Tuli alalle pystymetsästä.
Eikös kaikki metsät ole pystyssä (puut)?
Pystymetsä
6
2543
Vastaukset
- Ekas kaski kaadetaan
"Tuli alalle pystymetsästä.
Eikös kaikki metsät ole pystyssä (puut)? "
Niinpä juuri.
Kun ollaan todella alkutilanteessa, ollaan pystymetsässä.
Kun ollaan jo päästy uralla tai talonpidossa alkua pidemmälle, tämä pystymetsä on kaadettu kaskeksi, ja siitä hyvässä lykyssä korjataan parin kuukauden kuluttua ohrasato. - lako.
No näin tietysti. Huomaa kuinka olen vieraantuntut menneisyyden elinkeinoista. Vai kai noita jossain muodossa nykyäänkin harjoitetaan...
- Seinästä reväisty
Minä olen ajatellut, että tuo liittyy siihen, että pystymetsästä kaadetaan karsimaton puu ja kunnon tukki se on vasta kun se on karsittu. Siten pystymetsästä nappaistu olisi vähän keskeneräinen ja koulimaton.
Miten sitten sanonta seinästä reväisty? Liittyykö se tansseihin ja siihen, että vähemmän kauniit odottelevat seinustalla ja kauneimmat napataan lattialla heti kun nämä vapautuvat edellisen tanssipartnerin käsivarsilta? :) Eikö tuota nimenomaan käytetä yhteydessä "vähän seinästä reväistyn näköinen". - Anonyymi
Metsä ei ole pelkkää pystymetsää. On myös kenollaan olevia, konkelossa olevia ja jo kaatuneita puita. Ikimetsää.
- Anonyymi
Jos on hakattu metsä.
- Anonyymi
Tuli hakometsästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379