Itäauton syöksykierre senkun jatkuu, vaikka malleja on enemmän tarjolla eri luokissa kuin koskaan aikaisemmin.
Skodan myynti syöksyy: -14% pudotusta 7/2014
48
253
Vastaukset
- helkamalle takkiin
Kyykkääkö muutkin kuin Rapidin myynti ?
- Kiitos, kun jaksat!
Aika pitkään saimme odottaa, mutta tervetuloa takaisin olennaiseen keskusteluun desantti landlord!
Citroen on voittaja! Jo mainokset tällä sivustolla sen kertovat. Kohderyhmä on tarkalleen tiedossa: rahakkaat keskustelijat, jotka eivät mene Helkaman itäauto-retkuun. Kuten landlord.- Auris
Citroenin romut eivät ole voittajia, vaan tulevaisuudessa TOYOTA on voittaja. Tällä hetkellä tosin ei siltä näytä, mutta kun Skodan heikko laatu tulee tietoon alkaa Toyotalla raju nousu.
- Num3rot k3rtovat
Kyllä, Citroen on erittäin hyvä syöksyjä.
Sitikan kumulatiivinen muutos oli -13,9 %, Skodan vastaava luku oli 30,9%. Trolleille tuskin sentään tarvitsee selittää mitä miinus- tai plusmerkit tarkoittavat.
Ja edelliseen kuukauteen verrattuna Shitikka sakkasi -51,2 %. Tässä kisassa Sitikka todellakin voitti Skodan kirkkaasti. - Automaailma
Num3rot k3rtovat kirjoitti:
Kyllä, Citroen on erittäin hyvä syöksyjä.
Sitikan kumulatiivinen muutos oli -13,9 %, Skodan vastaava luku oli 30,9%. Trolleille tuskin sentään tarvitsee selittää mitä miinus- tai plusmerkit tarkoittavat.
Ja edelliseen kuukauteen verrattuna Shitikka sakkasi -51,2 %. Tässä kisassa Sitikka todellakin voitti Skodan kirkkaasti.Skodalla uudet mallit ja silti myynti tökkii. C4 ja C5 pikkuisen C3 mallin ohella ovat ikääntyviä Sitikalla.
- Usko jo.
Skoda on näille ihmisille pyhä asia jota ei saa arvostella eikä loukata. Skodailijat ovat yllä kaiken arvostelun.
- Pähkinänakkeli
lantalörtin avaus on taas pelkää trollausta, jonka tarkoitus on vain saada aikaan paljon polemiikkia ja älä mölöä. Älkäämme tällä kertaa menkö tähän retkuun.
Tilastoja voidaan pyöritellä miten päin vain, mutta kesällä aika monen muunkin mallin kysyntä on hiljaisempaa. Se siitä sitten.- Automaailma
Mikä tuossa avauksessa on väärin? Tottahan tuo on.
- Automaailma
Kesän rekisteröinnit pitäisi olla ylöspäin koska tilaukset tehdään keväällä.
- sakkaus on alkanut
Automaailma kirjoitti:
Kesän rekisteröinnit pitäisi olla ylöspäin koska tilaukset tehdään keväällä.
Käyrillä on tapana jossakin vaiheessa kääntyä laskuun
- TSI 2012
sakkaus on alkanut kirjoitti:
Käyrillä on tapana jossakin vaiheessa kääntyä laskuun
Kunhan muutama tuhat vuodessa myydään, että huolto yms. palveluissa säilyy tarjonta, Vrt. esim. Seat. Muuten sama miten myy.
- ???
TSI 2012 kirjoitti:
Kunhan muutama tuhat vuodessa myydään, että huolto yms. palveluissa säilyy tarjonta, Vrt. esim. Seat. Muuten sama miten myy.
Miten Seat liittyy juttuusi? Eli mihin se on esimerkkinä?
- TSI 2012
??? kirjoitti:
Miten Seat liittyy juttuusi? Eli mihin se on esimerkkinä?
No, jos autoa myydään vähän on myynti ja huolto-organisaatiokin suppea. Autoa ei tunneta markkinoilla jne. Seatin kohdalla oli hankalaa, kun autoa ei saanut edes koeajoon haluamallaan moottorilla ja uusien autojen saatavuus oli Suomessa rajoitettua. Varastoon ei saanut tilata, kertoi myyntihaluinen ystävällinen myyjä. Selvästi oli pienuus Seatin myynnin ongelmana ainakin v. 2012 verrattuna Skodaan. Oma kokemus...
