Asiakkaat grillillä

maide

Kertokaa, miten pitäisi suhtautua asiakkaiden sikailuun? Olen työskennellyt grillikioskilla pari vuotta. Ketjuihin kuulumaton rilli, autokaista on ja jalan tuleville pieni odotus ja ruokailutila.

Monet käyttäytyy ihan asiallisesti luukulla. Mutta roskaaminen ja suorastaan sikailu ihmetyttää. Viime viikonloppuna tuli puol kolmen aikaan kuuden äijän lössi syömään. Raavaita perusjamppoja kaljaillan jälkeen huikopalalle, ruutuflanellipaidoissa, maastohousuissa, farkuissa ja lippikset päässä. Pari asfalttimiestä, jotka haki viime vuonna usein evästä, kun asfalttityömaa oli lähellä. Joku näytti bodarilta.

Ostivat paljon makkara ja lihapulla perunoita, hamppareita ja lihiksia. Söivät ja viipyivät pitkään ja menihän valmistamisessa aikaa. Söivät tässä odotustilassa. Pitivät kyllä ääntä ja örisivät, mutta ei se pahinta. Syömisen aikana ja sen jälkeen sikailtiin aika ronskisti. Kaikki kertakäyttöset ruokavälineet, paperit, mukit, kääreet sun muut viskottiin reteesti ympäri lattiaa. Naurettiin kovasti, kun potkittiin ja heiteltiin roskia. Lähtivät lopulta iloisina kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mitä mieltä olette? Jos täällä on grillillä työskenteleviä, miten suhtaudutte ja sanotteko mitään? Ei ollut helppoa sanoa noille äijänköriläille mitään. Pysyvät ainakin hyväntuulisina.

110

1898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siisti asiakas

      Valitettavasti tuo jotenkin on kuuluvinaan suomen grillikulttuuriin. Itse en tietenkään ymmärrä miten aikuiset ihmiset ovat noin lapsellisia. Ei varmaan ne urpot tajua että se grillityöntekijä joutuu siivoomaan ne ja siinä on aika homma kun usean asiakkaan jälkeen joutuu aina siivoomaankin.

      Olen kuuullut että jotkut ovat heitelleet ne käärepaperit syömisen jälkeen jopa grillityöntekijän päälle ja sillä sitten tietenkin ollut paita ketsupissa/sinapissa jne.

      • HAHH!

        "Olen kuuullut että jotkut ovat heitelleet ne käärepaperit syömisen jälkeen jopa grillityöntekijän päälle"

        Päivän naurut heh. Täytyy seuraavan kerran grillillä toteuttaa tuota ideaa.


      • Heh heh!

        "Valitettavasti tuo jotenkin on kuuluvinaan suomen grillikulttuuriin"

        Ihan samanlainen meno muuallakin maailmassa on humalaisten keskuudessa. Ei Suomi ole mikään poikkeus mutta ymmärrän kyllä sivistymättömyytesi koska olet tuskin koskaan käynyt ulkomailla ja vaikka olisitkin niin pelkästään turistikohteissa.

        "Olen kuuullut että jotkut ovat heitelleet jne..."

        Taidat olla kunnon kyllä koska uskot huhpuheisiin ja vieläpä kerrot niitä faktana toisille.


      • 9220993
        Heh heh! kirjoitti:

        "Valitettavasti tuo jotenkin on kuuluvinaan suomen grillikulttuuriin"

        Ihan samanlainen meno muuallakin maailmassa on humalaisten keskuudessa. Ei Suomi ole mikään poikkeus mutta ymmärrän kyllä sivistymättömyytesi koska olet tuskin koskaan käynyt ulkomailla ja vaikka olisitkin niin pelkästään turistikohteissa.

        "Olen kuuullut että jotkut ovat heitelleet jne..."

        Taidat olla kunnon kyllä koska uskot huhpuheisiin ja vieläpä kerrot niitä faktana toisille.

        No ei ainakaan Singaporessa ja Malesiassa pitkään majaillessani ollut tällaista humalaisuus käyttäytymistä.


      • Myyjä.
        9220993 kirjoitti:

        No ei ainakaan Singaporessa ja Malesiassa pitkään majaillessani ollut tällaista humalaisuus käyttäytymistä.

        Olen myös ollut grillillä töissä joskus 3 vuotta sitten ja silloin myös sikailtiin. Tein niin että en myynyt niille sikailijoille. Sama kolmen hengen lössi tuli aina syömään ja kerran sitten sanoin niille että en myy teille mitään koska heittävät aina roskat lattialle. Sain haukut niskaan ja alkoivat uhkailee ja lopulta poliisit vei ne putkaan.


      • ...
        HAHH! kirjoitti:

        "Olen kuuullut että jotkut ovat heitelleet ne käärepaperit syömisen jälkeen jopa grillityöntekijän päälle"

        Päivän naurut heh. Täytyy seuraavan kerran grillillä toteuttaa tuota ideaa.

        Tottakai täytyy, ainahan jälkeenjääneiden vajakkien täytyy jollain tavoin tuoda tyhmyytensä esiin. Eivätkä he tietenkään tajua, että toisin käyttäytyvät pitävät heitä täysinä idiootteina sen takia miten he käyttäytyvät. Harvemmin todella tyhmä tajuaa olevansa tyhmä.

        Tyypillistä on, että idiootti pilkkaa esim. kehitysvammaisia, eikä tajua olevansa itsekin kehari, koska lääkäri ei ole todennut sitä eikä se näy päälle päin. Sellainen toiminta kuitenkin on aina todiste jonkinlaisesta jälkeenjääneisyydestä ellei sitä tee pikkulapsi. Kukaan normaaliälyinen ja normaalisti kehittynyt nuori tai aikuinen ei näe mitään huvittavaa tai hienoa jossain lapsellisessa kiusanteossa. Kypsä ja älykäs ihminen myös käyttäytyy kypsästi ja älykkäästi, ja jokin roskien levittely ympäriinsä saati sitten heittäminen jonkun päälle on kaukana siitä, kuten yleensäkin kaikenlainen sotkeminen tai paikkojen hajottaminen, tai ivallinen höhöttely jonkun tyhmyydelle, rumuudelle, köyhyydelle tms.


      • Voi pikkuista
        HAHH! kirjoitti:

        "Olen kuuullut että jotkut ovat heitelleet ne käärepaperit syömisen jälkeen jopa grillityöntekijän päälle"

        Päivän naurut heh. Täytyy seuraavan kerran grillillä toteuttaa tuota ideaa.

        Oletpas oikein viksu, oikeinko heittäisit toisenpäälle roskat. Ajatuskin teostasi saa miettimään ettei sinulla ole kaikki kunnossa. Miksi toista pitää loukata, miten voit nauttia siitä ylipäänsä. Miettisit vielä kannattaako moinen käytös. Entä jos minä heittäisit päällesi ulkohuussin sisällön mahtaisiko tuntua kivalta....


      • Ei hermoheikoille
        Voi pikkuista kirjoitti:

        Oletpas oikein viksu, oikeinko heittäisit toisenpäälle roskat. Ajatuskin teostasi saa miettimään ettei sinulla ole kaikki kunnossa. Miksi toista pitää loukata, miten voit nauttia siitä ylipäänsä. Miettisit vielä kannattaako moinen käytös. Entä jos minä heittäisit päällesi ulkohuussin sisällön mahtaisiko tuntua kivalta....

        Ja taas on tosikot asiallla Te kolme hermoheikkoa ette ainakaan sovellu asiakaspalveluun, ette välttämättä oikein sovellu edes asiakkaiksi.

        Parasta että pysyttelette vain kotona verhot kiinni aurinkolasit päässä vakava ilme naamallanne syömässä kylmää maksalaatikkoa pimeässä huoneessa täydellisessä hiljaisuudessa.


    • eräs_esimerkki

      Kyltti seinään, jossa hinnasto myös sikailulle sekä sanktiot, jos ei kiinnosta kaivaa kuvetta. Valvontakamera, jonka tallenne viranomaisille, jos jättää sikailun maksamatta.

      Tällainen pelote tehoaa jo varsin moneen tapaukseen.

      • NÄin on

        Esim. Martisinllan grillillä maksaa makkaraperunat 5,5€

        Eli sikailusta maksaa JOAKINEN sen 3€


      • FailedAttempt

    • Gogo

      Ihmiset taitavat olla niin tyhmiä ja laiskoja, etteivät tajua, että maahan heitellyt roskat kantautuvat esim. kengänpohjissa ulos, jolloin makkaranpalat jne houkuttelevat paikalle esim. rottia. Tuulisella säällä roskat myös leviävät helposti ympäristöön. Samoin tuotteen hinnassa näkyy se, että tiloja pitää siivota enemmän, joten pahimmillaan pitää siivoukseen varata enemmän aikaa, josta tietysti aiheutuu enemmän kuluja yrittäjälle, joka pistää lisääntyneet työtunnit tuotteiden hintoihin.

      Joskus näkee juntteja, jotka heittävät roskat maahan, vaikka roskis olisi ihan vieressä.

      Ymmärrän, että yksinäinen työntekijä ei uskalla sanoa vastaan sikaileville asiakkaille. En valitettavasti usko, että ongelma ainakaan vähenee, sillä tänne Suomeen tulleet mamutkaan eivät vaikuta kovin siisteiltä.

    • suorasaNaine*

      Eräs esimerkki -Kannatan..

    • teoriaa

      voihan asilla olla kilpailija joka haluaa nakkarisi paikan...

    • Näin ihmiset käyttäytyvät, ikävä kyllä. Grillinpitäjän täytyy ymmärtää se tosiasia ja hinnoitella sämpylänsä niin, että se kattaa siivoamisenkin. Joka muuten kuuluu muutenkin grillinpitäjälle, niin ikävää kuin se onkin. Sitten ottaa vain plussana ne asiakkaat, jotka ymmärtävät roskiksen tarkoituksen.
      Itse jätän joskus roskani niille sijoilleen, mutta vain hiljaisena protestina saamaani surkeaan palveluun tai laatuun.

      • Minä vien roskani ,mutta käyn kassan kautta kertomassa mielipiteeni. Ai niin minä jätän roskat sinne tilaus tiskille.Jos paikka on edes jotenkin siisti kiitän ruuasta ja palvelusta ja voin ottaa vielä jotain mukaan jos oli kerran hyvää.


      • Roskat roskikseen
        thunderotto kirjoitti:

        Minä vien roskani ,mutta käyn kassan kautta kertomassa mielipiteeni. Ai niin minä jätän roskat sinne tilaus tiskille.Jos paikka on edes jotenkin siisti kiitän ruuasta ja palvelusta ja voin ottaa vielä jotain mukaan jos oli kerran hyvää.

        Et sä mitään mukaan enää ota kun olet syönyt. En ole sellaista nähnyt enkä itsekään niin tehnyt. Jätä roskat tiskille kun minä olen tiskillä niin et ovesta ulos lähde ennen kuin olet roskat laittanut roskikseen.

        Voimaa löytyy.


      • Roskat roskikseen kirjoitti:

        Et sä mitään mukaan enää ota kun olet syönyt. En ole sellaista nähnyt enkä itsekään niin tehnyt. Jätä roskat tiskille kun minä olen tiskillä niin et ovesta ulos lähde ennen kuin olet roskat laittanut roskikseen.

        Voimaa löytyy.

        Ensinnäkin syön yleensä ensin ja otan työpaikalle toisille mukaan ihan takuulla,sekä en ole ongelma asiakas vaikka en tuossa osannut sitä ilmaista oikein. Ja siitä sinun voimasta?Oletko maailman vahvin nalle? Olen noin 135kg painoinen suht hyvä kroppainen voima lajien harrataja,joten otetaan yhteen häkissä ettei hajoiteta paikkoja.


      • Turha niuhottaja
        thunderotto kirjoitti:

        Ensinnäkin syön yleensä ensin ja otan työpaikalle toisille mukaan ihan takuulla,sekä en ole ongelma asiakas vaikka en tuossa osannut sitä ilmaista oikein. Ja siitä sinun voimasta?Oletko maailman vahvin nalle? Olen noin 135kg painoinen suht hyvä kroppainen voima lajien harrataja,joten otetaan yhteen häkissä ettei hajoiteta paikkoja.

        "Isot lihakset eivät tarvitse suuria aivoja" -J. Perälä.
        Ongelma asiakas, ja voima lajien harrastaja saa kerrata yhdys sanat.


      • Turha niuhottaja kirjoitti:

        "Isot lihakset eivät tarvitse suuria aivoja" -J. Perälä.
        Ongelma asiakas, ja voima lajien harrastaja saa kerrata yhdys sanat.

        Jos laitat eteeni ruokaa joka ei vastaa sitä mitä laskutat,olen annoksen kanssa takuulla tiskillä.Onko tämä nyt vaikeaa?? Hyvää ruokaa ,vien roskat ja putsaan pöydänkin jos tarvis ja kiitän,mutta jos näin ei ole kutsun vaikka terveystarkastajan paikalle. Aivoista puheen ollen ihminen ei käytä läheskään koko aivokapasiteettiaan,joka kyllä näkyy aika hyvin eräitten kohdalla. Kiitos palautteesta.


    • Riittävästi roskiksia esille ja kylttejä, mutta aina näitä sikailijoita riittää.

    • tattiniska44

      Jokainen normaali ihminen/asiakas laittaa roskat roskiin.Myyjä voisi ennen kuin myy kysyä asiakkaalta että laittaako roskat roskiin vai ei.Jos vastaa että en laita niin 1€ lisämaksu ns.siivousmaksu : )

      • sitä saa mitä tilaa

        Kuten alhaalla on todettu... Makkaraperunoiden voitollinen myyntihinta on 2,5€

        Silti ne maksa lähes joka paikassa 4,5-7€

        ELi jokainen asiakas maksaa siivousmaksua 2-4,5€ tuohon hintaan sietääkin jättää roskat lattialle... ja vessakäynnin aikana kusta paperitelineeseen, tai jos käy kakkimassa, niin pyyhkiä niin huolella, että varmana pönttö tukkeutuu :D

        SIITÄHÄN ME MAKSAMME


      • voi ristus
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Kuten alhaalla on todettu... Makkaraperunoiden voitollinen myyntihinta on 2,5€

        Silti ne maksa lähes joka paikassa 4,5-7€

        ELi jokainen asiakas maksaa siivousmaksua 2-4,5€ tuohon hintaan sietääkin jättää roskat lattialle... ja vessakäynnin aikana kusta paperitelineeseen, tai jos käy kakkimassa, niin pyyhkiä niin huolella, että varmana pönttö tukkeutuu :D

        SIITÄHÄN ME MAKSAMME

        Sinä siis oikeasti tyhmänä ajattelet, että myyjä hyvää hyvyyttään päivästä toiseen istuu vääntämässä makkaraperunoita?
        Tuliko sulle ollenkaan pieneen mieleen ajatus siitä, että esim. vuokra, sähkö, vesi, verot jne. tulee maksaa myös. Ei kuule varmasti jää noista ruoista mitään "siivouspalkkaa" itselle, kun pitää ensin maksaa juoksevat kulut ja se oma palkka. Sen jälkeen voi katsoa, paljonko "tienasi" taas siivousrahaa makkaraperunoilla.


      • ewfewfewf43
        voi ristus kirjoitti:

        Sinä siis oikeasti tyhmänä ajattelet, että myyjä hyvää hyvyyttään päivästä toiseen istuu vääntämässä makkaraperunoita?
        Tuliko sulle ollenkaan pieneen mieleen ajatus siitä, että esim. vuokra, sähkö, vesi, verot jne. tulee maksaa myös. Ei kuule varmasti jää noista ruoista mitään "siivouspalkkaa" itselle, kun pitää ensin maksaa juoksevat kulut ja se oma palkka. Sen jälkeen voi katsoa, paljonko "tienasi" taas siivousrahaa makkaraperunoilla.

        RAAKA-AINEIDEN kustannus on noin 1€... palkkojen yms yms yms. jälkeen hinta on se 2,5€

        jos hinta on esim 6€, silloinhan ollaan maksettu siivouksesta se 3,5€...


      • Roskasakkii
        ewfewfewf43 kirjoitti:

        RAAKA-AINEIDEN kustannus on noin 1€... palkkojen yms yms yms. jälkeen hinta on se 2,5€

        jos hinta on esim 6€, silloinhan ollaan maksettu siivouksesta se 3,5€...

        Mitä sitten vaikka lihis maksaisi vaikka mitä. Onko pakko silti sotkea ympäristöä.
        On se kumma kun jotkut katsoo asiakseen olla piittaamatta muista kanssaihmisistä ja sotkevat miten sattuu. Olenhan minäkin asiakas enkä viitsisi katsella tai saatikka seistä likaisten roskien joukossa, mutta kiitos sinunlaisille ihmisille joudun välistä tekemään niin.


      • 4879889
        Roskasakkii kirjoitti:

        Mitä sitten vaikka lihis maksaisi vaikka mitä. Onko pakko silti sotkea ympäristöä.
        On se kumma kun jotkut katsoo asiakseen olla piittaamatta muista kanssaihmisistä ja sotkevat miten sattuu. Olenhan minäkin asiakas enkä viitsisi katsella tai saatikka seistä likaisten roskien joukossa, mutta kiitos sinunlaisille ihmisille joudun välistä tekemään niin.

        Ei, ei ole pakko sotkea

        Mutta myyjän on ihan turha itkeä tai valittaa asiasta, niin kauan kun tuotteiden hinnoissa on yleensä väh 100% tuota "siivouslisää"

        Saanko mitä sen alennuksen jos nätisti vien roskat roskikseen ja pyyhin pöydän yms? en saa


      • Oppisit olemaan
        4879889 kirjoitti:

        Ei, ei ole pakko sotkea

        Mutta myyjän on ihan turha itkeä tai valittaa asiasta, niin kauan kun tuotteiden hinnoissa on yleensä väh 100% tuota "siivouslisää"

        Saanko mitä sen alennuksen jos nätisti vien roskat roskikseen ja pyyhin pöydän yms? en saa

        Tuskinpa pyydä niitä voittoja saa, vaan omistaja kerää potin. Työntekijä joutuu luultavasti vielä omalla ajalla siivoamaan kun työnantaja ei kumminkaan maksa siintä ajasta työntekijälle. Raskaammalla vain pidenät pienipalkkaisen työntekijän päivää.


      • Kalastusristeily Bal
        Oppisit olemaan kirjoitti:

        Tuskinpa pyydä niitä voittoja saa, vaan omistaja kerää potin. Työntekijä joutuu luultavasti vielä omalla ajalla siivoamaan kun työnantaja ei kumminkaan maksa siintä ajasta työntekijälle. Raskaammalla vain pidenät pienipalkkaisen työntekijän päivää.

        Työntekijä saa tuntipalkkaa, teki sitten mitä vain...


      • Herääpahvi
        Kalastusristeily Bal kirjoitti:

        Työntekijä saa tuntipalkkaa, teki sitten mitä vain...

        Tuskinpa hän haluaa siivota sinut sotkusi. Olisi parempaakin tekemistä


      • fghrhrt54
        Herääpahvi kirjoitti:

        Tuskinpa hän haluaa siivota sinut sotkusi. Olisi parempaakin tekemistä

        No syyttäkööt pomoa, mikä on laittanut hintoihin väh 100% siivouslisää


      • SANONPA
        ewfewfewf43 kirjoitti:

        RAAKA-AINEIDEN kustannus on noin 1€... palkkojen yms yms yms. jälkeen hinta on se 2,5€

        jos hinta on esim 6€, silloinhan ollaan maksettu siivouksesta se 3,5€...

        Jup! Raaka-aineiden kustannus on 1 e jos syöt PASKAA.


      • 46544565456
        SANONPA kirjoitti:

        Jup! Raaka-aineiden kustannus on 1 e jos syöt PASKAA.

        Siis makkaraperunoissa raaka-aineet maksaa noin euron...

        Eli Metrotukun ransiksia, ja makkararanpaloja... sekä hitunen ketsuppia, sinappia, suolaa, yms. ja vähän rasvaa mikä niihin kuluu... se loppu 1,5€ menee sittensähköön, vuokraan, palkkaan yms yms


      • Oppositio jo
        fghrhrt54 kirjoitti:

        No syyttäkööt pomoa, mikä on laittanut hintoihin väh 100% siivouslisää

        Eiköhän pomot ota jokapuolelle omansa ja vähän päälle. Eikä siinä työntekijän auta kuin tehdä mitä vaaditaan. Roskaaminen vai lisää krillimyyjän työtaakkaa ei palkaa.


      • EatPants
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Kuten alhaalla on todettu... Makkaraperunoiden voitollinen myyntihinta on 2,5€

        Silti ne maksa lähes joka paikassa 4,5-7€

        ELi jokainen asiakas maksaa siivousmaksua 2-4,5€ tuohon hintaan sietääkin jättää roskat lattialle... ja vessakäynnin aikana kusta paperitelineeseen, tai jos käy kakkimassa, niin pyyhkiä niin huolella, että varmana pönttö tukkeutuu :D

        SIITÄHÄN ME MAKSAMME

        Olet oikeasti tyhmä. Perustappa pikaruokala ja työskentele diellä. Mitäpä olet sitten mieltä kun tullaan sinne sotkemaan, voi olka että et tykkäisi...


      • 78897897
        Oppositio jo kirjoitti:

        Eiköhän pomot ota jokapuolelle omansa ja vähän päälle. Eikä siinä työntekijän auta kuin tehdä mitä vaaditaan. Roskaaminen vai lisää krillimyyjän työtaakkaa ei palkaa.

        Siivoamiseen menee aikaa... töissä aika on rahaa


      • * Jutta onkin Iidan
        EatPants kirjoitti:

        Olet oikeasti tyhmä. Perustappa pikaruokala ja työskentele diellä. Mitäpä olet sitten mieltä kun tullaan sinne sotkemaan, voi olka että et tykkäisi...

        Mielelläni perustaisin.

        Kustannus ESIM. makkaraperunoista olisi 2,5€ voittoineen... möisin niitä vaikka 5 eurolla... ei pal haittaa vaikka joka toinen kusisi lattialle... aika hyvä palkka siivouksesta...

        Tosin valttini olisi se että olisin auki 24/7 ja "kanta-asiakkaat" saisi annoksista tuntuvan alennuksen, eli heille voisi makkaraperunat maksaa vaikkapa 3€


      • undertaker123
        46544565456 kirjoitti:

        Siis makkaraperunoissa raaka-aineet maksaa noin euron...

        Eli Metrotukun ransiksia, ja makkararanpaloja... sekä hitunen ketsuppia, sinappia, suolaa, yms. ja vähän rasvaa mikä niihin kuluu... se loppu 1,5€ menee sittensähköön, vuokraan, palkkaan yms yms

        Sinähän se varsinainen järjenjättiläinen olet. Tuolla logiikallasi nakkikioski on TODELLA kannatava bisnes, ihme ettei niitä yrittäjiä ole enemmän. Mikset itse aloittaisi? Voisit elää kuin Kroisos, teet omat makkaraperunat itsellesi, muut maksaa. Mitä nyt pikku siivoukset haittaa?
        Laita lafka pystyyn nyt heti, et tarvi työttömänä kuljeskella!

        Roskaruokaa roskaväelle, niin sitä pitää!


      • 118.30000
        undertaker123 kirjoitti:

        Sinähän se varsinainen järjenjättiläinen olet. Tuolla logiikallasi nakkikioski on TODELLA kannatava bisnes, ihme ettei niitä yrittäjiä ole enemmän. Mikset itse aloittaisi? Voisit elää kuin Kroisos, teet omat makkaraperunat itsellesi, muut maksaa. Mitä nyt pikku siivoukset haittaa?
        Laita lafka pystyyn nyt heti, et tarvi työttömänä kuljeskella!

        Roskaruokaa roskaväelle, niin sitä pitää!

        Onhan se hyvä bisnes... Makkaraperunat kustantaa sen noin 2,5€ kaikkien kulujen jälkeen... hinnat kuitenkin aina 4-7€ eli vaikka olisi palkattu työntekijä, jää omistajalle joka makkaraperuna-annoksesta 1,5-4,5€ ihan vain "bonusta"


    • en sotke

      Oliskai heille voinut sanoa että ompas lapsellista touhua!!!

    • fdfdffd

      Nakkikioskithan on semmoisia paikkoja joissa yhteiskunnan vähemmän älykäs puolisko asioi kännipäissään ja muuten vaan. Mitä muuta odotat näiltä?

    • vähän viihdettä

      Vois laittaa kameran ja nauhoittaa apinoiden menon , sit Youtubeen.

      • sottaajat tuomiolle

        Anna mennä. Hyväksyn tämänkaltaisen toiminnan joka edistää yhteiskuntaa. Puhtaudesta pitäisi olla ylpeä. Eikä mistään roskaamisesta.


    • SAKKOJA PALJON

      Kiina maan tavat käyttöön eli satojen eurojen sakko .

      Esim nakkipaperit maahan on 300€ sakko. Helppo tajuta jopa juopon ai niin jupounena ei saa esiintyä julkisella paikalla sakko 600€. Näin helppoa on todellinen eikeuden käyttö fiksussa yhteiskunnassa johon pyritään.

      • 65+56+56+

        Kiinassa roskaamisesta tulee 1,2€ sakkoa

        Makkaraperunoiden voitollinen hinta on 2,5€... leikitään ett muut on "roskasakkoa" yleensä 2,5-5€ verran... paraisilla roskaamissakko on 7,5€


      • minätodellatiedän
        65+56+56+ kirjoitti:

        Kiinassa roskaamisesta tulee 1,2€ sakkoa

        Makkaraperunoiden voitollinen hinta on 2,5€... leikitään ett muut on "roskasakkoa" yleensä 2,5-5€ verran... paraisilla roskaamissakko on 7,5€

        Saattaapi toki jossakin olla voitollinen makkaraperunoiden hinta olla 2,5e, mutta itse pidän ruokapaikkaa ja laskeskelin että raaka-aineet maksavat meillä yli 2,5e ja valmistuskustannuksetkin tulee huomioida joka nostaa hintaa yli 1e lisää (eli sähkö, rasva, henkilökunta, vuokra, yms). Eli terve hinta makkaraperunoille minimissään. 7e.


    • aubotli

      etkä sit tehnyt mitään?
      olisit heittänyt ulos siat
      ja soittanut poliisit paikalle
      poliisit olis pojilla siivottaneet paikat
      itse halusit että sotkevat.
      mun grilliltä lentää ku leppäkeihäs ulos jos jotain lattialle heittää.

    • vähenee se ainakin

      Eihän tuo sikailu lopu,tai edes vähene, niin kauan kun siitä ei ole juuri mitään rangaistuksia olemassa. Nuoriso osoittaa mieltään heittelemällä roskat käsistään siihen missä kulloikin ovat.Siinä näytetään yhteisunnalle,että me teemme mitä haluamme,turha tulla määräilemään.

      Valvontakameroita ja sakot jotka voi sovittaa siivouspalvelulla.

      • kaksoiskansalainen

        Suomalaiset ovat pääosin typerintä kansaa mitä maailma päällään kantaa!
        Sottaajia ,paskotaan,kustaan mihin sattuu. Ei ole tapoja tervehtiä,pyytää anteeksi.Ollaan kateellisia ,kytätään toisia pahalla,puhutaan pahaa toisista selän takana.Örvelletään kännissä,luullaan olevamme maailman napoja ja luullaan että kaikki ihmettelevät jotain sisua jota ei edes ole!
        Lihavaa lyhytjalkaista katkeraa kansaa!


      • kyrpäotsassa
        kaksoiskansalainen kirjoitti:

        Suomalaiset ovat pääosin typerintä kansaa mitä maailma päällään kantaa!
        Sottaajia ,paskotaan,kustaan mihin sattuu. Ei ole tapoja tervehtiä,pyytää anteeksi.Ollaan kateellisia ,kytätään toisia pahalla,puhutaan pahaa toisista selän takana.Örvelletään kännissä,luullaan olevamme maailman napoja ja luullaan että kaikki ihmettelevät jotain sisua jota ei edes ole!
        Lihavaa lyhytjalkaista katkeraa kansaa!

        Mikä sinä olet suomalaisia mollaamaan? Itsekkö olet olevinaan jotain parempaa kun ehkä olet asunut/asut jossain muualla kun täällä verohelvetissä missä kaikki on kiellettyä ja joka helvetin asiasta pitäisi olla tarkkana ettei vaan joku saatanan somali tai kukkahattutäti pääse haukkumaan rasistiksi, osaa omat päättäjät tehdä tästä maasta paskan paikan asua ja elää että ei viittis tollasta paskaa enää kuunnella/lukea.


      • suomalaisuus on perc
        kyrpäotsassa kirjoitti:

        Mikä sinä olet suomalaisia mollaamaan? Itsekkö olet olevinaan jotain parempaa kun ehkä olet asunut/asut jossain muualla kun täällä verohelvetissä missä kaikki on kiellettyä ja joka helvetin asiasta pitäisi olla tarkkana ettei vaan joku saatanan somali tai kukkahattutäti pääse haukkumaan rasistiksi, osaa omat päättäjät tehdä tästä maasta paskan paikan asua ja elää että ei viittis tollasta paskaa enää kuunnella/lukea.

        Samaa mieltä. Maailmaa on tullut nähtyä. Ja suomalaisista noin 80% on väliinpitämättömiä juntteja.

        Käytöstapoja ei ole. Kohteliaisuutta ei ole. Roskataan joka paikka ja ryypätään aivot pilalle. Häpeän olla suomalainen. Aina kun pääsen pois Suomesta tunnen olevani taas ihminen ja pääsen ihmisten ilmoille.

        Sitten suomalaiset ovat vielä perusteettoman ylpeitä omasta paremmuudestaan, vaikka se on itseluottamuksen ja osaamisen puutetta. Vittu mitä roskasakkia suomalaiset ovat. Ei voi muuta kuin nauraa.


      • parsa on terveellist
        kyrpäotsassa kirjoitti:

        Mikä sinä olet suomalaisia mollaamaan? Itsekkö olet olevinaan jotain parempaa kun ehkä olet asunut/asut jossain muualla kun täällä verohelvetissä missä kaikki on kiellettyä ja joka helvetin asiasta pitäisi olla tarkkana ettei vaan joku saatanan somali tai kukkahattutäti pääse haukkumaan rasistiksi, osaa omat päättäjät tehdä tästä maasta paskan paikan asua ja elää että ei viittis tollasta paskaa enää kuunnella/lukea.

        IME PARSAA rasistipaska.
        Jos ei muuta oo sanottavana . IME PARSAA.
        Ole massaa. Älä uskalla tuoda omia mielipiteitäsi esiin. Olethan niin SuomiJUNTTI.
        Luulet olevasi jotenkin niin Eurooppalainen pintaliitäjä että§.
        iME munaas ja opettele ihmisten tavoille maalainen,puusta pudonnut pönttö.


      • Hyvät tavat kirjoitt
        parsa on terveellist kirjoitti:

        IME PARSAA rasistipaska.
        Jos ei muuta oo sanottavana . IME PARSAA.
        Ole massaa. Älä uskalla tuoda omia mielipiteitäsi esiin. Olethan niin SuomiJUNTTI.
        Luulet olevasi jotenkin niin Eurooppalainen pintaliitäjä että§.
        iME munaas ja opettele ihmisten tavoille maalainen,puusta pudonnut pönttö.

        Oho nyt kyllä hävettää parsamiehen puolesta. Miten alatyylillä kirjoitettu. Jotenkin paistaa läpi kirjoittajan huonot tavat ja epävarmuus itsestään.


    • Järjestystä rillille

      Vie niille joku pussi tai roskis ja pyydä niitä pienellä äänellä laittamaan roskat siihen. Selitä surkean näköisenä että joudut siivoamaan vielä sulkemisen jälkeen ja että siihen menee hirveästi aikaa ja lapset on yksin kotona. Takuulla säälivät sinua ja keräävät roskat. Pian uhkailevat muitakin siivoamaan omansa. Kiittelet sitten hirveästi ja hymyilet onnettoman näköisenä. Juntti on juntti mutta reilu ja oikeurenmukainen.

    • Suorastn mysteeristä

      Miksiköhän ns. hienoissa ravintoloissa ei ole siivoamattomia mössöjä pitkin lattioita ja pöytiä, sen sijaan Mäkkärit on kuin sikolättejä?

      • Oikeutta se on

        Hienoissa ravintoloissa ruoka, ja juomat TUODAAN pöytään, samaten pöytään tuodaan LASKU, ja jopa korttihöylä. Likaiset astiat myös jätetään pöytään... ja tämä palvelu sisältyy siis tuotteiden hintaan...

        Samaten lähes joka grillikioski perii annoksesta 50% ylimääräistä katteiden lisäksi, kattaakseen juuri noita siivouskuluja...

        Tosin jos Grillillä käytetään posliinilautasia (Esim. Halistupa ja Liisan Grilli) niin silloin kyllä vien aina sen lautasen ja haarukan/vetisen sinne roskikseen.... Tottakai sillä yli 5€ annoshinnalla katetaan se lautasen hinta...


    • On päivällä eri

      Miksi sikaillaan?

      Siksi että suurinosa jotka siellä käy on umpihumalassa ja uneliaita ja kärttysiä.

      Ja ne jotka on selvinpäin, ja syövät normaalia ravintoa ja pitävät terveydestään huolta, eivät niissä vieraile...

    • Reilu peli

      Jos 2,5€ arvoisista makkaraperunoista maksetaan esim yli 5€, niin silloinhan jokainen asiakas maksaa siivouksesta sen 2,5€

      Sama asia jos hotellivirkailija tulisi inisemään siitä että asiakas ei petää vuodetta lähtiessä, ja pyyhi pölyjä, ja imuroi huoneen lattiaa :D

      Eli sulle MAKSTAAN siitä...

      • voi ristus

        Kopioinpa tähän aiemman vastaukseni, koska näitä idiootteja olettamuksia näköjään riittää..

        Sinä siis oikeasti tyhmänä ajattelet, että myyjä hyvää hyvyyttään päivästä toiseen istuu vääntämässä makkaraperunoita?
        Tuliko sulle ollenkaan pieneen mieleen ajatus siitä, että esim. vuokra, sähkö, vesi, verot jne. tulee maksaa myös. Ei kuule varmasti jää noista ruoista mitään "siivouspalkkaa" itselle, kun pitää ensin maksaa juoksevat kulut ja se oma palkka. Sen jälkeen voi katsoa, paljonko "tienasi" taas siivousrahaa makkaraperunoilla.


      • fwerfe443
        voi ristus kirjoitti:

        Kopioinpa tähän aiemman vastaukseni, koska näitä idiootteja olettamuksia näköjään riittää..

        Sinä siis oikeasti tyhmänä ajattelet, että myyjä hyvää hyvyyttään päivästä toiseen istuu vääntämässä makkaraperunoita?
        Tuliko sulle ollenkaan pieneen mieleen ajatus siitä, että esim. vuokra, sähkö, vesi, verot jne. tulee maksaa myös. Ei kuule varmasti jää noista ruoista mitään "siivouspalkkaa" itselle, kun pitää ensin maksaa juoksevat kulut ja se oma palkka. Sen jälkeen voi katsoa, paljonko "tienasi" taas siivousrahaa makkaraperunoilla.

        Siis kioski voi myydä makkaraperunoita 2,5€:llä... raaka-aineet maksaa noin euron 1,5€ menee sitten sähköön, vuokraan, veteen, veroihin, palkkaan, rasvaan, laitteistoihin...

        Kaikki mikä on yli 2,5€, on sitten sitä vaikkapa SIIVOUSKULUA....


      • Vielä reilumpaa

        Jos tommonen köyhä nurisee muutaman euron annoksesta ja katsoo olevansa oikeutettu sotkemiseen ensin syötyään ne liian kalliit rasvapottunsa, niin toivottavasti olet valmis vastaanottamaan kokovartalohieronnan harjanvarresta samaan rahaan.


      • regregreg
        Vielä reilumpaa kirjoitti:

        Jos tommonen köyhä nurisee muutaman euron annoksesta ja katsoo olevansa oikeutettu sotkemiseen ensin syötyään ne liian kalliit rasvapottunsa, niin toivottavasti olet valmis vastaanottamaan kokovartalohieronnan harjanvarresta samaan rahaan.

        Siis jos maksetaan YLIMÄÄRÄISTÄ SIIVOAMISESTA jopa yli 100% annoksen hinnasta, niin silloin se on todellakin oikeutettua sotkea sen minkä kerkiää... siitähän me maksetaan


    • aafsfda

      Kuuluu suomalaisen roskaväen roskakulttuuriin. Harvemmin siellä kukaan täysjärkinen käy.

      Suomalaista paskakulttuuria parhaimmillaan.

    • Entinen myyjä

      Olin itse aikanaan grillillä töissä ja erikoisin tapaus oli mies, joka jaksoi jonottaa koko pitkän jonon, osti kolan ja heitti sitten juoman minun päälleni. Kivoimpia riehujia olivat ne, jotka laskuhumalassaan heittivät kaikki kolikkonsa myyjän päälle. Sai sentään siivouksesta vähän tippiä.

      Yksi erikoinen oletus oli myös se, että me myyjät olisimme olleet jotenkin yksinkertaisia ja kouluttamattomia tapauksia. Kuitenkin työkaverini olivat mm. oikeustieteen opiskelijoita, kauppakorkeaopiskelijoita, yksi oli jo psykologiksi valmistunutkin. Itsekin jatkoin työtä vielä korkeakoulusta valmistumisen jälkeen, koska alan työt olivat harvassa ja ennemmin teen jotain kuin olen kortistossa.

      Sain kätkettyä mielihyvää siitä, että minulla on erityisen hyvä pokka. Yleensä siis huuteluista ja v.ittuiluista välittämättä kysyin iloisesti hymyillen seuraavan asiakkaan tilauksen ja sivusilmällä oli hauska seurata, kuinka räyhääjän otsasuoni pullistui pullistumistaan. Eräskin aineissa ollut sekopää, joka jäi jonoon raivoamaan, kuinka p.askan burgerin sai, huusi minulle lopulta, että ottaisin varmaan vain seuraavan asiakkaan, vaikka hän ampuisi minua haulikolla naamaan. Jäljillä tuo kaveri oli - välinpitämättömyys on paras lääke kaikenlaisille öykkäreille, jotka ovat jääneet ikävöimään äidin huomiota. Huomion saamisesta meno vain yltyy.

    • KusKuplii

      Siat kokoontuvat usein snakarille, levähdyspaikalle, ja jos ovat oikein touhuissaan, levittävät ne roskat p*rsiistään suoraan kaduille ja teille. Sama sotkeminen jatkuu uimarannoilla ja puistoissa. S-tanan junttieinarit!

      • Kateellista kansaa

        Suomalaiset kaikki ovat lyhtjalkaista sotkevaa ,lihavaa roskaruokaa rakastavaa sontiaisia.
        vittuuilevat toisilleen,tappelevat, ja ovat kaikille vittuilumentaliteetilla varustettuja mulkkuja.


    • Sinun on pakko niellä tämä. Seuraavalla kerralla laitat 30-80% lisää hintaa heille. He eivät huomaa mitään ja sinä saat korvauksen.
      J.

      • palvelu maksaa?

        Kuten ketjussa on puhuttu jo, lähes joka kioskilla on vähintään 90% lisähintaa "siivouskuluina" pahin taitaa olla tuo Paraisten mesta missä on 300% ylimääräistä hinnassa siivouskuluina :D


    • Pippurisumutetta

      Viellä pahempi jos makkarakijoskilla riidellään ja puhutaan rivoja sekä etuillaan jonossa.
      Verta ja ketsuppia voi olla kaikkialla ja lasinsirpaleita..asiakaspalvelu seisokissa jne.
      Pelokkaita asijakkaita saa hakea metsistä..
      Oo siinä sitte yksin myyjänä ja venaa viranomaisia?

    • agsd

      Suomi on takapajuinen juoppomaa. Olen viettänyt paljon aikaa Californiassa ja muualla jenkeissä: täytyy oikein ihmetellä että miten hyvin ihmiset voi käyttäytyä. Menkää typerät suomi-juntit katsomaan sitä menoa, jos kehtaatte.

    • Oeyusta

      "Raavaita perusjamppoja kaljaillan jälkeen huikopalalle, ruutuflanellipaidoissa, maastohousuissa, farkuissa ja lippikset päässä."

      Kuullostaa aivan siltä kuin kyseessä olisi ollut 2000-luvun alkupuolen VW Golfien ja Passattien omistajakerhon kokoontumisajo =)

    • snagari

      Se on vain suomalainen tapa ja se on havaittu toimivaksi täällä. Luulis ettei ois valittamista jos töissä saa käydä ja vielä on asiakkaitakin.

    • nöfnöf

      No ne sikailijat tuovat esille omaa fiksuuttaan!

    • grgertgh

      Hampurilainen juustolla, kananmunalla sekä ananaksella on aika hyvä grillimättö.

      • lartska

        Sopivaa masun täytettä kun on kännissä


    • kielioppi

      Pilkulla erotetaan yleensä toisistaan virkkeen eri lauseet * erottaa pää-ja sivulauseen. esim. Jäin kotiin, koska ulkona oli myrsky.
      Kysymysmerkki * kysymysvirkkeen lopussa * joskus epävarmuutta osoittamassa. esim. Paljonko kello on?
      Huutomerkki * Sellaisen virkkeen lopussa, joka sisältää painokkaan, tavallisesti lyhyehkön käskyn, kehotuksen, huudahduksen tai toivotuksen. * Sulkeissa olevalla huutomerkillä kiinnitetään huomiota edelliseen sanaan tai sanontaan esim. Katsotaan!! Huudahdus, käsky, komento, kielto. Piste= jakaa esityksen virkkeiksi, kun taas pilkku auttaa hahmottamaan. Pilkkuja käytetään osoittamaan, miten virke jakautuu osiin, lauseisiin. Pilkkua käytetään samaan virkkeeseen kuuluvien lauseiden välissä, ellei ole jotain erityistä syytä jättää pilkku pois. Jussi kävi kalassa ja lähti sitten töihin. Tulkaa, pojat, syömään!
      Jos lauseessa luetellaan vähintään kolme asiaa, käytetään pilkkua niiden välissä, ei kuitenkaan kahden viimeisen välissä. uusi vihreä automme.

      • Nimien perääjä

        Suomalaisten mielenterveysongelmat, joihin myös sikajuntteus kuuluu, johtuvat suomen kielestä. Kielioppi on aivan liian vaikeaa, että keskivertosuomalainen oppisi sitä koskaan elämänsä aikana. Korrelaatio on aivan selvä. Sivistymättömät ja kouluja käymättömät eivät osaa suomea ja he myös aiheuttavat loputtomasti ongelmia sekä itselleen että muille. Heidän itse itselleen aiheuttamansa ongelmat ovat vain aivan oikein ja niitä toivoisi lisää, muille aiheutetut ongelmat taas ovat paha ongelma, joka pitäisi saada korjattua.

        Kirjoitathan sinäkin nimesi kansalaisadressiin sen puolesta, että ruotsista tehtäisiin Suomen ainoa virallinen kieli. Paremman ja mieleltään terveemmän Suomen puolesta: heja svenska!


      • kaikkea kaunista oi.
        Nimien perääjä kirjoitti:

        Suomalaisten mielenterveysongelmat, joihin myös sikajuntteus kuuluu, johtuvat suomen kielestä. Kielioppi on aivan liian vaikeaa, että keskivertosuomalainen oppisi sitä koskaan elämänsä aikana. Korrelaatio on aivan selvä. Sivistymättömät ja kouluja käymättömät eivät osaa suomea ja he myös aiheuttavat loputtomasti ongelmia sekä itselleen että muille. Heidän itse itselleen aiheuttamansa ongelmat ovat vain aivan oikein ja niitä toivoisi lisää, muille aiheutetut ongelmat taas ovat paha ongelma, joka pitäisi saada korjattua.

        Kirjoitathan sinäkin nimesi kansalaisadressiin sen puolesta, että ruotsista tehtäisiin Suomen ainoa virallinen kieli. Paremman ja mieleltään terveemmän Suomen puolesta: heja svenska!

        Moi, kaikille. Grilliruoat ei ole terveellisiä ja saattaa saada keltataudin tai jotain muuta, eikä ne ole hygieniset, rahan perässä ovat ja kunhan menevät kaupaksi. Parempi, kun itse valmistaa tai ottaa eväät matkaan. Tee se toiselle, minkä haluaisit itselle tehtävän. Olkaa ystävällisiä ja rakastakaa toisianne aidosti. Ja opetelkaa valmistamaan kotona ruokia ja nauttikaa elämästänne. Olkaa kohteliata toisillenne. esim, Hyvää päivää, onko kaikki hyvin? Näkemiin, kiitos, anteeksi. Oi hellyys ihana unelmamme, oi autuus.


    • Grilli on hyvä paikka osoittaa todellinen luontonsa.

    • kotokoto

      Suomeenkin pitäisi saada kunnon roskittamis-sakot!

      Ihmiset roskaavat täällä muutenkin liikaa, vaikka luontoa pitäisi kunnioittaa ja pitää paikat siistinä kaikille kulkea.

      • roskaukseen rangaist

        Jos Suomessa olisi 50 miljoonaa asukasta. Olisi Suomi maailman saastunein maa. Täällä roskataan tahallaan ilman pelkoa rangaistuksista.


    • juoppojunttien maa

      Normi persutouhua saastaisessa suomessa.

    • typerää

      Täytyy kyllä ihmetellä mitä on mennyt pieleen tässä maassa. Joskus aikoinaan pidettiin siistinä paikat ja nyt... jengi kuseksii, paskoo kadulle. Puistot täynnä roskaa ja kaikkea sontaa piknikkien jälkeen. Siis helvetti että ottaa päähän tuollainen. Täyttä metsäläistouhua. Pysyisivät nämä tällaiset pois omissa luolissaan. Kyllä monesti turistit ihmettelee miten saastaista voi jossakin olla; eli täällä suomessa ja esim. Helsingissä. WHAT THE FUQ!!!!!

    • maahanmuutonpuolesta

      Suomi olisi parempi ilman suomalaisia.

    • ittooidI

      Aloittaja ei ole ilmeisesti koskaan kuullutkaan että tässä maassa asuu punaniskaidiootteja? Se laji on parhaimmillaan ns. kaveriporukan kanssa liikkuessaan ja sikaillessaan. Sinä olet siksi töissä että siivota Heidän jälkensä.

      • konitsivasamasu

        Ollako sinu nikki japania?


    • ythgfhgfhfg

      Roskataan muutenkin aina innolla grilliruuilla. Olen nähnyt kun heitetään ranskalaiset makkaralla pihalle auton ikkunasta kun syöminen on loppunut, vaikka roskis olisi ollut parin metrin päässä ja olisi voinut vaikka auton ikkunasta heittää tuonne jos on liian laiska kävelläkseen.

      Olisin heittänyt takaisin sisään auton ikkunasta, mutta auto ehti kaasuttaa pois.

    • tytfhghgf

      Kun mies tulee seuraavan kerran tilaamaan ruokia autoluukulta niin heitä kiinni solmittu roskapussi hänen syliinsä ja sano, että sinulta jäi roskat viime kerralla ja sinun ei tarvitse tulla enää ostamaan ruokaa meiltä.

    • Kiistäminen johti kä

      Koitas piruttas pistää makkaraperunoiden hinnaksi vaikkapa 2,60€... taatusti löytyy roskat paremmin roskikseen

      • Lupa siivota

        Höpö höpö kyllä roskaajat silti roskaa vaikka tuote olisi ilmainen. Jotkut ei vain ymmärrä laittaa roskia roskikseen. Valitettavasti tapa on yleistynyt, jotenkin elämme aikaa jossa sotkemme ja emme muutenkaan välitä ympäristöstämme


      • https://www.youtube.
        Lupa siivota kirjoitti:

        Höpö höpö kyllä roskaajat silti roskaa vaikka tuote olisi ilmainen. Jotkut ei vain ymmärrä laittaa roskia roskikseen. Valitettavasti tapa on yleistynyt, jotenkin elämme aikaa jossa sotkemme ja emme muutenkaan välitä ympäristöstämme

        Höpö höpö. Jos myyjä on asiallinen asikkaita kohtaan, niin asiakkaat on asiallisia myyjiä kohtaan... SITÄ SAA MITÄ TILAA...

        Esim jos maksan kahvista 40c, niin siivoan pöydältä jopa sokerin murut, ja vien kupin takas, ja vielä kiitän...

        Mutta jos kahvi maksaa 2€, niin tulos on tämä:

        https://www.youtube.com/watch?v=6f-2mqoTQVs


      • ittooidI
        https://www.youtube. kirjoitti:

        Höpö höpö. Jos myyjä on asiallinen asikkaita kohtaan, niin asiakkaat on asiallisia myyjiä kohtaan... SITÄ SAA MITÄ TILAA...

        Esim jos maksan kahvista 40c, niin siivoan pöydältä jopa sokerin murut, ja vien kupin takas, ja vielä kiitän...

        Mutta jos kahvi maksaa 2€, niin tulos on tämä:

        https://www.youtube.com/watch?v=6f-2mqoTQVs

        Vttu sä oot tyhmä. Ilmankos sen kahvin hinta vaan nousee ja nousee kun tollasia saatnan paviaaneja vaan riittää. Tottahan se on että 2€ kahvista on ryöstöhinta, mutta oletko koskaan miettynyt niillä pienillä pahvista tehdyillä "avoillasi" että mistä se oikeasti johtuu? Tuskin olet, miniatyyrianarkisti. Oikeastaan terroristiksi kuuluisi jo tuollaista sanoa.


      • https://www.youtube.
        ittooidI kirjoitti:

        Vttu sä oot tyhmä. Ilmankos sen kahvin hinta vaan nousee ja nousee kun tollasia saatnan paviaaneja vaan riittää. Tottahan se on että 2€ kahvista on ryöstöhinta, mutta oletko koskaan miettynyt niillä pienillä pahvista tehdyillä "avoillasi" että mistä se oikeasti johtuu? Tuskin olet, miniatyyrianarkisti. Oikeastaan terroristiksi kuuluisi jo tuollaista sanoa.

        Se kahvin hinta on jo noussut... kahvi kustantaa noin 40c kaikkineen.... nyt maksetaan siis se 1,6€ juuri tosta vessan sotkemisesta yms....


    • Alkaa vithuttaa kohta.

      Pikaruokaloille pitää saada mukaanmyyntikielto klo 1800 jälkeen.

      On aivan älytöntä teinipelleiltä heittää koko autokunnan roskat maahan, vaikka se roskis on siinä 2 - 3 metrin päässä.

    • beibe2014

      Olen muuttanut Suomeen 14 vuotta sitten ja aluksi minua hämmensi tämä suomalaisten känniruokakulttuuri ja roskaaminen. Päivällä näin kauppahenkilökunnan tekohymyjä ja yöllä tappeluita snagarilla. Kyllä minun kotimaassani ovat sellaisia ihmisiä, mutta he pysyttelevät kotona ja juovat kotitekoista viinaa. Täällä taas jokaisella alkoholistilla ja narkkarilla on varaa sossurahoilla mennä kuppilaan ja sijoilla sen jälkeen. Sen takia tuntuu, että niitä on niin paljon.

    • Öökstöks

      Nuo maastokuviohousut jo kertoo jotain..

      • eiyleistetä

        Minulla on maastokuviohousut päällä parhaillaankin mutta siltikin vetäisin turpaan op:n kertoman kaltaisia roskaavia pellejä.


    • Annettumahdollisuus

      Kyllä se on raivostuttavaa. Kyllähän tuo roskaaminen johtuu jo ihan siitä syystä että siihen on annettu mahdollisuus.

      Käyn usein juhlimassa eräässä naapurimaan kaupungissa jossa tällainen roskaamiseen ei anneta edes mahdollisuuksia. Kaupunki pysyy uskomattoman siistinä vaikka ihmiset juhlivat ihan samalla mitalla kuin Suomessakin.

      Asia on ratkaistu yksinkertaisilla toimilla. Kaupungissa ei ole ulkogrillejä vaan annokset syödään sisätiloissa. Grillit toimivat päivisin kahviloina, baareina ja ravintoloina joten ne ovat myös huomattavasti viihtyisempiä kuin nämä suomalaiset sisägrilli. "Grilleistä" ei saa take-away annoksia joten roskat ei kulkeudu ulos. Samoin suosituimmissa paikoissa on portsarit ovelle joten ympäripäissään olevat eivät pääse kännissä örveltämään grilliin. Jos itse olisin oman kaupungin johtaja tekisin ihan samoin. Eli lopettaisin ulkogrillit ja kieltäisin take-away annokset yöaikaan ja annokset saisi tarjoilla vain lautasista. Ehkä harkitsisin myös portsaripakkoa suurimpiin paikkoihin niin pahimmat örveltäjät pysyisivät poissa.

      On se suomalainen saamattomuus välillä aivan käsittämätöntä. Tupakkakiellot on saatu kyllä tehtyä niin tiukiiksi että jopa tupakoimattomatkin niitä ihmettelevät, mutta tuolle roskaamiselle ei osata tehdä mitään.

      • ittooidI

        Toi on ihan hyvältä kuulostava idea, muttei toimi Suomessa joka on täynnä ylihintaisia ja yliarvostettuja vuokratiloja. Ja suurin osa kebab-ravintoloista sitä paitsi toimiikin kuvaamallasi tavalla jo nyt.

        Kyllä se roskaamisen syy on aivan muualla kuin itse tarjotussa palvelussa. Syy on niissä tyypeissä jotka palveluita käyttävät. Punaniskafinski on niin ääliö jo valmiiksi ettei mitään rajaa. Tyhmistymisen lisääntyminen on käsinkosketeltavaa. 10 vuoden päästä roskaaminen taitaa kuulua jo perustaitoihin. Kyllä pahaa tekee, kun "kehitystä" seuraa. Idioluutio on toteutumassa.


    • _martsa_

      Ei mun mielestä kannata sanoo mitään. Jos ne ei uhkaile ketään, ei ole väkivaltaisia eikä hajota paikkoja. Kyllä ihmiset saa olla ilosella tuulella. Jos sotkevat vähän huvikseen, so what. Sä oot asiakaspalvelussa ja he ovat vapaalla ja viihteellä. Ota positiivinen asenne. Nämä jampat eli sun asiakkaat tuo leivän sun pöytääs.

      • Joskus alalla ollut

        Oman tyhmyytensä noi possu asiakkaat vaan osoittaa. Ja paskat ne mitään leipää työntekijän pöytään tuo. On niin paskat palkat että liitosta saa ihan saman, mut ei vaan aina jaksais kotona notkua.


    • gsnhnthnm

      ratkaisu on yksinkertainen. sikailevat asiakkaat saavat ruokansa ilman kääreitä tai syömävälineitä.

    • http://www.youtube.c
    • ,m,m,

      IItse tekisi mieli laittaa sakko jokaiselle joka heittää grillillä roskat maahan vaikka roskis on vieressä.

    • tabe

      Tuttua touhua. Tietyt asiakkaat sotkee ja sikailee ihan kuin se olis normaalia. Tietty kolmen joskus neljän äijän porukka tulee aina viikonloppusin pe ja la joskus muinakin päivinä syömään. Aina melkosessa kännissä baari ja kaljaillan päätteeksi. Saavat örinän seasta tilauksen joten kuten tehtyä. Roskaavat ja viskovat aina pitkin lattiaa. Pitää ottaa huumorilla niin jaksaa.

      • late

        Tietty huumori ja rento ote auttaa


    • sannar

      Käykääpä tsekkaamassa ISISin kurkunleikkaamisvideoita (jos uskallatte), niin saatte tämänkin asian oikeisiin mittasuhteisiin. Kertoo todellisesta välinpitämättömyydestä toisia ihmisiä kohtaan.
      Pahuus assosioidaan varsinkin nyt ISISiin, mutta sen juuret on nähtävissä ihan vaikka Suomalaisilla keskustelupalstalla. Helvetin pelottavaa. Naurettavaa tuollainen porsastelu.

      • tallalllaa

        Tuo sun viestisi ei kyllä liity mitenkään tähän keskusteluun :(


    • lansku

      Olin automäkkärillä syömässä parkissa. Viereen tuli paku, jossa mies ja noin 8-10 vuotias poika, ilmeisesti isä ja poika. Ruokailu alkoi. Mies paiskasi pahvisen juomatelineen ikkunasta ulos. Poika ihmetteli mihin roskat? Isä opasti, että heitä ikkunasta maahan ja näytti esimerkkiä. 'Me ollaan maksavii asiakkaita ja me heitetään kaikki maahan!'
      Että tämmöstä kasvatusta!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe