Mistä hankkia laaturullikset?

A P U A

Hei,

Osaisiko kukaan täältä neuvoa, missä täällä Suomessa myytäisiin niitä paremman luokan rullaluistimia, esmerkiksi K2-merkkisiä?

En siis ole mikään aloittelija rullaluistelussa, päinvastoin, olen kohta rullaillut noin kymmenen vuotta. Etsiskellyt olen jo muun muassa Stadiumilta sekä Intersportilta, eikä missään oikein löydy sopivia. Ongelmana on kengän koko, joka minulla on lähemmäs 46:a.

Kannattaisiko minun vain tilata netistä, vai onko muita vaihtoehtoja tarjolla?

Lisäksi, osaisitteko suositella jotain tiettyä merkkiä/mallia? Suosin Hi-Lo -asetusta renkaissa (100mm/90mm) (haluan siis rullaluistimilta nopeutta) ja käytän rullaluistimiani pääosin kaupunkiluisteluun.

4

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea etsinnässä

Todellinen ropleemi. Tärkeintä on että luistin sopii jalkaan. Ellei pääse testaamaan, ei voi tietää.

Tilaa sellaisesta luotettavasta verkkokaupasta, jossa tiedät että saat varmuudella luistimet palauttaa pelkillä rahtikuluilla tai jopa ilman niitä. Tätä tilaamista ja palauttamista joudut ehkä tekemään useamman kerran koska luistimet ja jalat eivät aina sovi yhteen. Varsinkin nyt syksyn tullen kauppojen hyllyt alkavat olla tyhjät.

• PWSK

Enemmänkin nopeuteen vaikuttaa pelkkien luistinten osalta pyörien koko, siis halkaisija, sekä pyörien laatu eli tehdasmerkki, kuin muut tekijät. 110mm pyörät ovat nopeimmat. Hi-Lo ollut joskus, mutta en löytänyt mitään hyötyjä.

Isommat pyörät ovat selkeästi nopemmat kuin pienemmät. Suurin nopeustekijä on kuitenkin itse luistelija, kuten luistelutekniikka ja kunto. Kaupunkiluistelussa pyörien koko voi olla pienempikin, koska nopeus ei ole tärkein tekijä vaan luistinten ketteryys.

Tempoilevassa kaupunkiluistelussa mielestäni tärkeintä hallita hyvin luistelunsa teknisesti. Ja tietää miten luistimet käyttäytyvät kaupunkiasfalteilla, jotka voivat olla huonokuntoisia. Pitää olla tietoinen myös muusta liikenteestä ja osata selviytyä siinä. Kaupungin keskusta-alueilla varsinkin hyvä hallita useampikin jarrutustekniikka, käännökset, kaarteet jne.

Kaupunkiluisteluun löytyy myös omia luistinmalleja, joita kannattaa suosia, esim. Powerslidelta.

Käytän nettikauppoja, sillä niistä löytyy valikoimaa. Esim. http://der-rollenshop.sportkanzler.de/index.php?lang=1&
      Tuotteiden hinnat ovat keskitasoa, mutta tärkeintä on, että kauppa on luotettava ja nopea.

• Aptässä

Juu kiitos.

Tekniikat hallitsen erinomaisesti, lähinnä niitä malleja olin tässä hakemassa. Kiitos ja kertokaa toki, jos jokin mieleenne pulpahtaa!

• Tietoa sinulle

Terve!
      Ainoa Suomessa ja Helsingissä oleva erikoisliike on Nitron Sports Oy, www.nitronstore.fi
      Sieltä löydät ja sitä kautta saat kaikki Powersliden luistimet. Ja isojalkaisellekkin löytyy mallit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      61
      6703
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      60
      6039
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      126
      5243
    4. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      17
      3912
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      45
      3859
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      132
      3490
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3470
    8. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      172
      2945
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2799
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      60
      2645
    Aihe