Eikö juusto sula kasvisliemeen?

kakkakuulia?

Tarkoitus oli tehdä kuorrutettua kukkakaalia, mutta minulla ei ollut enää maitoa jäljellä. Yritin sulattaa juustoraastetta (Punainen Emmental 17%) kuuman kukkakaalinkeitinveden sekaan, mutta juustosta tuli kuin purukumia, joka ei sulautunut liemen joukkoon. Oliko juusto liian vähärasvaista vai eikö juusto sulaudu kasvisliemeen? Minulle ei ole koskaan käynyt näin, vaikka ruokaa on tullut laiteltua vuosikaudet. Nyt tuo tekele on uunissa ja saa nähdä mitä siitä valmiina tulee. Mätin ne "purukumiriekaleet" kukkakaalien päälle ja kastiketta niskaan.

5

2132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevyenkevyt

      Ei 17% juusto sula kunnolla tasaisesti mihinkään liemeen. Siinä on sakeuttamisaineita jotka tekevät siitä purukumimaisen koska se on kevytjuusto. Osta seuraavan kerran täysrasvaista emmentalia ja laita sitä vähän vähemmän.

    • lastenkoskija

      Nuo kovat juustot on hieman hankalaia sulamaan tasaisesti nesteeseen. Kevytjuustot ovat taas täysi katastrofi. Mä voisin itse lähteä jollain Koskenlaskija-tyyppisellä ratkaisulla eteenpäin. Se sulaa nesteeseen (keitoissa) yleensä aika kivuttomasti ja on maukasta.

    • rasvaton rasva

      Kun käyttää edes osan sulatejuustoa, sen sulatesuolat auttavat myös kovan juuston liukenemista. Ei mielellään kuitenkaan kevytversiota. ps.esim. kevytkerman (hirveä sana) voi korvata vispikermalla, maidolla ja tarvittaessa suuruksella.

    • kakkakuulia?

      Syy tähän kokeiluuni oli se, että jouduin sulattamaan vanhan jääkaapin uuden jääkaapin tieltä ja täytyi johonkin käyttää ne ainekset joiden ei halunnut tyystin pilaantuvan kun jonkin aikaa olin ilman jääkaappia. Toisaalta hyvä kun tuo tuli testattua niin ei tarvitse tuota virhettä tehdä toista kertaa. :)

      • etsilleen

        Olisit mieluimmin suurustanut kasvisliemen vehnäjauhoilla ja jättänyt emmentalin kuorrutukseen.

        Ja muista suurusteen teossa - jauhot sekoitetaan pieneen määrään nestettä tasaiseksi (ei klimppejä) ja suuruste sen jälkeen sekoittaen suurempaan nestemäärään.

        Vähärasvaiset voivat käyttäytyä oudosti, jonka takia itse käytän vain niitä "täysrasvaisia".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1898
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      919
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe