Maalivahdit...

Heeros

Hei maalivahdit: mitä kamppeita suositte? siis onko merkillä väliä (vai onko edes muite merkkejä kuin exel?). Itselläni on melko uudet exelin salibandy-maalivahdin kamppeet kun täältäpäin ei muita saanut. Hinnat vähän hirvitti kun ne ostin, mutta on niistä onneksi ollut hyötyä (tosin super airprenet ei oikein pysy jalassa vaikka kuinka kireälle laittaa, vaan ne liikkuu vähän aina pelin aikana ja niitä pitää alkaa nostelemaan... Onko muilla tätä ongelmaa?). Entä mitkä suojat ovat kiivammassa pelissä pakollisia ja mitkä haitallisia?

18

4350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää

      Kannattaa pelata exelillä,ne istuu hyvin päälle,
      jos ei ota huomioon housuja jotka joko roikkuvat
      tai sitten kiristävät vyötäröä.itselläni on
      rehbandin syndit.mulla on sama ongelma valumisen
      takia,mutta leikkasin vanhoista fudis sukista
      terät pois ja laitoin alle,ni ei enää syndi
      hiertäny eikä valunu.Kannattaa myös ostaa rinta-
      panssari sekä kyynärsuojat.panssaria ei ehkä
      välttämättä tarvitse ,mutta kyynärit kannattaa
      ostaa.

      • Heeros

        Mulla on rintapanssari ja jonkinlaiset kyynärsuojatkin. Ongelma on vaan, että en ole vielä löytänyt sopivia hanskoja joita käyttää. Olen tähän mennessä pelannut joko ilman hanskoja, jolloin sormet ovat aika kipeinä pelien jälkeen, tai sitten jalkapallomaalivahdin käsineitä, joilla ei saa palloa kiinni ilmasta, ja joilla palloa ei onnistu nakkaamaan kovin tarkasti ja nopeasti. Eli minkälaisia hanskoja suositte?


      • anna

        Kokeileppa mennä naisena ilman rintapanssaria maaliin. Auts! =)


    • tietää

      Kannataa jossain vaiheessa kokeilla uuttatulokasta
      eli fatpipea

      • veskari

        ite pelaan hanskat kädes, kaupasta kannattaa kysellä amerikkalaiseen jalkapalloon
        soveltuvia hanskoja. Ne istuu tosi hyvin, pehmustaa jonku verran ja toimii ku
        kärpäspaperi! no ainaki melkein... Käjet tuoksahtaa aika mukavasti nahkalta mutta
        hyvät hanskat kyllä on.
        Itellä on kans exelin (canadien oli toinen vaihtoehto) kamppeet mutta ei rintapanssaria
        eikä kyynersuojia. melko turhia mun mielestä... airprenet ei istu munkaan jalkaan,
        mutta huomasin et jos niitä laskee sen ylimmän siteen polvitaipeen kohdalle ja vetää
        tiukalle niin ne ei pahemmin liiku...paitsi jos tekee paljon nopeaa sivuttais liikettä niin
        ne saattaa alkaa heilumaan aika ilosesti, mut pitää kattoo et kaikki siteet on kireellä
        niin eiköhän se siitä...:)
        Tsemiä kaikille suomen veskareille! Älkää antako niitten höpöttää teitä!!


    • exel

      siis jätkä on ostanu ite suojat??? meilläkäit seura maksoi......

    • Cooley

      Itse suosin ball wallia. Ensinnäkin tuotteet ovat täysin kotimaisia ja pienen yrityksen tekemiä ja kaikenlisäksi hyviä.

      Polvisuojina olen käyttänyt adidaksen lähinnä lentopalloon tarkoittamia suojia. Säärisuojat ovat turhat, kuin myös kyynersuojat. Kenellekään en suosittele mitään sääri- ja polvisuojayhdistelmiä.

      Hihat ylhäällä suojaavat hieman kyynerpäitä kovemmalla alustalla pelattaessa. Hanskat taas ovat aivan välttämättömyys. Itselläni oli viime kaudella käytössä Rawlingsin hanskat, mutta seuraavaksi on tarkoitus hankkia taas Neumannit, sillä nuo Rawlingsit eivät ole kovin kestäviksi osoittautuneet. Ne ovat kuitenkin hieman halvemmat.

    • maalivahtien auttaja

      No terve, itse oon ollut 4.5vuotta maalibahtina, ja tykkään exelin housuista, (classic) paidasta, ja exelin mukavan ilmavasta kypärästä. Itsellä ei ole ollut ongelmaa housujen kiryden, tai oikeammin sanottuna löysyyden vuoksi. Ainut neuvo, mitä voin tähän tilanteeseen anta, on se, että kokeile eri vaihtoehtoja, niin todennäköisesti löytyy oikea kireys. Ihan hyviä mrkkejä on mm Canadien, (Exel), ja FatPipe. Itsellä oli Fatpipen vanhemman mallin housut ensimmäisinä housuina, ja rehellisesti sanoen, ne eivät tehneet minuun vaikutusta. Toppaukset köyhänlaiset, ja kaiken lisäksi mielestäni ruma, mutta kysehän on aivan henkilökohtaisesta mielipiteestä. Käytän Canadien WELOCITY mallistä rintapanssaria, joka on kuin hihaton paita, ja rinnassa paksut toppaukset. Mielestäni suojaus siinä on hyvä, mutta auta armias, jos et laita paitaa alle, niin se melkein juuttuu päälle hien vuoksi. Hanskoista voin sanoa sen verran, että ne kannattaa vaihtaa sitämukaan kun pinta huononee, ja allekirjoittanut pysyy mallistossa mukana. Kokonaisuudessaan käytän aika paksua asua, joka on toden sanoakseni kuuma, mutta juotava, ja hyvä peruskunto vähentää hikoamista huomattavasti. Kypärä on ainut hyvin hengittävä varuste. Jos minulta kysyy, niin polvisuojat on aika turhat, jollei pelkää paria mustelmaa. Ainut mikä pitää kaikkien muistaa on ALASUOJA! Vastatkaa viestiini, ja kertokaa omat mielipiteenne, vaikka suoraan sähköpostiini.

