Uusi pyörä tekisi mieli hommata ja nyt on varaa pistää siihen vähän rahaakin. Ajan koulumatkat 7 km/sivu pyörällä kesät talvet sekä ajoittain maantieajoa ja retkiajoa pidempiä matkoja.
Pyörästä saisi löytyä levyjarrut ja kuulemma shimanon tiagra/sora-vaihtajia tai osasarjoja ei tässä hintaluokassa enää kannata.
Etsin siis hinta/laatu-suhteeltaan parasta pyörää. Saa ehdottaa myös ulkomaisista nettikaupoista, jos sieltä saa laatua halvalla.
Cyclocross hintaluokassa 1000-1500
19
1319
Vastaukset
- aktiivipyöräilijäa
Niin ja pituuteni on 179 senttiä. Nykyisen pyörän runkokoko 56 cm.
- Cycloilija
Siinä, ole hyvä.
http://www.nishiki.fi/mallisto/2014/cyclocrossKonalla on kylläkin vastaavan tasoisia pyöriä halvemmalla. Mahdoitko lukea aloitusta ihan kunnolla?
- Cycloilija
lz127 kirjoitti:
Konalla on kylläkin vastaavan tasoisia pyöriä halvemmalla. Mahdoitko lukea aloitusta ihan kunnolla?
Aloittaja hakee hinta/laatusuhteeltaan parasta ja minun mielestäni Nishikiltä löytyy nuo kriteerit täyttävä cyclomallista. Minulla on ilmeinen oikeus kertoa täällä oma mielipiteeni. Onko sulla kokemusta Nishikistä ja Konasta, kun noin asiantuntevasti tiedät kyseisten pyörien tason?
- Alkup. Maantiepyöräi
Cycloilija kirjoitti:
Aloittaja hakee hinta/laatusuhteeltaan parasta ja minun mielestäni Nishikiltä löytyy nuo kriteerit täyttävä cyclomallista. Minulla on ilmeinen oikeus kertoa täällä oma mielipiteeni. