Kaarlo Nurmikumpu

oululainen

Olet järkevä,asiallinen, ketään loukkaamatta ja silleen. Menesty vaaleissa.

105

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarlo Nurmikumpu

      Kiitos oululainen vaalimenestyksen toivotuksista, -parhaani yritän rakentamatta
      suura toiveita, mutta kuten sanoin, -parhaani yritän, jos terveys sallii?

      Olin siellä Oulussa ohitusleikkauksessa syyskuun 2 päivä 2013... olen edelleen n. s. toipilaana. -No, vaaliin on vielä aikaa, ja katsotaan, voinko asettua "viivalle"
      työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten puolesta... Katsotaan.i

      Terveiset Ouluun: Kaarlo Nurmikumpu

      • velho3

        Terveiset myös minunkin puolesta ouluun, sillä tunnen siellä olevat Kn. n puoluetoverit


      • Anonyymi

        Mukana.


    • muinaismuisto

      Niin Kaarlossa ei muuta vikaa kuin se aate, sillä ei vaaleissa menestytä nykyisin enää.

      • Nurmikummusta

        Kaarlo Nurmikummun pilkkaajat ovat säälittävää väkeä. Ketä he ovat; sitä meistä moni ihmettelee, kokonaisuudessaan!

        Nurmikumpu edustaa kommunistista, marxilais-leniniläistä ajatusta (eli on ns. kommunisti, proletaari jne.). En sitä kannata, muiden syiden lisäksi sen takia, että en ole kommunistisen yhteiskunnan toimintaperiaatteiden takana (maan yksityisomaisuuden lopettaminen, tuotantovälineiden ottaminen valtion haltuun). Tästä asiasta riippumatta tuen Nurmikummun sananvapautta. Häntä Kemijärvellä yleisesti arvostetaan, koska hän keskustelee sivistyneesti eikä solvaa vastapuolta. Tällä palstalla on kerrottu useasti tapaukset, kuinka Nurmikumpu jakaa oman puolueensa sanomalehteä rauhallisesti. Ei hän huutele tuolla kadulla hävyttömyyksiä ihmisille. Minäkin olen Kokoomuksen ehdokasta äänestänyt, olen oikeistolaiskodista, ei Nurmikumpu ole silti haukkunut. Tervehti ja kysyi, että saako olla hänen puolueensa lehti.

        Siis asiallista keskustelua odottaisi muiltakin!


      • K.N...

        Ei ole sitten oikeasti paljon vikaa, kun hetken työläisiltä tajunnasta poistettu aate, itse aate elää ja vähitellen saa laajenevaa kannatusta, jota ei aina vaaleilla mitata...

        Kommunistina olen kuitenkin, kuten puolueeni KTP mukana kansallisissa eduskunta-ja kunnallisvaaleissa.

        Olen tietoinen, ettei nyt äänivyöry ole suurta, mutta osallistuminen on tärkeää kommunisteilla toimia silloinkin kun kannatus on vähäistä.
        -Tavote on viedä työläisen tinkimätön ääni mm. eduskuntaan sekä valtuustoon.

        Jos olisin vain pyrkyri valtuustoon, silloin olisi tietenkin siihen hyvä paikka olla esim. ja no sanotaan PS: tai KOK.

        Olen yksi KTP: n perustajajäsen, toukokuusta 1988 lähtien.
        KTP on työväenluokan joukko-osasto eli marxilais-leniniläinen puolue.

        Aatteettomat porvarit ja pikkuporvarit nyt menestyy, kun työkansa on saatettu rappion tilaan aatteessa, nämä porvaristoa tukevat voimat eri "työväenpuolueissa".

        Saattaa olla, että osallistun v. 2015 eduskuntavaaliin ja jopa v. 2016 kunnallisvaaliin..,( ja jos ei ole yhtä, omaa ääntä', vaali uusiksi, että sillee)...


        -Olen vakaumuksellinen aatteessa puolustamaan työläisiä, pienituloisia ja vähävaraisia... ja jos sitten po. voimat äänestävät jotakin muuta ehdokasta, on se heidän asia, mutta vaatisivat täyttämään, mitä vaalitaistelussa lupaavat...

        K.N. (n. s: -muinaismuisto )... ko. komppi on tosi nasta heitto... moi.

        ,


      • K. N.
        Nurmikummusta kirjoitti:

        Kaarlo Nurmikummun pilkkaajat ovat säälittävää väkeä. Ketä he ovat; sitä meistä moni ihmettelee, kokonaisuudessaan!

        Nurmikumpu edustaa kommunistista, marxilais-leniniläistä ajatusta (eli on ns. kommunisti, proletaari jne.). En sitä kannata, muiden syiden lisäksi sen takia, että en ole kommunistisen yhteiskunnan toimintaperiaatteiden takana (maan yksityisomaisuuden lopettaminen, tuotantovälineiden ottaminen valtion haltuun). Tästä asiasta riippumatta tuen Nurmikummun sananvapautta. Häntä Kemijärvellä yleisesti arvostetaan, koska hän keskustelee sivistyneesti eikä solvaa vastapuolta. Tällä palstalla on kerrottu useasti tapaukset, kuinka Nurmikumpu jakaa oman puolueensa sanomalehteä rauhallisesti. Ei hän huutele tuolla kadulla hävyttömyyksiä ihmisille. Minäkin olen Kokoomuksen ehdokasta äänestänyt, olen oikeistolaiskodista, ei Nurmikumpu ole silti haukkunut. Tervehti ja kysyi, että saako olla hänen puolueensa lehti.

        Siis asiallista keskustelua odottaisi muiltakin!

        Tajuan, ette kommentoija hyväksy sosialismia eikä erota sitä korkeasta vaiheesta, ns. täydellisestä ja lopullisesta yhteiskunnallisuudesta, kommunismista, jota ei vielä missään ole edes ollut ,- edes ei ollut NL: a.

        Sosialismiin siirtymisvaiheen aikana on MAA JA PERUSTUTOANTOVÄLINEET, PANKIT YM, YHTEISKUNNALLISTETTAVA JOS TODELLA ON TAVOITTEENA SOSIALSIMI?

        SOSIALISMISSA NUO TUOTAANNON PERUSELEMENTIT ON OLTAVA SOSIALSITISEN VALTION HALLINNASSAA, -KOSKA SOSIALISTINEN VALTIO ON PORVARILLISEN OIKEUDEN JATKAJANA...

        LUOKATTOMASSA YHTEISKUNNASSA, MIKÄRAKENNETAAN SOSIALISMIN VAIHEESSA, LOPETTAMALLA KAIKKI LUOKKASUHTEET, TAPAHTUU ASTEITTAIN SIIRTYMINEN KOMMUNISMIIN, JA SEN VAKIINTUESSA LAAJEMMIN MAAILMSSA KUOLEENTUU VALTIO POIS JA TUOTANTOA HARJOITTAA KOKO KANSA JA SAMALLA KOKO KANSA OMISTAA KO. TUOTANTOVÄLINEET.
        VAPAUTTAA HEIDÄT
        sOSIALISMISSA EI KANSALLISETA PIENTÄ YKSITYISOMISTUSTA, NE JÄÄ VAPAEHTOISEN SIIRTYMÄN VARRAAN, KUN IHMISSDET TAJUAA JA HAVAITSEVAAT, ETTÄ YHTEISKUNNALLINEN TUTOANTO
        ON TALOUDELLSIEMPI KEINO HANKKIA ELÄMISEN TARPEITA KUIN VIVALOINEN YKSITYSIYRITTÄMINEN PIENTALOUKSISSA, KUTEN SEN sUOMESSA HUOMATAAN, MIKÄ EI OLE SOSIALSIMSISA,, VAAN KAPITALSIMAI eu: N KYTKETTYNÄ... NE KONKURSSIT, JA MUUT PITKÄN TYÖPÄIVÄN RASITTEET EIVÄT ENÄÄ SOSIALSIMISSA OLE VÄLTTÄMÄTTÖMYYS, JOTEN VALTION OMISTUS KOSKEE VAIN SUUREEN PÄÄOMAAN, JOISTA TULEE KOKO KANSAN OMAISUUTTA, YKSITYISOMISTKSEN LOPUTTUA, MIKÄ MERKITSEE, ETTÄ TUOTANTOVOIMA T JA TUOTANTOSUHTEET OVA TASOTTUNEET MAHDOLLISTAMAAN TUOTANTOVOIMIEN EDELLEEN KEHITTYMMISEEN JA TYÖPÄIVÄN LYHENEMISEEN, TYÖN VA PAUS ON IHANA TAVOTE, JOTA KANNATAN, MUTTA JOTA EN EHTI NÄHDÄ IKÄNI VUOKSI, MUTTA NÄIN SE DIALEKTINEN MATERIALISMI ASIAA OPETTAA... MARXILAIS - LENINILÄISEN TEORIAN MUKAAN... MUTTA EI SOSIALISMISSA SAA OLLA POUKKOILEVAA JOHTO, KUTEN ESIM OLI HERRA HRUTSHOVI KAPINETTI NL: A , STALININ KUOLEMAN 1953 MAALISKUUN JÄLKEEN...

        KIITOS SILTI MYÖNTEISSITÄ SANOISTA, KOKOOMUSTA ÄÄNESTÄNEENÄ,
        MINÄ ÄÄNEST'N KTP: A.

        K. N.


      • SKDLn aika
        K.N... kirjoitti:

        Ei ole sitten oikeasti paljon vikaa, kun hetken työläisiltä tajunnasta poistettu aate, itse aate elää ja vähitellen saa laajenevaa kannatusta, jota ei aina vaaleilla mitata...

        Kommunistina olen kuitenkin, kuten puolueeni KTP mukana kansallisissa eduskunta-ja kunnallisvaaleissa.

        Olen tietoinen, ettei nyt äänivyöry ole suurta, mutta osallistuminen on tärkeää kommunisteilla toimia silloinkin kun kannatus on vähäistä.
        -Tavote on viedä työläisen tinkimätön ääni mm. eduskuntaan sekä valtuustoon.

        Jos olisin vain pyrkyri valtuustoon, silloin olisi tietenkin siihen hyvä paikka olla esim. ja no sanotaan PS: tai KOK.

        Olen yksi KTP: n perustajajäsen, toukokuusta 1988 lähtien.
        KTP on työväenluokan joukko-osasto eli marxilais-leniniläinen puolue.

        Aatteettomat porvarit ja pikkuporvarit nyt menestyy, kun työkansa on saatettu rappion tilaan aatteessa, nämä porvaristoa tukevat voimat eri "työväenpuolueissa".

        Saattaa olla, että osallistun v. 2015 eduskuntavaaliin ja jopa v. 2016 kunnallisvaaliin..,( ja jos ei ole yhtä, omaa ääntä', vaali uusiksi, että sillee)...


        -Olen vakaumuksellinen aatteessa puolustamaan työläisiä, pienituloisia ja vähävaraisia... ja jos sitten po. voimat äänestävät jotakin muuta ehdokasta, on se heidän asia, mutta vaatisivat täyttämään, mitä vaalitaistelussa lupaavat...

        K.N. (n. s: -muinaismuisto )... ko. komppi on tosi nasta heitto... moi.

        ,

        Kemijärvellä on KTP puolueen Nurmikumpu. Muita vasemmiston pienliikkeitä ei ole, siis SKP ja STP. Miksihän he eivät ole yhtä liikettä tai edes vaalijärjestön alla kuten SKDL.


      • K. N.
        SKDLn aika kirjoitti:

        Kemijärvellä on KTP puolueen Nurmikumpu. Muita vasemmiston pienliikkeitä ei ole, siis SKP ja STP. Miksihän he eivät ole yhtä liikettä tai edes vaalijärjestön alla kuten SKDL.

        TOIMINNAN YHTENÄISYYS OLISI PAIKALLAAN...
        SKP YHDESSÄ KTP: n KANSSA EI HALUA YHDESSÄ TOIMINNAN YHTENÄISYYSPOLITIIKKAA HARJOITTAA...

        SKP: n JOHTO VAATII KTP: n JÄSENIÄ LUOPUMAAN KTP: a JA SIIRTYMÄÄN KUKIN JÄSEN YKSITYISENÄHENKILÖNÄ KO.SKP: N.

        - IDELOGISET EROT, EIKÄ KTP: n JÄSENET PUOLUEENA TEE IDEOLOGIA KOMPROMISSEJA.

        KTP ON AINA
        VALMIS TOIMINNAN YHTENÄISYYDEN POLITIIKKAA HARJOITTAMAAN, JA SE ON TÄTÄ NYKYÄÄN AINOA TIE YHTENÄISYYDEN SYNTYYN JA VOIMISTUMISEEN NIIN, ETTÄ AATTEELLISET
        ERIMIELISYYDET VOITETAAN MARXISMI - LENINISMIN IDEOLOGISESSA VAKAUMUKSESSA TOIMIA YHTENÄISENÄ TYÖLÄISTEN, VÄHÄVARAISTEN JA PIENITULOISTEN HYVÄKSI...
        .
        Esimerkiksi uusi SKP ja STP osallistuivat yhdessä EU - vaaliin, kun taas KTP boikotoi. Puolueilla on selkeä ideologinen erilaisuus, sillä KTP on ainoa työväenluokan puolue Suomessa, ja emme EU - asiassa tee kompromissia . SKP: n ja STP: n kanssa enempää kuin muidenkaan ns. porvari- ja tusinapuolueiden
        kanssa.

        KTP työväenluokan puolueena, ainoana puolueena vaati, -Irti
        Suomi EU: a ja torjuttava NATO.

        K. N.


    • Iso Kalu Housuissa

      Hautaan honkakaalle joutaa koko ukko.On niin vanhainaikaiset ajatukset että
      eivät kuulu nykyaikaan.Aloitti ufojutuilla häirikkö tälläkin palstalla.

      • kyykken

        iso kalu voit olla itse honkakankaalla ennemmin kuin kaarlo.


      • K.N.

        No aikanaan mutta toivottavasti Sallaan Hautajärvelle, äitini lähelle,

        Mielestäni minulla on modernit ajatukset, verrattuna noihin moniin "työväenpuolueiden" kellokkaisiin...

        Taas pyydettynä raportoin ufohavaintoja, johon sekaantuivat välihuudoin ja kysymyksin epäilijät tai muuten huuliveikot...
        En ole ufo raporteja puolue poliittisoinnut, -ne toiset tekevät ja minua, pyydettynä raportoimaan, väitätte häiriköksi, silti sanon tässä ja nyt, olen nähnyt ja kokenut paljon ko. alueella, ja kokemusvaihe jatkuu...

        Nykyaikaan kuuluu vain PINGO! -Hyvin monella...
        Joskus työläiset heräävät prinsessa ruususen 100 vuotisesta unestaan, ja taas nousee kommunistien kannatus, mutta nyt on oltava mukana, sillä kommunistit puolustavat työläisiä, pienituloisia ja vähävaraisia kaikissa tilanteissa, -on aatteellinen vahvuus, eikä sorru n. s. "suohon", jonkun edustuspaikan tavoittelussa.


      • avaruuden rajalta
        K.N. kirjoitti:

        No aikanaan mutta toivottavasti Sallaan Hautajärvelle, äitini lähelle,

        Mielestäni minulla on modernit ajatukset, verrattuna noihin moniin "työväenpuolueiden" kellokkaisiin...

        Taas pyydettynä raportoin ufohavaintoja, johon sekaantuivat välihuudoin ja kysymyksin epäilijät tai muuten huuliveikot...
        En ole ufo raporteja puolue poliittisoinnut, -ne toiset tekevät ja minua, pyydettynä raportoimaan, väitätte häiriköksi, silti sanon tässä ja nyt, olen nähnyt ja kokenut paljon ko. alueella, ja kokemusvaihe jatkuu...

        Nykyaikaan kuuluu vain PINGO! -Hyvin monella...
        Joskus työläiset heräävät prinsessa ruususen 100 vuotisesta unestaan, ja taas nousee kommunistien kannatus, mutta nyt on oltava mukana, sillä kommunistit puolustavat työläisiä, pienituloisia ja vähävaraisia kaikissa tilanteissa, -on aatteellinen vahvuus, eikä sorru n. s. "suohon", jonkun edustuspaikan tavoittelussa.

        Huomautus vain. Ufo ja avaruus asiat eivät ole luokkataisteluun liittyviä asioiden kokonaisuuksia. Ei ole näitä Kaarlo N sotkenut, en sano hänelle tätä, vaan eräille asiattomille kirjottajille.


      • K. N.
        avaruuden rajalta kirjoitti:

        Huomautus vain. Ufo ja avaruus asiat eivät ole luokkataisteluun liittyviä asioiden kokonaisuuksia. Ei ole näitä Kaarlo N sotkenut, en sano hänelle tätä, vaan eräille asiattomille kirjottajille.

        Työväenluokka käy luokkataistelua kahdella rintamalla: - imperialistisia kapitalisteja - ja opportunisteja vastaan, tuota luokkataistelua johtaa työväenluokan m - l: ne
        puolue, Suomessa KTP. (Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin
        puolesta, r .p., -(virallinen lyhenne on KTP).

        KTP: n yhtenä perustajajäsenenä asun Kemijärvellä, ns. tekopitäjässä, synnyin
        Soppelan kylän kansakoulussa ns. "välirauhan aikana" 1940 toukokuussa.

        Puoluepoliittisesti ja työväenluokan luokkakantaisena toimin kykyjen mukaan Kemijärvellä, -osallistun vaaleihin, mihin KTP osallistuu, ei KTP osallistu kaikkiin vaaleihin, ei EU - Vaaliin...

        Presidenttivaaliin ei puolue aseta ehdokasta, silti äänestin viime presidenttivaalissa keskustalaista Paavo VÄYRYSTÄ, JA SE OLI NS. KOMPROMISSI, MINKÄ IDELOGIAMME SALLII.

        EU - vaalissa en enää tehnyt kompromissia suhteessa Väyryseen, enkä äänestänyt Paavoa, sillä silloin olisi menettelyni ideologinen kompromissi, johon ei KTP: n kommunistit sorru. En äänestänyt ketään EU - vaalissa puolueena tai ehdokkaana, jätin äänestämättä, boikotoin kuten koko puolueena KTP.

        Luokkataisteluun, politiikkaan en vedä havaintokokemuksia ns. "ufoista" eli tunnistamattomista lentävistä kohteista, esineistä- ym. pitkäaikaisen, eri prosessin ilmiöistä...

        Niitä en vedä luokkataistelu yleistyksen osaseksi, sillä se ei kuulu työväenluokan luokkataistelukysymyksiin, eli en puoluepoliittisoi raporteja po. alan havainnoista ja kokemuksista, vaan kerroin ja kerron raporteissa vain havainnot ja kokemukset,

        Tietenkin otan raporteissa kantaa asiakohtaisesti eri havaintoilmiöistä, ja
        kaikki kannanotot ovat itseasiassa myös -(kannanotto, politiikkaa)
        Luokkataistelun ja puoluepolitiikan ulkopuolisen maailmankaikkeuden ilmiöinä,
        joita säännöllisesti aloin havaitsemaan helmikuussa 1992 ja havainnot jatkuvat yhä... -myös joitakin havaintoja jo ennen helmikuuta 1992..

        Todennäköisesti asettuessani KTP: n ehdokkaaksi v. 2015 eduskuntavaaliin Kemijärvellä, en ota ufokokemuksia ns. vaalitaisteluun mukaan. koska en käy luokkataistelua "ufoja" vastaan, vaan pyrin työväenluokan vanhuuseläkeläisenä viemään Eduskuntaan työläisten,., pienituloisten ja vähävaraisten yhteisiä
        asioitamme, jos se nk. vielä tässä vaiheessa heille kelpaa, että ufokokemuksia omaava Kaarlo Nurmikumpu KTP: n ehdokkaana on todella varteen otettava ehdokas, joka tinkimättä kaikissa asioissa on työn puolella suurpääomaa-ja pääomaa vastaan, sillä huomatkaa, pääoma ei ole esine, -se on suhde, riiston suhde, tieteellisesti selittää sen Marx y. m m - l: et klassikot.

        K.N.


      • ufo-politiik
        K. N. kirjoitti:

        Työväenluokka käy luokkataistelua kahdella rintamalla: - imperialistisia kapitalisteja - ja opportunisteja vastaan, tuota luokkataistelua johtaa työväenluokan m - l: ne
        puolue, Suomessa KTP. (Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin
        puolesta, r .p., -(virallinen lyhenne on KTP).

        KTP: n yhtenä perustajajäsenenä asun Kemijärvellä, ns. tekopitäjässä, synnyin
        Soppelan kylän kansakoulussa ns. "välirauhan aikana" 1940 toukokuussa.

        Puoluepoliittisesti ja työväenluokan luokkakantaisena toimin kykyjen mukaan Kemijärvellä, -osallistun vaaleihin, mihin KTP osallistuu, ei KTP osallistu kaikkiin vaaleihin, ei EU - Vaaliin...

        Presidenttivaaliin ei puolue aseta ehdokasta, silti äänestin viime presidenttivaalissa keskustalaista Paavo VÄYRYSTÄ, JA SE OLI NS. KOMPROMISSI, MINKÄ IDELOGIAMME SALLII.

        EU - vaalissa en enää tehnyt kompromissia suhteessa Väyryseen, enkä äänestänyt Paavoa, sillä silloin olisi menettelyni ideologinen kompromissi, johon ei KTP: n kommunistit sorru. En äänestänyt ketään EU - vaalissa puolueena tai ehdokkaana, jätin äänestämättä, boikotoin kuten koko puolueena KTP.

        Luokkataisteluun, politiikkaan en vedä havaintokokemuksia ns. "ufoista" eli tunnistamattomista lentävistä kohteista, esineistä- ym. pitkäaikaisen, eri prosessin ilmiöistä...

        Niitä en vedä luokkataistelu yleistyksen osaseksi, sillä se ei kuulu työväenluokan luokkataistelukysymyksiin, eli en puoluepoliittisoi raporteja po. alan havainnoista ja kokemuksista, vaan kerroin ja kerron raporteissa vain havainnot ja kokemukset,

        Tietenkin otan raporteissa kantaa asiakohtaisesti eri havaintoilmiöistä, ja
        kaikki kannanotot ovat itseasiassa myös -(kannanotto, politiikkaa)
        Luokkataistelun ja puoluepolitiikan ulkopuolisen maailmankaikkeuden ilmiöinä,
        joita säännöllisesti aloin havaitsemaan helmikuussa 1992 ja havainnot jatkuvat yhä... -myös joitakin havaintoja jo ennen helmikuuta 1992..

        Todennäköisesti asettuessani KTP: n ehdokkaaksi v. 2015 eduskuntavaaliin Kemijärvellä, en ota ufokokemuksia ns. vaalitaisteluun mukaan. koska en käy luokkataistelua "ufoja" vastaan, vaan pyrin työväenluokan vanhuuseläkeläisenä viemään Eduskuntaan työläisten,., pienituloisten ja vähävaraisten yhteisiä
        asioitamme, jos se nk. vielä tässä vaiheessa heille kelpaa, että ufokokemuksia omaava Kaarlo Nurmikumpu KTP: n ehdokkaana on todella varteen otettava ehdokas, joka tinkimättä kaikissa asioissa on työn puolella suurpääomaa-ja pääomaa vastaan, sillä huomatkaa, pääoma ei ole esine, -se on suhde, riiston suhde, tieteellisesti selittää sen Marx y. m m - l: et klassikot.

        K.N.

        En tiedä, että jos avaruudessa olisi muilla planeetoilla elämää, niin voisiko siellä olla myös poliittisia kysymyksiä.

        Ajatellaan: on ihmisenkaltaisia (humanoideja) tai sellaisia olentoja, jotka älyävät asioita, ovat rakentaneet yhteiskuntia ja elävät järjestäytyneesti, on riittävä teknologia. Onhan siellä myös ongelmia, kuten miten jaetaan varallisuus, hyväksytäänkö kuinka paljon yksilön asioiksi päätettäviksi kokonaisuudessaan vai onko valtion valtakoneisto, keskusvalta, asioita päättävä taho enemmänkin? Tätä me pohdimme, tulos on: myös ns. "uffo-miehillä" voi olla poliittisia näkemyksiä, eri puolueitakin. Sielläkin voi olla porvarillisia avaruusolentoja ja sosialistisia.

        KOROSTAN: en ole nähnyt koskaan "uffoa" tai keskustellut yhdenkään avaruushenkilön kanssa. Tämä vain pohdintana tässä.


      • k.n. 888
        ufo-politiik kirjoitti:

        En tiedä, että jos avaruudessa olisi muilla planeetoilla elämää, niin voisiko siellä olla myös poliittisia kysymyksiä.

        Ajatellaan: on ihmisenkaltaisia (humanoideja) tai sellaisia olentoja, jotka älyävät asioita, ovat rakentaneet yhteiskuntia ja elävät järjestäytyneesti, on riittävä teknologia. Onhan siellä myös ongelmia, kuten miten jaetaan varallisuus, hyväksytäänkö kuinka paljon yksilön asioiksi päätettäviksi kokonaisuudessaan vai onko valtion valtakoneisto, keskusvalta, asioita päättävä taho enemmänkin? Tätä me pohdimme, tulos on: myös ns. "uffo-miehillä" voi olla poliittisia näkemyksiä, eri puolueitakin. Sielläkin voi olla porvarillisia avaruusolentoja ja sosialistisia.

        KOROSTAN: en ole nähnyt koskaan "uffoa" tai keskustellut yhdenkään avaruushenkilön kanssa. Tämä vain pohdintana tässä.

        Johan on markkinavoimat liikekannalla, -kun aina tämä masina sotkee vastaukseni omalta osalta tekemiisi kysymyksiin, näin sananvapaus rajoittuu.., vain temputtaako itse masia? -Kahdesti jo valmiin tekstin sysäsi eetteriin, humanoideilla varmaan,,,

        Pääseekö tämä, pian saan nähdä...
        K.N.


      • k.n. 888
        k.n. 888 kirjoitti:

        Johan on markkinavoimat liikekannalla, -kun aina tämä masina sotkee vastaukseni omalta osalta tekemiisi kysymyksiin, näin sananvapaus rajoittuu.., vain temputtaako itse masia? -Kahdesti jo valmiin tekstin sysäsi eetteriin, humanoideilla varmaan,,,

        Pääseekö tämä, pian saan nähdä...
        K.N.

        pääsi, -joten niiden kahden osassa on jotain outoa, kuka tietää, miksi, kun en loukkaa
        ketään, ja valmis lähtevä VASTAUS estyy, piip, päättele mitä meinaan sanoa?


      • Kaarlo Nurmikumpu
        ufo-politiik kirjoitti:

        En tiedä, että jos avaruudessa olisi muilla planeetoilla elämää, niin voisiko siellä olla myös poliittisia kysymyksiä.

        Ajatellaan: on ihmisenkaltaisia (humanoideja) tai sellaisia olentoja, jotka älyävät asioita, ovat rakentaneet yhteiskuntia ja elävät järjestäytyneesti, on riittävä teknologia. Onhan siellä myös ongelmia, kuten miten jaetaan varallisuus, hyväksytäänkö kuinka paljon yksilön asioiksi päätettäviksi kokonaisuudessaan vai onko valtion valtakoneisto, keskusvalta, asioita päättävä taho enemmänkin? Tätä me pohdimme, tulos on: myös ns. "uffo-miehillä" voi olla poliittisia näkemyksiä, eri puolueitakin. Sielläkin voi olla porvarillisia avaruusolentoja ja sosialistisia.

        KOROSTAN: en ole nähnyt koskaan "uffoa" tai keskustellut yhdenkään avaruushenkilön kanssa. Tämä vain pohdintana tässä.

        TIEDÄN, AVARUUDESSSA ON ÄÄRETTÖMÄN PALJON ELÄMÄÄ, JA KUN ON ERI ASTEILLA ELÄVIÄ ÄLYLISIÄ, ON VARMAAN MYÖS KANNNANOTTOJA, POLITIIKKAA, MIKÄ SAA PUOLUEPOLIITTISEN LUONTEEN, KUTEN LUOKKAYHTEISKUNNAT OMAAVALLA MAAPALLOLLA ON JO YLI 3000 VUOTTA
        VALLINUT, TOSIN JÄRJESTELMÄT VAIHTUNEET...

        avaruudessa ON PITEMMÄLLE KEHITTYNEITÄKIN PLANEETOJA, JOISSA ON JO OHITETTU LUOKKAYHTEISKUNTAIN AIKAKAUSI JA ELÄVÄT LUOKATTOMASSA YHTEISKUNNASSA, MISSÄ VARANNOT RIITTÄÄ TITEELLIS-TEKNISEEN KORKEAAN SIVILIKÄYTTÖ VARANNOKSI, LÄÄKETIETEESEEN YMS, JA VOIVAT RATKOA ASOIOTA, JOITA
        VASTA MAAN IHMISET UNELMOIVAT JA HAAVEILEVAT, MUTTA LUOKKAYHTEISKUNTARAJOTE PAKOTTAA UHRAAMAAN VARANTOJA TAPPOASIDEN KEHITTÄMISEEN...

        RAPORTEISSA, JOITA VOIT LUKEA Kemijärvi INFO, KAARLON KERTOMUKSET
        RAPORTOIN MITÄ OLEN NÄHNYT JA KOKENNUT JO NYT YLI 22. VUODEN AJAN SÄÄNNÖLLISESTI... -KLIKKAA JA LUE...
        Kemijärvi 6.8.-14
        K. N.


      • ufojen puolueet
        Kaarlo Nurmikumpu kirjoitti:

        TIEDÄN, AVARUUDESSSA ON ÄÄRETTÖMÄN PALJON ELÄMÄÄ, JA KUN ON ERI ASTEILLA ELÄVIÄ ÄLYLISIÄ, ON VARMAAN MYÖS KANNNANOTTOJA, POLITIIKKAA, MIKÄ SAA PUOLUEPOLIITTISEN LUONTEEN, KUTEN LUOKKAYHTEISKUNNAT OMAAVALLA MAAPALLOLLA ON JO YLI 3000 VUOTTA
        VALLINUT, TOSIN JÄRJESTELMÄT VAIHTUNEET...

        avaruudessa ON PITEMMÄLLE KEHITTYNEITÄKIN PLANEETOJA, JOISSA ON JO OHITETTU LUOKKAYHTEISKUNTAIN AIKAKAUSI JA ELÄVÄT LUOKATTOMASSA YHTEISKUNNASSA, MISSÄ VARANNOT RIITTÄÄ TITEELLIS-TEKNISEEN KORKEAAN SIVILIKÄYTTÖ VARANNOKSI, LÄÄKETIETEESEEN YMS, JA VOIVAT RATKOA ASOIOTA, JOITA
        VASTA MAAN IHMISET UNELMOIVAT JA HAAVEILEVAT, MUTTA LUOKKAYHTEISKUNTARAJOTE PAKOTTAA UHRAAMAAN VARANTOJA TAPPOASIDEN KEHITTÄMISEEN...

        RAPORTEISSA, JOITA VOIT LUKEA Kemijärvi INFO, KAARLON KERTOMUKSET
        RAPORTOIN MITÄ OLEN NÄHNYT JA KOKENNUT JO NYT YLI 22. VUODEN AJAN SÄÄNNÖLLISESTI... -KLIKKAA JA LUE...
        Kemijärvi 6.8.-14
        K. N.

        Niin jos on humanoideja käynyt Suomessa (en ole nähnyt koskaan), niin olisi mukava tietää, ovatko minkä puolueen kannattajia? Tosin voi olla, etteivät välitä avaruushenkilöt meidän politiikasta, kuten Kemijärven kuntapolitiikan asiakysymyksistä kokonaisuudessaankaan!

        Silti jos oikeasti olisi jollain planeetalla älyllistä elämää, niin mikseivät he voisi toimia poliittisesti, järjestäytyen. Joku kommunisti-ufo ja joku porvari-ufo jne


      • K. N.
        ufojen puolueet kirjoitti:

        Niin jos on humanoideja käynyt Suomessa (en ole nähnyt koskaan), niin olisi mukava tietää, ovatko minkä puolueen kannattajia? Tosin voi olla, etteivät välitä avaruushenkilöt meidän politiikasta, kuten Kemijärven kuntapolitiikan asiakysymyksistä kokonaisuudessaankaan!

        Silti jos oikeasti olisi jollain planeetalla älyllistä elämää, niin mikseivät he voisi toimia poliittisesti, järjestäytyen. Joku kommunisti-ufo ja joku porvari-ufo jne

        Ihastuttavan syvämietteinen kysymys, ihan oikeasti, mutta tahdon nyt edustaa
        ns. humanoideja, ja sanoa julki sen, ettei ne sekaannut Maan ihmisten luokkataisteluun, eikä puoluepolitiikkaan enempää kommunisti- kuin porvari ufona.

        Me Maapallon ihmiset politikoimme kukin omassa maassaan, mutta ei he sekaannu ihmisten sisäisiin asioihin.
        Tutkivat muuten planeettaamme....

        Asiatietoisena Kaarlo Nurmikumpu, Kemijärvi


    • ISO KALU HOISUISSA

      HAHHAA olen 16 vuotias ja mulla on 28 cm KALU seisokki kun tyttö on pyrstö
      PYSTÖSSÄ.Siis ISO KALU on nuori poika ja 215 naista ja tyttöä edessä.

      • ha ha

        Taijat omistaa vain leikkikaluja ja oot tainnu nähdä vain unta tytöistä.


      • kyykken
        ha ha kirjoitti:

        Taijat omistaa vain leikkikaluja ja oot tainnu nähdä vain unta tytöistä.

        varmaankin anaalitappeja ,lolitoja ja onanoi kuvittelee samalla naapurin 80 vuotiasta muoria.


      • Just joo

        Taiat olla niitä huumehörhöjä tai muuten vain sekopäitä Mene hyvä ihminen hoitoon ja äkkiä,


      • ääliö

        Kalu hoisuissa?


    • Iso Jooo....

      Nyt lauantaina kasvanu 32 cm ja isi tissinen blondi takapuolipystössä edessä

      AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
      ........................................................

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ai blondi ISI on tissineen pylly pystössä. Koitappa selvittää se pääs ettet nää kohta vihreitä pikku ukkeleita.


    • kolmijalka 0,6 metri

      28 senttimetriä,ja 32 senttimetrin kasvu päälle,yhteensä 60 senttimetriä.
      Onpa tuon mahtavan kyrvän varteen vaan kasvanut harvinaisen tyhmän kuuloinen ääliö.

    • velho3

      Yksikään kommunistinen tai sosialistinen puolue ei tule toteuttaamaan kommunistista unelmaa maailmassa.

      Historia osoittaa syyt miksi.

      1. On virhearvio, että tuotantovälineiden kansallistaminen , johtaisi kommunismiin, koska riisto ei pääty sosialismissakaan, se vain muuttaa muotoaan.
      Mistä tämä johtuu, ihmisen psykologisesta perimästä, joka on sama kuin porvareillakin, ja niin vallankumous syö omat lapsensa.

      2. Vain yksilö voi olla kommunisti, ei puolue, joka jäsenet toimivat tämän porvarillisen perimän mukaan
      Vin yksilökohtainen psykologinen vallankumous ei syö omia lapsiaan

      Ei tarvita mitään yhteiskunnallista vallankumousta, sillä, kun tarpeeksi paljon tämän valklankumouksen tulokesena tulee uusia kommunisteja , niin seuraksena on ristiriidaton kommunistinen yhteiskunta.

      Luokkataistelu on hämätymässä, sillä ei nähdä, vain työn tuloksena syntyy kapitalistille uutta pääomaa, ja tätä uutta ppääomaa on synnyttämässä myös automatisointi ja robotit.
      ON ennustettu, ettö 70 % ihmisistä on työttömänä tulevaisuudessa.
      Joten ongelmia on tiedossa.

      Mikään väkivaltaine vallankumous ei johda kommunismiin, se johtaa vain sen johtajien oman valtansa säilyttämiseksi puhdistuksiin.puolueessa.

      lOPUKSI.
      Kommunismi tulee nousemaan aivan eri pohjalta kuin nykyiset teoriat osoittavat

      Se lähtee yksilökohtaisen vallankumouksen kautta, jossa tiedostetaan tuo tuhansien vuosien perimä, että miksi se on syntynyt, ja miksi se seuraa ihmistä sukupolvesta toiseen.

      ÄÄNESTIN kAARLOA kuntavaaleissa ja toivotan menestyst'ä eduskuntavaaleissa

    • K.N.

      No jo Velho3 on palannut kesälomalta tai missä on luurannut? Yllätyksekseni kertoo äänestäneen Kaarloa kuntavaalissa, (oikeammin kunnallisvaalissa), -
      parhain kiitos.

      Tietenkin olen eri mieltä Velho3: n näkökantaan kommunismin rakentamisesta
      sosialismin perustalla, siis itseasiassa omalta perustaltaan, -mutta sosialismi on
      Marxin mukaan kommunismin alempi vaihe, ja vielä ihmiskunnalla kokematon vaihe.

      Kapitalismista siirtyminen sosialismiin alkaa porvariston syrjäyttämisellä luokka-
      ja valtiovallasta, ja työväenluokka pystyttää työväenluokan luokka- ja valtiovallan
      luokkataisteluun sosialismista. KAPITALISMISTA - SOSIALSIMIIN SIIRTYMINEN EDELLYTTÄÄ SIIRTYMÄVAIHETTA, MIKÄ EI OLE VIELÄ SOSIALISMIA, VAAN
      NS. SIIRTYMÄVAIHE JONKA AIKANA PÄÄPIIRTEIN SOSIALSIMI RAKENNETUKSI TULEE. sOSALISMAI EI OLE VALMIINA TETIENKÄÄN KAPITALISMISSA, VAAAN SE PITÄÄ RAKENTAA TYÖVÄENLUOKAN VALLAN JOHTAESSA JA LUOKAN PUOLUEEN OHJAUKSESSA järjestää ja kasvattaa joukkoja.

      Vain "hoppuveikot" irrottautuvat todellisesta sosialsitisen vallankumouksen eri vaiheiden yli hyppyyn, kuten esim. NL: a herra Trutshov, kapinetin kanssa menetteli, ja epäonnistui ja syyksi julisti Stalinin, hänet sepitetyillä paljastuksilla,
      mustamaalasi, jota nyt kaikki sosialismin vastustajat parjaavat...

      Hrutshovin nostivat kompromissivoimat valtaan, ja vallan lujittamiseksi oli tarpeen hänellä taipua nostajiensa vaatimuksiin, tuomitsemaan Stalinin kausi.., ja kiihkeimmät myös Leninin...

      Esittämäni "pikkuporvarillisen sosialismin" johtoon nostettu Hrutshevi halvaannutti
      työväenluokan puolueen, NKP: n ja lopetti työväenluokan luokkavalaln, kieltämällä nk. proletariaatin diktatuurin, siis työväenluokan luokka- ja valtiovallan... sekä puolue luopui tietoisen lujasta kurinalaisuudesta, ja pöykköily tuli asiassa kuin asiassa vallitsevaksi, mikä lopulta vei työläisiltä kiinnostuksen sosialismin edelleen rakentamiseen kommunismiin, kun Hrutshevin kapinetti julisti jo sosialismin voittaneen lopullisesti ja täydellisiesti... paha vääristelty virhe,
      muiden Hrutshevin johdolla tehtyjen virheiden lisäksi.

      TÄSTÄ NYT KIKKEN KARVAISET OPPORTUNSITIT JULISTAA, ETTEI KOMMUNISMIN RAKENTAMINEN ONNISTU TYÖVÄENLUOKAN JOHTAMALLA, ERIKOISELLA LUOKKALIITOLLA, -ONISTUU SE VELHO3 HYVÄ, MUTTA EI TYÖLÄISVALALNKUMOUKSESSA VOIDA, EI SAA NOSTAA PIKKUPORVARIMENTALITEETISSA RYPEVÄÄ RAKENTAVAN SOSAISLITISEN MAAN JOHTOON, KUTEN TAPAHTUI NL: A JA SEN KÄÄNTEEN LOPPUTILOS OLI SYKSYLLÄ 1991 KAPITALISMIN PALAUTUMSIEN VAIHE ALKOI VASTAAVALLANKUMOUKSELLA...

      MARXILAIS - LENINILÄINEN, TIETEELLINEN DIALEKKTINEN MARTERIALISMI ILMAISEE KONKREETTISESTI ETTÄ SAMAN AIKAISESTI ON KAKSI TOISILLEEN VIHAAMIELISTÄ VOIMAA, VALTANSA MENETTÄNYT KAPITALISMIN- JA SEN APULAISTEN VOIMA SEKÄ TYÖVENLUOKAN JOHTAMA LIITTOVOIMA, JOTKA KÄYVÄT KESKENÄÄN LUOKKATASITELUA VALALSTA JA KYSYMYS KUMPI VOITTAA...

