valurauta, mutta sen pitäisi olla sellainen vanhaa mallia.

      • Tupperware on ihan paskaa. Ostin jonkun käsikäyttöisen Tupperwaren monitoimikoneen, että tekisin sienisalaattiin oikean kokoista kuutiota sienistä, sipuleista sun muista kun sähkökäyttöinen monitoimikone tekee liian hienoa mössöä. No ei Tupperwaren kone kestänyt neljää viikkoa enempää vaikka oli elinikäinen takuu.

        Ostin Tupperwaren mandoliinin, jotta voisin tehdä omenasta juliennesiivuja salaattiin. No eihän sekään toiminut kun terät oli tylsää lokinpaskaa.

        Piti sitten ostaa ihan oikeat japanilaiset keittiöveitset ja sen jälkeen on tullut sitä mitä on halunnut - sipulit, sienet, omenat, suolakurkut hienoa kuutiota (1 mm x 1 mm x 1 mm) sienisalaattiin ja omenajuliennea (2 mm x 2 mm) salaatteihin. Ei näitä millään Tupperwaren paskamyllyillä tai Ikean lokinpaskaveitsillä voisi tehdä.


    • Anonyymi
      • Tämä on hyvä neuvo ja kannattaa varmistaa, ettei pannut ole mattaemaloituja ja myyjä ei vedä välistä liikaa. Parhaaseen hintaa valurautapannut löytyy Motonetistä. Esimerkiksi Lodgen 26 cm pannu 29,90 € ja samasta pannusta Hobby Hall tai CDON.COM ottaa kolminkertaisen hinnan.


    • Anonyymi

      Valurautaisen vois hommata jos huokeesti saa. Jopa tori.fistä koska sehän on ikuinen?

      Mut nää ns perinteiset. Tarjouksesta voi saada 28 cm pannun 5,99. Ja nää Jamiet sun muut maksaa varmaan huntin. Onko siis Jamiet 15 kertaa parempi? Käytössä ja että 15 kertaa saat uuden tilalle..?

      Tv TimmyH

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe