Onko kenelläkään kokemusta aikuisten potkulaudasta? Paljonko sellainen maksaa ja mitä siinä kannattaisi olla? Olisi kiva kuulla mielipiteitänne, että onko sillä mukavaa ajaa.
potkulauta aikuisille
11
5516
Vastaukset
- Sparkkis Stadista
Kokemusta on kyllä, jos 60-luvulta peräisin oleva lasketaan? Sen jälkeen myös satunnaisesti lentokentältä (authorized personnel only), jossa näppärät kaverit askartelivat muutaman wanhan liiton potkulaudan.
Olennaista potkulaudassa on rengaskoko ja jarrut. Sellaisella pikkupoikien nykylaudalla, jossa on onnettoman pienet pyörät, ei tee mitään. Tai no, voihan sillä leikkiä pihalla. Jos potkulaudassa on tarpeeksi isot ja hyvin rullaavat pyörät (laatulaakerit) ja luotettavat jarrut, niin se on varteenotettava laite liikkumiseen. Ja nyt puhutaan jo pitkistäkin matkoista.
Helsingissä taisi olla eräs pikkupaja (Kaapelitehtaalla, jos oikein muistan), jossa tehtiin vankkoja ja ainakin päällisin puolin hyvännäköisiä aikuisille soveltuvia potkulautoja. Tekivät myös vähän erikoisempia fillareita samassa pajassa. En tiedä toimiiko vielä? - Sparkkis Stadista
ESLA näköjään tekee Suomessa isorenkaisia, aikuisille tarkoitetuja potkulautoja. Siis sama paja, joka valmistaa perinteisiä potkukelkkoja. Vaikuttavat asiallisilta peleiltä nuo sparkkiksetkin. Kantavuus 120 kg, hyvät jarrut, riitävän kokoiset renkaat yms. Hinnaksi ilmoittivat 349 € ja hinta sisältää toimituksen kotiovelle.
Juoksijat käyttävät harjoittelussaan noita em. potkulautoja. Rasittavuus (kalorinkulutus) kuulemma 25-30 % enemmän kuin fillarilla. En tosin tiedä minkälaiseen pyörään ovat verranneet, tai muutenkaan mitään tarkempaa siitä miten ovat noihin lukuihin päätyneet.
Mutta, nuo ainakin vaikuttavat asiallisilta potkulaudoilta.- 7+11
no eslan tuotteissa nyt ylipäänsä ei ole kehumista ja tuo eslan potkulauta ei kovin hyvin vastaa normaalin aikuisen tarpeita.
- 7+11
potkulautana voidaan pitää niin monenlaisia välineitä, että kysymys kaipaa sen oslata tarkennusta. eli minkä tyyppistä potkulautaa harkitset?
- 7+11
oletan, että tässä mallistossa löytyisi sopiva potkulauta, kun kerran mukavasta ajamisesta puhuit:
http://kickbike.com/fi/kickbike-mallisto/- E.R.
kiitos neuvoista. En oikein tykkää ajaa pyörällä ja menisin mielummin potkulaudalla. En tiedä paljoakaan noista kapistuksista, mutta ne näyttävät menevän aika kevyesti. Ajattelin käyttää potkulautaa siis pyörän sijasta.
- Haykey
Tein itse.
Vuonna 2000 olin kuntoutumassa pahastaonnettomuudesta täällä Aotearoassa. Suomen reissulla bongasin yhden Turusen vuokraamassa Eslan 4-pyöräistä potkupyörää Eirassa. Testasin sen silloin ja myöhenmin tilasin sen mulle Christchurchiin.
En ollut töysin tyytyväinen sen toimintaan joten suunnittelin oman, www.slida.orconhosting.net.
Niitä tuli tehtyä tusinan verran ja pari vuotta sitten tein ekan kolmipyöräisen mallin. Tämä kolmipyörä "scootboard"on tosi näppärä ja kuljettaa myös minun rinkan ja läppärirepun minun ulkomaan reissuilla.
Pitäis perustaa firma ja alkaa niitä tekemään tosissaan kun kukaan muu ei ole tehnyt sellaista kun tuo mun kolmipyörä. - Lourdon.
Ite ostin Tammiston Cittarista potkupyörän joka maksoi 50 euroa.... oli poistomyynnissä. norm. hinta 150 euroa. On toiminut hyvin ja tullut paljon tehtyä lenkkejä sillä. Hyvää liikuntaa juoksun ja pyöräilyn ohella. Edessä 26 tuumainen rengas ja takana 20 tuumainen rengas. Olen nähnyt kadulla myös sellaisia potkulautoja, joissa takana on myös 26 tuumainen rengas. en vain tiedä, mistä sellaisia saa.
- ihmettelen09
http://www.jollyroom.fi/urheilu-vapaa-aika/polkupyorat/potkulaudat-kickbiket/stiga-potkulauta-trick-scooter-tx-valkoinen
miks trikkilautaa ei tule käyttää liikenteessä?= onko liian pyörivä? - Anonyymi
Täältä löytyi vertailua potkulaudoista, jos joku vielä etsii aikuiselle sopivaa mallia: https://fitones.fi/potkulauta-vertailussa-top-5/
- Anonyymi
Tässä on taas yleistä infoa sähköisten liikkumisvälineiden säännöistä.
https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/kevyet-sahkoajoneuvot/#de714aa8
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595