    • snipu8

      fatpipen yhdetpolvisuojat ovat tosi hyvät.

    • mokefdfsg

      Kandee vetää hihat kyynärpäähä ja ostaa pitkät hikinauhat käsiin ja laittaa hihoihin.suojaa myö kyynärpäitä:D (VÄHÄN) hihat on PASKAT

    • maalivahti#30

      Kyllä Exelillä kannattaa pelata. Taattua laatua ja istuu hyvin päälle. Mutta kannatta kokeilla myös Salmingin tuotteita. Fat Pipeä en pahemmin suosittele, koska itselläni oli Fat Pipen hanskat ja niistä kului pinta aika nopeasti ja torjunnat alkoivat sattumaan.

    • peli3

      Hei!

      Mistä saisi ostettua tai mitat ja mallin salibandyn ns. "maalivahtiukolle". Olen nähnyt jossain lastulevystä/ vanerista? tehtyjä ihmisen mallisia "maalivahtiukkoja". Ukot on ripustettu maalin kehyksiin ketjuilla.
      Terv. maalivahdit puuttuvat

    • veskari123

      Jadbergin housut parhaat mitä voi saada... Netistä löytyy kun vaan hakee!

    • säbäMV

      Itse käytän hyvin pitkälle exelin orkkis tuotteita lukuunottamatta maskia ja housuja. Niissä suosin Precicionin (exelin halppis tuote) koska housuja menee 1-2kpl/vuosi, ja kyseiset housut ainakin täällä oulussa n.65-75€ uutena. Maski Precicion koska exel ja FatPipe ei istu mun päähän. FatPipen housuja joskus kokeillut, mutta en tykännyt. Polvikangas liukuu heikosti ja kuluu herkästi pelialustalla. Parketeilla ei kyllä ongelmaa.

    • Harrastelija MV

      Itsellä on n. 5v salibandymaalivahti kokemusta. Ennen pelasin Precicionin vehkeillä mutta nyt olen huomannut että PEDERSEN COLLECTION on kyllä tämän hetken johtava merkki! Itsellä on heidän housut ja panssari ja suojaus, ilmavuus, ja venyvyys ovat toimineet moitteetta! Heillä on muuten erinomainen asiakaspalvelu, vastaavat jopa puhelimeen sunnuntai-iltana!

      Kenkinä suosin sellasia mitkä taipuvat pohjasta ja kenkien kärki saisi olla mielellään kuminen niin räjätävissä lähdöissä ei kenkä jää sutimaan, sillä silloin saa kaivaa pallon takaa! ;)

      Alasuoja on aivan ehdoton mitä ilman en lähde missään tapauksessa maaliin. Polvi ja kyynärsuojissa mielestäni kannattaa panostaa siihen että polven takaa kiertävät lenkit eivät hierrä yhtään sillä muuten iho kuivuu aika raakasti (ainakin minulla)

      Käsivarret ja kädet ovat paljaana mutta rannevaltimoidenpäällä minulla on ollut jonkinlaiset hikinauhat. Niillä on kätevä pyyhkiä hikeä päästä ja kypärästä ja samalla ne suojaavat valtimoita. Käsien hinkkaaminen yhteen aina ennen pelaamista auttaa ehkäisemään pallosta johtuvaa pientä kipua ja parantaa käsien pitävyyttä, hikeä yleensä väliin ja hankaamaan kuiviksi niin jo tulee liimanäpit! ;D

      Kypäränä Wall! Kannattaa valita sellainen mikä istuu parhaiten mutta ei unohdeta ulkonäköä! ;)

      Tärkeysjärjestyksessä: ISTUVUUS, SUOJAUS, HENGITTÄVYYS ja totttakai se ULKONÄKÖ ;D

      Itseluottamusta vaan kaikille!

    • Puulaakiturnaus 20.4

      Terve ! asiasta hieman tai ehkä aika paljokin poiketen olisiko täällä yhtään satakunnassa torjuvaa veskaria ? jolla olisi pelihaluja puulaakiturnauksessa 20.4.2013... joukkue on kasassa mutta maalivahti puuttuu täysin ja kauheasti ei joukkueen sisällä ole innokkaita... maksuja ei olisi koska ne on suoritettu... ainoat kriteerit taitavat olla ne että pääset paikanpäälle omin avuin ja osaat myös pitää sen pallon poissa maalista jos se sinne pyrkii :DD turnaus järjestetään Pomarkussa (porin lähistöllä)... jos kiinnostuneita ni pistäkää mailia.. [email protected] ! tänne ei kannata vastata koska tuskin täällä käyn lukemassa

    • :•)

      Pedersen collection varusteiden täydellisyys

    • Maalivahti

      PEDERSEN COLLECTION VARUSTEET OVAT PARHAAT MITÄ VOI SAADA!!!! Itse olen pelannut niillä puoli vuotta enkä ole YHTÄKÄÄN vetoa kohdannut joka olisi sattunut!!! Yritys voi lopettaa toimintansa joten TE MAALIVAHDIT JOTKA LUETTE TÄTÄ JA ETSITTE UUSIA VARUSTEITA OSTAKAA NE TÄSTÄ OSOITTEESTA:http://pedersen.mycashflow.fi Tätä parempia saa todenteolla hakea!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe