Yritin opetella gluteiinitonta leivontaa, hankin kaikki sortimetit, mutta onnistuin lätsäyttämään jopa muffinsit, joiden piti olla helpoimmasta päästä. Mikä olisi vielä helpompaa? Kahvipöytään jotain makeaa siis.
Helppoakin helpompaa gluteiinitonta
3
167
Vastaukset
- lkiyhjgfdsfghjklö
Kääretorttu perunajauhoista. Siitä jatkojalostusta leivoksiksi. Tai peruskakkupohja perunajauhoista ja siitä muffineita, marjoja tms. sekaan. Marenkileivonnaisia, juustokakkuja gluteenittomista kekseista tehtyyn pohjaan... Gluteenittomissa ohjeissa on paljon toimimattomia joukossa, ei auta muu kuin kokeilla.
- rsii
Suolaisena käy helpoiten riisikakut jollakin tahnalla päällystettynä. Riisikakkuja saa jokaisesta marketista.
Kaakaojauhe on hyvä kakkupohjiin, samoin suklaa, koska sillä saa täyteläisemmän rakenteen, mikä on ongelma yleensä gluteenittomissa.
Gluteenittomasta kaurasta saa tehtyä monenlaista, esimerkiksi kauralastuja tai piirakkapohjaa kun käyttää mantelijauhoja ja maissitärkkelystä kaurajauhon lisäksi. Taikinaan tietysti muut tykötarpeet., margariinia, leivinjauhetta ja sokeria, plus mausteeksi vaikkapa sitruunankuorta. Samasta taikinapohjasta voi tehdä pursotinpikkuleipiä lisäämällä taikinaan munankeltuaista.
Kaurajauhoja voi jauhaa kaurahiutaleista, itse olen käyttänyt pientä kahvimyllyä, mutta tehosekoitinkin taitaa toimia siinä. Tavalliset kaurahiutaleet eivät siis ole gluteenittomia, vaan sitä myydään erikseen gluteenittomana, ainakin hiutaleina, mutta siihen en osaa sanoa, käykö se silti kaikille. - Pähkinät on nannaaa
Aloittajan bailut on ehkä tällä haavaa ohi, mutta seuraavaa tilaisuutta varten:
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/tuulan-pahkinanokareet
Ja lisää täältä:
http://kotiliesi.fi/ruoka/ruokaideat/gluteenittomat-leivonnaiset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888