Oltermannista

olter ja manni

Hello
Sattuneista syistä meillä on nyt ylimäärästä oltermanni-juustoa kolme pakettia.. mitä siitä voisi tehdä ? Ennenkun meneee vanhaksi ?

16

1143

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?20+

      Siis näitä Puuttinin juustoja, no syökää pois. Onhan niissä päiväystä pitkästi.
      Leivän päälle ja vaikka salaatteihin, pitsan päälle. Jaa tutuilles jos ette yksin jaksa.
      Eikä se niin äkkiä vanhene, katso päiväykset, monta kuukautta parasta ennen päivään. Jotain juustoja voi pakastaa esim. raasteena.
      Olen laittanu oltermannia pitsan päälle just kun uunista pois otettu ja sanon että hyvää on.
      Viinirypäleet ja oltermanni on hyvä yhdistelmä esim. keksien kanssa tarjoiltuna.

      • olter ja manni

        Heh-- nää on lahjaksi saatuja...aattelin vaan jos joku tehnyt muuta kun näitä perus juttuja siitä. ..


      • juustokokkaaja
        olter ja manni kirjoitti:

        Heh-- nää on lahjaksi saatuja...aattelin vaan jos joku tehnyt muuta kun näitä perus juttuja siitä. ..

        Ite mietin samaa, kun on putin juustoa kaapissa 10-kiloa. tuossa hyvä video, jossa valmistetaan "juustoperunaherkku"

        https://www.youtube.com/watch?v=cfyAkAOqrkk


    • 9805509554

      Pakastimeen.

    • Reseptivinkki:
      • olter ja manni

        Hauska :o) vois jopa kokeilla , kiitos sinulle


    • vanhassavaraparempi

      "Sattuneista syistä meillä on nyt ylimäärästä oltermanni-juustoa kolme pakettia.. mitä siitä voisi tehdä ? Ennenkun meneee vanhaksi ? "

      Millä tavoin se menee vanhaksi? Miten se ilmenee?

      Se parasta ennen -päiväys on juustoissa aikalailla hihasta vedetty.

      Useimpien juustontuntijoiden mielestä monet juustot ovat parhaimmillaan vasta tuon päiväyksen jälkeen. Juustothan voimistuvat maultaan vanhetessaan, mikä on vain hyvä asia.

      Mutta nähtävästi tavan suomalaisille ei mikään saa maistua miltään!

      • toukokuu xx

        Muistakaa hävittää syömättömät ryssänmannit ajoissa, sillä ne on päivätty n.5kk pidemmälle kuin kotimaan markkinoille valmistetut. (sarkasmia) selvennykseksi, kun moni ei kuitenkaan tajua.


    • Suomenmieli

      Totta. Ka. suomalainen kuluttaja narisee juuston kypsytysajasta, etsii kaupan hyllystä sen missä päiväys mahdollisimman pitkällä eikä uskalla syödä, jos päiväys sittenkin tulee vastaan. Oma makuaisti siis puuttuu täysin, todistetusti.

      • olter ja manni

        No en minä päiviäyksiä pelkää :o) Tein ison munakasrullan ja laitoin sitä reilusti täytteeseen ja päälle.. ei mikään paras juusto kylläkään, se myönnettäköön. Osa oottaa pakastimessa inspiraatiota


      • Suomenmieli
        olter ja manni kirjoitti:

        No en minä päiviäyksiä pelkää :o) Tein ison munakasrullan ja laitoin sitä reilusti täytteeseen ja päälle.. ei mikään paras juusto kylläkään, se myönnettäköön. Osa oottaa pakastimessa inspiraatiota

        Tarkoitin kyllä ihan yleisesti, en ketään henkilökohtaisesti. Kun on aukaisematon pakkaus, voi sen säilyttää huoletta jääkaapissakin. Voi olla, että ehjiä höyläsiivuja ei pakastetusta saa, mutta jos ei tarvitsekaan ei se juustoa heikennäkään.


    • Lilla Hamster

      Ihmettelen suuresti tätä Putinjuustokusetusta. Näistä vouhketaan että miten halpaa ja porukka rahtaa niitä kärrytolkulla kaupasta. Tänään näin ensimmäisen kerran niitä elävänä K-supermarketissa. PUOLEN kilon ja NELJÄNNESkilon juustoja hintaan 2,49 ja 1,25 e. Siis VIISI euroa kilo! Se on sama hinta jolla Prisma myy jatkuvasti normaali Oltermannia. Suomalaisille näköjään riittää kun sanotaan että nyt on halpaa niin heti uskotaan ja hysteria saa vallan :)

      • trgh

        Kilon Oltermannit oli kilohinnaltaan selvästi halvempia. Itse ostin niitä neljänneskilon paketteja vaikka olenkin hintatietoinen, koska sinkkutaloudessa pienet pakkaukset on paljon mukavampia. Näin voin syödä välillä muitakin juustoja ilman että avattu paketti pilaantuu. Pakastettu juusto ei ole makuuni.


    • en oo nähnyt vielä

      Onko ne rasvaisempia, kuin tavalliset oltermanit ? Silloin maistuisivat juustolle
      eikä kumimassalle niinkuin jotkut vähärasvaiset versiot.

      • Liikaako juustoa?

        Olen syönyt viikon niitä Venäjän Oldermanneja silleen pelkästään, höylännyt siivuja vaan, paprikaa ja tomaattia mukaan, ei leipää.
        Ajattelin että se olisi karppausta kun vain proteiinia syö,
        mutta en ole yhtään laihtunut, maha on täysinäinen kuin kumipallo.
        Onkohan tällainen ruokavalio epäterveellistä??
        Hyvältä juusto mielestäni maistuu, mutta mahan se ainakin kovettaa.


      • sdljflsdjfk
        Liikaako juustoa? kirjoitti:

        Olen syönyt viikon niitä Venäjän Oldermanneja silleen pelkästään, höylännyt siivuja vaan, paprikaa ja tomaattia mukaan, ei leipää.
        Ajattelin että se olisi karppausta kun vain proteiinia syö,
        mutta en ole yhtään laihtunut, maha on täysinäinen kuin kumipallo.
        Onkohan tällainen ruokavalio epäterveellistä??
        Hyvältä juusto mielestäni maistuu, mutta mahan se ainakin kovettaa.

        Juu-ei kovin terveellistä pitkällä tähtäyksellä. Ajattelinkin juuri kysyä miten wc-istuntosi sujuvat, mutta vimppa lauseesi selvensi asian *lol*

        Juustoissa paljon kovaa rasvaa (venäläisjuustothan eivät ole mitään kevytversioita vaan täysrasvaisia) ja maitoproteiinia eli taitaa olla fiftysixty tuon terveysvaikutteen kanssa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe