Mistä hankkia laaturullikset?

A P U A

Hei,

Osaisiko kukaan täältä neuvoa, missä täällä Suomessa myytäisiin niitä paremman luokan rullaluistimia, esmerkiksi K2-merkkisiä?

En siis ole mikään aloittelija rullaluistelussa, päinvastoin, olen kohta rullaillut noin kymmenen vuotta. Etsiskellyt olen jo muun muassa Stadiumilta sekä Intersportilta, eikä missään oikein löydy sopivia. Ongelmana on kengän koko, joka minulla on lähemmäs 46:a.

Kannattaisiko minun vain tilata netistä, vai onko muita vaihtoehtoja tarjolla?

Lisäksi, osaisitteko suositella jotain tiettyä merkkiä/mallia? Suosin Hi-Lo -asetusta renkaissa (100mm/90mm) (haluan siis rullaluistimilta nopeutta) ja käytän rullaluistimiani pääosin kaupunkiluisteluun.

4

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea etsinnässä

Todellinen ropleemi. Tärkeintä on että luistin sopii jalkaan. Ellei pääse testaamaan, ei voi tietää.

Tilaa sellaisesta luotettavasta verkkokaupasta, jossa tiedät että saat varmuudella luistimet palauttaa pelkillä rahtikuluilla tai jopa ilman niitä. Tätä tilaamista ja palauttamista joudut ehkä tekemään useamman kerran koska luistimet ja jalat eivät aina sovi yhteen. Varsinkin nyt syksyn tullen kauppojen hyllyt alkavat olla tyhjät.

• PWSK

Enemmänkin nopeuteen vaikuttaa pelkkien luistinten osalta pyörien koko, siis halkaisija, sekä pyörien laatu eli tehdasmerkki, kuin muut tekijät. 110mm pyörät ovat nopeimmat. Hi-Lo ollut joskus, mutta en löytänyt mitään hyötyjä.

Isommat pyörät ovat selkeästi nopemmat kuin pienemmät. Suurin nopeustekijä on kuitenkin itse luistelija, kuten luistelutekniikka ja kunto. Kaupunkiluistelussa pyörien koko voi olla pienempikin, koska nopeus ei ole tärkein tekijä vaan luistinten ketteryys.

Tempoilevassa kaupunkiluistelussa mielestäni tärkeintä hallita hyvin luistelunsa teknisesti. Ja tietää miten luistimet käyttäytyvät kaupunkiasfalteilla, jotka voivat olla huonokuntoisia. Pitää olla tietoinen myös muusta liikenteestä ja osata selviytyä siinä. Kaupungin keskusta-alueilla varsinkin hyvä hallita useampikin jarrutustekniikka, käännökset, kaarteet jne.

Kaupunkiluisteluun löytyy myös omia luistinmalleja, joita kannattaa suosia, esim. Powerslidelta.

Käytän nettikauppoja, sillä niistä löytyy valikoimaa. Esim. http://der-rollenshop.sportkanzler.de/index.php?lang=1&
      Tuotteiden hinnat ovat keskitasoa, mutta tärkeintä on, että kauppa on luotettava ja nopea.

• Aptässä

Juu kiitos.

Tekniikat hallitsen erinomaisesti, lähinnä niitä malleja olin tässä hakemassa. Kiitos ja kertokaa toki, jos jokin mieleenne pulpahtaa!

• Tietoa sinulle

Terve!
      Ainoa Suomessa ja Helsingissä oleva erikoisliike on Nitron Sports Oy, www.nitronstore.fi
      Sieltä löydät ja sitä kautta saat kaikki Powersliden luistimet. Ja isojalkaisellekkin löytyy mallit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      6997
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4123
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2171
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1946
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      196
      1454
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe