Onko älykkyydestä hyötyä, jos ei tiedä mistään mitään eikä ole opiskellut? saatikka mitään iloa edes... Varmaan olisi parempi olla tavallinen pulliainen...
ei hyötyä eikä iloa
9
136
Vastaukset
- 3+3=2
Yksilön älykkyys on ainoastaan rasite, jos siitä ei ole ollut hyötyä yhteisölle.
- vergghdf
Tuossa nyt mitään järkeä. Minä ainakaan en ole tänne syntynyt mitään yhteisöä sen liiemmin hyödyttämään, vaikka mitä taitoja omaisin.
- kflfkd
vergghdf kirjoitti:
Tuossa nyt mitään järkeä. Minä ainakaan en ole tänne syntynyt mitään yhteisöä sen liiemmin hyödyttämään, vaikka mitä taitoja omaisin.
Ei sinulle, koska se on subjektiivinen arvio, eikä suinkaan objektiivinen.
Voidaan kuitenkin arvioida hänen kantansa yleispätevämmäksi, mikäli punnitsemme sitä normaalin ihmiskäytöksen perusteella. Ihminen on mitä suurimmissa määrin sosiaalinen eläin. - vergghdf
kflfkd kirjoitti:
Ei sinulle, koska se on subjektiivinen arvio, eikä suinkaan objektiivinen.
Voidaan kuitenkin arvioida hänen kantansa yleispätevämmäksi, mikäli punnitsemme sitä normaalin ihmiskäytöksen perusteella. Ihminen on mitä suurimmissa määrin sosiaalinen eläin.Eli kaikki taidot ja tiedot on turhia ja rasitteita, jos ei niitä käytä yhteisön hyväksi? Eli kaikkien täytyisi käyttää maksimaalinen potentiaalinsa joka asiassa tai sitten luokittelet ne rasitteiksi.
- fggdcdd
Jos et kykene mihinkään pitkäjänteiseen, voidaan todeta, että älykkyysosamäärän määrityksestä puuttuu hyvin tärkeä komponentti, joka pitäisi integroida niihin tehtäviin. Siinäpä olisi älykkäille haastetta. Tämä siis olettaen sen ongelmoivuuden olevan neurologiasta peräisin eikä psyykkistä. Toisaalta olet laajemmassa skaalassa vain tilastollista kohinaa, kunnes menetelmät kehittyvät. Älykkyyden määritys ei ole kovin eksaktia tiedettä niin kauan kuin säännölle löytyy poikkeuksia (disclaimer: tämä on kirjoitettu äärimmäisen kovia eksakteja tieteitä opiskelleen näkökulmasta).
Tuskin tiedämme kovin tarkaan sitä, että missä esimerkiksi psyyke ja aivojen plastisuus kohtaavat ja kuinka yksilölliset virherajat ÄO:lle pätevät testin aikaisessa tilanteessa. Jotkut vaan romahtavat paineessa, jolloin kognitiiviset kyvyt laskevat alas. Esimerkiksi lääkäreille on mitattu lähes kehitysvammaisen ÄO, kun ovat joutuneet tekemään pitkää päivää ja valvomaan. Miten suuri tekijä esimerkki paineen
sietokyvylle voidaan antaa ja ehkä on oikein, että takametsien Rambo saa korkeammat pisteet kuin panikoiva hissukka. ÄO pitää sisällään monia vaikeasti hallittava muuttujia. ÄO lopulta karkea yleistys, mutta se on työkalu ajallemme ennen tarkempaa neurologisia profilointia. Siitä saa luvun ja ihmiset tykkäävät luvuista, vaikka sen antama informaatio itsessään ei anna kuin arvailtavia ominaisuuksia yksilöstä ilman tarkempaa analyysiä kyvyistä.
Terveisin
ÄO 115- ÄO?
Tosi hyvä kirjoitus. Kerrankin voi uskoa, että jollain on oikeasti se ÄO, jonka hän mainitsee itsellään olevan. Itse uskon ÄO-lukujen olevan suuntaa-antavia mittareita.
- 6+5
fggdcdd, käytät verbien toista persoonamuotoa. Osoitatko kirjoituksesi jollekulle edellä kirjoittaneelle vai onko se sinun passiivimuotosi?
Älykkyystesti kertoo vain potentiaalista älyllisiin suorituksiin. Realisoituuko se riippuu mm. motivaatiosta ja se on käsittääkseni ketjun pääaihe.
Kykyä pitkäjänteiseen toimintaan voidaan tuskin mitata millään lyhytaikaisella testillä. - Ali-Ihminen
Oikean Äo kokeen teko on vaikeampaa kuin kokeen teko netissä, koska oikeassa kokeessa ainakin minulla pyöri päässä että "Mitä täällä teen? Kieliikö tämä narsismista tai huonosta itsetunnosta?". Lisäksi ryhmätilanne oli tarkkaan valvottu, olin juuri lyönyt 40€ vetoa siitä läpäisenko kokeen vai en, ja olin sinä päivänä herännyt töihinkin aamulla jo viideltä. Kysymykset oli "helppoja", mutta aika ei ihan riittänyt kaikkiin vastaamiseen kun yritin välttää virheitä.
- paffi
Ali-Ihminen kirjoitti:
Oikean Äo kokeen teko on vaikeampaa kuin kokeen teko netissä, koska oikeassa kokeessa ainakin minulla pyöri päässä että "Mitä täällä teen? Kieliikö tämä narsismista tai huonosta itsetunnosta?". Lisäksi ryhmätilanne oli tarkkaan valvottu, olin juuri lyönyt 40€ vetoa siitä läpäisenko kokeen vai en, ja olin sinä päivänä herännyt töihinkin aamulla jo viideltä. Kysymykset oli "helppoja", mutta aika ei ihan riittänyt kaikkiin vastaamiseen kun yritin välttää virheitä.
tuliko harjoteltua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289