Mistä hankkia laaturullikset?

A P U A

Hei,

Osaisiko kukaan täältä neuvoa, missä täällä Suomessa myytäisiin niitä paremman luokan rullaluistimia, esmerkiksi K2-merkkisiä?

En siis ole mikään aloittelija rullaluistelussa, päinvastoin, olen kohta rullaillut noin kymmenen vuotta. Etsiskellyt olen jo muun muassa Stadiumilta sekä Intersportilta, eikä missään oikein löydy sopivia. Ongelmana on kengän koko, joka minulla on lähemmäs 46:a.

Kannattaisiko minun vain tilata netistä, vai onko muita vaihtoehtoja tarjolla?

Lisäksi, osaisitteko suositella jotain tiettyä merkkiä/mallia? Suosin Hi-Lo -asetusta renkaissa (100mm/90mm) (haluan siis rullaluistimilta nopeutta) ja käytän rullaluistimiani pääosin kaupunkiluisteluun.

4

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea etsinnässä

      Todellinen ropleemi. Tärkeintä on että luistin sopii jalkaan. Ellei pääse testaamaan, ei voi tietää.

      Tilaa sellaisesta luotettavasta verkkokaupasta, jossa tiedät että saat varmuudella luistimet palauttaa pelkillä rahtikuluilla tai jopa ilman niitä. Tätä tilaamista ja palauttamista joudut ehkä tekemään useamman kerran koska luistimet ja jalat eivät aina sovi yhteen. Varsinkin nyt syksyn tullen kauppojen hyllyt alkavat olla tyhjät.

    • PWSK

      Enemmänkin nopeuteen vaikuttaa pelkkien luistinten osalta pyörien koko, siis halkaisija, sekä pyörien laatu eli tehdasmerkki, kuin muut tekijät. 110mm pyörät ovat nopeimmat. Hi-Lo ollut joskus, mutta en löytänyt mitään hyötyjä.

      Isommat pyörät ovat selkeästi nopemmat kuin pienemmät. Suurin nopeustekijä on kuitenkin itse luistelija, kuten luistelutekniikka ja kunto. Kaupunkiluistelussa pyörien koko voi olla pienempikin, koska nopeus ei ole tärkein tekijä vaan luistinten ketteryys.

      Tempoilevassa kaupunkiluistelussa mielestäni tärkeintä hallita hyvin luistelunsa teknisesti. Ja tietää miten luistimet käyttäytyvät kaupunkiasfalteilla, jotka voivat olla huonokuntoisia. Pitää olla tietoinen myös muusta liikenteestä ja osata selviytyä siinä. Kaupungin keskusta-alueilla varsinkin hyvä hallita useampikin jarrutustekniikka, käännökset, kaarteet jne.

      Kaupunkiluisteluun löytyy myös omia luistinmalleja, joita kannattaa suosia, esim. Powerslidelta.

      Käytän nettikauppoja, sillä niistä löytyy valikoimaa. Esim. http://der-rollenshop.sportkanzler.de/index.php?lang=1&
      Tuotteiden hinnat ovat keskitasoa, mutta tärkeintä on, että kauppa on luotettava ja nopea.

      • Aptässä

        Juu kiitos.

        Tekniikat hallitsen erinomaisesti, lähinnä niitä malleja olin tässä hakemassa. Kiitos ja kertokaa toki, jos jokin mieleenne pulpahtaa!


    • Tietoa sinulle

      Terve!
      Ainoa Suomessa ja Helsingissä oleva erikoisliike on Nitron Sports Oy, www.nitronstore.fi
      Sieltä löydät ja sitä kautta saat kaikki Powersliden luistimet. Ja isojalkaisellekkin löytyy mallit!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe