Aamuaerobinen ja aamuvuoro

EmppuK

Olen yleensä tehnyt aamuaerobisen 30min ja illalla salitreeni. Nyt mulla alkoi työt, joihin meno on jo klo 6. Työ on melko fyysistä, siivoamista. Jos haluaisin tehdä aerobisen tulisi herätä jo aikaisin ja siinä kärsisivät unet. Kävelen kyllä työmatkan reippaasti molempiin suuntiin (yht. 2 x 15min = 30min päivässä). Riittääkö tämä vai miten toi aerobinen hoituisi? Tavoitteena pysyä kiinteänä ja saada lihasmassaa maltillisissa pluskaloreilla. Kiitos! :) Työ kestää vaan kuukauden, sen jälkeen taas normitreenit.

7

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi et tee aerobista treeniä töistä päästyäsi? Tai salitreenin yhteydessä? Miksi sen pitää olla aamulla?

      • Niin, ja mihin sä aerobisella treenillä pyrit?


      • EmppuK
        punttimimmi_ kirjoitti:

        Niin, ja mihin sä aerobisella treenillä pyrit?

        Koska pääsen salille vasta 17-18, treenissä menee yli 1h ja en halua polttaa enää sen jälkeen kaloreita pois vaan säästää ne lihaskasvuun. Ja olen väsynyt enkä jaksaisi enää silloin tehdä aerobista. Pyrin pitämään rasvan kertymisen maltillisena ja aerobisen kunnon hyvänä.


      • EmppuK
        EmppuK kirjoitti:

        Koska pääsen salille vasta 17-18, treenissä menee yli 1h ja en halua polttaa enää sen jälkeen kaloreita pois vaan säästää ne lihaskasvuun. Ja olen väsynyt enkä jaksaisi enää silloin tehdä aerobista. Pyrin pitämään rasvan kertymisen maltillisena ja aerobisen kunnon hyvänä.

        Niin ja aerobinen on hoitunut aamulla hyvin koska sitten on kerennyt palautua riittävästi illan salitreeniin. Salitreenini ovat kuitenkin suht raskaita.


    • Tuskin sä kuitenkaan joka päivä punttitreeniä vedät, joten miksi et tekisi välipäivinä aerobista. Kunnon ylläpitäminen ei todellakaan vaadi jokapäiväistä treeniä. Tai jos tuo 2x15min kävelyä on sulle riittävän raskas pitämään kuntoa yllä, niin sittenhän se riittää. Rasvan kertymiseen on helppo vaikuttaa keventämällä ruokavaliota.

      • EmppuK

        Itse asiassa mulla on kuin onkin 6 salitreeniä viikossa :D Treenaan kolmijakoisella eli kukin lihas 2x/vko läpi. Ja syömistä keventämällä paino rupeaa putoamaan, koska jo työssä kuluu runsaasti energiaa.

        Ehkä jään pohtimaan tätä itsekseni sitten...


      • järkeäpäähän
        EmppuK kirjoitti:

        Itse asiassa mulla on kuin onkin 6 salitreeniä viikossa :D Treenaan kolmijakoisella eli kukin lihas 2x/vko läpi. Ja syömistä keventämällä paino rupeaa putoamaan, koska jo työssä kuluu runsaasti energiaa.

        Ehkä jään pohtimaan tätä itsekseni sitten...

        No eihän se paino mihinkään putoa, jos vähennät kaloreita saman verran kuin olet aikaisemmin kuluttanut noilla aamuaerobisilla. Pysyt saman verran pluskaloreilla. Tai jos tuo fyysinen työ on ihan uusi juttu sun arjessa, niin sun kulutus varmasti lisääntyy rutkasti, vaikka jättäisitkin sen aerobisen kokonaan pois. Et nyt oikein itsekään taida ymmärtää, mitä yrität tehdä?

        Jos haluaa edes ylläpitää sitä aerobista kuntoa, kannattaa miettiä, onko mitään järkeä treenata 6 kertaa viikossa. tai onko siinä muutenkaan mitään järkeä. tehokkaampia treenejä vaan kehiin, niin ei tarvii joka päivä treenata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe