olen päättänyt hankkia kotikuntokeskuksen, onko jollain hyviä vinkkejä millainen ja mistä kannattaa ostaa. budjetti olis joku noin 500e.
millainen kotikuntokeskus
2
1315
Vastaukset
- Korppinen
Kokemuksesta voin kertoa, että vaikka kotinsa varustais millaisin välinein, ei ne susta välttämättä kuntoilijaa tee.
Mieti sitä MIKSI sä haluat treenata yksin himassa vaikka lähimaastossa varmaan on valmiitakin saleja ohjaajineen. Harva jaksaa motivoida itse itseään treenaamaan, yleensä se into jää hetkittäisiksi pyrähdyksiksi ja kuntoilunhan olis hyvä olla pysyvä elämäntapa.
Jos olet täysin aloittelija (ikinä salia nähnytkään), en suosittele kotilaitteita ollenkaan ennen kuin tutustut hiukan lihasten treenaamisen oikeisiin liikeratoihin, tekniikoihin ja lihashuollon perusteisiin. Niihin saat parhaiten opastusta salilla ohjaajan kanssa. On hyvä muistaa, että jokainen salitreenaajakin on alkanut joskus treenaamisen nollasta, joten kaikki siellä ymmärtävät kyllä aloittelijaa (vaikkei aloittelija itse sitä uskoiskaan :).
Jos taas olet jo saanut "peruskoulutuksen" ja olet tottunut treenaamaan yksin, löytyy hyvin varustetuista urheiluliikkeistä vaihtoehtoja kotikeskuksenkin rakentamiseen. Ja jos oikein hyvin sattuu, saat kaupan päälle asiantuntevia ohjeita myyjältäkin, joka tietää mistä puhuu eikä vaan myy sitä kalleinta mitä listalta löytyy.
Olis siis hyvä, jos kykenisit kartottamaan itse jo etukäteen mitä tarvitset ja haluat ennen kuin menet laitteita ostamaan. - Kotikuntoilija
Leuanvetotanko:
Leuanvedot, niskantaaksevedot (voi keventää jaloilla jos tarvis).
Matto/patja sohva:
Jalat sohvan alle, selälleen ja patjalla vatsalihaksia.
Jalat sohvan alle, mahalleen ja patjalla selkälihaksia.
Jalka/jalat sohvan päälle, selällään nosta lantiota ylös takajalkatreeni.
Patjalla mahallaan punnerruksia.
Lattia:
Kahden jalan kyykkyjä.
Yhden jalan kyykkyjä.
Askelkyykkyjä.
Askelkyykkyjä/kahden jalan kyykkyjä kaveri selässä.
Kyykkyhyppyjä.
Tämän lisäksi illalla kävely/juoksulenkille.
Jos ei näillä tule kuntoon, ei sitten millään. Tämä on kauan vaiettu salaisuus, salille ei tarvitse mennä kuntoon päästäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595900Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "793269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242441No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402095- 192028
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61629Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83122281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201216Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811085