Lokarit maantiepyörään

alkup.tuna

16

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nishiki Cross Master
      • zefal mann

        Tuo ylempi linkitetty takalokari pelittää ääreen hyvin, kun asentaa sen vain pari- kolme senttiä irti renkaasta. Edessä ei lokaria tarvii, jos ei runkoputki oo aivan onnettoman ohut.


    • Cyclou

      Joo-o pojat. Älkää opettako vanhalle ketulle uusia höpö-höpö asioita. Olen seuraillut ja keskustellukkin täällä tunan kanssa ja kaverilla on sen verran kilometrejä takana, että tasan tarkkaan tietää kokolokasuojan olevan ainoa oikea vaihtoehto. Nuo satulaputkeen kiinnitettävät väpättimet pitää kyllä persuksen kuivana, mutta sääret ja etuvaihtaja on suoraan mutakylvyssä. Samoin maantiepyörässä eturunkoputkeen tuleva lelu pitää turvan kuivana, mutta jalkoja ei.

      Kokeile tuna noita linkittämiäsi zefaleita. Ongelmaa saattaa tuottaa etuhaarukan ja renkaan ahdas väli, mut 15 sentin pätkä haarukan etupuolella on kyllä asiaa. Mulla on cyclossa aina 45 milliä leveät höyhenen kevyet lasikuitu lokarit kiinni, sanoo "piiri" mitä haluaa asiasta.

    • RoadMan 1.2.3

      Mulla oli noi viime syksynä pari viikkoa maantiefiudessa, Kuopissa helisi ja siirtyi sivuun. Turhan kapeet ja hepponen kiinnitys. Loppu syksy etupää ilman ja takana maadstopyöristä tuttu, satulaputkeen kiinnitettävä pika lokari, jota kavensin pari senttiä mattopuukolla. Suojaa selän ja perseen, jalat rapaantuu oli lokareit tahi ei.

      • Tuohan se oli minullakin pelkona, kiinnityksen "hyvyys", siksipä kysyin kokemuksia. Miten sulla oli nuo lokarit kiinni, niiden omilla kiinnikkeillä vai nippusiteillä. Muistaakseni pakkauksessa "mainostavat" nippusidekiinnitystä tukevammaksi.


      • RoadMan 1.2.3
        alkup.tuna kirjoitti:

        Tuohan se oli minullakin pelkona, kiinnityksen "hyvyys", siksipä kysyin kokemuksia. Miten sulla oli nuo lokarit kiinni, niiden omilla kiinnikkeillä vai nippusiteillä. Muistaakseni pakkauksessa "mainostavat" nippusidekiinnitystä tukevammaksi.

        Aluksi omilla kiinnikkeillä, jotka olivat todella lelut, sitten nippusiteillä ja lopuksi vielä tein uudet kumi/metallipannat, mutta jossain kohdin takalokari siirtui hiukan ja selkä märkänä. Noi on niin kapeat, että ne on oltava just kohdallaan. Kertakaikkiaan lelut, varsinkin, kun on tottunut edellisissä pyörissä perinteisiin lokareihin. Toisaalta mulla oli lokari juttu kyllä tiedossa, kun jahkailin cyclon ja maantiepyörän valintaa ja maantiepyörä sitten tuli. Jos sulla on noita vanhoja pikalokareita nurkissa, niin kokeile, suojaa aikas hyvin, kun on kapea rengas, verrattuen leveemmän renkaan vesi/rapa suihkuun.


      • RoadMan 1.2.3 kirjoitti:

        Aluksi omilla kiinnikkeillä, jotka olivat todella lelut, sitten nippusiteillä ja lopuksi vielä tein uudet kumi/metallipannat, mutta jossain kohdin takalokari siirtui hiukan ja selkä märkänä. Noi on niin kapeat, että ne on oltava just kohdallaan. Kertakaikkiaan lelut, varsinkin, kun on tottunut edellisissä pyörissä perinteisiin lokareihin. Toisaalta mulla oli lokari juttu kyllä tiedossa, kun jahkailin cyclon ja maantiepyörän valintaa ja maantiepyörä sitten tuli. Jos sulla on noita vanhoja pikalokareita nurkissa, niin kokeile, suojaa aikas hyvin, kun on kapea rengas, verrattuen leveemmän renkaan vesi/rapa suihkuun.

        Kiitos tiedosta, taitaa olla viisain jättää nuo kauppaan. Onhan noita pikalokareita vuosien varrella nurkkiin kertynyt ja yhden sateen jälkeisen lenkin olen sellainen satulaputkessa polkenutkin. Hyvin suojasi takapuolen ja selän, mutta jalat rapaantuu sekä etuvaihtaja. Oli mullakin tuo lokari "ongelma" tiedossa ja tarkoitus olikin ajaa märät kelit hybridillä tai maasturilla. Kulkee vaan niin mukavan kevyesti tuo maantiepyörä työmatkaakin, että voisi lumien tuloon asti ajaa sillä. Täytyy ehkä palata alkuperäiseen suunnitelmaan :-)


      • RoadMan 1.2.3
        alkup.tuna kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, taitaa olla viisain jättää nuo kauppaan. Onhan noita pikalokareita vuosien varrella nurkkiin kertynyt ja yhden sateen jälkeisen lenkin olen sellainen satulaputkessa polkenutkin. Hyvin suojasi takapuolen ja selän, mutta jalat rapaantuu sekä etuvaihtaja. Oli mullakin tuo lokari "ongelma" tiedossa ja tarkoitus olikin ajaa märät kelit hybridillä tai maasturilla. Kulkee vaan niin mukavan kevyesti tuo maantiepyörä työmatkaakin, että voisi lumien tuloon asti ajaa sillä. Täytyy ehkä palata alkuperäiseen suunnitelmaan :-)

        Toi lauseesi " tarkoitus olikin ajaa märät kelit hybridillä tai maasturilla" onkin kinkkinen juttu. Kokemuksesta tiedän, kun ajattelin aivan samoin muutama kevät sitten maantiepyörän ostettuani, että ajan rospuuttoajot hybridillä, joka jäi talliin. Noo, kesän kun ajoin maantiepyörällä lenkit ja työmatkat, niin eipä paljoa napannu hypätä hybridin puikkoihin loppu vuodesta märkien kelien alettua. Sitten tuli noitsa kaikkia lokari viritelmiä kokeiltua ja ulkonäkö seikatkin jätin takaalalle, kunhan sa vaan ajaa kevyellä pyörällä mahdollisimman pitkään. Meinaan tehdä syksyllä pari vuotta hautomani sankariteon ja ostan loppuvuodesta kivijalkaliikkeestä, jonkun kauan nurkissa seisseen alu runkoisen uuden cyclon, johon laitan lokarit ja nastarenkaat talveksi. Kymppikiloisia kulkineita näyttäisi olevan paikallisella myyjällä pilvin pimein ja suuriosa vuosimallia 2013, joten kohta alkaa raju tinkaaminen :=) Niin, ja cyclo lokareilla on kova sana sateen uhkaamilla lenkeillä ja työmatkoilla kesälläkin. Mikä onkaan mukavempi asia, kun kesä iltana sateen jälkeen lenkille vaikka tie on vielä märkä? Saas näkee.


    • Cross master Team

      Joo, tämä ei ole oikeastaan vastaus kysymykseesi, mutta keväällä jahkailin pitkään maantiefiuden ja cyclo crossarin väliltä ja päädyin lopulta cycloon juurikin tuon lokjasuoja asian takia. Ajan likimain ympäri vuoden pelkästään kuntolenkkejä ja haluan pitää pyörässäni kunnolliset pitkät lokasuojat. Tänään viimeksi heitin kaverin kanssa lenkin sateen loputtua ja hänellä maantiepyörä ilman lokareita, sääliksi kävi kaveria, kun selkä ja peräpeili läpi märät ja hän valitteli, että haarukan etupuolelta lensi vesi naamalle. Minua hymyilytti, kun ei ollut moisia huolia. Sitten syksyllä, kun tiet ovat suolaliuoksesta märät, niin silloin kunnolliset lokarit näyttävät loputkin kyntensä. Monella tuo lokari juttu on ulkonäkö kysymys, mutta kun lokarit asentaa siististi lähelle rengasta, niin ainakaan minusta ei ulkonäkö kärsi ja toisaalta ulkoiset seikat tässä harrastuksessa ovat sivuseikkoja:=)

    • ei muodikas

      Jos ei luonto anna periksi eliitin silmien alla laittaa lokareita, niin hyvä vaihtoehto syksyn rapakeleille on vedenpitävä tuulipuku. Mulla Rukan vastaava syksyin/keväin, eikä tule vesisuihkut läpi, ei edes normaali sade. Tietysti tuo sana Rukka on trikoomiehille kirous ja häpeä, mutta löytyy niitä varmaan paremmin katu-uskotta huokuvaa merkkiäkin. Voihan myös Rukka tekstin päälle taiteillla jonkin kalliimman tekstin;=)

      • Luontoa riittää, löytyis vaan järkevät ja suojaavat lokarit :-) tuo mainitsemasi tuulipuku konsti toimisi muuten, mutta nykyisessä toimipisteessä ei ole pukukaappia ja muutenkin sosiaalitilat puutteelliset. Isoon vaatteen vaihto rumbaan ei ole työmatka-ajossa mahdollisuutta.

        Mulla kun nuo trikoot on Lidlin kamaa, olisi tuo Rukka aikamoista eliittiä.


      • Nipa K
        alkup.tuna kirjoitti:

        Luontoa riittää, löytyis vaan järkevät ja suojaavat lokarit :-) tuo mainitsemasi tuulipuku konsti toimisi muuten, mutta nykyisessä toimipisteessä ei ole pukukaappia ja muutenkin sosiaalitilat puutteelliset. Isoon vaatteen vaihto rumbaan ei ole työmatka-ajossa mahdollisuutta.

        Mulla kun nuo trikoot on Lidlin kamaa, olisi tuo Rukka aikamoista eliittiä.

        Tämäkään ei ole suora vastaus kysymykseesi, mutta sivuaa sitä. Tuo nimimerkki "Nishiki Cross master" linkitti tossa ylempää tässä keskustelussa zefalin pikalokareita ja niistä samoista hyvät kokemukset maantiepyörässä. Ajoin niillä koko viime syksyn lumiin asti ja heti keväällä reilun kuukauden ja olen niihin tyytyväinen. Tui etu lokari, joka tulee runkoputkeen, aiheuttaa epäilyksia kavereilla, joilla moinen on ollut maasturissa jossa pitkä keula ja rapa roiskunu jaloille. Mutta kuten kuvastaki näkyy, niin cyclo/maantiepyörässä rengas lähellä runkoputkea ja näin ollen lokarikin on lähellä renkaan kulutuspintaa ja suojaa hyvin roiskeet. Ainoa miinus on isoissa laskuissa vastatuuleen ajo veden kastamalla asfaltilla, silloin saattaa rinnuksille roiskua vettä haarukan etupuolelta, mutta asiahan kojaantuu vauhtia himmaamalla. Tui takalokari kannattaa asentaa aivan renkaan kulutuspinnan lähelle, niin pelittää hyvin ja ei liiku tärinästä, kiitos kunnollisen kiinnikkeen. Suosittelen kokeilemaan, pienellä budjetilla onnistuu, niin saa jatkettua maantiepyöräilu kautta reilusti.


      • lokari mies
        Nipa K kirjoitti:

        Tämäkään ei ole suora vastaus kysymykseesi, mutta sivuaa sitä. Tuo nimimerkki "Nishiki Cross master" linkitti tossa ylempää tässä keskustelussa zefalin pikalokareita ja niistä samoista hyvät kokemukset maantiepyörässä. Ajoin niillä koko viime syksyn lumiin asti ja heti keväällä reilun kuukauden ja olen niihin tyytyväinen. Tui etu lokari, joka tulee runkoputkeen, aiheuttaa epäilyksia kavereilla, joilla moinen on ollut maasturissa jossa pitkä keula ja rapa roiskunu jaloille. Mutta kuten kuvastaki näkyy, niin cyclo/maantiepyörässä rengas lähellä runkoputkea ja näin ollen lokarikin on lähellä renkaan kulutuspintaa ja suojaa hyvin roiskeet. Ainoa miinus on isoissa laskuissa vastatuuleen ajo veden kastamalla asfaltilla, silloin saattaa rinnuksille roiskua vettä haarukan etupuolelta, mutta asiahan kojaantuu vauhtia himmaamalla. Tui takalokari kannattaa asentaa aivan renkaan kulutuspinnan lähelle, niin pelittää hyvin ja ei liiku tärinästä, kiitos kunnollisen kiinnikkeen. Suosittelen kokeilemaan, pienellä budjetilla onnistuu, niin saa jatkettua maantiepyöräilu kautta reilusti.

        Tämä taitaa mennä huutokaupaksi, mutta on tuo etulokari kuinka lähellä rengasta tahansa, niin jalat kastuu aivan varmasti ja takana heittää vedet säärille ja kenkiin sekä takavaihtajaan.
        Eipä ole perinteisen kokopitkän lokaein voittanutta.


    • Alkup. Maantiepyöräi
      • Hyvä de

        Ja vielä erittäin hyvä vaihtoehto. Mulla nuo syksystä kevääseen hiilari cyclossa. Teippiä runkoon siihen kohtaa mihin kiinnikkeet tulevat ja sitten kunnollisilla nippusiteillä tai muovisilla letkyklemmareilla kiinni. Pysyvät suorassa eikä tärise.


      • refdsfds

        Itse vierastan noita, joissa menee "rautalankoja". Hybridissäni olevasta lokarista on murtunut kiinnike ja tuo lanka heilui valtoimenaan. Onneksi ei mennyt pinnojen väliin ennen kuin huomasin. Takanakin näyttää olevan murtumaan. Aion hankkia lokarit tilalle, joissa ei ole mitään tuollaisia lankoja, vaan ne kiinnitetään suoraan runkoon.

        Matkoille olen lähdössä, joten ei varsinaisesti ajankohtainen vielä, mutta sieltä takaisin tullessa alkaa etsintä. Saa laittaa linkkejä jos sattuu tietämään. Mieluiten mahdollisimman halpa, mutta kuitenkin toimiva. Merkillä ei liene kovin suurta merkitystä tässä asiassa. Pitäisi mahtua taakse, jossa on tarakka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe