Päärynätuutin päärynähillo

Päärynähillo

Myydääköhän missään samanlaista päärynähilloa, jota on päärynätuutissa?
Päärynähilloa kyllä myydään kaupassa, mutta se ei ole läheskään yhtä hyvän makuista, kuin mitä päärynätuutuissa oleva hillo on.
Makeaahan se on ja lisäaineita, mutta on vaan tosi hyvää.

3

320

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuttia1

Ostat vaan tuutteja kilokaupalla

• mutniinnesanoo

Tuuteissa oleva "päärynähillo" ei taida olla hilloa eikä päärynää nähnytkään vaan on keinotekoista massaa, jota on "paranneltu" väriaineilla ja "luontaisenkaltaisilla" aineilla eli päärynänmakuisella esanssilla.

• onsiinäpäärynää

http://finland.somefood.org/?p=13873

hillolla
      1,5 kg päärynöitä
      600 g sokeria
      2 dl sitruunamehua (n. 5 sitruunaa)
      1 iso tai 2 pientä rosmariinin oksaa
      1. päivä
      Kuori päärynät ja poista kodat. Leikkaa palasiksi ja laita isohkoon kulhoon. Sekoita sokeri ja sitruunamehu päärynöihin ja laita muovikelmu suoraan päärynäseoksen päälle niin, että väliin jää mahdollisimman vähän ilmaa, joka voisi tummentaa päärynöitä. Peitä kulho lautasella tai kannella ja nosta yöksi jääkaappiin.
      2. päivä
      Kaada päärynät hillokattilaan, nosta käsikäyttöinen soseutin valmiiksi tyhjän kulhon päälle ja siirrä sivuun hetkeksi. Keitä seosta jatkuvasti sekoitellen n. 15 minuuttia, kunnes päärynäpalat alkavat olla läpikuultavia.
      Soseuta pehmenneet päärynät päärynöiden mehutuskulhoon (muovipussi) ja siirrä seos takaisin kattilaan. Keitä keskilämmöllä koko ajan sekoittaen 15-20 minuuttia, kunnes hillo alkaa paksuuntua. Tähän voi mennä kauemminkin, etenkin, jos käytössäsi ei ole laakeapohjaista kattilaa. Niinpä on tärkeää oppia lukemaan hilloa, tämän yksilön kypsymisen näkee siitä, että se ei vaikuta enää vetiseltä.

Kun hillo on valmis, laita rosmariini uuttumaan sen sekaan. Anna olla muutama minuutti, sekoita hilloa ja maistele, onko rosmariinia makuusi riittävästi. Jos on, poista oksa, jos ei ole, jätä hetkiseksi ja maistele uudelleen.

Purkita hillo kuumiin pestyihin ja steriloituihin purkkeihin. Hillo säilyy hyvänä ainakin 10 kuukautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1692
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      893
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      96
      653
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      644
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      618
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      520
    Aihe