En halua käyttää kypärää

KiusattuTeini

Oon 13v tyttö ja mun porukt käskee mun käyttää kypärää, ja mä en sen takii pyöräile, koska mua on kiusattu sen asian takii jo 2 vuotta. Muutamat kaverit ja ihan tuntemattomat. Tuntuu sitten vielä kun on tässä iässä nii kaikki pojat hylkii ja kyylää murhaavasti :( Jos porukat näkee mut ilman kypärää nii ne raivostuu ihan hillittömästi. oonhan mä jutellu asiasta ja näin mut ne ei vaan tajuu.

Oisko jotain vinkkii tai apuu ? :(

7

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup. Maantiepyöräi

      Ajele vaan ilman kypärää. Siitä saa Darwin-palkinnon.

    • aattele iha ite

      Teeppä niinku susta itestäsi tuntuu järkevältä. Eli?

    • näin se vaan

      näytä kavereilles keskisormea jotka dissaa kypärästä ja kypärä päähän vain ja turvallisia kilometrejä.ei ole tyhmä joka kypärää käyttää vaan kypärätön

    • Ei vanha paska jaksa

      Siitä pyöräilykypärästä on tehty vähän liian iso numero, vähän ihan liian iso numero. Hei. Ei silloin 1970- ja 1980-luvuilla mitään mistään pyöräilykypäristä puhuttu. Aamulla lapset lähtivät Kiveriönkadulta ja muualta päin Kiveriötä kouluun, Oksakadulle. Muutama kilometri oli koulumatkaa ja riitti, kun muisti noudattaa varovaisuutta. Pyörässä piti olla heijastimet kunnossa, takalokarissa valkoinen alue, oliko se nyt 15 cm päädystä. Myös turvaviiri oli hyvä olla, niin autoilijat väistivät pientä pyöräilijää kauempaa. Pimeän aikana oli tietysti oltava valaisimet, että näki ja tuli nähdyksi. Myös pyörän tuli olla kunnossa.
      Sitä varovaisuutta on hyvä noudattaa tuolla liikenteessä nykyäänkin, niin se pyöräily on riittävän turvallista. Mutta kun katsoo, miten tuolla jotkut vetelee, niin näyttää siltä että se heidän ajattelu on sitä, että kun mulla toi kypärä on päässä, niin se suojelee mua kaikelta ja mä voin poukkoilla just niin kuin mua itteäin huvittaa. Eikä mun tartte muista piitata.
      Enkä minä yhtään yleistä, mutta kun sinne sekaan mahtuu kaiken näköistä savusukeltajaa. ÄO on puolet kengännumerosta.
      Saa ihmiset pyöräilykypärää käyttää, ei se minulta ole pois. Mutta sen turhan jeesustelun voisi jättää kokonaan poijes, mikä näyttää liittyvän aina erottamattomasti siihen pyöräilykypäräkeskusteluun.
      Itellä on tota ikää jo sen verran, että se mun pyöräily on mennyt niin säännöllisen epäsäännölliseksi; että jos mä ostaisin sen kypärän, niin aina kun mä lenkille lähden, mun pitäis ottaa ja pyyhkästä siitä se pölykerros päältä pois. Sit mä pukisen sen päähäni.
      Kyllä se oli toista silloin kun oli edelliskeväänä päästy armeijasta pois. Silloin oli sitä nuoruutta ja elinvoimaa. Siinä ei kauaa nokka tuhissut, kun oli kaks tonnia vetästy lenkkejä.

      • joikhuuu

        Vanha jyyrä muisteloo.....olet ku siitä mainoksesta. En oo koskaan maitoa juonu...enkä juo......ja sen kyllä huomaa


      • joikhuuu kirjoitti:

        Vanha jyyrä muisteloo.....olet ku siitä mainoksesta. En oo koskaan maitoa juonu...enkä juo......ja sen kyllä huomaa

        Olisko kohtuullista vauhtia pyöräilevissä myös varovaisia mukana? Liikenteen yleinen arviointi on selvästi tärkeämpää. Kypärän käyttö ei suoraan takaa mitään turvallisuutta, kun se koostuu monesta asiasta. Yhden turvatekijän puuttuminen ei vielä romuta kaikkea.

        Ilmeisesti on terveellisempää pyöräillä ilman kypärää kuin jättää pyöräily kypärän takia pois. Itse käytän kypärää aina kun on mahdollisuus. Joskus junalle mennessä jätän kypärän kotiin, mutta "huviajelussa" aina mukana.


    • No just joo

      "Vanha jyyrä muisteloo..."
      Voi v..tu miten tyhmä ihminen tänne tuli taas provoo. Mitähän jos haistasit tässä kohtaa pitkän p..kan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1645
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1203
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      773
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      773
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      762
    Aihe