Kun en muualtakaan osannut tulla kysymään, niin teiltä nyt tämän kysyn:
onko styrox sama kuin polystyreeni?
Olen juuri ostamassa, ja maksamassa varausmaksua asuntoautosta, jonka eristeen on polystyreeni.
Kertokaa ja auttakaa, kun on kiire.. ja hätä tään kanssa. Siis, huijataanko minua.. Kun ei missään tapauksessa saisi mitää styroksia olla eristeenä..
Autakaa! styrox onko sama kuin polystyreeni?
3
3223
Vastaukset
- mika
Plostyreenieristeitä on (ainakin) kahtä tyyppiä:
- Paisutettua polystyreeniä (EPS), jota kutsutaan myös styroxiksi
- Suulakepuristettua polystyreeniä (XPS)
Jälkimmäinen on rakenteeltaan kiinteää, ensimmäinen taas sitä joka murenee pieniksi helmiksi.
Molemmat siis valmistetaan samasta aineesta, mutta eri tavalla.
Asuntoautojen ja -vaunujen eristyksestä en sinänsä osaa sanoa paljonkaan. Styroxiin ja uretaaniin olen muutaman kerran törmännyt, mutta en koskaan XPS:ssään.
- Mika- Nuuskamuikkunen09
Siis, polystyreeni on sama asia kuin styrox.
Voihan hanuri... Mitäkähän pitäs tehdä..
Vielä voi perua kaupan, vaik allekirjoitettu jo kauppakirjat.
Kaveri/ myyjä (EuroCaravans oy/ Koria) vannoi ko auton täysin talvikelpoiseksi,.. ja näyttäs siltä, ettei se sitä olekkaan, voi että.. - mika
Nuuskamuikkunen09 kirjoitti:
Siis, polystyreeni on sama asia kuin styrox.
Voihan hanuri... Mitäkähän pitäs tehdä..
Vielä voi perua kaupan, vaik allekirjoitettu jo kauppakirjat.
Kaveri/ myyjä (EuroCaravans oy/ Koria) vannoi ko auton täysin talvikelpoiseksi,.. ja näyttäs siltä, ettei se sitä olekkaan, voi että..... että polystyreeni ilman muuta ei ole sama asia kuin styrox. Sanoi, että polystyreenistä tehdään kahdenlaista eristettä, 'styroxia' (EPS) ja 'styrofoamia' (XPS)
Jos eristeenä on suulakepuristettu polystyreeni (XPS, styrofoam), niin se on ihan eri asia, kuin 'styrox'. XPS muistuttaa ominaisuuksiltaan enemmän uretaania, kuin styrox.
Asiasta on näköjään keskustelua myös Autot & liikenne > Karavaanarit -osastolla. Tosin olet jo kysellyt sieltäkin.
Tosin säikeessä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000004960002
selviää, että jotkut valmistajat väittävät eristeen olevan 'foamia', vaikka se onkin styroxia.
-Mika
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099