Tää riittää monelle hengelle tai useammaksi päiväksi.
Liemi:
-Laita tehosekoittimeen:
- 3 suht isoa tomaattia
-1 sipuli(kuullota ensin pannulla)
-2-4 lusikallista keltaista curry tahnaa oman maun mukaan( tosi suolaista mutta laimenee huomattavasti tomaatin ja myöhemmin kookoksen vaikutuksesta, saa kaupasta eri tulisuus asteisina, ainakin isommista marketeista)
-jotkut tykkää lisätä myös pari porkkanaa tekstuurin vuoksi, kannattaa keittää eka niin menee sekasin paremmin
-halutessasi lisää chiliä oman maun mukaan
-Paista kattilassa kana/possusuikaleita (400-450g) öljysää halutessasi( antaa lihaan lisämakua) curryjauheen kanssa( ÄLÄ lisää currya paiston jälkeen, maistuu muuten hiekalta)
-keitä vihannekset erikseen koska liemi tulee tomaatti curry hässäkästä
-itse tykkään käyttää osittain kaupan valmiita vokkivihanneksia koska yleensä aika rapeita ja niissä on kaikkea maissia ja bambua, ym itämaista mukana
-muuten vihannekset oman maun mukaan.
Kun vihannekset ja liha valmiita ja kummatkin kattilassa, lisää joukkoon tomaatti-curry-liemi
-keitä kunnes kiehuvan kuumaa. Älä kiehuta liikaa ellet halua pataa(sekin hyvää :) )
-sekoita LOPUKSI( ettei makeus lähde) kookoskerma tai maito( kermassa vähän stydimpi maku kaiketi) keiton joukkoon.
-ota pois liedeltä vähäksi aikaa
kookoksinen kana(tai possu)-tomaatti curry keitto/pata
soppaasoppaa
1
257
Vastaukset
- ALOITUS SOPPA
Ainiin! KAATAKAA VIHANNEKSISTA VEDET POIS ENNEN LIEMEN LISÄÄMISTÄ!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 432666
- 932633
- 1982370
- 1331939
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj251913- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3571271Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51219