Urheilijalle apua

Urheilijalleapua

Hei kaikki! Aloitan kertomalla hieman itsestäni. Olen 16 vuotias aktiivisesti urheilua harrastava nuori. Harjoittelen noin 6 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Harjoitus sisältää juoksua, lihaksia, ohjelmien harjoittelua ja yleisesti venyttelyä, voimaa, yms. Minun pitäisi myös saada hieman painoa lisää sillä se on liian alhainen. Kävin viimeviikolla ravitsemusterapeutilla tekemässä ateriasuunnitrlmaa joka sopisi näin kovaa liikkuvalle. Terrveellistä massaa kasvattavaa ruokaa. RT kuitenkin sanoi että saisin itse miettiä mitä haluaisin ja ensi kerralla laitettaisiin ne sitten paperille. Haluaisinkin teiltä "ruoka" ehdotuksia koko päivälle. Kaloreita tarvittaisiin noin 2700 treenipäivinö ja 2300 lepopäivänö. Mitat siis 160/41. Tiedän, tikku olen... Mutta mitö siis kannattaisi vetää? Aamiainen, lounas, välipala, iltapala ? Palkari? Kaikki apu on hyödyksi! Jos pystyt anna esimerkiksi vaikka oma ruokavaliosi ja sen energiamäärä.


Kiitos suumnatomasti !!

3

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vpss

      Itsellä on vaikeuksia pitää kalorit kurissa(alle 3000) ja paino meinaa nousta vaikka olen vegaani ja syön vain 3 kertaa päivässä ja ihan terveellistä ruokaa syön, en mitään eineksiä tai herkkuja. Syön esim. pääruoan lisäksi smoothieita: banaani, tahinia, marjoja, proteiinijauhetta, cashewpähkinöitä, aitoa(itsellä kaura tai manteli), kaakaonibsejä, tulee helposti jo 600 kaloria ja kyllä on mieli ja kroppa virkeänä.

      Syön lisäksi avokadon päivittäin, pähkinöitä, banaania välipalaksi. Kylmäpuristettuja kasviöljyjä käytän. Pääruoalla vaikkapa papupihvit perunalla ja salaatilla tai kasvissosekeitto ja leipää paputahnalla. Minullakin tulee liikuntaa useita tunteja päivässä, voimajooga tyyppistä vinyasa joogaa vähintään tunti, tanssia kuten zumbaa ja ulkoliikuntaa(hiihto, rullaluistelu, pyöräily, kävely) mielellään tunti-pari fiiliksen mukaan mutta paino vaan nousee...

      Ehkä olet kutistanut vatsalaukkuasi etkä siksi pysty syömään tarpeeksi, voisit vähitellen yrittää venyttää vatsalaukkuasi.

    • bodijumala

      oletko poika vai tyttö? mikä on harjoittelun tavoite? Kalorimäärä kuulostaa aika pieneltä ainakin miehelle varsinkin kun saatat kasvaa vielä muutenkin, mutta ota nyt tuo 2700 ja katso nouseeko vai tippuuko paino ja säädä sen mukaan.

      Harjoittelusi ei kuulosta kovin suunnitelmalliselta tai sitten et vain oikein osannut selittää sitä oikein. Itse tekisin mieluummin treenit kahdessa osassa esim aamulla lyhyempi 1 - 1½ h lenkki lihaskuntoa / venyt tapainen ja illalla päätreeni riippuen tietysti tavoitteistasi. Kolme tuntia ainakin aloittelijalle on luultavasti liikaa ja treenin tehokin kärsii. Kannattaa myös muistaa kevennellä esimerkiksi joka kolmas viikko, ettet vedä itseäsi tukkoon. Tähtäätkö jossakin lajissa menestymiseen?

      Laske proteiinia 2g / painokilo ja rasvaa 1g / painokilo ja loput kalorit hiilareista. Hiilarit kannattaa ottaa treenien ympärillä ja illalla proteiinipitoisempaa ruokaa. Kirjaa ylös ruokailusi kalorilaskuri.fi vaikka viikon ajalta, niin pian ei tarvitse enää punnita ruokia jne. kun tiedät suunnilleen, paljonko pitää syödä päivässä.

      Kannattaa vetää paljon kananmunia, vihanneksia, hedelmiä, puuroa, ruisleipää, riisiä, raejuustoa, broileria, paistijauhelihaa, rahkaa ja pähkinöitä. Pyri syömään noin kolmen tunnin välein niin verensokeri pysyy ylhäällä. Jos kalorimäärää on vaikeaa saada täyteen kiinteillä ruoilla, niin lisää ruokaan rypsiöljyä tai juo maitoa.

    • keijofägäri

      Hyviä bonuksia, tienasin noilla 5000e

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe