Löysin sivun, jossa vaaditaan, että Thaimaa-nimen ainoaksi sallituksi illatiivimuodoksi määrättäisiin "Thaimaaseen". On kyllä mielestäni aivan typerä vaatimus.
Thaimaahan ja Thaimaaseen
11
232
Vastaukset
"... ja niin viisaat tietäjät aloittivat paluumatkansa itämaaseen."
- voi tokkiisa
Niinpä. Ja kuinka pitkä matka on Kuusta Maaseen? Varmaankin yhtä pitkä kuin maasta kuuseen?
- voi tokkiisa
Ja tässäpä olisi tämä sivu.
http://www.adressit.com/thaimaaseen - votelo
"Maaseen!", sanoi koiran isäntä koiralleen.
Tietysti ainoa oikea illatiivimuoto on 'Thaimaahan', koska 'maa' sanassa Thaimaa tarkoittaa nimenomaan maata, vrt. engl. Thailand.
- ThainAviomiesOriginal10
Oli sen verran kuiva äidinkielenope aikoinaan, että en voi osallistua keskusteluun muuta kuin toteamalla, että Thaimaaseen matkustavien on hyvä muistaa lähtöpisteensä palatekseen sitten Suomeeseen takaisin.
- Ei_armoa
Thaimaaseen matkustajat joutaisi upottaa Saimaaseen, rikoksena äidinkielen törkeä pahoinpitely.
- dippadaadappadii
Mennäänhän Suomessakin Kerimaaseen, kun mennään Kerimäellä olevaan lomakeskukseen.
- ehkämuitakinon
Jos ei lähde Thaimaaseen, kannattaa jäädä kotimaaseen.
- Siamilaiskaskunen
Thaimaa on autojen valmistusmaana melkoinen tekijä: liki 2 miljoonan kpl:n vuosituotantoineen (2015) maailman 12. suurin. Kasattavien menopelien joukkoon mahtunee useita thaimaastureitakin.
Kun romut joskus aikanaan kierrätetään sinne takaisin sulatettaviksi, sopinee lukea loitsu: ”Thaimaasta olet sinä tullut, Thaimaaseen pitää sinun jälleen menemän!” - Radioitakin_räpläillyt
>Niinpä. Ja kuinka pitkä matka on Kuusta Maaseen?
>Varmaankin yhtä pitkä kuin maasta kuuseen?
Me radistit olemme tietävinämme, kuinka tärkeä kunnon maadoitus on radioaseman toiminnan ja sähköturvallisuuden kannalta.
Jos minut lähetettäisiin perustamaan radioasema Kuuhun, jättäisin tuon maadoituksen kuitenkin tekemättä. Satojentuhansinen kilometrien mittaisen maajohdon impedanssi muodostuisi kohtuuttoman suureksi, taivaankappaleiden pyörimisliike tuottaisi omat hankaluutensa eikä maajohto kestäisi Maan vetovoimakentässä edes omaa painoaan.
Niinpä tyytyisin kuudoittamaan tuon Kuuhun sijoitettavan radioaseman.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628