Rahat vähissä ja paistoin tänään vain puolet Lidlin 18 kpl kalapuikkopaketista. Huomasin kuitenkin vasta äsken, etten muistanut laittaa loppuja puikkoja takaisin pakastamiseen, vaan ne ovat edelleen jääkaapissa.
Paketin kyljessä lukee, että säilyvät päivän jääkaapissa kuudessa asteessa tai pienemmässä. Huomenna on kuitenkin arkipäivä, joten ovat sulaneina toista päivää, enkä lisäksi tiedä jääkaapin tarkkaa lämpötilaa.
Onko noi vielä huomenna paistokelpoisia vai pitäisi ne paistaa heti huomista varten?
Kalapuikkojen säilyvyys
9
9600
Vastaukset
- Ei hätää
Ovat vielä huomenna paisto-/syöntikelpoisia. Ei ne niin äkkiä pilaannu.
- fisuuu
Minä paistan ylensä koko satsin kerralla ja mitä ei sillon jaksa syödä niin jääkaappiin. Hyvä huikopala kylmänä kun sipasee päälle mätitahnaa.
- kandeemennä kalaan
Kalapuikot valmistetaan jauhetuista kalan perkuujätteistä ja jauhoista.
Varmasti lisäaineiden ansiosta säilyvät syömäkelvottomina päiväkausia? - -utelias-
Kuulostaa erikoiselta.. Jaa-a pitäisiköhän kokeilla, olen kuitenkin mätitahnan suurkuluttaja ;)
Alkuperäiseen: kyllä säilyvät hyvin kun ovat olleet kuitenkin kylmässä koko ajan.. Pannulle vain ja popsimaan!!
- en syö
Kalapuikoissa on kalaa 20% kaikki on muuta pöperöä HYI
- enoomikäänbjörkki
No vähän enemmän on fisua http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalapuikko. Kalapuikkoihin käytetään fileoinnin hukkapalat ja tehdään massa aivan kuten makkaraankin käytetään teurastuksen "hukkapalat".
Kalapuikkojakin on eri laatuisia - parhaimmat erittäin hyviä ja huonoimmat taas - no hintakin kai kertoo sen. Parhaimmat saa tietysti tekemällä itse hyvästä fisun fileestä maustamalla ja kuoruttamalla makunsa mukaan - tietää ainakin mitä saa.
Jotenkin huvittaa ihmisten "kammo" halvempien osien ja "teurasjätteiden" (kuten sisäelimet) käyttämisestä ruokaan vaikka ne ovat yleensä niitä maukkaimpia osia eläimestä.
Paras makkara minun makuun on ryynimakkara, johon on käytetty oikeastaan kaikkea siasta - lihaa, rasvaa, sisäelimiä, verta ja "huonoja osia" ruhosta ohraryynien kanssa. Muutama viilto luonnonsuolen pintaan, paisto voissa rapeaksi ja kuumaksi ja tarjolle muutaman hyvän peruunan ja maukkaan salaatin kera eikä parempaa voisikaan olla.
Fisun perkuujätteitäkin käytetään kalaliemen tekoon, joka on monen ruoan pohja. Aasialaisen ruoan perusmaku on kalakastike, joka tehdään fermentoimalla eli mädättämällä fisu. Moni oksentaisi nähdessään valmistusprosessin, mutta hapanimelän ruoan oheen se onkin hyvää - onhan se trendikästä. Itse en siitä tosin pidä.
- Kasvisruokaa
Itsekin syön vain tuoretta kalaa, mutta uskon, että nuo jauhopuikotkin säilyvät jääkaapissa juuri sen vuoksi, ettei niissä ole kovin paljon mitään eläinperäistä.
- 9+13
Pelkkää jauhoa ja lisäaineita niin varmasti säilyy vaikka viikon jääkaapissa :) Tosi ravitsevaa, kannattaa syödä joka viikko ja mielellään monta kertaa viikossa. Vähällä rahalla kun ei saa muuta kun Lidl kalapuikkoja :P Jatka samaa linjaa..
- hernari
Jos on vähän rahaa niin sitten on. Ei päiväkodeissakaan sisäfilettä syödä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154