Eineksiä vai kotiruokaa?

teretere29

10

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain parasta

Itse en käytä eineksiä kovinkaan paljon, ainut on veriohukaset.tekisin kylläkin veripalttua, jos olisi tuoretta verta myynnissä..
      Einekset ovat mauttomia pöperöitä, säälittää niitä, jotka eivät osaa tehdä ruokaa, elikkä he eivät tiedä hyvästä ruuasta mitään.

• Meni jo

Hi there. You seem to be lost...

Vastaus on sekä että viikonloppuna ja vapailla, joskus ravintola tai lounaspaikka, työpäivinä aina lounaspaikat.
      Eväitä en tee, eli vähissä on kotikokkailun tarve.

• Ei eineksiä

Mitä enemmän ihmiset syövät einksiä, sitä enemmän allegioita.
      Eineksistä tulee ylimääräistä pakkausroskaa ja yleensä ineksensyöjät eivät lajittele .

• Ei tasan

Pitäskö alkaa pesemään niitä alumiinifolioita, joopajoo. Vettä kuluu niin paljon, ettei siinä maailma pelastu.

• Kuinka paljon

Koska ne allergiat alkaa, syöty 60-luvulta saakka eikä ole vielä "tarttunut".
        Lounaspaikatkin tarjoaa järjestään puolivalmisteita.

• Hulluja kyselet

Einesruuat on täyttä SONTAA!

• tahtoo_ite_tehä

Kukapa meistä ei olisi eineksiä koskaan syönyt. Harvassa ovat.
      Onneksi jotain jäi päähän koulun kotitalouden tunneilta (80-83), niin niillä nitkutteli eteenpäin ja sai jotain simppeliä tehdyksi. Toki matkan varrella taito karttui - padat, kiusaukset, soosit ja laatikot sekä keitot meni helposti - mutta vasta joku vuosi sitten koin keittiöherätyksen ja totesin sen olevan pahuksen hyvä vastapaino leipätyölleni.

Tässä samalla, kun on keittotaito karttunut, niin einekset ovat jo kokolailla ulkona pelistä. Jos kasviksia ja juureksia saa tuoreena, en ota enää niitäkään enää pakastettuina tai esikypsennettyinä. Lihat suikaloin itse.

Katsotaan, mihin tämä (terve) hulluus vielä menee.

• Suomenmieli

Eines tarkoittaa paljon laajempaa skaalaa kuin pelkkä valmisruoka, joksi se näemmä pelkästään yleisesti mielletään. Valmisruokien syöjät näkyvät parhaiten tietävän miten syöntikelvotonta se on.

• ihan ite

...... vai "kotiruokaa" eineksistä? Siinä on pieni ero kootaanko ruoka vai valmistetaanko!17

• ripsrapsrairai

Minä ainakin suosin nykyään ite tehtyä kotiruokaa. Einesten syönti on loppunut oikeastaan kokonaan. Lapsena oli aina kotona tehtyä ruokaa ja se oli hyvää,sit jossain vaiheessa söin pelkästään eineksiä. Kyllästyin niihin valmisruokiin. Tuli huono olo niistä,allergiaa,turvotusta jne. Sitten jätin ne pois ja aloin tehdä itse ruoat,opiskelin ite kotona uudestaan tekemään ruokaa alusta loppuun.Nyt valmiista tuotteista ostan vaan esim. tortillapohjat,lehtitaikinan ja mehukeittoja harvoin. Tosin oon vasta äskettäin alkanu tekemään ite mehukeitotkin marjoista jotka ite kerättyjä ja suomalaisia. Mutta joo - itsetehtyä kotiruokaa puhtaista ja laadukkaista raaka-aineista suosin minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5050
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3522
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3345
    4. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2541
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2513
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2207
    7. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2069
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1809
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1699
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1678
    Aihe