Ihan sama, mistä ostan banaaneja ja minkä merkkisiä, ne ovat joko jo seuraavana päivänä, tai parin päivän päästä, homeessa!
Säilytän banaanit huoneenlämmössä, ja pyrin aina ottamaan vihertäviä yksilöitä.
Ja kun se home tulee siihen kohtaan, mistä banaanit ovat toisissaan kiinni..?
Voiko banaaneja silti syödä, vaikka niiden kiinnikekohta on homeessa, ja muu banaani ei?
Olen nyt heittänyt banskut suoraan roskiin, enkä uskaltanut koskea niihin sen enempää. Olen todella homekammoinen, homeinen leipäkin saa minut pelästymään, jos olen koskenut siihen vahingossa. Muutenkaan, en syö mitään, missä on parasta ennen päivämäärä samana, seuraavana tai edellisenä päivänä.
Nopeasti homehtuvat banaanit..?
1
2750
Vastaukset
- einepöpötvaandödöt
Banaaneissa on hyvin harvoin hometta - olen jo 50 ja risat enkä homeista banskua ole nähnyt.
Banskut tulee säilyttää huoneenlämmössä ja ne ovat parhaimmillaan silloin kun niiden kuoret ovat pienien mustien pisteiden peittämiä. Nämä pisteet eivät ole hometta vaan normaalia hedelmän kypsymisestä johtuvaa.
Vihreät banskut ovat vielä raakoja ja niiden maku ei ole täyteläisen pehmeän makea.
Jos tarkoitit kiinnikekohdalla banskun kantaosaa niin joskus se voi olla valkoinen, mutta se ei ole hometta vaan kannan kuivumisesta johtuvaa. Banskun voi aivan huoleti syödä silti.
Minäkään en syö valmisteita joiden viimeinen käyttöpäivä on liian lähellä nautintapäivää vaan yleensä valitsen tuotteet niin, että niiden päiväykset ovat mahdollisimman kaukana tulevaisuudessa.
Joten usko minua ja syö banskut hyvillä mielin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819