Koeajoin Hyundain ja Skodan 90-luvun lopulla. Todella pikkumerkkejä silloin ja sen huomasi tarjonnassa. Skodan osalta vielä v. 2001 oli tätä rajoitettua kapasiteettia kaupankäynnin esteenä, mutta Nissanin osalta silloin homma hoitui joustavasti... - 18+18
TSI 2012 kirjoitti:
No, jos autoa myydään vähän on myynti ja huolto-organisaatiokin suppea. Autoa ei tunneta markkinoilla jne. Seatin kohdalla oli hankalaa, kun autoa ei saanut edes koeajoon haluamallaan moottorilla ja uusien autojen saatavuus oli Suomessa rajoitettua. Varastoon ei saanut tilata, kertoi myyntihaluinen ystävällinen myyjä. Selvästi oli pienuus Seatin myynnin ongelmana ainakin v. 2012 verrattuna Skodaan. Oma kokemus...
Koeajoin Hyundain ja Skodan 90-luvun lopulla. Todella pikkumerkkejä silloin ja sen huomasi tarjonnassa. Skodan osalta vielä v. 2001 oli tätä rajoitettua kapasiteettia kaupankäynnin esteenä, mutta Nissanin osalta silloin homma hoitui joustavasti...Seatin huolto-organisaatiohan on sama kuin volkkarin, audin ja skodan eli huoltoa tehdään samoissa huoltopaikoissa melkein poikkeuksetta. Siis merkkihuoltoa, mutta myös ei-merkihuoltamoiden osalta. Melkoisen laaja se on ja huomattavan laaja markkinaosuuteen verrattuna. Eli huoltoverkosto on todella kattava.
Tuo 'vähäinen' myyntikin on väitteenä hieman huono. Volyymimerkki Seat ei ole eikä siten vedä vertoja esim skodalle, mutta samaa tasoa mitsun, renaultin, mazdan, subarun, citroenin yms tasoa.
Totta sen sijaan on, että Seatin myyntiedustusta ei vähänkin suurempien kaupunkien ulkopuolella oikein tahdo löytyä. Ei tietysti alkuunkaan samassa mitassa kuin yleisten volyymimerkkien kuten juuri esim Skoda. Ja kun varastoihin autoja ei nykyisin tilata, suurimpia volyymimerkkejä ehkä lukuunottamatta, niin odottaan joutuu. Se on totta. Näkyy tietysti koeajoautojenkin valikoimassa. Tuskinpa edes Skodaakaan löytyy koeajettavaksi kaikilla moottorivaihtoehdoilla, yleisimmillä varmaankin.
Eiköhän Seatin tunnettavuus ole ihan kohtuullisen ok, onhan auto ollut Suomenkin markkinoilla jo 40 vuotta suunnilleen. Kyllä muistan Seatin jo 70-luvulta oikein hyvin, tosin olen ikäni ja koko lapsuuteni ja nuoruutenikin asunut suurissa kaupungeissa, useassakin. Useimmille mahtaa 70-luvun 'system porsche' -mainos olla tuttu Seat Ibizan osalta. Edelleenkään tunnettuus ei tietenkään samaa tasoa kuin suurten volyymimerkkien. - TSi 2012
18+18 kirjoitti:
Seatin huolto-organisaatiohan on sama kuin volkkarin, audin ja skodan eli huoltoa tehdään samoissa huoltopaikoissa melkein poikkeuksetta. Siis merkkihuoltoa, mutta myös ei-merkihuoltamoiden osalta. Melkoisen laaja se on ja huomattavan laaja markkinaosuuteen verrattuna. Eli huoltoverkosto on todella kattava.
Tuo 'vähäinen' myyntikin on väitteenä hieman huono. Volyymimerkki Seat ei ole eikä siten vedä vertoja esim skodalle, mutta samaa tasoa mitsun, renaultin, mazdan, subarun, citroenin yms tasoa.
Totta sen sijaan on, että Seatin myyntiedustusta ei vähänkin suurempien kaupunkien ulkopuolella oikein tahdo löytyä. Ei tietysti alkuunkaan samassa mitassa kuin yleisten volyymimerkkien kuten juuri esim Skoda. Ja kun varastoihin autoja ei nykyisin tilata, suurimpia volyymimerkkejä ehkä lukuunottamatta, niin odottaan joutuu. Se on totta. Näkyy tietysti koeajoautojenkin valikoimassa. Tuskinpa edes Skodaakaan löytyy koeajettavaksi kaikilla moottorivaihtoehdoilla, yleisimmillä varmaankin.
Eiköhän Seatin tunnettavuus ole ihan kohtuullisen ok, onhan auto ollut Suomenkin markkinoilla jo 40 vuotta suunnilleen. Kyllä muistan Seatin jo 70-luvulta oikein hyvin, tosin olen ikäni ja koko lapsuuteni ja nuoruutenikin asunut suurissa kaupungeissa, useassakin. Useimmille mahtaa 70-luvun 'system porsche' -mainos olla tuttu Seat Ibizan osalta. Edelleenkään tunnettuus ei tietenkään samaa tasoa kuin suurten volyymimerkkien.Oma kokemus on toukokuulta 2012 Helsingistä. Hyvin palveltiin ja olin tosissani Seattia ostamassa. Tosin kovin montaa "merkkihuoltoa" ei luvattu. Tekniikka on samaa, mutta eihän esim. takuuasioita voi mennä Skoda-huoltoon hoitamaan. Lähinnä auton saatavuus ja hinta ratkaisivat Octavian ja AlteaXL:n välillä.
Avoimin mielin suhtaudun Seattiin, kuten Skodaan. Seatin maine tosin 70-luvulta ei ole laadullisesti paljoa itäautoa kummempi. Lada Samara ja Seat Ibiza olivat molemmat sitä "Systeemi-Porschea". Hyvä perusta, mutta toteutus ei niin justiinsa. Se oli sitä aikaa Se... - 18+18
TSi 2012 kirjoitti:
Oma kokemus on toukokuulta 2012 Helsingistä. Hyvin palveltiin ja olin tosissani Seattia ostamassa. Tosin kovin montaa "merkkihuoltoa" ei luvattu. Tekniikka on samaa, mutta eihän esim. takuuasioita voi mennä Skoda-huoltoon hoitamaan. Lähinnä auton saatavuus ja hinta ratkaisivat Octavian ja AlteaXL:n välillä.
Avoimin mielin suhtaudun Seattiin, kuten Skodaan. Seatin maine tosin 70-luvulta ei ole laadullisesti paljoa itäautoa kummempi. Lada Samara ja Seat Ibiza olivat molemmat sitä "Systeemi-Porschea". Hyvä perusta, mutta toteutus ei niin justiinsa. Se oli sitä aikaa Se...Seatin merkkihuolto on lähes aina sama huoltamo kuin Skodan merkkihuolto tai VW:n tai Audin merkkihuolto. Niissä siis voi takuuhuollotkin tehdä.
Skodan saatavuus uusien autojen on varmasti parempi pienillä ja hiukan syrjäisemmillä paikkakunnilla. Se on totta. Isoissa kaupungeissa ei eroa ole. Eroja voi tietysti olla jonotusajoissa, jos ne muutamat varastomallit ei tule kyseeseen. Käytetyissä Skodia löytyy toki huikeasti enemmän valittavaksi kuin Seatteja. Syykin tietysti selvä.
Hinnoissa ei oleellista eroa ole, Skoda muutaman satasen kalliimpi yleensä. Myyntilistojen kärkiautoihin on mahdollista tietysti lisätä hieman markkinalisääkin, kun kaupaksi menee kuitenkin.
Totta on, ettei Seatinkaan maine kovin kummoinen 70-luvulla ollut, Skodan nyt puhumattakaan. Tuon ajan autojen kanssa ei nämä nykyiset enää ole millään lailla verrannollisia. Nythän molemmat ovat VW-konsernin tuotteita ja sisältävät saman tekniikan. Muotoiluerot ovat ainoat oleelliset erot.
Ja useinmitenhan auto valitaankin juuri ulkonäön perusteella viime kädessä markkinoinnin ja mainostaminen luomien 'tarpeiden' ja mielikuvien vahvalla myötävaikutuksella.
Itse asiassa minulla oli sama tilanne helmikuussa 2012 auton vaihdon yhteydessä. Palvelussa ei ollut eroa, ei saatavuudessakaan oleellisia. Ei oleellisia ratkaisevia hintaeroja eikä vaihtoauton hyvityksessäkään. Kyllä ratkaiseva syy Seattiin oli varmaankin muotoilupuoli ja tämäntapaiset ei-niin-rationaaliset syyt, koska nk 'paremmuussyitä' ei näiden autojen kesken oikein voi löytää. Näin siis pk-seudulla.
Vaihdoin siis reilun kolme vuotta vanhan Octavian nelivetoiseen Altea4:een. 125kw tdi.
Oikein hyväksi valinnaksi on osoittautunut.
- Mars kauppaan
Junttikansa herätys! Teidän auto on ja pysyy. Siispä Skoda nousuun! Kyllä perheeseen aina pari Skodaa mahtuu.
- Rauhotupa vähän
Elä veikkostet vouhkaa. Skoda pärjää ilman sinun hätähuutoasi
- haha.
Sälli suoltaa provoja sätkä huulessa.
- Vintti pimeä
Ja mikähän tässä oli provoa!?
- näin se vaan on
Vintti pimeä kirjoitti:
Ja mikähän tässä oli provoa!?
Skodan myynti ei syöksy tällä hetkellä. Ja jos Skodan myynti syöksyisi, niin auta armias muita merkkejä.
- myynnin sakkaus alko
Kesän syöksyvirtaukset ovat tarttuneet skodaan ja myynti sakkaa loppuvuotta kohden.
- sinnikkyyttä kehiin
Sitkeys palkitaan. Nämä ennustajaeukot ennustavat Skodan myynnin laskua joka kuukausi. Jossain vaiheessa heidän ennustuksensa taatusti toteutuu. On aivan luonnollista, että Skodan myynnin kasvu pysähtyy jossain vaiheessa ja saattaa jopa laskea hieman. Mutta kuis sillä hetkellä muiden autojen myyntiluvut? Voivat olla pahasti pakkasella.
- Automaailma
Itse asiassa sitä ei ole povattu vaan tässähän tarkastellaan myynnin kehitystä.
- aivan normaalia
Normaalia vaihtelua kuukausi- ja vuosivaihtelua.
Skodahan olikin miinuksella kokonaismyynnin osalta vuonna 2013. Tämä vuosi todennäköisesti menee plussalle.
Uudet vahvasti markinoidut edulliset mallit myyvät hyvin aikansa. Jossain vaiheessa tulee luonnollisesti käänne, onko se Skodan osalta jo tullut. Jää nähtäväksi. - sinnikkyyttä kehiin
Automaailma kirjoitti:
Itse asiassa sitä ei ole povattu vaan tässähän tarkastellaan myynnin kehitystä.
Onkos sinulla luetun ymmärtämisessä vikaa?
sinnikkyyttä kehiin kirjoitti:
Onkos sinulla luetun ymmärtämisessä vikaa?
Autokaupoissa heinäkuu -5,2%, samaan aikaan Skodan myynti -14%.
- gs birotor
landlord kirjoitti:
Autokaupoissa heinäkuu -5,2%, samaan aikaan Skodan myynti -14%.
Kerro miten tiedät myynnin tippuneen tuon määrän?
gs birotor kirjoitti:
Kerro miten tiedät myynnin tippuneen tuon määrän?
Lukemalla uutisia ja laskemalla rekisteröintitilastoja. Sitten vähän prosenttilaskua.
Miksiköhän muuten lehdistö ei kirjoittele Skodan kokonaistilanteesta? Jaksetaan hehkuttaa Octaviaa, mutta pressi on hiljaa muuten.- ▄▀▄▀▄▀
landlord kirjoitti:
Lukemalla uutisia ja laskemalla rekisteröintitilastoja. Sitten vähän prosenttilaskua.
Miksiköhän muuten lehdistö ei kirjoittele Skodan kokonaistilanteesta? Jaksetaan hehkuttaa Octaviaa, mutta pressi on hiljaa muuten.Lehdistö ei kirjoittele, koska yhden kuukauden heilahteluita ei ole mitään järkeä alkaa tulkitsemaan. Länttilörtti itsekin tietää tämän, mutta haluaa vedättää.
Toisekseen, samaa heilahtelua on monella muullakin automerkeillä. Skodan myynnin heilahtelu on itse asiassa sieltä maltillisemmasta päästä.
Eiköhän tätä asiaa ole jo puitu ihan riittävästi. ▄▀▄▀▄▀ kirjoitti:
Lehdistö ei kirjoittele, koska yhden kuukauden heilahteluita ei ole mitään järkeä alkaa tulkitsemaan. Länttilörtti itsekin tietää tämän, mutta haluaa vedättää.
Toisekseen, samaa heilahtelua on monella muullakin automerkeillä. Skodan myynnin heilahtelu on itse asiassa sieltä maltillisemmasta päästä.
Eiköhän tätä asiaa ole jo puitu ihan riittävästi.Onhan noita kuukausia enemmän kuin yksi. Skodan tapauksessa asian tekee mielenkiintoiseksi sen volyymi ja riippuvuus yhdestä mallista, muuthan eivät mene kaupaksi kovinkaan hyvin. Kun Octavian myynti sakkaa, niin Skoda on käytännössä melko näkymätön.
- Okulaari
landlord kirjoitti:
Onhan noita kuukausia enemmän kuin yksi. Skodan tapauksessa asian tekee mielenkiintoiseksi sen volyymi ja riippuvuus yhdestä mallista, muuthan eivät mene kaupaksi kovinkaan hyvin. Kun Octavian myynti sakkaa, niin Skoda on käytännössä melko näkymätön.
Miksi tämä Skodan menestys tai sen odotettu (ja toivomasi) romahdus on niin tärkeä keskustelunaihe?
Skoda on käyttöauto, joten tarpeisiin sopivin malli valitaan. Täällä Se on Octavia ja eteläisemmässä Euroopassa usein Fabia. Pitkä tie on vielä edessä, jotta Suberb voisi uhata Octavian myyntiä, eikä niin ole edes tarkoitettu. Mallisto on kuitenkin kattava. Eihän Se haittaa vapaassa markkinataloudessa kuluttajaa...
- isänmaan toivot?
Millainen ihminen on Rölli joka ottaa nimimerkin ja tarkoituksena ei ole kuin ärsyttää?
Henkisesti lapsellinen, ahdistunut ja elämäänsä pettynyt. Jos lantaloordi suuntaisi tuonkin puhdin vaikka itsensäö kehittämiseen ja liikuntaan, niin elämä olisi valoisampaa ja tulevaisuus näyttäisi valoisammalta.
Tuollainen röllääminen ajaa reppanan vain syvemmälle omaan suohonsa ja taantuminen on varmaa.- no miksi sitten
No jos tuo kirjoittamasi pitää paikkansa, niin miksi sitten ärsyynnyt niistä?
Eihän tuollaisen taantuvan ihmisen jutuista pitäisi välittää?
Vain samassa tilanteessa olevathan niihin reagoivat ja ärsyyntyvät.. Oletkos ajatellut omaa tilannettasi? - Tyhmä ja yksinkertai
"landlord Mies, 56, Uusimaa" ja tyylikäs kuva...
Samahan se mitä kaveri kirjoittaa. Jos hän kuvittelee nostavansa täällä keskustelun tasoa, sama sekin. En lähde kaverin mielenterveyttä sun muuta statusta arvioimaan. "Tavalliset ihmiset" tekevät nykyisin kaikenlaista...
Mitä hemmo ajaa takaa? Haluaa ärsyttää? Millaisen ihmisen kirjoittelun perusteena on vain ärsyttäminen? Millaiset ihmisest kannustavat tähän? Ehkä tällaisten avoimien keskustelupalstojen tarkoitus onkin nykyisessä muodossaan vain trollien ja vedätysten kirjoittaminen. Vain tyhmät ja yksinkertaiset kuvittelevat keskustelevansa asiallisesti ja hyvässä hengessä jostain Skodan huolto-ohjelmasta. Ei selkääntaputtelulla ja hymistelyllä täällä edetä. Puukkoa selkään ja nauramaan. Menikö oikein? Tyhmä ja yksinkertai kirjoitti:
"landlord Mies, 56, Uusimaa" ja tyylikäs kuva...
Samahan se mitä kaveri kirjoittaa. Jos hän kuvittelee nostavansa täällä keskustelun tasoa, sama sekin. En lähde kaverin mielenterveyttä sun muuta statusta arvioimaan. "Tavalliset ihmiset" tekevät nykyisin kaikenlaista...
Mitä hemmo ajaa takaa? Haluaa ärsyttää? Millaisen ihmisen kirjoittelun perusteena on vain ärsyttäminen? Millaiset ihmisest kannustavat tähän? Ehkä tällaisten avoimien keskustelupalstojen tarkoitus onkin nykyisessä muodossaan vain trollien ja vedätysten kirjoittaminen. Vain tyhmät ja yksinkertaiset kuvittelevat keskustelevansa asiallisesti ja hyvässä hengessä jostain Skodan huolto-ohjelmasta. Ei selkääntaputtelulla ja hymistelyllä täällä edetä. Puukkoa selkään ja nauramaan. Menikö oikein?No mikä tuossakin muka ärsyttää jos toteaa, että myynti sakkaa Skeidalla pahemmin kuin markkinoilla keskimäärin?
Eikö sitten ärsytä, että kissankokoisilla kirjaimilla julistetaan että Skoda Octacviaa rekisteröitiin eniten?
Samasta asiasta on kyse, mutta sinua ärsyttää kun muut näkevät asiat toisin kuin mainosrahoitteinen media.- Tyhmä ja yksinkertai
landlord kirjoitti:
No mikä tuossakin muka ärsyttää jos toteaa, että myynti sakkaa Skeidalla pahemmin kuin markkinoilla keskimäärin?
Eikö sitten ärsytä, että kissankokoisilla kirjaimilla julistetaan että Skoda Octacviaa rekisteröitiin eniten?
Samasta asiasta on kyse, mutta sinua ärsyttää kun muut näkevät asiat toisin kuin mainosrahoitteinen media.Olet erehtynyt. Ei tässä Skodan myynnistä ole kysymys, vaan tämän palstan kirjoittelusta. Monet menevät retkuun ja alkavat oikomaan antamiasi tietoja. Turhaan.
Ei minua kiinnosta, enkä seuraa näitä auto-medioita sen syvällisemmin. Mainostahan ne ovat. Minulle riittää, että Skodan (tai minkä tahansa ostamani auton) myynti on riittävä toimivan organisaation kannalta. En seuraa myyntitilastojakaan. Tuskin ne sinuakaan kiinnostavat muuten, kuin sopivana lähtökohtana härnäävään kirjoitteluun.
Joten, jos skodan myynti sakkaa, niin senkun kirjoittelet, miten asian näetkin. Olet tosin kirjoitellut sen jo moneen kertaan. Olet myös kirjoittanut kaikenlaista länsiauto Sitikasta, itäautoista, laiskoista slaaveista Skodan tehtailla... Ärsyttääkö se minua? Kyllä ja paljon enemmän kuin Skodan myyntiluvuilla taiteilu. Tilastot on eri juttu kuin pelkkä p@skanjauhanta. Ainoa "järkevä" selitys on edelleen se, että toimit desanttina Venäjän laskuun. Toivottavasti naurua riittää ja mahorkka-sätkä palaa... Tyhmä ja yksinkertai kirjoitti:
Olet erehtynyt. Ei tässä Skodan myynnistä ole kysymys, vaan tämän palstan kirjoittelusta. Monet menevät retkuun ja alkavat oikomaan antamiasi tietoja. Turhaan.
Ei minua kiinnosta, enkä seuraa näitä auto-medioita sen syvällisemmin. Mainostahan ne ovat. Minulle riittää, että Skodan (tai minkä tahansa ostamani auton) myynti on riittävä toimivan organisaation kannalta. En seuraa myyntitilastojakaan. Tuskin ne sinuakaan kiinnostavat muuten, kuin sopivana lähtökohtana härnäävään kirjoitteluun.
Joten, jos skodan myynti sakkaa, niin senkun kirjoittelet, miten asian näetkin. Olet tosin kirjoitellut sen jo moneen kertaan. Olet myös kirjoittanut kaikenlaista länsiauto Sitikasta, itäautoista, laiskoista slaaveista Skodan tehtailla... Ärsyttääkö se minua? Kyllä ja paljon enemmän kuin Skodan myyntiluvuilla taiteilu. Tilastot on eri juttu kuin pelkkä p@skanjauhanta. Ainoa "järkevä" selitys on edelleen se, että toimit desanttina Venäjän laskuun. Toivottavasti naurua riittää ja mahorkka-sätkä palaa...Minusta sulla ei ole kaikki varusteet tallessa, jos nappaa noin paljon.
- Tyhmä ja yksinkertai
landlord kirjoitti:
Minusta sulla ei ole kaikki varusteet tallessa, jos nappaa noin paljon.
Tavoitteesi on siis saavutettu. Tänään yksi Jorma, huomenna koko läntinen maailma.
Mielipide tämäkin: Tuolla Suomi24-profiililla ja kirjoittelulla kaikki vartijat eivät ole pakkotyöleirin torneissa. Ellet todella ole desantti...
- shepe
Eiköhän noita syksyllä rekisteröidä taas tolkuttomasti kun 2015 mallit tulee maahan...toimitusajat on ilmeisen pitkiä, ainakin Oculla.
- Syöksyhampaat esiin
Länttilörtti se vain jaksaa vedättää ja yrittää paisutella asioita. Jos tälle yhden kuukauden myyntivaihteluiden tarkastelulinjalle lähdetään, niin tässä nähtäväksi muutamia muidenkin merkkien sakkausprosentteja. Ihan vain osoittamaan, että rekisteröintimäärät toisaankin heittelevät kuukausittain kaikilla merkeillä.
Volkswagen - 14,1 %
Toyota -12,6 %
Ford -13,5 %
Mercedes Benz -22,4 %
Honda -34,0 %
Citroen -51,2 %
Seat -11,1 %
Renault -30,1 %
Dacia -14,8 %
Että eiköhän lopeteta tämä yhden kuukauden muutosvälin tarkkailu suurennuslasin kanssa, ja keskitytään seuraamaan pidempiaikaisia tilastomuutoksia. Skodallahan kumulatiivinen muutos oli 30,9 % ja erikseen Octavian kohdalla 64,1 %. Siinä länttilörtille ja muille taas pähkäiltävää.- ei tarvi syöksyhampa
Nuo hurjat Skodan prosentit tietenkin saa, jos vertaa skodan edelisvuoden -merkkisiin lukuihin. Eli ovat yhtä lailla sopivasti valittuja...
Jokainen saa itselleen sopivat prosenttiluvut valitsemalla tarkoin vertailukohdat. - tarkoin valittu?
ei tarvi syöksyhampa kirjoitti:
Nuo hurjat Skodan prosentit tietenkin saa, jos vertaa skodan edelisvuoden -merkkisiin lukuihin. Eli ovat yhtä lailla sopivasti valittuja...
Jokainen saa itselleen sopivat prosenttiluvut valitsemalla tarkoin vertailukohdat.Kuten edellä kirjoitin, pointtinani oli esittää, että yhden kuukauden heilahtelut eivät kovasti paina mitään, vaan asioita pitää tarkastella pitkässä juoksussa. Noihin hurjiin prosentteihin voi verrata oman suosikkimerkkinsä prosenttilukuja jos niin haluaa.
- tilastomies
Niin, no kyllä tässä on pidempi aikaväli kuin yksi kuukausi.
- tilastotonmies
Mikä on pidempi aikaväli kuin kuukausi? Siinäkö, kun aloit ryyppäämään?
- Ei ole mikään ihme
Taavin malli"uudistus" epäonnistui, autosta onnistuttiin saamaan huokean pikkuauton näköinen. Eipä moni osta kolmella kymmenellä tonnilla viidentoista tonnin auton näköistä kulkinetta.
- Vai eikö?
On kuitenkin Octaviaa hyvin myyty, joten mitä tarkoitat, ettei moni osta? Odotellaan, miten Fabian uudistus onnistuu. Sen myynnissä on parantamisen varaa...
Ocu II on mielestäni myös tasapainoisempi ulkoisesti, kuin uusi. Facelift ehkä korjaa jotakin.
- Ocu
Uuden Octavian ulkonäkö on kieltämättä pieni pettymys, vaikka auton muut ominaisuudet ovatkin huippuluokkaa. Itseäni on häirinnyt takaluukun kolhot pokkaukset, mutta näin uuden Superbin, jossa takavalot oli muotoiltu sen pokkauksen päälle ja hyvältä näytti. Odotettavissa siis on, että Octaviaan tulee myös takapään ulkonäköön kohennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607224- 1243951
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.263230- 212748
- 272413
- 232212
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3691953- 251940
- 471900
- 321868