Mulla on iankaikkisen vanha 21-vaihteinen pyöränrutku, jota juuri "huolsimme" (kiskoimme heinänkorsia rattaiden välistä,rasvasimme ja säädimme vaihteita). Tässä rytäkässä tuo muovinen kiekko hajosi, oli vissiin tosi kovettunut. Onko tilanne kuinka vakava? Saako niitä varaosina ja miten pystyy asentamaan? Onko fillari vaarallinen ilman sitä?
Muovinen kiekko takapyörän navassa - mikä sen nimi on?
8
4280
Vastaukset
- Simasimomassimo
Sennimionkiekkotakapyörännavassamuovinen.
- Pinnasuoja
Sillä nimellä sitä on meillä päin kutsuttu, vaikka lienee sillä oikeampikin nimi.. Se estää ketjujen menon 1. rattaan ja pinnojen väliin. Jos sellaista tarvitset ja et mistään kaupasta tai muualta löydä, niin sellaisen voi tehdä vaikkapa muovikanisterista tai jostain muusta muovipänikästä / muovinpalasta. Värillä ei ole väliä, vai onko...?
- polkija22
turha kapistus
- ilman viitisen v
Minäkin hajotin sen samalla tavalla vuosia sitten. Kun näin, että uudemmista pyöristä se puuttuu, irrotin sen muovipalan kokonaan. Siistimpi ilman. Ei ongelmia, ja oli turha, joku joku muukin jo vastasi.
- www1
"Ei ongelmia, ja oli turha, joku joku muukin jo vastasi.2
Ongelmia ei ole jos vaihtaja on säädöissään ja ketju ei pääse missään tilanteessa hyppäämään pinnojen ja kevyimmän rattaan väliin.
Jos ketju sinne jostain syystä pääsee niin voipi vaihtaja vääntyä pinnojen väliin katkaisten pinnoja ja tuo vaihtajakin saattaa hajota.
Elikkä sillä muovilätyllä on ihan funktio ja sitä näkee myös ihan uusissakin pyörissä.
- katki
Mulla takavaihtaja vääntyi vähän kun kaaduin ja kun sitten vauhdissa heitin pienemmälle vaihteelle niin sehän meni pinnojen väliin kun ei ollut sitä suojaa ja useita pinnoja katkesi.
- Joku, mikä lie?
Joskus 1980-luvulla oli vaidepyörissä, siellä takavanteen navan ympärillä, sellainen "suti". En tiijä, mikä se mahtoi olla, mutta veikkaisin, että sen tarkoitus oli putsata sitä napaa, samalla kun rengas pyöri. Se oli sellainen harjamainen renkula, mikä siellä pyöri, ja se oli kaksi- tai kolmivärinen. Muistaako kukaan?
- Piippurassikin käy
Kyllä muistaa ja tarkoituksena on jo pitemmän aikaa ollut laittaa sellainen fillareihini. Ei vaan jotenkin jaksa lähteä etsimään niitä kaupoista ja sitten kun menee kauppaan, niin ei muista koko kapinetta.
Vastaavan, joskin hieman heikkotehoisemman voi tehdä esim. kankaasta revitystä suikaleesta tai siitä millä naiset laittaa ponnarin kiinni. Sellanen kuminauha missä on karvat ympärillä, you know :)
Myöskin chenille-tikut ja piippurassit käy. Niitä kun kietoo tai letittää 2 - 3 kpl toisiinsa kiinni että niihin tulee hieman painoa, toimii aika hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760