Oireilen hyvinkin voimakkaasti kemikaaleille ja jopa täysin vaarattomillekin hajuille/aineille. Oireina väsymys, tokkurainen olo, henkeä ottaa, pahoinvointi, aivosumu ym. Myös ahdistus ja masennus vaivaavat. Olen ollut on/ offina 80 prossasella raakaravinnnolla, aina olon kohentuessa tajunnut että tämä todellakin toimii, mutta masennusjakson iskiessä repsahtanut taas kypsennettyyn ruokaan ja en edes siihen terveelliseen. Haluan lopettaa tämän noidan kehän ja sitoutua elävään/ raakaravintoon ( otan parhaat palat kummastakin).
Voinko parantua ruokavaliolla? Tarvitsisin nyt toivoa ja kannustusta eli ei ilkeitä viestejä, kiitos. ( ja myrkkykemikaaleja ym. Välttelen tietenkin)
Haluan voida hyvin!
Elävällä ravinnolla mcs (kemikaaliherkkyys) kuriin?
8
1591
Vastaukset
- _kate92_
Hei!
Kärsin ihan samasta asiasta. Saan oireita mm. Vaatteiden kemikaaleista, meikeistä, hajuvesistä jne. En tiedä tuosta ravinnon osuudesta tähän tautiin, mutta löysin yhden hyvän sivuston mcs america, josta löytyi ainakin hyviä ohjeita. Suosittelevat oireita aiheuttavien kemikaalien välttämistä, saunaa ja lisäravinteita eli kyllä varmaan oikeanlainen ravinto voi auttaa jonkin verran - Koskenkorva auttaa
Pullo kossua päivässä pitää minulla oireet loitolla. Ilmeisesti alkoholi tekee myrkyt vaarattomiksi, en tiedä mutta suosittelen !
- Nonparfym
Joo ulkomaiset mcs foorumit hyviä suosittelen! Suomalainen mcs keskusteryhmä huuhaata mutu höpötystä..liki ufojuttuja sys seuraus :-)
- luuloton_sairas
mcs tosi kurjaa
https://safkanet.fi/2016/02/10/monikemikaaliyliherkkyys-eli-mcs-kuinka-sairautta-hoidetaan/ - esi_merkiksi
Tässä lisää
http://keskustelu.suomi24.fi/t/4283245/kemikaaliyliherkkyys--linkki - Eiainaallergiaa
"Oireina väsymys, tokkurainen olo, henkeä ottaa, pahoinvointi, aivosumu ym. " Kannattaa myös tutkia onko esim. punkin puremasta johtuva neurologinen sairaus, ettei joku muu vakava sairaus jää hoitamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442992Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1022258Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482094Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421893- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175