CityWork - huijausta!

kyllästynyt

Ei kannata hakea kyseiseen paikkaan, ainakaan henkilökohtaisen avustajan tehtäviä! Itse hain toukokuun alussa osa-aikaista avustajan työtä, työhaastattelussa oikein painottiin kuinka hyvä, jos pystyy aloittaa nopeasti. Meni yli viikko, jonka jälkeen soitettiin ja kysyttiin kiinnostaisiko keikkatyö. Kuulemma sairastapauksia tulee usein, joten töitä riittäisi. Tein kolme päivää tuurausta, jonka jälkeen oli tarkoitus kirjoittaa työsoppari ja puhua muista työtehtävistä. Taas ei viikkoon kuulu mitään. Soitan itse perään ja sovimme ajan työsopparin kirjoittamiseen. Mitään keikkatöitä ei kuulemma olekkaan nyt tarjota, mutta seuraavana päivänä pitäisi selvitä sen osa-aikaisen työn tilanne, mihin alunperin hainkin. Mitään ei taaskaan kuuluu viikkoon. Soitan perään ja minulle ilmoitetaan, että avustettava henkilö on joutunut sairaalaan, joten näillä näkymin ei ole mitään hommia tarjolla. Eilen nettiin kuitenkin tuli CityWorkilta ilmoitus, jossa he hakevat samalle alueelle henkilökohtaisia avustajia! Kolmen viikon aikana olen tehnyt kolme päivää töitä. En ole ikinä kokenut vastaavanlaista kusetusta missään työssä.

59

7851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teeppäsnäin

      Lopeta se työ jos vielä olet siellä ja ilmeisesti et ole mitään sopparia allekirjoittanut niin voit lähteä milloin vain.

      en minäkään pysyisi missään työssä jos ei sopparia tulisi pian nähtäväksi. Sekä sopparissa pitää olla se minimi työaika/vko jota pitää noudattaa. Mitään 0-40h laittomia soppareita ei kannata allekirjoittaa ollenkaan.

      Sekä en tiedä miten menee mutta jos sopparissa on työaika laittomasti ilmoitettu kuten vuokrafirmat usein tekee niin eikös silloin koko soppari ole laiton vai onko vain se tietty kohta?

      Mulla on soppari 20-40h/vko ja siihen suostuin koska sillä 20h viikossakinj liitolta niiltä päiviltä päivärahat milloin ei ole töitä saa enemmän rahaa kuin kotona ollessa.

      Jos mulla yksikin viikko alittaisi tuon 20h niin lopettaisin enkä karenssia saisi. Työkkärin kanssa on asiat puhut jo siltä varalta siihen malliin.

      • Anonyymi

        Hyvä. Minäkin pyrin tuosta eroon.


      • Anonyymi

        Minä oon vielä kevään ja sit loppu.


      • Anonyymi

        Mulla sopimus,mutta siinä lukee ei ole työsopimus. Palkat on tullut vähän miten sattuu ja nyt päätin pitää kirjaa tarkkaan miten ne tulee.


      • Anonyymi

        Minullakaan ei ole varsinaista työsopimusta, vaikka ovat kyllä kyllä palkkaa maksaneet. Tosin epämääräisesti heillä menee tuo palkanlaskenta. Teen osa aikaa ja haen tukia samalla ja kela ihmettelee kun palkka pitää aina heidän arvioida kun en osaa kertoa tarkkaan ennenkuin saan palkan ja milloin sen saa sitä en tiedä 😁😁


      • Anonyymi

        Kaikki vammaset pitäs murhata niin loppus tällanen kusetus! Eipähän sitten avustajaa tarvis enää kiduttaa tällasella paskalla! Ihan oikeesti oon tätä mieltä!


      • Anonyymi

        Mua on kans kidutettu tällä tavalla firman puolelta! Tekis mieli heittää mun avustettava bussin alle ja itkee et en huomannu mitään... ✌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on kans kidutettu tällä tavalla firman puolelta! Tekis mieli heittää mun avustettava bussin alle ja itkee et en huomannu mitään... ✌

        Täällä on näköjään sallittua laittaa tällaisia kommentteja...


    • puupäää

      Minulle luvattiin henkilökohtaisen avustajan töitä,menin tekemään sopimusta eipä tullutkaan,ensi sanoi että sopikaa työvuorot keskenänne!! Ei se käynytkään ei tietoa kuinka paljon olisisn saanut tehdä töitä??Koulutus ei kyselty vaan otetiin "pysymetsästä" jolla ei mitään alan koulutusta??Empäs tehnytkään sopparia,kun ei ollut tuntimääriä tiedossa.

      • Anonyymi

        Semmosta se on.


      • Anonyymi

        Sama näin 2024.


    • Apina-

      Aivan perseestä koko touhu. Annetaan ymmärtää että työtä on tarjolla vaikka kuinka paljon ja sitten ei olekkaan mitään työtä. Kirjoitetaan määräaikaisia sopimuksia vain että voidaan kiertää työntekijän irtisanomissuoja tilanteissa joissa sopimus pitäisi olla toistaiseksi voimassa oleva. Apinaa koijataan ihan kympillä. Sama juttu Henkilöstötalolla: määräaikaisia sopimuksia jatketaan jopa vuosia vaikka työnantajalla (eli käyttäjäyrityksellä)on pysyvä tarve työvoimalle. Sitten kun tulee viikon taukoja ettei töitä ole tarjolla on työntekijä oman onnensa nojassa koska henkilöstötalon ei tarvitse maksaa palkkaa koska sopimus on kirjoitettu vielä "tarvittaessa töihin kutsuttavan" tittelillä. KUSETUSTA KOKO HOMMA. Älkää ihmeessä kirjoittako tällaisia sopimuksia!!!

      • Anonyymi

        Tt tuellakin pärjää paremmin..


      • Anonyymi

        Pyrkikää vaan pois äkkiä. Vaikka opiskelemaan!


    • kokija1

      Joo, todella, kokemusta on. Miten tällainen firma saa jatkaa toimintaansa?

      • Anonyymi

        Näkyy jatkavan.


    • Totuusesille

      Asiakkaan näkökulma asiaan. Aina jos ilmenee jokin ongelma josta ilmoittaa lähimmälle yhteistyökumppanille saa tiuskimista ja sanotaan ettei asiakas ole mihinkään tyytyväinen ja vain hänessä on vika. Tässä firmassa myös asiakkaat saa miellyttää yrittäjää, eikä yrittäjä asiakasta. Milloin käsketään allekirjoittamaan mikäkin paperi ettei CW ole vastuussa siitä eikä tästä. Ei noudateta hyviä tapoja ja palveluntuottajan velvollisuuksia.Työntekijät on kuitenkin 90% OK. Tämä firma aiheuttaa mielenterveydellisiä ongelmia jatkuvalla painostuksella, jos satut kyseenalaistamaan heidän toimintatapansa.
      HÄPEISIVÄT! (eivät osaa)

    • Järkyttynyt

      Kuulostaapa järkylle.. olen itsekin hakenut tuolta henkilökohtaisen avustajan paikkaa -eipä kuulunut yhtään mitään kyseisestä firmasta.. ja hyvä ettei kuulunut, kun kerta kusettavat tuolleen. En tajua, miten tuollaisten firmojen annetaan toimia miten sattuu!!??

    • detroitvaichicago

      Kaikkea luvataan mutta lupauksia ei pidetä.

    • signaalia99

      Päivääkään en ole ollut tuota kautta töissä.

    • tuppisuus

      Cityworkista kannattaa pysyä niin kaukana kuin mahdollista!
      Töitä luvattiin runsaasti, lopulta niitä ei ollut juuri ollenkaan. Itsellä kokemusta useammasta yrityksestä ja tämä on ollut selvästi kaikista surkein esitys. Haastattelun laatu oli heikko, haastattelija ei tuntunnut itsekkään tietävän juuri mitään hakemastani työstä.

      Kun irtisanouduin ja palautin tavarani, cityworkin nainen vain avasi oven ja otti tavarani mitään sanomatta, ei edes vilkaissut minua silmiin! Ihan kuin minä olisin se pahin syypää tässä kaikessa!

      Jos jotain positiivista, niin minulla palkka tuli ajallaan ja kaikki täsmäsi. En tosin kovin kauaa firmassa ollutkaan..

      • Anonyymi

        Mulla vähän ontunut palkanmaksu mutta seurailen nyt .


    • ÄlkääSekoilko

      Ei ole ainuttakaan syytä aloittaa työtä, ilman työsopimusta.

      • Anonyymi

        Mulla on vaan joku että maksavat palkan mut ei varsinaista työsopimusta:0


    • haastatellaan.kunnolla

      Monta kertaa ollut niillä haastattelussa. Nolla kertaa päässyt töihin.

    • kierräkaukaa

      Kamalin firma missä olen ikinä ollut, kannattaa pysyä hyvin kaukana.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta.


      • Anonyymi

        Juu.


    • Anonyymi

      Kannattaa pysyä tästä firmasta kaukana! Eipä ole näköjään meno muuttunut vuosien varrella

    • Anonyymi

      Juu... en todellakaan suosittele. Firma antoi mulle potkut kun en suostunut tekemään esimiehenä töitä 24/7... yli 70 tuntia viikossakaan ei riittänyt. Nämä potkut todettiin käräjäoikeudessa laittomaksi ja firma oli maksajana tässä.

      Palkkojakaan firma ei maksanut työehtosopimuksen mukaisesti. Tuon maksusta selvisivät oikeudessa ainoastaan koska kolme yrityksen johtajaa valehteli oikeudessa. Tuosta valheesta mulla on todisteet ja pistän sen eteenpäin, joten eiköhän nuokin tule ja johto saa osansa oikeudessa valehtelusta. Terveisiä vaan heille... pian nähdään;)

    • Anonyymi

      En voi suositella kelleen tätä yritystä, haastattelevat mutta mitään ei kuulu ja eivät kerro mikä firma hakee

    • Anonyymi

      Tuntuu, että heillä ei ole mitään työpaikkoja. Edes haastattelussa ei osattua (muka saatu) kertoa mitään työtehtävistä, yrityksestä tai yrityksen nimestä nyt puhumattakaan. Ärsyttävää oman ajan haaskausta hakeminen ja haastattelu.

      • Anonyymi

        Sama kokemus haastattelusta. Jäi vain hämärä kuva koko hommasta kun mitään ei kerrottu, ei edes työsopimuksen pituutta. Ei varmaan alunperinkään ollut koko paikkaa, miksiköhän edes hakevat???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus haastattelusta. Jäi vain hämärä kuva koko hommasta kun mitään ei kerrottu, ei edes työsopimuksen pituutta. Ei varmaan alunperinkään ollut koko paikkaa, miksiköhän edes hakevat???

        Mulla ei ole edes työsopimusta mut palkka tulee tehdyistä tunneista. Tätä ihmetteli te keskus.


    • Anonyymi

      Tuntuu toimiston väki vaihtuvan myös tiuhaan...

      • Anonyymi

        Ei ihmetytä yhtään jos firman johto täynnä kusipäisiä ääliöitä. Kuka silloin sinne haluaa jäädä paskaan työympäristöön, missä työnantajat eivät arvosta tekijöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmetytä yhtään jos firman johto täynnä kusipäisiä ääliöitä. Kuka silloin sinne haluaa jäädä paskaan työympäristöön, missä työnantajat eivät arvosta tekijöitä

        Juu amatöörejä täynnä tämä putiikki, saisi kadota kartalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu amatöörejä täynnä tämä putiikki, saisi kadota kartalta.

        Tänään totesin itse minkälainen firma on hakivat trukki kuskia soitin sinne haastattelu oli niin ala arvoista ja kokemattoman tuntuista haastattelija.ei tienyt juuri mitään.heidän hakemasta työ.paikasta joten totesin antaa olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu amatöörejä täynnä tämä putiikki, saisi kadota kartalta.

        Haastattelijana oli.joku.nuori muija.voi herran pieksut en iki päivänä.ole tavannut noin tumpeloa.haastattelijaa


      • Anonyymi

        Ja ittensä voi nimittää päälliköksi jos haluaa.