      LOPULTA VOITTA TYÖVÄENLUOKKA, JA SOSIALSIMI KESTÄÄ JA KOMMUNSIMI SILLÄ PERUSTALLA TULEE RAKENENTUKSI NIIN LAAJASTI, ETTEI SITÄ ENÄÄ KUKAAN VOI KUMOTA, KUTEN TAPAHTUI SOSIALSIMIN
      KUMOAMISET EUROOPAN VALTIOISSA.

      KOMMUNISMIA EI OLE VIELÄ OLLUT MISSÄÄN, VAIN ERI ASTEILLA OLEVAA SOSIALSIMIAA, -NL: A SE PÄÄPIIRTEIN TULI RAKENENTUKSI VUODEN 1936 ALKUUN.

      KAIKKI KANSAT ENNE PITKÄÄN TULEVAT SIIRTYMÄÄN SOSIALSIMIIN, KAIKKI EI SAMLLALAILLA, VAAN TUOVAT KANSALLISA ERIKOISUUSKIAAN...
      (SELVITTI TIETEELLISESTI LENIN).

      KOMMUNISMIN ASTEITTAISEN RAKENNUSOHJELMAN OTTI KÄYTTÖÖN STALININ JOHTAMA NKP(b) jo elokuussa 1939, mitä sodat pahasti haittasi, kunnes kompromissiherra Hrutshevin nostivat (V. V. 1953 - 1956 RAJUSSA LINJA LUOKKATAISTELUSSA), NKP: a valtaan, - leniniläisen puolueen
      vastustavat trotskilais - buharinilaiset liittotuessa hrutshovilaisten kansa, ja loppu tulos toistaiseksi on selvillä, Venäjällä kapitalismi ja porvarivalta ditkatuuri....

      Kommunismiin siirrytään sosialismista asteittain, eikä hoppuilu siinä ole hyväksi...
      kommunismiin luokkataistelussa on vielä edelleen suhteellisen pitkä historiallinen vaihe, -kuten sen osoittivat m - l: t klassikot..

      Terveiset Velho3... Historia todista sen, ettei pikkuporvari mentaliteetin omaavat ole proletaarisen sosialismin johdossa työläissosialismin rakentajiksi - kommunismiin, mutta lopulla se jossain vaiheessa voittaa täydellisesti ja lopullisesti, -edellyttää työväenluolan valtaa, -n k. proletariaatin diktatuuria (LATINAKSI)., -minkä jo sosialismin vaiheessa lopetti herra Hrutshovin kopla.

      Kaarlo Nurmikumpu, Kemijärvi

    • UYYRUYGLUIRY5UITYUEY

      uinditaöoute opiquerpoiu oiu öoiiujoö uöoisruföoieuiau uioöu oiu öoIOU IUIÖOU IOUIUIDRÖOGIÖOU ROGIOEGUJIE EOIPRU IOPUEEIO586958768947596750967R597 6V905474097VBR5 BV70V9 E509UIDRIOGURIOURSOI IJGIF.........................................................................................................................RGUJIEOU8RVY7B5E89UY8597U80Y7U VBÖ0988ÖUE90UW9ÖUT VÖ98 USTÖO UÖO8UÖ8OVUOBÖE5OYVU58OUV8OU5WO8V5UY80UV8O5U8OÖVU5O8UYVÖBYUO8IYU5OUVÖNB985UV85Ö0V50Y98UVY5ÖUÖY09YUÖ94ÖUQ9UYÖV094UÖN954YUNYVU9Y5NV59UNV90UY5VÖ95UYÖVBW09U5ÖVB5UYYV09U5ÖY0U59VU95UW4Ö9U5VÖ9UY509YU90YVU49U5Ö0CÖ90U54YCÖ9U0UC05CUY0CUY09U94UY94U9Ö0CU45Ö09CUÖ5Y9UCY5OUC95YUOVYUWOIWVU5OIUYUOIWUIOYORUIO5UVIOIU5YOIIUWO5YUIOWRUYOIUVWOIYUOIVUOIYUWOY5U...................................

      • K.N.

        ... JA SAMAA MIELIKUVITUSTA RÖNSYILEE TÄSSÄ YLÄPUOLELLA OLEVALLA NAURUPERSOONALLA, -ONNITTELEN OSUVASTA ANTI POLITIKOIMISESTA...

        SANAN VAPAUS MEILLÄ, NO EI AINA KAIKILLE SANOMISEN VAPAUTTA, MUTTA SANOMISEN VAPAUDEN PIILOTTAMISTA SALLII SANOMISEN VAPAUS,
        JATKA VALITULLA URALLA..,


    • K. N.

      Olet varmaan nimim. oululainen seurannut tätä avaamaasi foorumia, ja tämänkin sitten vetivät ihan muuhun kuin vaaliaiheeseen, että sellainen on meininki immeisten... Terveisin Kaarlo Nurmikumpu, Kemijärvi

    • ++T+0T+0Y+RO9V0RR90Y

      ÖUI DHRUÖOIUGWOET OIEUTOI UOITU OIUWRTÖWUÖOIRUÖOIWUÖIOUVÖOIWTUTÖOIWUTÖOIU ÖVIOWUVÖOIWU TOI VUWROIU VOIWU ÖOIWUVÖOIUVTYOIÖWU OÖIYUJ4O6IUUIYP45IOPU59U695986745P876P98UVP985UYVPO UTÖOIIW U659OV U096YUVO9WV6U9OY6O9 TU YO 9VW6RUO9YVU 096UVO9WY UOVÖWU O9Y6UYOVU 6OY UVWO6YUPOV6UPOYUO VYUPO UWO6VU OVYU6VPOUYO9VUNO9YUV6POUVYOVU6 OYUV6 OVYU ÖVWIU Y ISTI UVKGHJSTIIJVÖTVJ5EIEÖOV EÖTOITYUROIVYU 6IOVU OIE IV IUR UROIRIOIORVUIIOYVRIOYIVO6UYVRO6VOYIRIO6UIORYU VOIRUPYENPVPEUPYVVÄPUÄTUYEÅ9EÅ96ÅWB9ŨW9¨9PEPEB0PEUÅ9EWÅVN9EN¨W¨W69Å9WRU9YWUUBOWU6OUOIPIUPOIOÄIOÄP6YIÄPOIKÄORIÄOÄAPOOÄPOQ6YÄP6YÄP21ÄPOQÄPOIOTRIOWÖOIYIÖWVÖOIT6UIWVÄ0OI5UIWIV5AEUIVTUIYURTÖOYWÖOITYUEWRÄOIVYIOYIV5OIÖWOUV6YÖPOIW5EUP945UI9Y5UW996U90V0Ä V045O8C43O293O44Ä 034 ´3´5445ITCP3U5TPUÄU5O 930´ 24 ´3´2 U959ÄP35 004´ ´ 03 ´0 0 0 050 549U 9U49YUVYURIOHGIDJORPTH.................................................................................................

    • K. N.

      En ymmärrä näitä kahta viimeisintä viestiä, -vain suomenkielellä kiitos.
      Jatkossa en puutu enää viesteihin, joita en ymmärrä, -anteeksi kielitaidottomuuteni...

      Kemijärvellä 7.8.2014, Kaarlo Nurmikumpu

    • IUUJ Ö UTÖUTIOUOUÖIO

      Tuo teksti on samanlaista sopaa mitä sinäkin kirjoitat.
      Ei sinunkaan tekstejä kaikki ymmärrä.
      Menikö UIÖURIROU ROI UIOUOGIU IOUOITTUOIUOIT UGOIUU TIU TIOUT OIUOITUIOUTOIUOI UTROIUOITUOHIU OIUHTOIUOIWUOI RUOIUOIUH OIUOTUROIUHWIOUHIORTUOHIWUOIVU OIUJOIURT4U576894798578947V8978C987UY897589V7V89798Y7V8397Y98YV798Y7V47V8947Y98V47Y9V7897V7YV89798V7B98798Y7U98CV8P9UYTSIUIUIUOVUIOGUTHONCNHUT8UV8OUYO8BUTSBG8CUYBUGOIVSUTIV8O8UVB8RUY8VB8B8VP9B8YB8PCB8PWB8P9VB8P89PVY8B8PWP96Y858CN87U8965Y89W56YVP87BW8P59VB8P9B87YV...........................Jakeluun.

      • kesän jatkoa, ennen syks

        Älä välitä K.N. Kirjoittajalla aivokopassa pyörivä herne ei ole vielä löytänyt oikeaa paikkaa. Jospa Joulupukki tuo koneen, jossa on selkokielinen näppäimistö.


      • K. N.

        Emme ole robotteja, on totta, kuitenkin: -puhun / kirjoitan työn äänellä, ja sitä ei kaikki edes halua ymmärtää,,, -vastaus vain suomenkieliseen tekstiosaan...

        Kaarlo N...


      • K. N.
        kesän jatkoa, ennen syks kirjoitti:

        Älä välitä K.N. Kirjoittajalla aivokopassa pyörivä herne ei ole vielä löytänyt oikeaa paikkaa. Jospa Joulupukki tuo koneen, jossa on selkokielinen näppäimistö.

        -EN VÄLITÄ, -SAIN KERRAN MINÄKIN TIETOKONEELLA SYNTYMÄÄN JUURI TUON TYYLISEN KIRJOITELMAN, MUTTA EN ENÄÄ VIITSI NIIN KORKEAÄLYISELLÄ TEKSTILLÄ VASTAA TOISEN HYVÄÄN TAI PAREMPAA KOMMENTIIN, HUONOJA EI OLE,-NE SYNTYYKIN VAIN ITSESTÄÄN LUKIJAN OMASSA PÄÄSSÄ, ETTÄ ESIM. -OLIPA TÄÄ KAARLO NURMIKUMMUN VIESTI NYT IHAN PER... SEEDS---TÄ... HEH, HEE, HUUMORIAKIN OLLA PITÄÄ NÄISSÄ
        KIRJOITTELUISSA VÄHÄN AINA KIN MEILLÄ JOKAISELLA... VAI...?

        KAARLO NURMIKUMPU


      • ei ufo-kieli
        K. N. kirjoitti:

        -EN VÄLITÄ, -SAIN KERRAN MINÄKIN TIETOKONEELLA SYNTYMÄÄN JUURI TUON TYYLISEN KIRJOITELMAN, MUTTA EN ENÄÄ VIITSI NIIN KORKEAÄLYISELLÄ TEKSTILLÄ VASTAA TOISEN HYVÄÄN TAI PAREMPAA KOMMENTIIN, HUONOJA EI OLE,-NE SYNTYYKIN VAIN ITSESTÄÄN LUKIJAN OMASSA PÄÄSSÄ, ETTÄ ESIM. -OLIPA TÄÄ KAARLO NURMIKUMMUN VIESTI NYT IHAN PER... SEEDS---TÄ... HEH, HEE, HUUMORIAKIN OLLA PITÄÄ NÄISSÄ
        KIRJOITTELUISSA VÄHÄN AINA KIN MEILLÄ JOKAISELLA... VAI...?

        KAARLO NURMIKUMPU

        Ylläpito vois poistaa tämmöset missä on vaan kirjaimia peräkkäin.

        Se ei ole mitään "ufojen kieltä", vaan pilantekoa. Kysykää vaikka Rauni-Leena Luukaiselta, että puhuvatko humanoidit tuommosta kieltä, mistä ei saa mitään selevää!!!


      • K. N.
        ei ufo-kieli kirjoitti:

        Ylläpito vois poistaa tämmöset missä on vaan kirjaimia peräkkäin.

        Se ei ole mitään "ufojen kieltä", vaan pilantekoa. Kysykää vaikka Rauni-Leena Luukaiselta, että puhuvatko humanoidit tuommosta kieltä, mistä ei saa mitään selevää!!!

        Täsmennys ufo-kieli viestiin...

        UFO, -ufolla ei ole omaa kieltä koska se on suunniteltu ja rakennettu toimintakykyinen esine.

        UFO, -Tunnistamaton lentävä kohde, eli konkreettinen esine, mikä mm. lentää, yms
        ohjelmoituja toimintoja tekee, mutta ei sillä ole omaa kieltä.

        Ystävällisesti huomauttaen Kaarlo Nurmikumpu, 888, Kemijärvi


    • OITUHOIUROIGUTOVUR9O

      LKIUJ POIGJSPOI JTOIHJWOITJOIJOIJTIJRSGJRTHJGIOÖVJ IORJ IVEUIOGQUINVUO5EUNVOIEW0OIVUNWIOTUOCIWUBROITUWOIVUTÖWOIUTOTIÖUBVOIWETUOIVWUOITUVWIOUTICOUWEIOÖCUOIETUCWIOUÖIVWOUWOIUOIUWCVOI5UVO95UOVU769847VP984U985U897U5V6U75398B7UIOUOIJOITUOIE5UVOUU5Y48OUO845UV95UE8OV5U98VU4NUOITUPOV5RUPOWVUOYUVOP5U8P9VU5PO8U8VUB548VUUBBBUVUIÖOVÖEN5UÖOCUW50OUVO5UBOUCPO5UTVOUT85UCOUCO85UYCUO82Å895UCPW98458CWPCBWUÖOI54CCU-SOU'E0ÄPCSÄSÄ0R0ÄSVÄ0VÄS00ÄÄÄYÄ0SU60ÄSI6UAÄP99ÄP6AÄQÄP9ÄP9QÄP9ÄPÄOÄPOITÄPOIW3Å4WÅ5V4Å31ÅÅ0Å01ÅÅ0VÖAREOIVPARJIVÄPOY5WÄPVWÄ09UÄWÄ9U5VWÄVU'P5'PU'WY50R¨ ¨0R5V0'W606YVWY0I' W5 ¨B6R5'BY65B0 5WB 50I'WW'B5WY¨ 85BW¨V5'4V5Y05WY¨0 'V5WYVY'V5WYvw%y-ö%vwy.B:5.Y-:%y,Y.,VY.-,V.%_,.V-5WY,ÄÖvY,ä¤öwyvä;äyvp oåp6YOV Å64OÅ046OIÅ04I' 09I 09I 09ii9isp0rk vÖ%lpvä ÄÖ&b6w_6-yb,y65ymvÖ5mn-vj,mnv,54nölkv45jäpovi'å0oi4' 0yibvÄÖ%&k VP46i5pbIÅ06i40p 5i04p6ipoykÖL6poy7i'påbk bÄP&% ÄPB&Åp B&%I==Pip95i65pui9pi09u09ourå0956uå0654u70u45å7u509uå09u89U8UO8IURITOYUVW4IOP6YI6PIYÄPOIYVP9UI69PVUP9YVIUW569UY9U6Y89WU6-9YUVW 96U 9V65 9VUIÄP9VUÄP96UNÄ09U69ÄUIÄ09VU906VU609UV90UV9UY6685YUN09YU5...........................................................................NN.

    • årråpåå

      Taitaa tuo kirjoittaja 10 kk ikäinen vauva kun kirjoittaa lasten latinaksi,
      joita pikkulapset kaikkialla maailmassa puhuvat syntymänsä jälkeen.

      ODOTELLAAN KUN SE OPPII PUHUMAAN SUOMEA, NIIN MITÄ HÄN SILLOIN MITÄ HÄN SILLOIN KIRJOITTAA

      Olen kyllä vasta viimevuiikolla keskustellut tuollaisen vauvan kabssa ,
      kysyin, että muistatko kaauan sitten kun oltiin kaereita, niin silloin alkoi alkoi tulemaan tekstiä, ja minä vain kuuntelin ja myöntelin, että niinhän se oli, ja siihen unohtui vauvan pahantuulisuus

      • velho3

        Kaarlolle vastausena, että totuus on aina elävä, ja jos se julistetaan ikuiseksi totuudeksi, niin se ei ole enään totuus.
        Sosialistine tie oli totuus viime vuosituhannella mutta aika on sen jättänyt.
        SAmoin uskonto on jämöähtänyt 2000 v vanhaan ikuiseen totuuteen
        joka ei enään ole totuus

        Marxismi LEninismikin on päivitettävä nykyhetkeen, sillä totuus on riippumaton kaikista ideologioista, eli vaikka se on sama niin se on joka hetki oivallettava uudelleen nykyhetken tilanteen mukaan


      • kuulolla ollaan.
        velho3 kirjoitti:

        Kaarlolle vastausena, että totuus on aina elävä, ja jos se julistetaan ikuiseksi totuudeksi, niin se ei ole enään totuus.
        Sosialistine tie oli totuus viime vuosituhannella mutta aika on sen jättänyt.
        SAmoin uskonto on jämöähtänyt 2000 v vanhaan ikuiseen totuuteen
        joka ei enään ole totuus

        Marxismi LEninismikin on päivitettävä nykyhetkeen, sillä totuus on riippumaton kaikista ideologioista, eli vaikka se on sama niin se on joka hetki oivallettava uudelleen nykyhetken tilanteen mukaan

        Elä hyvä veli K.N:lle kirjota. Kerro mulle.Voisinko auttaa kieliopissa?


      • K. N.
        velho3 kirjoitti:

        Kaarlolle vastausena, että totuus on aina elävä, ja jos se julistetaan ikuiseksi totuudeksi, niin se ei ole enään totuus.
        Sosialistine tie oli totuus viime vuosituhannella mutta aika on sen jättänyt.
        SAmoin uskonto on jämöähtänyt 2000 v vanhaan ikuiseen totuuteen
        joka ei enään ole totuus

        Marxismi LEninismikin on päivitettävä nykyhetkeen, sillä totuus on riippumaton kaikista ideologioista, eli vaikka se on sama niin se on joka hetki oivallettava uudelleen nykyhetken tilanteen mukaan

        Velho3, hyvä kommentoija, on totuus objektiivinen jokaisessa, asiassa, tapahtumassa ja ilmiössä, eikä sitä subjektiivisella liirum laarulla muuksi muuteta, jos ehdottomassa totuudessa pysytään...

        Yhteiskunnallinen tie,( sosialistinen-) on vasta vähitellen avautumassa ihmiskunnalle.

        1917 VENÄJÄLLÄ, lokakuussa ALKOI SOSIALSITINEN VALLANKUMOUS, MITÄ EHTIVÄT MARXILAIS - LENINILÄISESSÄ IDDEOLOGIAN VAKAUMUSKESSA RAKENTAMAAN AINA STALININ KUOLEMAAN 5.3.1953 ASTI, TAI HÄNEN SAIRASTUMISEEN ASTI,

        SEN JÄLKEEN V.V. 1953 - 1956 KOMPROMISSIVOIMAT NOSTIVAT HERRA HRUTSHOVIN VALTAAN, JOSTA ALKOI PIKKUPORVARIEN RUOKKIMANA VASTAVALLANKUMOUKZEN PITKÄ MARSSI SYKSYYN 1991, JOLLOIN
        SOSIALSITISEN VALTION MURSKASIVAT JA PALAUTTIUVAT KAPITALISMIN JA EN SUOJAKSI VENÄJÄN PORVARIVALTION. ON NS. SUBJEKTIINEN TOTUUS, MIKÄ EI OLE PITKÄIKÄINEN TOTUUS...

        SOSIALISMIN OLOISSA VOI MUUTTUA VOIMASUHTEET, JA NE MUUTTUI KAPITALSIMIN HYVÄKSI, MUTTA EI AINA MENE NIIN, -LOPULTA TÄYDELLISESTI- JA LOPULLISESTI VOITTAA LUOKATON, KOMMUNISTINEN YHTEISKUNTA, ON SE DIALEKTIS -MATERIALSITINEN PITKÄN HISTORIALLSIEN KAUDEN TOTUUS, JOTA EI MUUTA EDES VELHO3: N #"AJATTELUTOTUUS".

        OMAAMME KAKSI ERILAISTA NÄKÖKANTAA TOTUUSASIAAN YM.MUTTA SILTI JUTTELISIN MIELELLÄ MYÖS NS. NENÄTYSTEN KESKENÄMME, ELI YSTÄVÄLLISESSÄ HENGESSÄ...
        KAARLO NURMIKUMPU, Kemijärvi.


      • Nikita H:n asia
        K. N. kirjoitti:

        Velho3, hyvä kommentoija, on totuus objektiivinen jokaisessa, asiassa, tapahtumassa ja ilmiössä, eikä sitä subjektiivisella liirum laarulla muuksi muuteta, jos ehdottomassa totuudessa pysytään...

        Yhteiskunnallinen tie,( sosialistinen-) on vasta vähitellen avautumassa ihmiskunnalle.

        1917 VENÄJÄLLÄ, lokakuussa ALKOI SOSIALSITINEN VALLANKUMOUS, MITÄ EHTIVÄT MARXILAIS - LENINILÄISESSÄ IDDEOLOGIAN VAKAUMUSKESSA RAKENTAMAAN AINA STALININ KUOLEMAAN 5.3.1953 ASTI, TAI HÄNEN SAIRASTUMISEEN ASTI,

        SEN JÄLKEEN V.V. 1953 - 1956 KOMPROMISSIVOIMAT NOSTIVAT HERRA HRUTSHOVIN VALTAAN, JOSTA ALKOI PIKKUPORVARIEN RUOKKIMANA VASTAVALLANKUMOUKZEN PITKÄ MARSSI SYKSYYN 1991, JOLLOIN
        SOSIALSITISEN VALTION MURSKASIVAT JA PALAUTTIUVAT KAPITALISMIN JA EN SUOJAKSI VENÄJÄN PORVARIVALTION. ON NS. SUBJEKTIINEN TOTUUS, MIKÄ EI OLE PITKÄIKÄINEN TOTUUS...

        SOSIALISMIN OLOISSA VOI MUUTTUA VOIMASUHTEET, JA NE MUUTTUI KAPITALSIMIN HYVÄKSI, MUTTA EI AINA MENE NIIN, -LOPULTA TÄYDELLISESTI- JA LOPULLISESTI VOITTAA LUOKATON, KOMMUNISTINEN YHTEISKUNTA, ON SE DIALEKTIS -MATERIALSITINEN PITKÄN HISTORIALLSIEN KAUDEN TOTUUS, JOTA EI MUUTA EDES VELHO3: N #"AJATTELUTOTUUS".

        OMAAMME KAKSI ERILAISTA NÄKÖKANTAA TOTUUSASIAAN YM.MUTTA SILTI JUTTELISIN MIELELLÄ MYÖS NS. NENÄTYSTEN KESKENÄMME, ELI YSTÄVÄLLISESSÄ HENGESSÄ...
        KAARLO NURMIKUMPU, Kemijärvi.

        Mutta eikö tämä kyseinen herra Hrustsev, kommunistisen puolueen pääsihteeri, ollut sellainen vahva persoona, joka puolusti neuvostokansan taistelua sosialismin puolesta? Hän lopetti ainakin pääasiassa teloitus- ja vankileiritoiminnan, jota Stalinin aikana oli hyvin paljon. Siellä kuoli suuret määrät suomalaisiakin, "montun reunalla". Olivatko kaikki tuomiot oikeita ja onko kuolemantuomio oikein, vaikka vastustikin kommunistisen puolueen päätöksiä ja vallankumousta? Hrustsev oli tunnetusti kyllä kuten hän, Nurmikumpu, väittää, poukkoileva linjaltaan. Voisiko silti ajatella, että hän noudatti siinä sosialismin ja kommunistin tavoitteita? Eihän aina voi mennä vain samalla tiukalla linjalla? Joskus pitää soveltaa eikä niin tiukasti aina ideologian kirjaimessa kiinni. Hrustsev oli suurpiirteinen ja meni välillä, tilanteen mukaan, oikeaa laitaa ja välillä taas vastenta laitaa. Tuli Kekkosen syntymäpäivillekin, kun oli Suomen ystävä!

        YK kokouksessa otti kengän jalasta ja iski sillä pöytään. Siinä kuului neuvostokansan ääni koko maailmalle.

        Siinä Nurmikumpu on oikeassa kyllä silti, että Hrustsev oli vähän "poukkoileva" toimissaan. Ei hän silti sentään kapitalisti tai porvari ollut vaan kommunisti, jolla tuli vähän virheitäkin tehtyä. Täytyyhän muistaa, kommunistitkin ovat vain ihmisiä ja tekevät inhimillisiä virheitä. Niin Lenin ja Stalin ym tekivät myös virheitä, olivat kuitenkin vain tavallisia kuolevaisia hekin.


      • K. N.
        Nikita H:n asia kirjoitti:

        Mutta eikö tämä kyseinen herra Hrustsev, kommunistisen puolueen pääsihteeri, ollut sellainen vahva persoona, joka puolusti neuvostokansan taistelua sosialismin puolesta? Hän lopetti ainakin pääasiassa teloitus- ja vankileiritoiminnan, jota Stalinin aikana oli hyvin paljon. Siellä kuoli suuret määrät suomalaisiakin, "montun reunalla". Olivatko kaikki tuomiot oikeita ja onko kuolemantuomio oikein, vaikka vastustikin kommunistisen puolueen päätöksiä ja vallankumousta? Hrustsev oli tunnetusti kyllä kuten hän, Nurmikumpu, väittää, poukkoileva linjaltaan. Voisiko silti ajatella, että hän noudatti siinä sosialismin ja kommunistin tavoitteita? Eihän aina voi mennä vain samalla tiukalla linjalla? Joskus pitää soveltaa eikä niin tiukasti aina ideologian kirjaimessa kiinni. Hrustsev oli suurpiirteinen ja meni välillä, tilanteen mukaan, oikeaa laitaa ja välillä taas vastenta laitaa. Tuli Kekkosen syntymäpäivillekin, kun oli Suomen ystävä!

        YK kokouksessa otti kengän jalasta ja iski sillä pöytään. Siinä kuului neuvostokansan ääni koko maailmalle.

        Siinä Nurmikumpu on oikeassa kyllä silti, että Hrustsev oli vähän "poukkoileva" toimissaan. Ei hän silti sentään kapitalisti tai porvari ollut vaan kommunisti, jolla tuli vähän virheitäkin tehtyä. Täytyyhän muistaa, kommunistitkin ovat vain ihmisiä ja tekevät inhimillisiä virheitä. Niin Lenin ja Stalin ym tekivät myös virheitä, olivat kuitenkin vain tavallisia kuolevaisia hekin.

        Kommunisti, -joka luopui Marximis - leninismistä ja lopetti työväenluokan luokka- ja valtiovallan perustan, työväenluokan vallan, eli ts. latinaksi: -PROLETARIAATIN DIKTATUURIN... mikä teko johti lopulta kapitalismin palauttamiseen syksyn 1991
        jälkeen...

        Hrutshevi oli ukrainalainen talonpojan poika, ja tapatottumuksessaan poukkoilevan pikkuporvariluonne, mikä innostui ja lannistui helposti...

        Vallanhimo aiheutti sen, että hän liittoutui NKP -puolueessa
        olevien puoluevastaisten voimien kanssa, -trotskilaiset, buharinilaiset ja hrutshevilaiset liittoutuivat ja sillä kompromissilla nostivat ko. miehen johtajaksi, ja sillä puoluevoimalla syrjäyttivät leniniläisen bolsevikin, Stalinin kuoleman jälkeen v. v. 1953 - 1956 rajun linjataistelun aikana.

        -Työläissosialismista muokkasi talonpoikaissosialismin, Ja sellainen linja on sosialismi tuho... Talonpoikaisto on työväenluokan liittolainen, mutta ei sovi ykköspaikalle, ja siihen ei olisi päässyt, ellei halpamaisesti liittoutunut vähe-
        mistönä olevien puoluevastaisten voimien kanssa, saaden taakseen enemistön...
        Hän oli kommunisti ilman raudanlujaa puoluekurinalaisuutta, mikä on esimäinen ehto sosialismia rakentavassa maassa, puoluejohdolla ja jäsenistöllä.

        Pikkuporvari tapatottumuksessa hän tosiaan poukkoili milloin oikeistoon ja milloin vasemistoa s. äärivasemistoa, ja siinä ominaisuudessa sai liittolaiseksi no. puolueen kummatkin äärilaidat, jotka taistelivat leninismiä vastaan, jota Stalin Leninin oppilaana edusti.

        -Luonnollisesti valtaan nostajat vaativat paljastamaan Stalinin julmuriksi, jotta saa kansan puolelleen, - mutta ne vale paljastukset historiassa oikenevat, olen vakuuttunut, sillä ei aina ole totuus se, mitä kaikki sosialismin vastaiset voimat
        julistaa jonkun aikaa, -katsotaan mitä tulemaan pitää, Venäjän osalta,-se venäläisten asia, ei minun, vaikka tunnen solidaarisuutta sosialismin asialla olleita kohtaan.

        Hrutshevi aloitti kapitalismin palauttamisen tietoisesti tai tahattomasti, horjuvasta
        ja poukkoilevasta luonteesta johtuen... eli ei ollut raudanlujan puoluekurinalainen leniniläinen,- marxilais - leniniläinen kommunisti johtajatyyppi...

        ARVOSTELU EI OLE HENKILÖPARJAAMISTA, VAAN OLEN YHTEISVASTUULLINEN TYÖVÄENLUOKAN SOSIALSIMIN ASIALLE....
        Kaarlo N...


      • silleen vain
        K. N. kirjoitti:

        Kommunisti, -joka luopui Marximis - leninismistä ja lopetti työväenluokan luokka- ja valtiovallan perustan, työväenluokan vallan, eli ts. latinaksi: -PROLETARIAATIN DIKTATUURIN... mikä teko johti lopulta kapitalismin palauttamiseen syksyn 1991
        jälkeen...

        Hrutshevi oli ukrainalainen talonpojan poika, ja tapatottumuksessaan poukkoilevan pikkuporvariluonne, mikä innostui ja lannistui helposti...

        Vallanhimo aiheutti sen, että hän liittoutui NKP -puolueessa
        olevien puoluevastaisten voimien kanssa, -trotskilaiset, buharinilaiset ja hrutshevilaiset liittoutuivat ja sillä kompromissilla nostivat ko. miehen johtajaksi, ja sillä puoluevoimalla syrjäyttivät leniniläisen bolsevikin, Stalinin kuoleman jälkeen v. v. 1953 - 1956 rajun linjataistelun aikana.

        -Työläissosialismista muokkasi talonpoikaissosialismin, Ja sellainen linja on sosialismi tuho... Talonpoikaisto on työväenluokan liittolainen, mutta ei sovi ykköspaikalle, ja siihen ei olisi päässyt, ellei halpamaisesti liittoutunut vähe-
        mistönä olevien puoluevastaisten voimien kanssa, saaden taakseen enemistön...
        Hän oli kommunisti ilman raudanlujaa puoluekurinalaisuutta, mikä on esimäinen ehto sosialismia rakentavassa maassa, puoluejohdolla ja jäsenistöllä.

        Pikkuporvari tapatottumuksessa hän tosiaan poukkoili milloin oikeistoon ja milloin vasemistoa s. äärivasemistoa, ja siinä ominaisuudessa sai liittolaiseksi no. puolueen kummatkin äärilaidat, jotka taistelivat leninismiä vastaan, jota Stalin Leninin oppilaana edusti.

        -Luonnollisesti valtaan nostajat vaativat paljastamaan Stalinin julmuriksi, jotta saa kansan puolelleen, - mutta ne vale paljastukset historiassa oikenevat, olen vakuuttunut, sillä ei aina ole totuus se, mitä kaikki sosialismin vastaiset voimat
        julistaa jonkun aikaa, -katsotaan mitä tulemaan pitää, Venäjän osalta,-se venäläisten asia, ei minun, vaikka tunnen solidaarisuutta sosialismin asialla olleita kohtaan.

        Hrutshevi aloitti kapitalismin palauttamisen tietoisesti tai tahattomasti, horjuvasta
        ja poukkoilevasta luonteesta johtuen... eli ei ollut raudanlujan puoluekurinalainen leniniläinen,- marxilais - leniniläinen kommunisti johtajatyyppi...

        ARVOSTELU EI OLE HENKILÖPARJAAMISTA, VAAN OLEN YHTEISVASTUULLINEN TYÖVÄENLUOKAN SOSIALSIMIN ASIALLE....
        Kaarlo N...

        Homma hoituu, kun häiriköt ei rassaa.


      • TGEEEYEVYYYYYUNU
        K. N. kirjoitti:

        Velho3, hyvä kommentoija, on totuus objektiivinen jokaisessa, asiassa, tapahtumassa ja ilmiössä, eikä sitä subjektiivisella liirum laarulla muuksi muuteta, jos ehdottomassa totuudessa pysytään...

        Yhteiskunnallinen tie,( sosialistinen-) on vasta vähitellen avautumassa ihmiskunnalle.

        1917 VENÄJÄLLÄ, lokakuussa ALKOI SOSIALSITINEN VALLANKUMOUS, MITÄ EHTIVÄT MARXILAIS - LENINILÄISESSÄ IDDEOLOGIAN VAKAUMUSKESSA RAKENTAMAAN AINA STALININ KUOLEMAAN 5.3.1953 ASTI, TAI HÄNEN SAIRASTUMISEEN ASTI,

        SEN JÄLKEEN V.V. 1953 - 1956 KOMPROMISSIVOIMAT NOSTIVAT HERRA HRUTSHOVIN VALTAAN, JOSTA ALKOI PIKKUPORVARIEN RUOKKIMANA VASTAVALLANKUMOUKZEN PITKÄ MARSSI SYKSYYN 1991, JOLLOIN
        SOSIALSITISEN VALTION MURSKASIVAT JA PALAUTTIUVAT KAPITALISMIN JA EN SUOJAKSI VENÄJÄN PORVARIVALTION. ON NS. SUBJEKTIINEN TOTUUS, MIKÄ EI OLE PITKÄIKÄINEN TOTUUS...

        SOSIALISMIN OLOISSA VOI MUUTTUA VOIMASUHTEET, JA NE MUUTTUI KAPITALSIMIN HYVÄKSI, MUTTA EI AINA MENE NIIN, -LOPULTA TÄYDELLISESTI- JA LOPULLISESTI VOITTAA LUOKATON, KOMMUNISTINEN YHTEISKUNTA, ON SE DIALEKTIS -MATERIALSITINEN PITKÄN HISTORIALLSIEN KAUDEN TOTUUS, JOTA EI MUUTA EDES VELHO3: N #"AJATTELUTOTUUS".

        OMAAMME KAKSI ERILAISTA NÄKÖKANTAA TOTUUSASIAAN YM.MUTTA SILTI JUTTELISIN MIELELLÄ MYÖS NS. NENÄTYSTEN KESKENÄMME, ELI YSTÄVÄLLISESSÄ HENGESSÄ...
        KAARLO NURMIKUMPU, Kemijärvi.

        UITUGHRUV TUE VE Y Y RYH UHTUV RHE VEURUE UY ÖERU VRÖNVRRNVNVRNUERIEUERIUIOUREUREÖEUERIOIOERUUUIUVREUIOÖÖ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 ODOTTAA.........................................................................................................


      • BONGANNUT
        TGEEEYEVYYYYYUNU kirjoitti:

        UITUGHRUV TUE VE Y Y RYH UHTUV RHE VEURUE UY ÖERU VRÖNVRRNVNVRNUERIEUERIUIOUREUREÖEUERIOIOERUUUIUVREUIOÖÖ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 ODOTTAA.........................................................................................................

        TÄMÄN VIESTIN LOPUSSA ON HOONO SOOMI-ILMAISU... -"KUUOLEMA ODOTTAA...........................................................................................................

        kAIKKIA SE VIIKATEMIES ODOTTAA ENNEN TAI MYÖHEMMIN, TAI OLIKO UHKAUS?


    • Pakolliseksi rekistöityminen. Jää tuommoset sekalaiset kirjoitukset joista ei saa mitään selvää.

    • Ps Jäi sanomatta, jos esim. tinkailen "jo vanhan" kanssa niin varmana tiiän kenen kanssa. Jutun loppuun voi kirjoittaa, vaikka puoluekannan lyhenteen.jos haluu. Se ois reilua.

      • tehhäänkö näin?

        Soita puhelimella. Saatte puhua keskenään kieliopista.


    • Ps. Olen huomannut miten ovat häipyneet sivuilta aikasemmat keskusteliat. Ei se voi niin mennä, että kaikki on facebookissa, koska 24 kemijärvi on ollut myös hyvä. Kemijärvi24 on jokaisen käyttäjän lähellä.
      Se oli tässä.

      • usko jo

        Soita puhelimella.


    • TGTYUTVU

      66 VUOTIAS MARIS JAKELUUN IU LDSHUIFVHSAUIXYEG GJYG GYRGGVRYYYRLGHRLUKHLUHERUH VUUY EUY EYUVHEL Y EYVEYUELYRULYURYERYIEYHUIRYUYUFWUW4878738947PP5858787874748787587878787NCUYTNIUYTUYB87457C9C798UGBVUB9UVBUNIUCNVUBKÄJÄBJÖ6ÄH¨'''6''5'4'440'505 0 Y 4 8877Y7T6RT6rrR5RIT65YT78Y7YT666tt66TT784Y7TY5389T87B098VN8V8T895988Å09Åu9ufufhrgulkgeuthvuihgugluhliyuhlhlIYHLUYHLUHlhhufhgyh5t8y9y799y7y7Y7YP ANETTAA PANETTA,,,,,PANETTAA...IRUIFOGUIOUUYYGY8PY8Y5G9Y45YP989Y9YY598859Y5T84YTYTY3YTY83T8UT83857375839789787T373778V7878P83U873N7TNUIUVIRCUNUNIIUTNIUGNUVNU9NCÖCECDCUGU5GUNU0UT0U5T0509U905889899CN58UTNU8Y5UY000005839PUC3P93895U8UYUHTUHUGUDUHDYU44X90ÅÄ9Å3U9U

      • älä pasko sika

        Kuka idiootti tuota koiravideota linkittää jatkuvasti? Kuvitteletko olevasi hauska?

        Olisit vielä kertonut, että "sika paskansi lunta Tonkopurolla", MITÄ EI OLE OIKEASTI KOSKAAN TAPAHTUNUT!!!


      • Tonkopurosta
        älä pasko sika kirjoitti:

        Kuka idiootti tuota koiravideota linkittää jatkuvasti? Kuvitteletko olevasi hauska?

        Olisit vielä kertonut, että "sika paskansi lunta Tonkopurolla", MITÄ EI OLE OIKEASTI KOSKAAN TAPAHTUNUT!!!

        Tapaus on vain vitsi, tarkoitus irvailla yliluonnollisia havaintokysymysksiäkö? Se Tonkopuron juttu. En ole käynyt siellä, mutta ihan tavallinen kylä varmaan on.


      • AGDYUSIAJFO
        Tonkopurosta kirjoitti:

        Tapaus on vain vitsi, tarkoitus irvailla yliluonnollisia havaintokysymysksiäkö? Se Tonkopuron juttu. En ole käynyt siellä, mutta ihan tavallinen kylä varmaan on.

        Eikö kukaan voi puuttua tuohon "ufojen kieltä" käyttävään kirjoittajaa, että estettäisiin hänen kirjoitukset, kun kirjoittaa vaan kirjaimia peräkkäin? Millainen henkilö mahtaa olla kyseessä, luultavasti järkkynyt mieleltään. Ei ole edes hauskaa pilaa.


      • legendaelää
        Tonkopurosta kirjoitti:

        Tapaus on vain vitsi, tarkoitus irvailla yliluonnollisia havaintokysymysksiäkö? Se Tonkopuron juttu. En ole käynyt siellä, mutta ihan tavallinen kylä varmaan on.

        Olisi hauskaa tietää totuus tästä "sika" asiasta. Ei tietenkään oikeasti ole sika ulostanut lunta, mutta onko tarinalla, legendalla, joku totuuspohja? Oliko aikanaan esim. Tonkopurolla jossain maalaistalossa eriskummallinen sika, josta juttu lähti alkuunsa? Useinhan näillä legendoilla on totuuspohjaa, tarina muuttuilee vain, muistatteko Misin ufot, sekin on totta osaksi, raketti-ilmiönä nähty.


    • van hall

      Menipä kuoleman asioihin, vaikka emme tiedä mitä se on .
      Fyysisellä kuolemalla ei ole ihmiselle mitään merkitystä ainoastaa ns. psykologinen kuolema on sellainen jolla on merkitystä, sillä se poistaa tuon tuhansien vuosien taakaan, vapauttaa ihmisen tuosta taakasta.
      Sen on tapahduttava jo eläessä, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.

    • K.N.

      Toteaa van hall, -ei Siirakki...

      Totta on se, ttä esim. ihmisen fyysinen osa, aineellinen ruumis oikeasti alkaa kuoleentumaan ennen varsinaisesti psyykkisen, sielu, henki, tajunta, -aineettoman osan irtaantumista, -ja fyysinen osa on ns. kuollut, vaikka vain ns... alkaa ...

      Energia. eikä no. aine katoa, vaan se jatkaa kiertokulkua ikuisesti, vaikka ei enää samassa olomuodossa, -saa uudenlaisen olomuodon, ja on aineellisesti ykseydessä jatkuvuuteen.

      Psyykkistä kuolemaa ei tapahdu. -sillä se on elämän energiaa, ja toistan: -energia ei katoa, vaan muuttaa olomuotoa uutena elollisena, sen jossakin muodossa..

      Voiko tosissaan kukaan sanoa, ainakaan vielä, mitä tupo prosessi on kokonaisuudessaan, mutta väitän olettamuksena, -ettei se kumpikaan osa katoa loputtomiin n s, "kuoltuamme".., -vain muuttuu muoto, "vaatteet ja aatteet"...

      En tietenkään kykene tätä todistamaan, mutta kysynpä: -voiko kukaan tosienlaista selitystään todistamaan objektiivisesti, että juuri niin tapahtuu, ja ettei tapahdu kuten oletan tapahtuvan.

      Kaarlo N... Kemijärvi.i

    • velho3

      Elämä on ikuinen, ja kaiken energian summa, ja on vain yksi energia
      joka on myös elävä.
      Meidänkin elämämme on osa tuota energiaa, joka ei ole koskaan syntynyt, eikä näinollen myöskään koskaan kuole.

      Ego sielu on aivan toinen asia, sillä se on menneisyydessä syntynyt
      materian korkeimpana tuotteena, ihmisen tekemien valintojen seurauksena, eikä se näin ollen ole ikuinen, se elää vain niinkauan kuin seurakset on loppuunkäyty, eli ymmärretty.
      Se ei voi kuitenkaan kuolla eli päättyä fyysisessä kuolemassa
      joten se siirtyy psykologisena perimänä, eli perisyntinä, seuraavalle sukupolvelle.

      • K.N.

        VELHO3 aloitti hyvin, eka kappaleen täysin allekirjoitan, -mutta, -eikä niin vähäinen mutta, hän taas toka kappaleessa sitoi "taisteluvyönsä", -ja alkaa porisemaan vieraita ajatelmia filosofianaan... -ilmentäen siten olevasna puoli marxilais - leniniläinen, mutta se toinen puoli pilaa hänen imangon ja egon...

        -Kaikella elollisella on aineeton osa, sielu, henki, tajunta, mutta ihmislajille se on pisimmälle kehittyneen materian oloissa jo suhteellisen pitkälle kehittynyt työn ansiosta, kun se Engelsin mukaan loi ihmisen, siis työ loi ihmisen.

        Ihmislaji harppasi eläinkunnasta reilut 200 000 vuotta sitten; (kehitys ja harppaus).
        Nykyihminen harppasi noin 40 000 vuotta sitten jo korkeammalle asteelle kuin alkuihminen.

        Ihmislaji on jatkuvassa kehityksessään tiedostanut heijastuvaa maailman todellisuutta, ja siinä prosessissa hänen sielu, ego on jatkuvassa muutossykleissä yhä inhimillisempään suuntaan, spiralimaisessa kehitysjaksossa.

        -Se ego muuttuu olosuhteiden muutoksia vastaamaan, joten olosuhteet on muutettavaa nykyään niin, että tuotantosuhteet, perustuotantovälineiden omistussuhteet tulee vastata tuotantovoimien kehitystä, -kun ne nyt on tuotantovoimien kehittymisen jarruna...

        Ollaan murrosvaiheessa, -se alkoi lokakuussa 1917 ja jatkuu, -tosin suoraa kehitysviiva ei ole, muodostuu ns. taka-askeleita ihmiskunnan siirtymisjaksoissa kohti nk. luokatonta yhteiskuntaa, -KOMMUNISMIA.

        Lopulta se on todellista, -vaan sitä emme me ehti näkemään tässä elämässä...

        Ystävällisesti Kaarlo Nurmikumpu -ktp- Kemijärvi


      • 50%-komm.
        K.N. kirjoitti:

        VELHO3 aloitti hyvin, eka kappaleen täysin allekirjoitan, -mutta, -eikä niin vähäinen mutta, hän taas toka kappaleessa sitoi "taisteluvyönsä", -ja alkaa porisemaan vieraita ajatelmia filosofianaan... -ilmentäen siten olevasna puoli marxilais - leniniläinen, mutta se toinen puoli pilaa hänen imangon ja egon...

        -Kaikella elollisella on aineeton osa, sielu, henki, tajunta, mutta ihmislajille se on pisimmälle kehittyneen materian oloissa jo suhteellisen pitkälle kehittynyt työn ansiosta, kun se Engelsin mukaan loi ihmisen, siis työ loi ihmisen.

        Ihmislaji harppasi eläinkunnasta reilut 200 000 vuotta sitten; (kehitys ja harppaus).
        Nykyihminen harppasi noin 40 000 vuotta sitten jo korkeammalle asteelle kuin alkuihminen.

        Ihmislaji on jatkuvassa kehityksessään tiedostanut heijastuvaa maailman todellisuutta, ja siinä prosessissa hänen sielu, ego on jatkuvassa muutossykleissä yhä inhimillisempään suuntaan, spiralimaisessa kehitysjaksossa.

        -Se ego muuttuu olosuhteiden muutoksia vastaamaan, joten olosuhteet on muutettavaa nykyään niin, että tuotantosuhteet, perustuotantovälineiden omistussuhteet tulee vastata tuotantovoimien kehitystä, -kun ne nyt on tuotantovoimien kehittymisen jarruna...

        Ollaan murrosvaiheessa, -se alkoi lokakuussa 1917 ja jatkuu, -tosin suoraa kehitysviiva ei ole, muodostuu ns. taka-askeleita ihmiskunnan siirtymisjaksoissa kohti nk. luokatonta yhteiskuntaa, -KOMMUNISMIA.

        Lopulta se on todellista, -vaan sitä emme me ehti näkemään tässä elämässä...

        Ystävällisesti Kaarlo Nurmikumpu -ktp- Kemijärvi

        Eihän tarvitse olla täysin kommunisti, kuten oli esim. Nikita Rutsev, Neuvostoliiton johtaja. Hänkin oli oikeasti ehkä vähän länsimielinen ja puolusti talonpoikia ettei pakoteta kolhoosiin. Mutta hän teki paljon hyvää työtä, hänen aikanaan Neuvostoliitto lähetti ensimmäisen ihmisen avaruuteen, lopetettiin monet vankileirit, joilla olleilta löytyy tuhansia todistuksia (ei ole vain propagandaa), vai miksei monet suomalaiset loikkarit koskaan palanneet eivätkä lähettäneet edes kirjeitä omaisilleen? Teloitettiin muka luokkavihollisina. Rutsevin aikana loppuivat teloitukset. Hän oli kommunisti marxilais-leniniläinen, mutta luopui silti osasta Stalinin kommunistipuolueen ajatuksista ja oli jopa hieman "poukkoileva", liittoutuen välissä äärivasemmiston ja välissä kommunistien oikeistolaissiiven kanssa.

        Siis jos on tämä Velho-nimimerkki puoliksi marxilainen, niin on näitä ei-täysin-kommunisteja ollut jopa Neuvostoliiton kansojen johdossa!


      • K. N.
        50%-komm. kirjoitti:

        Eihän tarvitse olla täysin kommunisti, kuten oli esim. Nikita Rutsev, Neuvostoliiton johtaja. Hänkin oli oikeasti ehkä vähän länsimielinen ja puolusti talonpoikia ettei pakoteta kolhoosiin. Mutta hän teki paljon hyvää työtä, hänen aikanaan Neuvostoliitto lähetti ensimmäisen ihmisen avaruuteen, lopetettiin monet vankileirit, joilla olleilta löytyy tuhansia todistuksia (ei ole vain propagandaa), vai miksei monet suomalaiset loikkarit koskaan palanneet eivätkä lähettäneet edes kirjeitä omaisilleen? Teloitettiin muka luokkavihollisina. Rutsevin aikana loppuivat teloitukset. Hän oli kommunisti marxilais-leniniläinen, mutta luopui silti osasta Stalinin kommunistipuolueen ajatuksista ja oli jopa hieman "poukkoileva", liittoutuen välissä äärivasemmiston ja välissä kommunistien oikeistolaissiiven kanssa.

        Siis jos on tämä Velho-nimimerkki puoliksi marxilainen, niin on näitä ei-täysin-kommunisteja ollut jopa Neuvostoliiton kansojen johdossa!

        Sinäpä sen sanoit, #"pehmeitä eli puoli"# marxilais - leniniläisiä on ollut ja on yhä edelleen, -ei vain Neuvosto-Venäjällä tai Neuvostoliitossa, -vaan niitä on eri puolilla Maapalloa, sillä vähäisellä marxismi - leninismin luokkatietämyksellä helposti sortuu imperialistien lähettämien revisionistien raivaamaa opportunistiseen käytännön politiikkaan, -ja luopuvat perusperiaatteista, kuten herra Hrutshovi, Tanneri, ynnä monet muut.

        Todellinen marxilais -leniniläinen kommunisti on hän, joka tunnustaa luokkataistelun ja ylettää tunnustuksen työväenluokan valan, -eli t s. proletariaatin diktatuuriin tunnustamiseen asti.
        Proletariaatin diktatuuria ei herra H: ...vi tunnustanut, vaan käskyllään lopetti ko työväenluokan vallan. ts -diktatuurin, -sellainen puolikaskommunisti oli hän vallan aikana, johon kompromissilla hänet nostivat sosialismin kaatajat...

        Puolue-ja valtiojohtajilla pitää olla tietoinen puoluekurinalainen käyttäytyminen, samoin puolueen jäsenillä, eikä johtajasta tee hyvää se, että poukkoilee milloin puolueen "vasemistolaisten" -ja milloin puolueen "oikeistolaisten" suuntaan, unohtaa ja luopuu perustavoitteista.

        Puolueessa, NKP oli niin vasemisto- kuin oikeistolaisia puolueen vastustajia,
        mainitsen buharinilaiset, oikeistolaiset, päävaara puolueessa, mikä muodostui trotskilaisista äkkijyrkistä vasemistolaisten äkkijyrkistä teoista oikeistolaisiksi
        opportunisteiksi, -jotka oli Leninin mukaan päävaara puolueessa..

        Tällaisia puolikaskommunisteja, joita sanovat "marxilaisiksi", -siis: sosialisdemokraatit ja vasemistoliittolaiset, -sekä uusi SKP - STP on meidän maassakin. Tällaisia voimia porvaristo ja pikkuporvaristo, jotka ruokkivat opportunisteja, ja kehuvat meillä ja Maapallolla, ja herra Hrutshovin nostavat kunniaan ansaitsemattomaan.

        Kaarlo Nurmikumpu -ktp- Kemijärvi

        kaikki ns: -puolikommunistit tai oikeasti porvarit ja pikkuporvarit-


    • Jäillä

      Pullo Vodkaa

    • POLLAA

      LETKUNPUISTOSSA HÄIRIKKÖ

    • RYYPPY OTA

      HÄIRIKKÖ

    • ITTE JOO

      OULUSTA JOO

    • KATTOO YLÖS

      UFOJA VILISEE

      • avarusvalta

        En ol e nähnyt uofja.


    • K.N.

      Aavistitko oululainen, että tämä avaamasi linkki joutuu barbaarien temmellyskentäksi?

      Näin kuitenkin kävi. ja jostain syystä osasin tätä ennakoida...
      Oikeistolaisajan ilmiöitä, -tämän tyylin palsta sabotointi ilmentää, mielestäni ja
      sananvapauden väärin käyttöä, mutta ilo heille, kun saavat olla "hiekkalaatikolla"
      hupailemassa toinen toistaan nasevimmilla mieli-ilmaisuillaan.

      Toivon laadukkaimpia ja nasevia teesejä.

      Kaarlo N... Kemijärvi, -rauhoitan palstan ainakin viikon yli... möi siihen asti.

    • MENIKÖ PERILLE

      OLE MIELUMMIN KOKO LOPPUVUOSI POIS PALSTALTA.

      • nomutta..

        kannustamme että nurmikaarlo olisi palstalla aktiivisesti eikä välitä suunsoittajista, joita ei välttämättä ole kuin yksi tai kaksi henkilöä, mutta suoltaa tuota roskaansa samassa hengessä ko se demari joka huusi turpa tukkoon voimia nurmikummulle


      • K.N.

        ... PIRSKATTI VIE... -meinasin tehdä tosi huonon päätöksen lopettaa nyt kirjoittelun, - ja sekö heti sai kehotuksen olla koko loppuvuoden pois palstalta.

        -Onneksi lukija pelasti minut tyhmästä päätöksestä ja opasti jatkamaan, -ja on aina niin omamassani periaatteessa, että on kuunneltavakin joukkoja eikä vain aina "opetettava".

        Kaarlo N... Kemijärvi





















        --- -menikö tämä perille?


      • nurmikumpu-asia
        K.N. kirjoitti:

        ... PIRSKATTI VIE... -meinasin tehdä tosi huonon päätöksen lopettaa nyt kirjoittelun, - ja sekö heti sai kehotuksen olla koko loppuvuoden pois palstalta.

        -Onneksi lukija pelasti minut tyhmästä päätöksestä ja opasti jatkamaan, -ja on aina niin omamassani periaatteessa, että on kuunneltavakin joukkoja eikä vain aina "opetettava".

        Kaarlo N... Kemijärvi





















        --- -menikö tämä perille?

        niin ei sitä kannate lopettaa kommentointia siksi, että muutama soittaa suutaan ja täällähän ei taida ollakaan kuin joitakin häiriköitä, on jutut siksi samanlaisia

        ei nurmikumpu (entinen nurmi-kaarlo, nyt on pyytänyt että käytetään sukunimeä, niin käytetään siis vain ilmaisua nurmikumpu) pilkkaa muita, miksi siis häntä koskevia ketjuja pitää häiriköidä? joillakin voi olla vaikea hyväksyä kun nurmikumpu puhuu suoraan asioista


      • K.N.
        nurmikumpu-asia kirjoitti:

        niin ei sitä kannate lopettaa kommentointia siksi, että muutama soittaa suutaan ja täällähän ei taida ollakaan kuin joitakin häiriköitä, on jutut siksi samanlaisia

        ei nurmikumpu (entinen nurmi-kaarlo, nyt on pyytänyt että käytetään sukunimeä, niin käytetään siis vain ilmaisua nurmikumpu) pilkkaa muita, miksi siis häntä koskevia ketjuja pitää häiriköidä? joillakin voi olla vaikea hyväksyä kun nurmikumpu puhuu suoraan asioista

        Tattis eli kiitos.
        Tietenkin taas joku, tai muutamat väittävät, että edellä oleva on minun oma itseni
        hännän nostamista, vaan en ole narsisti, mutta kiitän häntä jalosta palautteesta,

        - Vakavasti alkaa siltä kuulostamaan, että tuo tai muutama piikittelijä
        on hiljakoin, suhteellinen määrittely, -vasta äidin rinnasta tai tuttipullosta vierotettu aikuistuvan oman itsensä etsijä, -joka on jo oppinut "ison kul... takellon käytön tiedon, jne, yms"-

        Tai voi olla myös ns. -joko äkkijyrkkä vasemistolainen- tai oikeisto vasemistolainen, omaan joukkoonsa kyllästynyt, -joka, tai jotkut pahoinvoinnin oloissa herjaa KTP: n kommunistia, eli tässä yhteydessä alle kirjotanutta.
        .., -kun en laula heidän virsiä.

        On mielestäni osuva lause: -"isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä puhuvat", -sanovat, kirjottavat.

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • K.N.
        K.N. kirjoitti:

        Tattis eli kiitos.
        Tietenkin taas joku, tai muutamat väittävät, että edellä oleva on minun oma itseni
        hännän nostamista, vaan en ole narsisti, mutta kiitän häntä jalosta palautteesta,

        - Vakavasti alkaa siltä kuulostamaan, että tuo tai muutama piikittelijä
        on hiljakoin, suhteellinen määrittely, -vasta äidin rinnasta tai tuttipullosta vierotettu aikuistuvan oman itsensä etsijä, -joka on jo oppinut "ison kul... takellon käytön tiedon, jne, yms"-

        Tai voi olla myös ns. -joko äkkijyrkkä vasemistolainen- tai oikeisto vasemistolainen, omaan joukkoonsa kyllästynyt, -joka, tai jotkut pahoinvoinnin oloissa herjaa KTP: n kommunistia, eli tässä yhteydessä alle kirjotanutta.
        .., -kun en laula heidän virsiä.

        On mielestäni osuva lause: -"isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä puhuvat", -sanovat, kirjottavat.

        Kaarlo N... Kemijärvi

        Pilkkaajista huolimatta pyrin tsemppaamaan itseni kuntoon tulevaa eduskuntavaalia varten, välittämättä pätkääkään herjaajista, sillä olen luokkatietoinen työväenluokan kasvatti, ja juureni on talonpoikaisperheestä, jonka sodat proletarisoi, kotitilan jäädessä silloiseen Neuvosto-Karjalaan, luovutettuna Sallan osana, nykyään Venäjän Karjalassa.

        -Useat tietävät, -että työväenluokan synnytti nouseva porvaristo häviöön sortuneista, -talonpoikaiston alemmista sosiaalikerroksista, -ns. puoliproletaareista. Nouseva kapitalisti porvaristotarvitsi teollisuuteen vapaata työvoimaa, palkkaorjakseen, -mikä on työväenluokan asema tälläkin hetkellä...
        Työväenluokan ydin no. on teollisuustyöläiset..,

        -Imperialistisen monopolien kapitalismin vaiheessa siksi hävittävät maassamme kapitalisti- porvarit teollisuutta, ja vievät pääomaa alikehittyneisiin maihin riiston suhteisiin ja välineiksi...
        Samalla kun lisäävät kotimaahamme ongelmia, heikentävät myös työväenluokan luokka-asemassa, luokkatietoisuutta. Osaa he, -porvarikapitalistitkin...
        ...- kun porvarilliset -ja opportunistiset vallanpitäjät liittivät maamme 1995 alussa EU: n, -oli siihen päästääkseen hyväksyttävä ne neljä vapautta: -pääoman vapaa vienti, tavarain ja palvelujen vapaa vienti, -sekä työvoiman vapaa liikkuvuus, sitä nyt monopoliset kapitalistit eduksensa hyödyntää, sillä ja koska "pääomalla ei ole isänmaata", (Marx)-

        -Työväenluokkaan kuuluvat kaikki he, me, - joilla ei ole minkään laatuista perustuotantovälinettä omistuksessa, vaan on pakosta myytävä työvoimaansa,
        kapitalismin oloissa työvoimatavaraa elääkseen, tai on syrjäytetty työttömäksi joista liberaaliporvari teoreetikot ovat muokanneet, nk. ja sanotun prekaariaatti luokan, työttömät ym. vähävaraiset, -luokkahämäykseksi. (Ko, yhteiskunta luokat, -(ei palkkaluokat).

        Myöskään ei ole ns. -kuultua "keskiluokkaa" , -sen myös ovat liberaali porvari teoreetikot sepittäneet yhteiskunnassa, kapitalismissa vallitsevista tuloluokista.
        ja käsityksestä, että kapitalistiporvarit ja työläiset sulatuvat yhteen... -"höh, höh, höö!"
        Työväenluokkaan kuuluu nykyään yli 90 prosenttia koko kansasta, että on tulevassa vaalissa ainakin laaja työläisväestön osa, -jos he innostuisi käymään vaaliuurnalla tukemassa äänellään omaa luokkapuoluetta, KTP: a, -jonka ehdokkaaksi alan jo lähes sata varmana, vaan en ehdottoman varmana, mutta KTP: a on ehdokkaita myös Lapin vaalipiirissä, että ei kuin äänestämään huhtikuussa 2015, -me joukolla!

        Kaarlo Nurmikumpu -ktp- Kemijärvi


      • minä vaan
        K.N. kirjoitti:

        Pilkkaajista huolimatta pyrin tsemppaamaan itseni kuntoon tulevaa eduskuntavaalia varten, välittämättä pätkääkään herjaajista, sillä olen luokkatietoinen työväenluokan kasvatti, ja juureni on talonpoikaisperheestä, jonka sodat proletarisoi, kotitilan jäädessä silloiseen Neuvosto-Karjalaan, luovutettuna Sallan osana, nykyään Venäjän Karjalassa.

        -Useat tietävät, -että työväenluokan synnytti nouseva porvaristo häviöön sortuneista, -talonpoikaiston alemmista sosiaalikerroksista, -ns. puoliproletaareista. Nouseva kapitalisti porvaristotarvitsi teollisuuteen vapaata työvoimaa, palkkaorjakseen, -mikä on työväenluokan asema tälläkin hetkellä...
        Työväenluokan ydin no. on teollisuustyöläiset..,

        -Imperialistisen monopolien kapitalismin vaiheessa siksi hävittävät maassamme kapitalisti- porvarit teollisuutta, ja vievät pääomaa alikehittyneisiin maihin riiston suhteisiin ja välineiksi...
        Samalla kun lisäävät kotimaahamme ongelmia, heikentävät myös työväenluokan luokka-asemassa, luokkatietoisuutta. Osaa he, -porvarikapitalistitkin...
        ...- kun porvarilliset -ja opportunistiset vallanpitäjät liittivät maamme 1995 alussa EU: n, -oli siihen päästääkseen hyväksyttävä ne neljä vapautta: -pääoman vapaa vienti, tavarain ja palvelujen vapaa vienti, -sekä työvoiman vapaa liikkuvuus, sitä nyt monopoliset kapitalistit eduksensa hyödyntää, sillä ja koska "pääomalla ei ole isänmaata", (Marx)-

        -Työväenluokkaan kuuluvat kaikki he, me, - joilla ei ole minkään laatuista perustuotantovälinettä omistuksessa, vaan on pakosta myytävä työvoimaansa,
        kapitalismin oloissa työvoimatavaraa elääkseen, tai on syrjäytetty työttömäksi joista liberaaliporvari teoreetikot ovat muokanneet, nk. ja sanotun prekaariaatti luokan, työttömät ym. vähävaraiset, -luokkahämäykseksi. (Ko, yhteiskunta luokat, -(ei palkkaluokat).

        Myöskään ei ole ns. -kuultua "keskiluokkaa" , -sen myös ovat liberaali porvari teoreetikot sepittäneet yhteiskunnassa, kapitalismissa vallitsevista tuloluokista.
        ja käsityksestä, että kapitalistiporvarit ja työläiset sulatuvat yhteen... -"höh, höh, höö!"
        Työväenluokkaan kuuluu nykyään yli 90 prosenttia koko kansasta, että on tulevassa vaalissa ainakin laaja työläisväestön osa, -jos he innostuisi käymään vaaliuurnalla tukemassa äänellään omaa luokkapuoluetta, KTP: a, -jonka ehdokkaaksi alan jo lähes sata varmana, vaan en ehdottoman varmana, mutta KTP: a on ehdokkaita myös Lapin vaalipiirissä, että ei kuin äänestämään huhtikuussa 2015, -me joukolla!

        Kaarlo Nurmikumpu -ktp- Kemijärvi

        Sulla sanan säilä hallussa.


    • huhuhuhuh

      Onko puheenaiheet loppuneet, kun tämä foorumi on vain pelkkää Nurmikumpua; ei kait hänessä vikaa ole, mutta rajansa kaikella! Uskottavuus menee, jos sitä haette.

    • Toivottavasti

      Nämä Nurmikummun aloitteet saisi jo loppua yhteen alotteeseen, tääläkin viihtys paremmin.

    • Pyrkikää tähän
    • Sivistynytkö
    • 1970 LUKU

      KOMMUISTEJA JA UFOJA

      • Kaarloaseurannut

        Näistä ketjuista olisi hyvä saada Nurmikummun kirjoitukset talteen ja erikseen oma sivu Internetiin. On tosi hankala lukea näitä, kun ketjut ovat siellä täällä. Joskus on mukava lukea Kaarlon vanhoja kirjoituksia, mutta nämä pitäisi saada nyt kyllä koottua erikseen. Kiitti!


      • keskustelu.aloite

    • q0ji

      Sääli ettei Kaarloa voi enää äänestää.

      • Anonyymi

        Kaarlo Nurmikummun muisto elää Kemijärvellä.


      • Anonyymi

        Ottakaa oppia hänen kirjoitustavastaan, vaikka oli vahvat mielipiteet, niin oli käytös asiallista ja hyvää! Ei rähissyt ihmisille täällä eikä lehteä jakaessaan. Nyt on kirjoituksissa paljon rumia sanoja ja riidanhaastelua!

        Politiikassa AA ja OO on normaali, asiallinen käytös. Jos alkaa karjua ohikulkijoille, niin on tosi tyhmää.


    • Anonyymi

      Tänään on tullut kolme vuotta hänen poistumisestaan toisiin ulottuvuuksiin.

      Hänen muistonsa elää Kemijärvellä. Missä toista autetaan, köyhää tuetaan, taistellaan leivästä ja työstä, siellä elää Nurmikumpu uudelleen. Ei unohdu ei.

    • Anonyymi

      Hyvää joulua kaikille proletaaleille ja Kaarlo vainaan ystäville!

    • Anonyymi

      Hyvää Wappua!
      Oikein hyvää.

      • Anonyymi

        Muistatteko te ystävät, miten hän, Kaarlo Nurmikumpu, osti lehtiin ilmoituksia, että hyvää vappua kaikille! Hän oli sellainen kohtelias, vanhan ajan herrasmies ja käytös hyvää. Ei rähjännyt meille porvari-kapitalisteillekaan, kun jakoi sitä työväen lehteä. Sellaista asiallista käytöstä pitää ihailla jopa oikeistolaisten tilanherrojenkin! Kyllä on näin.


    • Anonyymi

      Kyllä Kemppa tarvitsisi kunnon pesunkestävää marxismi Leninismin miestä

      • Anonyymi

        Ennenkaikkea Kemijätvelle tarvittaisiin niitä fiksuja kohteliaita ihmisiä. Kovin on alaarvoiseksi mennyt taso täällä. Kaikesta huomaa muuttoliikkeen vieneen juuri ne älykkäimmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennenkaikkea Kemijätvelle tarvittaisiin niitä fiksuja kohteliaita ihmisiä. Kovin on alaarvoiseksi mennyt taso täällä. Kaikesta huomaa muuttoliikkeen vieneen juuri ne älykkäimmät.

        Kaarlo Nurmikumpu oli asiallinen, hyväkäytös eikä esim. porvareillekaan rähissyt kadulla eikä nyrkkiä rintaan lyöden huutanut, että "tässä on kova kommari". Hän oli asiallinen, aina kohteliaasti jutteli ihmisille eikä raivonnut tai haukkunut, vaan iloisen ystävällisesti jutteli ja hymyili ja lehteään tarjosi. Hyvä käytös on A & O politiikassa.

        PROKAARLO


    • Anonyymi

      Taidampa lähteä viemään kynttilän hänen, Kaarlo Suuren haudalle.

    • Anonyymi

      Punaista Uutta Vuotta!

    • Anonyymi

      Tämä vuosi on Kemijärvellä juhlavuosi - Kaarlo Nurmikummun syntymän 80 vuotismuisto juhlavuosi. Toivottavasti huomioidaan!

    • Anonyymi

      Kun lukee näitä edesmenneen poliitikko, puistotyöntekijä Kaarlo Nurmikummun kirjoituksia, niin täytyypä sanoa: Hän kirjoitti asiallisesti!

      Nykyään Kemijärven Suomi 24 -palstan kirjoituksista suurin osa on täysin ala-arvoisia, kaksimielisiä ja täysin sopimattomia esim. lasten luettavaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe