Itsensäkorjaamiskykykö sattuman tulos?

E. Vokkinen

Eli ensin tuli haava ja sitten se korjaantui vähän ja seuraavassa sukupolvessa hiukan enemmän ja lopulta se korjautio jo koko lailla hyvin ja miljoonan vuoden ja monen sukupolven jälkeen tietynkokoiset haavat korjaantuivatkin kokonaan.
Eiokä tässä kaikki, sillä prosessi jatkuu ja sukupolvi sukupolvelta esi. ihmisen itsestäänkorjaantumiskyky aina vaan kohenee joten kohta ihminen elää ikuisesti, eikä siihen mitään jumalallista apua tarvittu sillä evoluutio kehittyi tässä suhteessa itse jumalaksi.

Näin on varmalla. Vai mitäs tähän sanoo tieteellinen kreationismi? Eipä taida tiede sanoa mitään vastaankaan.

Kyllä tuo evoluutiohypojen keksiminen on sitten ihanaa aivojumppaa.

26

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >Vai mitäs tähän sanoo tieteellinen kreationismi?

No Perhana, sinähän jyrtsi olet sen ainoa edustaja joten kerro ihmeessä itsellesi vaikka peilin edessä (valtava haukotus).

• pääsisit helpolla

Jäisit petiin, tollo!

• pääsisit helpolla kirjoitti:

Jäisit petiin, tollo!

Kanssasi sun?

• JC - jyrtsi - bibliofiili varmaan esittää ne kreationismia tukevat vertaisarvioidut tutkimukset kunhan kiireiltään ehtii. Tuntuu olevan kiireinen neiti.

• bib

Ne tutkimustulokset esitetään heti sen jälkeen kun ensin on esitetty se että millä perusteella lapsensaantimahdoton homosuhde on "normaalia".

Mutta alan sekasikiönä tiedät varmasti jo vastsauksen joten anna palaa.

• bib kirjoitti:

Ne tutkimustulokset esitetään heti sen jälkeen kun ensin on esitetty se että millä perusteella lapsensaantimahdoton homosuhde on "normaalia".

Sori vaan mutta henkilökohtaisuuksiin menemisellä et voi kiertää asiaa, Kyse on siitä että ettet vain pysty esittämään todisteita. Nämä asiat eivät liity mitenkään toisiinsa.

Todettakoon että homoseksuaalisuutta on havaittu 1500 muullakin eläinlajilla kuin ihmisellä, ja 500 lajin osalta se on hyvin dokumentoitua. Lapsensaantimahdotonta homoseksuaalista suhdetta esiintyy luonnossa joten se on siis normaalia.

No niin, nyt voimme siis siirtyä vastaukseesi koskien vertaisarvioituja tutkimuksia jotka tukevat kreationismia.

• tieteenharrastaja
        bib kirjoitti:

Eihän se noin ole:

"..millä perusteella lapsensaantimahdoton homosuhde on "normaalia"."

Urosjoutsenparien tiedetään kaapanneen poikasia naapureilta ja jopa hoitaneen ne heteroemoja paremmin.

Ihmisillä tunnetaan erilaisia tapoja saada omia lapsia myös ilman heteroyhdyntöjä.

On mielipidekysymys, mikä on "normaalia", mutta "luonnotonta" voi olla vain sellainen, mitä ei luonnossa "luonnostaan" tapahdu.

• exhellari86 kirjoitti:

Sori vaan mutta henkilökohtaisuuksiin menemisellä et voi kiertää asiaa, Kyse on siitä että ettet vain pysty esittämään todisteita. Nämä asiat eivät liity mitenkään toisiinsa.

Todettakoon että homoseksuaalisuutta on havaittu 1500 muullakin eläinlajilla kuin ihmisellä, ja 500 lajin osalta se on hyvin dokumentoitua. Lapsensaantimahdotonta homoseksuaalista suhdetta esiintyy luonnossa joten se on siis normaalia.

No niin, nyt voimme siis siirtyä vastaukseesi koskien vertaisarvioituja tutkimuksia jotka tukevat kreationismia.

>No niin, nyt voimme siis siirtyä vastaukseesi koskien vertaisarvioituja tutkimuksia jotka tukevat kreationismia.

Emme voi, sillä jyrtsillä ei ole tarjota muuta kuin loputonta länkytystä ja henkilökohtaisia solvauksia, joka omalla kohdallani näkyy olevan ex-jehova. Se onkin aika avokämmeninen solvaus, sillä tokihan ihmisen pitää olla jonkin sortin idiootti antautuakseen jehovien(kaan) uunotettavaksi, jos siis omasta valinnasta puhutaan.

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Eihän se noin ole:

"..millä perusteella lapsensaantimahdoton homosuhde on "normaalia"."

Urosjoutsenparien tiedetään kaapanneen poikasia naapureilta ja jopa hoitaneen ne heteroemoja paremmin.

Ihmisillä tunnetaan erilaisia tapoja saada omia lapsia myös ilman heteroyhdyntöjä.

On mielipidekysymys, mikä on "normaalia", mutta "luonnotonta" voi olla vain sellainen, mitä ei luonnossa "luonnostaan" tapahdu.

Sirahvit ovat homoja (yleistän hiukan) joten homous on normaalia ja luonnollista:

http://skeptics.stackexchange.com/questions/8420/is-94-of-male-giraffe-sexual-behaviour-homosexual

https://www.youtube.com/watch?v=da9V1kFu2a0 (muka K18-tavaraa)

Ugandassa (kaikista maailman paikoista) kobitytöt harrastavat suuseksiä:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mammals_displaying_homosexual_behavior#mediaviewer/File:Uganda-Kob.jpg

Poikapuolisilla harmaavalaskaloilla ei ole käsiä mutta hinkata nekin osaavat:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mammals_displaying_homosexual_behavior#mediaviewer/File:Graywhale_MMC.jpg

Ihan noin yleisesti ottaen (kuvan koalain kasvoja on on peitetty jotteivät niiden äidit tunnistaisi niitä):

http://miista.com/especially-gay/

Purr purr purr.

• Today BD
      • On kyllä suunnaton ylläri, että jyrtsi käyttää lähteenään jehovajuttuja. Kukapa olisi uskonut?

• Taitaisi muuten Suomessa tulla lääkärille muikkari, jos alkaisi Perezin tapaan paasata potilailleen Jehovasta.

Nyt vasta tulin ajatelleeksi koko hoidon valtavaa ironiaa: lääkäri voi ruveta jehovalaiseksi, mutta jehovalainen ei voi ruveta lääkäriksi!

Palstan satunnaiskävijöille valaisen sen verran, että jehovalaiset eivät hyväksy opiskeluja kuin sen välttämättömän verran että pääsee leivän syrjään kiinni. Akateeminen ura ei tule kuuloonkaan, kun se houkuttelee maailmallisuuteen.

Jos joku kuitenkin tietää yhdenkin (1) akateemisen syntymäjehovan ja mieluiten täältä kotimaasta, kuulisin kernaasti tapauksesta.

• bib
        RepeRuutikallo kirjoitti:

On kyllä suunnaton ylläri, että jyrtsi käyttää lähteenään jehovajuttuja. Kukapa olisi uskonut?

Aivan erinomaisen oppinutta tekstiä uskislehdessä.

Ja toki minä luen nykyään Jt -lehdet paljoin mieluummin kuin Vantaan Laurin ja Hyvän Sanoman jotka kyllä vilkaisen koska joku pukkaa niitä tahtomattani postilaatikkooni, mutta jotka jäävät kirkkaasti Awaken varjoon.

En minä niitä silti ole koskaan tänne enkä muuallekaan linkittänyt.
        Voin muistaa väärin, mutta eikös niissä ollut ainakin ennen voimakas linkittämiskielto, enkä minä mitään sakkoja halua.
        Sama koskee v. 1992 Raamatunkäännöstä jonka haluaisin typeryysesimerkin vuoksi joskus tänne linkittää mutta julkaisija eli ev.lut. kirkko häpeissään työnsä tulosten julkitulemisesta kielsi sen linkittämisen. Eikö ole aika järisyttävää että kirkko kielsi Raamattunsa käytön somessa?????
        Tosin olen ihan vahingossa tainnut pari kertaa ihan kirkolle neutraaleissa asioissa sitä linkittääkin, saas nähdä että saanko sakkoja Raamatun sanan levittämisestä kirkkokansalle, hehe.

• rauhoituhanpelle

Taitaisi muuten Suomessa tulla lääkärille muikkari, jos alkaisi Perezin tapaan paasata potilailleen Jehovasta.

Nyt vasta tulin ajatelleeksi koko hoidon valtavaa ironiaa: lääkäri voi ruveta jehovalaiseksi, mutta jehovalainen ei voi ruveta lääkäriksi!

Palstan satunnaiskävijöille valaisen sen verran, että jehovalaiset eivät hyväksy opiskeluja kuin sen välttämättömän verran että pääsee leivän syrjään kiinni. Akateeminen ura ei tule kuuloonkaan, kun se houkuttelee maailmallisuuteen.

Jos joku kuitenkin tietää yhdenkin (1) akateemisen syntymäjehovan ja mieluiten täältä kotimaasta, kuulisin kernaasti tapauksesta.

Repe taitaa paasata taas kerran jotain aivopesupaskaansa.

Minulla ainakin oli opiskelutovereina montakin Jt nuorta ja olen varma että muutkin yliopiston käyneet ovat panneet saman merkille. Joistakuista tuli lopulta lääkäreitä mutta useimmat keskittyivät opettamispuolelle. Itse asiassa yhdestä tuli yksi Suomen nuorimmista tohtoreista aikoinaan.

Repen se vaan kasvattaa entisiä kavereitansa vastaan kasaamaansa sontaläjää.
        Alkaa haiskahtaa siltä että Repe on tyypillinen ruikuttava valehteleva Uskontojen uhri.

Kerrohan Repe että mikä ihmeen piru saa sinut jatkuvan traumaattisesti vetelemään jehovistikortin esille. Eihän sinun jt-traumasi ketään kiinnosta, vai etkös huomaa ettei niihin purkauksiin juuri kukaan reagoi.
        Sopisiko että käyt yksityissotasi entisiä uskonveljiäsi kohtaan jossain muualla etkä yrittäisi vetää tämän pastan väkeä mukaan typeriin riitoihisi.
        Nytkin puhut täyttä skeidaa jossa ei ole mitään perää.

• rauhoituhanpelle kirjoitti:

Repe taitaa paasata taas kerran jotain aivopesupaskaansa.

Minulla ainakin oli opiskelutovereina montakin Jt nuorta ja olen varma että muutkin yliopiston käyneet ovat panneet saman merkille. Joistakuista tuli lopulta lääkäreitä mutta useimmat keskittyivät opettamispuolelle. Itse asiassa yhdestä tuli yksi Suomen nuorimmista tohtoreista aikoinaan.

Repen se vaan kasvattaa entisiä kavereitansa vastaan kasaamaansa sontaläjää.
        Alkaa haiskahtaa siltä että Repe on tyypillinen ruikuttava valehteleva Uskontojen uhri.

Kerrohan Repe että mikä ihmeen piru saa sinut jatkuvan traumaattisesti vetelemään jehovistikortin esille. Eihän sinun jt-traumasi ketään kiinnosta, vai etkös huomaa ettei niihin purkauksiin juuri kukaan reagoi.
        Sopisiko että käyt yksityissotasi entisiä uskonveljiäsi kohtaan jossain muualla etkä yrittäisi vetää tämän pastan väkeä mukaan typeriin riitoihisi.
        Nytkin puhut täyttä skeidaa jossa ei ole mitään perää.

Akateemiset henkilöt toimivat yleensä aivan julkisissa tehtävissä, joten annapas tulla nimiä.

Toisekseen puhuin siis akateemisista opinnoista enkä sinun "opiskelutovereistasi", jyrtsi.

Kylläpäs meidän vakituinen rakkikoiramme tästä kalikasta älähtikin. Hienoa!

Sinä muuten ITSE toit tuon äijän jorinat palstalle, joten koetapas nyt kestää niistä syntyvät mietteet miehen lailla, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.

• SMB
        bib kirjoitti:

Aivan erinomaisen oppinutta tekstiä uskislehdessä.

Ja toki minä luen nykyään Jt -lehdet paljoin mieluummin kuin Vantaan Laurin ja Hyvän Sanoman jotka kyllä vilkaisen koska joku pukkaa niitä tahtomattani postilaatikkooni, mutta jotka jäävät kirkkaasti Awaken varjoon.

En minä niitä silti ole koskaan tänne enkä muuallekaan linkittänyt.
        Voin muistaa väärin, mutta eikös niissä ollut ainakin ennen voimakas linkittämiskielto, enkä minä mitään sakkoja halua.
        Sama koskee v. 1992 Raamatunkäännöstä jonka haluaisin typeryysesimerkin vuoksi joskus tänne linkittää mutta julkaisija eli ev.lut. kirkko häpeissään työnsä tulosten julkitulemisesta kielsi sen linkittämisen. Eikö ole aika järisyttävää että kirkko kielsi Raamattunsa käytön somessa?????
        Tosin olen ihan vahingossa tainnut pari kertaa ihan kirkolle neutraaleissa asioissa sitä linkittääkin, saas nähdä että saanko sakkoja Raamatun sanan levittämisestä kirkkokansalle, hehe.

Missä on tuollaiset linkittämiset kielletty?
        Miksei 1992 Raamattuun saisi linkittää? Nehän on kieltäneet koko tekstin levittämisen, mutta jokainen voi tietysti käydä evl-sivulta sen tekstin itselleen hakemassa.
        Tossa se linkki on: http://www.evl.fi/raamattu/1992/

Ei vaan saa kopioida koko tekstiä tai html-tiedostoa omalle palvelimelle / yleensä nettisivulle ja alkaa sitä kautta levittää kokonaista teosta.

Jehovilla voi olla ihan omat määräykset, mutta ei ne Brooklynin herrojen "lait" meitä muita koske. Jyrtsillä on tietysti koko ajan kanava auki oman lahkonsa päämajaan.

• bib

Anteeksi Today, että vasta nyt luin tuon jutun. Olen näet lopen kyllästynyt uskislehtiä täynnä täynnä oleviin uskontulemisjuttuihin.
        Nyt kuitenkin luin tämän linkin ja pakko sanoa että olipahan hieno kirjoitus vammojen itsensäkorjaamiskyvystä.

• repesokko

Akateemiset henkilöt toimivat yleensä aivan julkisissa tehtävissä, joten annapas tulla nimiä.

Toisekseen puhuin siis akateemisista opinnoista enkä sinun "opiskelutovereistasi", jyrtsi.

Kylläpäs meidän vakituinen rakkikoiramme tästä kalikasta älähtikin. Hienoa!

Sinä muuten ITSE toit tuon äijän jorinat palstalle, joten koetapas nyt kestää niistä syntyvät mietteet miehen lailla, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.

Minkä äijän?

Repe tyhmä kyselee yliopiston käyneiden jt nuorten perään eikä huomaa sitä että Today linkitti juuri yhden jt kirurgin paikalle.

• repesokko kirjoitti:

Minkä äijän?

Repe tyhmä kyselee yliopiston käyneiden jt nuorten perään eikä huomaa sitä että Today linkitti juuri yhden jt kirurgin paikalle.

Haha, olet unohtavinasi että puhuin perhetaustajehovista. Sanoinhan: Lääkäri voi ruveta jehovalaiseksi, mutta jehovalainen ei voi ruveta lääkäriksi!

Toki jehovatkin ottavat mielellään jäsenikseen koulutettuja aikuisia ihmisiä silloin (hyvin harvoin) kun saavat.

Et siis jyrtsi tiedä yhtäkään akateemisen uran valinnutta jehovaa, vaan yrität taas vain hämätä ja harhauttaa lukutaitoisia ihmisiä. Täysin odotettua.

• Epäjumalienkieltäjä

Kudosten uusiutuminen on välttämättömyys kaikilla monisoluisilla eliöillä. Esimerkiksi aikuisen ihmisen soluista suurin osa on alle neljä vuotta vanhoja riippumatta ihmisen iästä. Hermosolut, jotkut luuston solut jne ovat poikkeus ja niistä osa on yhtä vanhoja kuin yksilö itse.

Niinpä "itsekorjaavuus" on vain vähän pitemmälle kehittynyttä kudosten normaalia uudistumista. Pääsääntö on, että mitä yksinkertaisempi eliö on sitä paremmin tämä regeneraatio toimii. Kuten tunnettua meritähdet voivat kasvattaa uuden "sakaran" menetetyn tilalle, samoin äyriäisille kasvaa raajat jne. Sen sijaan monimutkaisilla eläimillä, jotka eivät kasva koko elämäänsä (kuten ihminen) regenaatiokyky on kaikkein heikoin eikä suinkaan kaikkein tehokkain, kuten kaikki edes pintapuolisesti biologiaa tuntevat tietävät.

• tieteenharrastaja

Hyvä ja asiallinen vastaus, johon yksi itsestäänselvyyden täydennys:

"Itsensäkorjaamiskykykö sattuman tulos?"

Ei tietenkään, vaan sattuman ja valinnan yhteispelin. Nuo sattumanvillet koettavat aina vängätä omaa vääristelmäänsä.

• bibliofiilis

Kiitos erittäin asiallisesta kommentistasi Epäjulle. Yleisesti ottaen puhut totta sillä esim bakteerit voidaan pilkkoa useammaksi palaseksi mutta jos nuo palaset liitetään välittömästi kosketuksiin toistensa kanssa niin tuo "tapettu" otus kasautuu itsestään entiselleen. Ihmeellistähän tuo on.

Toisaalta joku sisilisko ei ole kovinkaan alkeellinen sen häntänsä kanssa jonka se helposti uusii, ja tiesit varmaankin että jos pikkulapselta alle 1 v. katkeaa pikkusormi ensimmäisen nivelen alapuolelta niin tuo nivel kasvaa uudelleen, joten ihan kaikki uusiutuminen ei sovellu ajatukseen siitä että se toteutuu sitä paremmin mitä alkeellisempi otus on kyseessä.

Muuten, olen hiukan ihmetellyt sitä että millä perusteella rapuja pidetään alkeellimmasta päästä olevina eliöinä? Jotkut niistä ovat erittäin monimutkaisia ja hyvin älykkään oloisia metsästäjiä luomakunnan parhaine silmineen.
        Oletko yrittänyt ottaa kiinni kämmenen kokoisen taskuravun? Et siinä onnistu. Sisiliskonkin saa helpommin kiinni.

• E. Vokkinen
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Hyvä ja asiallinen vastaus, johon yksi itsestäänselvyyden täydennys:

"Itsensäkorjaamiskykykö sattuman tulos?"

Ei tietenkään, vaan sattuman ja valinnan yhteispelin. Nuo sattumanvillet koettavat aina vängätä omaa vääristelmäänsä.

Joo, sattumavalinta tekee tosiaankin jumalaisia ihmeitä kuten tuo Todayn linkki osoittaa.

• Evoluutio on kausaalinen ilmiö, missä toimimattomat konfiguraatiot ("yllättäen") lakkaamat esiintymästä ajan funktiona.

• Korjaantuuko se?

Paljonko kello on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      165
      6400
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4442
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3018
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2947
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1516
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      33
      1301
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1201
    Aihe