    • Anonyymi

      En hakisi itse

      Töitä piti löytyä-alkoikin kestää sovittu yhteydenotto-ensin siirtyi jonkin aikaa sitten olikin tarve lakannut -siirtyi tulevaisuuteen

      Yleisellä tasolla en ole koskaan kokenut moista ja jätti todella hämärän kuvan

      • Anonyymi

        No saa kai sitä päivärahaa siltä ajalta vaikka on noilla kirjoilla,


    • Anonyymi

      Miten hemmetissä on voinut ilman sopimusta tehdä laillista työtä, josta verokin on otettu? Työsopimus pitää olla ennen aloittamista tehty ja allekirjoitettu.

      • Anonyymi

        Mulla oli eräällä toisella firmalla nollasopimus ja kuitenkin oli muka ylitunteja 😄


      • Anonyymi

        Ei ole mullakaan työsopimusta. Mut palkka tulee 😄


      • Anonyymi

        Ei ole niin ei ole. Nyt odottelen yhtä palkkaa kun mitään tarkkaa palkanmaksupäivää en tiedä. Kahden viikon välein pitäisi tulla.


    • Anonyymi

      Todella törkeää toimintaa. siis niin kusetusfirma kuin olla ja voi shitwork.

    • Anonyymi

      Yrittävät pienellä palkalla saada ihmisiä töihin. Vuokrafirman toimintaperiaate saada halpatyöntekijöitä ja kääriä rahat välistä.

    • Anonyymi

      Puhelinhaastattelijat nimitetty päälliköiksi ja ovat niiiiiiiiiin isoa johtajaa, oikeasti ihan onnetonta toimintaa..

    • Anonyymi

      Miten tommonen pulju voi edes pysyä pystyssä?
      Halpatyöntekijöiden avulla.

    • Anonyymi

      Citywork valehtelee myös törkeästi TE- toimistolle, joten jos työsoppari päättyy niin karenssia luvassa, koska TE- toimiston zombit uskovat työnantajan sanaan!!!!!!

      Citywork, välttäkää tätä puljua viimeiseen asti!!

      • Anonyymi

        Samanlaisia kokemuksia ja erityisesti yksi norsunaama valehtelee minkä kerkiää.


    • Anonyymi

      Nyt tästä viimeisestä viestistä on kukunutkin jo hyvän tovin aikaa. Itse olen tämän vuokratyöfirman listoilla ja nimenomaan henk.koht. avustajana. Vielä ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa, kaikki toiminut niin kuin on sovittu. Toivottavasti näin on myös tulevaisuudessa, lisää töitä saisi kyllä vaan olla, vaikka yhden työpäivän verran mutta mistä tämä firma niitä repii jos kukaan ei heiltä osta.

    • Anonyymi

      Olen ollut heillä nyt 6kk töissä ja välillä on töitä ja sitten ei.
      Tänään selvisi etteivät maksa tessin mukaisesti sairaspäivistä ja yrittävät laittaa työntekijän syyksi kaiken. No katselen miten asia etenee. Työvuoroja ei varmaankaan enään tule

    • Anonyymi

      Nollatuntisopimusta ei saa työnantajan aloitteesta solmia, mikäli työn tarve on todellisuudessa kiinteä. Sopimuksen vähimmäistuntimäärän on vastattava realistista työn tarvetta. Työnantajan aloitteesta solmittua nollatuntisopimusta on myös vuoden välein tarkasteltava toteutuneiden työtuntien valossa.

      • Anonyymi

        No mulla on vakiasiakas mutta ei työsopimusta. Saanenko edes arkipyhäkorvauksia.


    • Anonyymi

      Maksaako ne arkipyhiltä ?

      • Anonyymi

        Ei maksa eikä mitään muitakaan ylimääräisiä. Eli aivan paskaa.


    • Anonyymi

      Kahden viikon välein palkka mut ei tiedä ikinä tarkkaa maksupäivää😁😁kun kausi on esim 15-31. Päivä, palkkaa ei näy vielä 5.4 ehkä se tulee ensi viikolla??? Onneksi en enää kauaa tässä ole töissä. Kestän sen ajan.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe