Eineksiä vai kotiruokaa?

teretere29

10

109

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain parasta

      Itse en käytä eineksiä kovinkaan paljon, ainut on veriohukaset.tekisin kylläkin veripalttua, jos olisi tuoretta verta myynnissä..
      Einekset ovat mauttomia pöperöitä, säälittää niitä, jotka eivät osaa tehdä ruokaa, elikkä he eivät tiedä hyvästä ruuasta mitään.

    • Meni jo

      Hi there. You seem to be lost...

      Vastaus on sekä että viikonloppuna ja vapailla, joskus ravintola tai lounaspaikka, työpäivinä aina lounaspaikat.
      Eväitä en tee, eli vähissä on kotikokkailun tarve.

    • Ei eineksiä

      Mitä enemmän ihmiset syövät einksiä, sitä enemmän allegioita.
      Eineksistä tulee ylimääräistä pakkausroskaa ja yleensä ineksensyöjät eivät lajittele .

      • Ei tasan

        Pitäskö alkaa pesemään niitä alumiinifolioita, joopajoo. Vettä kuluu niin paljon, ettei siinä maailma pelastu.


      • Kuinka paljon

        Koska ne allergiat alkaa, syöty 60-luvulta saakka eikä ole vielä "tarttunut".
        Lounaspaikatkin tarjoaa järjestään puolivalmisteita.


    • Hulluja kyselet

      Einesruuat on täyttä SONTAA!

    • tahtoo_ite_tehä

      Kukapa meistä ei olisi eineksiä koskaan syönyt. Harvassa ovat.
      Onneksi jotain jäi päähän koulun kotitalouden tunneilta (80-83), niin niillä nitkutteli eteenpäin ja sai jotain simppeliä tehdyksi. Toki matkan varrella taito karttui - padat, kiusaukset, soosit ja laatikot sekä keitot meni helposti - mutta vasta joku vuosi sitten koin keittiöherätyksen ja totesin sen olevan pahuksen hyvä vastapaino leipätyölleni.

      Tässä samalla, kun on keittotaito karttunut, niin einekset ovat jo kokolailla ulkona pelistä. Jos kasviksia ja juureksia saa tuoreena, en ota enää niitäkään enää pakastettuina tai esikypsennettyinä. Lihat suikaloin itse.

      Katsotaan, mihin tämä (terve) hulluus vielä menee.

    • Suomenmieli

      Eines tarkoittaa paljon laajempaa skaalaa kuin pelkkä valmisruoka, joksi se näemmä pelkästään yleisesti mielletään. Valmisruokien syöjät näkyvät parhaiten tietävän miten syöntikelvotonta se on.

    • ihan ite

      ...... vai "kotiruokaa" eineksistä? Siinä on pieni ero kootaanko ruoka vai valmistetaanko!17

    • ripsrapsrairai

      Minä ainakin suosin nykyään ite tehtyä kotiruokaa. Einesten syönti on loppunut oikeastaan kokonaan. Lapsena oli aina kotona tehtyä ruokaa ja se oli hyvää,sit jossain vaiheessa söin pelkästään eineksiä. Kyllästyin niihin valmisruokiin. Tuli huono olo niistä,allergiaa,turvotusta jne. Sitten jätin ne pois ja aloin tehdä itse ruoat,opiskelin ite kotona uudestaan tekemään ruokaa alusta loppuun.Nyt valmiista tuotteista ostan vaan esim. tortillapohjat,lehtitaikinan ja mehukeittoja harvoin. Tosin oon vasta äskettäin alkanu tekemään ite mehukeitotkin marjoista jotka ite kerättyjä ja suomalaisia. Mutta joo - itsetehtyä kotiruokaa puhtaista ja laadukkaista raaka-aineista suosin minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe