Onko mattojen pesu naisellista, voiko mies mattojenpesupailla

Kyöstix:n mummo

Voiko mies pestä talouden räsymatot, vai onko se liian naisellista puuhaa?
Meille tuli nyt pientä kinaa siitä, voiko äijä pestä räsymatot kaupungin mattojenpesupaikalla vai ei. Hän sanoo ettei mene sinne "akkojen matonpesupaikalle" jynssäämään mattoja akkojen kanssa.

Hoidan kaiken muun pyykkäyksen koko huushollissa, vaatteet ja liinavaatteet, verhot ja äijän työvaatteet, hänen treenivaatteensa jne.
Pesen, ripustan kuivumaan, silitän/pässään, viikkaan kaapiin, korjaan vaatteet jos korjattavaa on. Ei ole kohtuutonta mielestäni, jos äijä hoitaa räsymatot.

Asuttiin aikaisemmin omakotitalossa ja äijä pesi räsymatot painepesurilla.
Nyt asutaan kerrostalossa melkein kaupungin keskustassa. Ei täällä omassa pihassa voi mattoja pestä painepesurilla, joten äijä kieltäytyy niitä pesemästä!

Ei siinä mitään; vien ne ens viikolla pesulaan!
Äijä saa "luvan" käydä lunastamassa, tai ostaa uudet matot!

Mielenkiinnota nyt tiedustelen: mikä tekee maton pesusta naisellista puuhaa?
Mun mielestä se on erittäin raskasta työtä, raskaampaa kuin klapien hakkaaminen.

8

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopo.

      Tottele miestä äläkä kyseenalaista!

    • Kyöstix:n mummo

      Taidan ottaa nyrkit avuksi. Alkaa maton pesu kiinnostaa äijää. :))

      • Kyöstix;n faari

        Elä lyö ennään, ainakaan sill isol kaulimel


      • MeeToo---
        Kyöstix;n faari kirjoitti:

        Elä lyö ennään, ainakaan sill isol kaulimel

        .

        "Ei saa enää lyödä MeeeToooooooo"

        har-ha-hr-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rha-har

        .


    • Kyöstix:n mummo

      Äläpä viitsi trollailla, ihan tosissani kyselen: miten miehet yleensä kokee asian?
      Ei meillä siitä riitaa kehitetä. Jos mies ei pese mattoja: niin sitten ei pese.

      Osaan minä käyttää maksullisia palveluita ja pesettää matot pesulassa.
      Jos minä vien ne pesulaan; niin isäntä saa hakea ne sieltä ja maksaa laskun.

      Ok, jos tämäkään järjestely ei sovi.... en minä ihan hampaaton muori ole.
      Kaupoissa on niin paljon mattoja, et ihan mielellään niitä myyvät.....
      ja laskun kyllä hänen on loppupeleissä maksettava.
      Kun minä lopulta alan hankalaksi, olen sitä todella ja jääräpäinen myös.

    • Öyenssöyen

      Ajankohtainen aihe. Itse eilen kävin pesulla ja osuin sinne, monen vuoden jälkeen, sosiaalisesti todella huonoon ajankohtaan.

      Ymmärrän äijääsi. On todella rasittava kuunnella akkojen mäkätystä, puhumattakaan pikkuperheiden keskustelua. Kaikkein mieluiten pesisin matot yksin.

      Kuten itsekin, aiempina vuosina, eikö äijäsi voisi mennä mattopesulle iltatuimaan, vaikka vasta klo 8 jälkeen tai jopa vasta klo 21? Paikat on auki (vedenpaine) tyypillisesti klo 22 asti. Tuolloin saa melko suurella tn., jo tähän kesänaikaan (elokuu), peseskellä yksin, kuten juurikin olen tehnyt monena aiempana vuonna. Se erittäin miellyttävää.

      Ja mattojenpesu ei ole pelkästään akkojen puuhaa, sen voin sanoa ja äijällesikin todeta.

    • mATONPESUPAIKALTA LÖYTYI NAINEN, (KAS cl OIKUTTELEE), jonka kanssa meni pari vuotta.

      Kannattaa siis.

    • olenpessyt

      Parisuhteessa minä miehenä olen pessyt aina matot. Mattojen pesu vaatii voimaa ja jos puoliso on vielä hento nainen, niin on kohteliasta pestä matot eikä laittaa puolisoa hikoilemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe