Voiko vielä 13-vuotiaana aloittaa koripallon?

Aloittelija

Olenko jo liian vanha aloittamaan ja onko yleensä mahdollisuutta aloittaa vaikka nuorempien kanssa/aloittelijoiden? Asun Hyvinkään seudulla ja kaipaisin myös apua mihin seuraan olisi mahdollista päästä :/

16

2006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17v

      Ite alotin koriksen 12 vuotiaana ja olin aiemmin pelannu vain koulussa ja vielä on joukkueeseen tullu viime vuonnakin muutamakin 15-16 vuotiasta uutta pelaajaa joten ihan hyvin viel kerkee en tosin osaa sanoa missä hyvinkään seudulla olisi joukkueita... Kannattaa kyllä ehdottomasti kokeilla ainakin :)

    • 11v korispojan isä

      Jos olet liikunnallinen / urheilullinen, lajin opin vallan hyvin.

      Paljon lajitreeniä on toki tiedossa... hyvä kunto pitää olla!

    • Mukaan vaan :)

      Kannattaa aloittaa itse pelaan hyvinkäällä koripalloa ja olen juuri ikäisesi, hypo on joukkueen nimi. Luultavasti sinulla olisi n. 5-6 kertaa viikossa treenit joten urheilutausta olisi hyvästä. Rohkeasti mukaan vaan!

    • Hmmm...

      Jos on urheillut ennenkin ja on odotettavissa, että kasvaa tosi pitkäksi, niin voi kai hyvinkin tulla kelpo koripallistiksi.

      • endrit

        On myös huonoja tosi pitkiä


      • Joooooh

        Jos kasvaakin pitkäksi, niin saattaa nojata vain sen varaan, ja sitten tuleekin vain pallistiksi, ei niinkään koripallistiksi.


    • Reetu Hyviö

      Ehdit vielä hyvin lajin pariin! Sinne vain rohkeasti mukaan, muuten saattaa kaduttaa loppuelämän ajan.

    • Nimi Erkki

      Tyhmä kysymys,

      Voit aloittaa koripalln vaikka 50-vuotiaana

      • aloita vaan

        aivan..ja minkä mittaisena vaan. Jos käy niin tuuri että kasvat pitkulaiseksi, niin siitä on apua. Toisaalta, voit huviksesi pelata vaikka peukaloisen kokoisena ja keski-ikäisenä. Kuntoa ei tarvitse valmiiksi olla, mutta toki se pelatessa kehittyy.


    • wchamberlain

      Mistäs tiedätte vaikka aloittaja olisi tuleva supertakamies ha! Sellanen mikä pistää puolustuksen sekasin antaa hyviä syöttöjä ponnistaa korkealle ja tekee vielä kauniita kolmosia?

      Eikun mukaan vaan. Kunto kasvaa ohessa. Rupeet seuraamaan seuran kovimpia pelaajia ja niin monta kertaa kun ne vie sulta pallon sä viet sen niiltä.

      Jos innostut ja sulla on ns. pallosilmää ja kipinää lajiin hommaat oman pallon ja siinä läksyjen jälkeen jätät pleikkarin ja näppäilet sen pallon kanssa himassa. Sillätapaa saat siihen nopeasti tatsin. Niin ja muista peukalot taakse kun syöttö tulee. Ton viimeisen oppii viimeistään silloin kun pallo on tullut muutaman kerran käsien läpi palleaan. ;-)

      Äläkä mieti tulla staraksi mieti itse treeniä itse lajia - rakastu peliin. Sillä tapaa tullaan staraksi. Ja jos ei tulet kokemaan eri hyvän nuoruuden koriksen parissa.

      Lykkyä tykö! :-)

    • liitu2

      voiko koripallon aloittaa vielä tammikuussa?

    • esusu1234567890

      Ite haluisin aloittaa kans koripallon mutt vantaalla (oon kans 13)

      • Koripalloilija

        Vantaalla on seura nimeltä Puhu (entinen pussi hukat). Koskaan ei ole liian myöhäistä. Itse olen 14v olen pelannut noin 3.5 vuotta. Nykyään pärjään ihan hyvin vuotta vanhempieni kanssa,. En itse tosin pelaa Vantaalla.


      • endrit

        Rekolan Urheilijat ja PuHu


    • KareemAbdulJabbar123

      Kareem Abdul-Jabbar (NBA:n historian yksi parhaista senttereistä) aloitti koripallon 15-vuotiaana.

      • o__0

        Ettei vaan ollut Hakeem Olajuwon, eikä KAJ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe