Kesätöihin / harjoitteluun ulkomaille blogi

kesäksiulkomaille

Hei!

Olen jo kauan halunnut ulkomaille töihin ja viimein tämä toive toteutuu. Suunnitteluvaiheessa oli suuri apu muiden harjoittelijoiden blogeista ja vinkeistä, joten jos kaipaatte inspiraatiota kurkatkaa http://ontheroadbykaisla.blogspot.com/

Ihanaa kesää kaikille! Laittakaa myös omia blogejanne jos olette menossa kesällä ulkomaille, olisi mielenkiintoista lukea :)

2

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muut_teemat

      Hei! Kaislat ovat alkaneet kasvaa, merenrannan vesi lämpenee ja kaislaheinikko kohisee tuulessa. Toivon harjoitteluusi paljon onnea! Niistä kokemuksista ammentaa paljon voimia myöhemmille uran eri vaiheille!

      Kurkistin ja sinun kirjoittamasi oli käytännönläheinen katsaus, lähtökuoppa -näkökulmasta tilannettasi kuvin ja tekstein kertova. Halu on välillä ollut löytää myös tämmöistä mielenkiintoista luettavaa (tai itse tarkastelin lähinnä tekstejäsi kun itse olin yrittänyt kirjoittaa kahdella kielellä ja voin nähdä ja todeta engl. kiel:t blogikirjoitusten vastineet sinun toimesta hyvin käänetyiksi:). Blogisi sisältöä, uskoisin, tarvitsee kenties lukea enemmän esim. samankaltaiset elämänvaiheen ihmiset erilaisten työperäisten reissujen tiimoilla.

      Pakkaamistilanteen jälkeenkin, blogiin pääsy on miltä tahansa internettiin kytketyltä nettipäätelaitteelta, mutta noin muutoin matkaluettavaksi esim. kaikkia haluamia pokkareita (like tms.) ei vaan onnistu terminaalin/kentän kioskistakaan aina saada ostettua/kiirepakattua/mahtumaan mukaan. Jälkilähetettynä maksaa enempi, joten "mielitiettyä lukemista" ei aina ole kotimaan lähtökuopista kotimaisten kielten teoskappaletta mukana.

      En itse vielä tiedä oleko menossa kesällä ulkomaille ja otanko minkäkielistä luettavaa mukaani, mutta sellaisen sattuessa myös kuvailemasi ukkoset ovat sitten vertauskuvallisesti siinä ilmatilassa. En mielestäni usein kurkkaile mitään muitakaan tämänkaltaisia kirjoitettuja bogeja, jos ei niitä satu jostain huomata. löytää ja lukea. Joiltain osin ne ovat joskus mielenkiintoisia sinänsä. Varsinkin siksi, että toivoisin voivani itsekin toteuttaa vastaavaa yleishyödyllistä tehtävää, vaikkei itse kirjoitusprosessista saisi korvausta.

      Harjoituksia jatkavien on mahdollisuus välillä pitää myös taukoa Kesällä ns. every-now-and-then, take a break. Viikonlopun tauoillakin tämä onnistuu, vaikka esim. jos merenranta on lähellä (just-an-idea).

      Blogeja on kirjoitettu jos jonkinmoisia ja paljon! Ideoita voi sieltä täältä sadella. Sateenkaaren päästä löytyy kai se aarre. Voit saada ehkä muista blogeista, tai vinkeistä joihinkin relevantteihin blogeihin, siten voit kenties saada matkan päällä kirjotetuista sitä parhainta käsitystä mitä matkan päällä kirjoittaminen on - koettelee muistia ja mielikuvitustaitoa ja on tiettävästi haastavaa. En saanut tänne keskeusteltua kovin lyhyesti saiaani sanottua *mutta, mutta.. asiasta *kukkaruukkuun*> Satuin lukemaan hetki sitten tuolta erään toisen reppureissaajan kirjoittaman blogin, johon oli linkki keskustelu.S24:n MATKAILU -keskustelupalstalta. Se on toisenlainen, erittäin kuvapainotteinen. Tämä blogisi kuten moni muu on myös kuvapainoteinen, sellainen kesämatkalaiselle suunnattu ja työhön liittyvän matkailun teemoista.

    • piip2

      Itse bloggaan ulkomaille muutosta ja töihin lähdöstä.

      Monesti töihin pääsy on ollut ongelma ja autan työhaastatteluun valmistautumisessa ja kysymyksissä, mitä kannattaa vastata ja mitä ei kannata vastata. Lisäksi kaikki mahdolliset kysymykset mitä sinulla voi olla ulkomaille lähtöön liittyen, voit laittaa kommenttina tulemaan. Osoite: ulkomailletoihin.wordpress.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe