Painoa lisää paistorasvalla

uppopaistettu

Tämä ei ehkä kuulu tänne mutten keksinyt minne muuallekaan kirjottaisin. Olen pitkä ja hoikka tyttö, itseasiassa olen ollut koko ikäni alipainoinen. Haluaisin kertankin onnistua nostamaan painoani tosissaan.

Syön ihan kunnolla, pidän syömisestä ja tuntuu, että olen kokoajan jääkaapilla. Olen myös opetellut kokkaamaan. Joskus kyllä jää ruoka-ajat vahingossa väliin.

Liikun jonkinverran (käyn melkein joka päivä kävelyllä tai hölkkäämässä) ja joka päivä nostelen kahvakuulaa ja teen vatsalihaksia. Peppua treenaan myös silloin tällöin. Joo, liikuntaa voisi olla enemmän niin saisi lihasta. Samalla kun huolehtii siitä kalorien ja proteenin saannista..

Mutta siis luin että helppo tapa nostaa painoa on lisätä ruokavalioon kasvirasvaa, joku lääkäri näin kirjoitti. Ja joku toinen sanoa, että on alkanut juomaan joka päivä rypsiöljyä. No minä menin kaapille ja totesin, että siellä on iso tonkka paistorasvaa vapun jäljiltä. Siis rypsi ja palmu ym kasveista väännettyä öljyä, siinä on helvetisti enemmän kaloreita kuin muissa öljyissä. Alan nyt litkimään tuota joka päivä. Eikö kuulosta järkevältä?

Ihan oikeesti kaikki ylipainoset tuskailee laihduttamisen kanssa, kaikenmailman dieettejä ja poppakonsteja keksitään kokoajan. Samalla tavalla mä tuskastelen, kun en saa ikinä painoa nousemaan. Oon valmis tekee mitä vaan.

Niin, voinko myös tavallisten ruoka-aikojen lisäksi ruveta vetämään kaikkia herkkuja, roskaruokaa ja jätskiä ym, vai onko se vaan huono juttu?

14

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyihelv

      Transrasvaa, älä oikeasti juo sitä.

    • pikku vinkki
      • 20056

        Noista esimerkkikuvasi naisista...

        Perimä on täysin eri, toinen näyttää suomalaiselta maantienharmaalta, iholtaan vitivalkoiselta anorektikkoäidiltä ja toinen taas tumma, ruskettunut ruskeasilmäinen eksoottinen nuori nainen. Myönnän että lihaskuntoharjoittelulla on takuulla näppinsä pelissä, mutta ei ole todellakaan tässä seksikkyyskisassa se ratkaiseva tekijä.

        Summa summarum, tumma nainen olisi yhä seksikkäämpi vaikka molemmat olisivat lievästi ylipainoisia.


      • iso vinkki

        Rutkasti enemmän myös hiilareita.


    • 3+3

      Syöthän riittävästi ja oikein?

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

      Eli rasvoja ja proteiinia 100 grammaa päivässä.

      Ja 1000 grammaa kasviksia.

      En usko, että syöt. Tunnen monta laihaa,jotka väittävät että eivät saa massaa, mutta se johtuu aliravitsemuksesta.

      Tässä hyvä laskuri, jolla näkee suurinpiirtein ilman keittiövaakaa saako riittävästi kaikkea.

      http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto



      "No minä menin kaapille ja totesin, että siellä on iso tonkka paistorasvaa vapun jäljiltä. Siis rypsi ja palmu ym kasveista väännettyä öljyä, siinä on helvetisti enemmän kaloreita kuin muissa öljyissä."

      Heitä roskikseen.

      Ei ole terveellistä.

      • iso vinkki

        Älä heitä, vaan käytä se siihen mihin se on tarkoitettu. Mitään ei kannata heittää vekeen, ja ensimmäinen korjattava asia on muistaa ne ruoka aijat aina. Kannattaa myös muistaa, että perinteisten elintarvikkeiden välttely ei helpota paino ongelman ratkaisua, puhumattakaan että sellainen edes välttämättä mitenkään parantaisi terveyttä. Mitä enemmän välttelee erinlaisia elintervikkeita, niin sitä vaikeampaa painon kurissa pitäminen on, ja sitä vaikeampi on saada kaikkia ravinteita edes suositusten mukainen määrä. Tuo ensimmäinen linkkin alipainoisen tai rutkasti liikkuvan kannattaa unohtaa täysin.


      • pikku vinkki
        iso vinkki kirjoitti:

        Älä heitä, vaan käytä se siihen mihin se on tarkoitettu. Mitään ei kannata heittää vekeen, ja ensimmäinen korjattava asia on muistaa ne ruoka aijat aina. Kannattaa myös muistaa, että perinteisten elintarvikkeiden välttely ei helpota paino ongelman ratkaisua, puhumattakaan että sellainen edes välttämättä mitenkään parantaisi terveyttä. Mitä enemmän välttelee erinlaisia elintervikkeita, niin sitä vaikeampaa painon kurissa pitäminen on, ja sitä vaikeampi on saada kaikkia ravinteita edes suositusten mukainen määrä. Tuo ensimmäinen linkkin alipainoisen tai rutkasti liikkuvan kannattaa unohtaa täysin.

        Kaikki kaupan tuotteet, joita isoissa marketeissa on tuhansia ovat elintarvikkeita.

        Mitä niistä pitäisi välttää?

        Monipuolinen ja terveellinen ravinto ja /tai kotiruoka on pelkkä tyhjä fraasi, jota suurin osa suomalaisista ei edes ymmärrä. Esimerkiksi pasta, ruispala ja big mac ovat eri ruokia, mutta kaikkien pääraaka-aineena on sama ravinneköyhä vilja. Toinen haaste tulee ravintoaineiden imeytymisestä. Monen suomalaisen suoliston toiminta on kaukana optimaalisesta.


    • 1+1

      syö pähkinöitä
      ja siemeniä salaattiin
      kookosöljy voi olla hyvää

      roskaruoka on oikeasti huono juttu, siksi sitä sanotaan 'roskaruuaksi'

      Tärkeintä on kuitenkin vain hyväksyä oma kehonsa. Voi olla että olet joskus voimaton, läski mummu, joten nauti nyt liikkumisesta kun vielä voit.

    • monipuolinen.

      rasvoja syödään monipuolisesti jättämällä prosessoidut kasvirasvat veke

    • ENTÄ RYPSIÖLJY???

      Hei, tuo paistorasva oli niin oksettavaa töhnää.. Ettei sitä vedä hullukaan. Rypsiöljy ei ole niin pahaa mutta ei sekään herkkua... Jos juon joka vitun päivä desin rypsiöljyä, lihon varmasti nopeasti? SIIS SYÖN ihan normaalisti joka päivä, en yritä korvata ruokaa rypsiöljyllä :D Syön niiku normaalit ihmiset, viel enemmänki ja monipuolisesti! Aineenvaihdunta vaan ei anna mun lihota.. Siis, desi rypsäriä (hyi helv) naamaan joka ilta, tällä varmasti paino lähtee nousuun? Rypsärissähän on myös mageet kalorimäärät

    • Hup hup

      Onkohan aloitus trolli. Anyway: kysy alan ammattilaiselta, ei täältä. Lyhyesti oma vinkki: proteiinipitoista ravintoa, punttikselle ja hanki himaan käsipainot, joilla voit tehdä joka päivä. Lyhyitä sarjoja isoilla painoilla. Läskiä tuskin on tarpeen hankkia, mutta sitäkin saa syömällä esim pelkkää jauhelihaa. Lisäks lisäravinteita, esim sports recoverya ja kreatiinia: www.life.fi . Lisäravinteiden käytössä huomioi maksimiannos, etteivät munuaiset ja maksa poksahda. Herkkuja voinee syödä sen verran, kuin kuluttaa, ylimääräisestä tulee läskiä.Kantsii tosiaan kysyä mieluiten jostain urheiluseurasta, osaisivatko he ohjata kysymään ammattilaiselta. Kaikenlaisia huuhaa-ravintoterapeutteja piisaa. Tiedän itse muutaman hyvän, mutten viitsi julkisesti laittaa nimiään tänne. Onnea projektillesi!

      • Uppopaistettu

        Kiitos kaikista neuvoista ja vinkeistä. Mutta kukaan teistä ei tajua, minä haluan läskiä. Olen koko nuoren ikäni ollut tikkulaiha, luut tuntuu ja mua haukutaan riisikepiksi. Toki lihastakin ois kiva saada mutta myös sitä rasvaa ittensä ympärille! Oi mikä ihana tunne se ois itteään saada ees jostain vähän puristaa, ois vähä pyöreyttä paikoissa. Lantiolla ja pyllyssä, rinnoissa ja käsivarret ei ois tämmöset tikut

        Ps. Ei vittu tota rypsiöljyäkään juo hullukaan. Melkee tuli samantien ylös ku sain sen inhan desilitran vedettyä


      • Hup hup
        Uppopaistettu kirjoitti:

        Kiitos kaikista neuvoista ja vinkeistä. Mutta kukaan teistä ei tajua, minä haluan läskiä. Olen koko nuoren ikäni ollut tikkulaiha, luut tuntuu ja mua haukutaan riisikepiksi. Toki lihastakin ois kiva saada mutta myös sitä rasvaa ittensä ympärille! Oi mikä ihana tunne se ois itteään saada ees jostain vähän puristaa, ois vähä pyöreyttä paikoissa. Lantiolla ja pyllyssä, rinnoissa ja käsivarret ei ois tämmöset tikut

        Ps. Ei vittu tota rypsiöljyäkään juo hullukaan. Melkee tuli samantien ylös ku sain sen inhan desilitran vedettyä

        Oot ihan ok sellaisena, kuin oot ja nuorina ihmiset on usein luikkuja mm kovan pituuskasvun takia. Mutta jos haluat läskiä, hmm no sitten syö kaikkea sikana ja iltaisin niin paljon palautusjuomaa / ateriankorvikkeita, kuin rajojen puitteissa saa vetää ja joko vähän tai ei yhtään treeniä. Siis helvetisti kaloreita sisään ja kulutus minimiin. Terveysintoilijat nousee takuulla takajaloilleen, mut kuhan sen tekee kohtuudella, ei liene kovin epäterveellistäkään. Ja mäkin poltan ja juon, ei kovin terveellistä sekään, mut se on siistiä ni ei mua kiinnosta :) Jos jaksat hikoilla tavoitteen eteen, niin perinteisessä painonnostossa tulee sekä läskiä että lihasta ja saa syödäkin hiki päässä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe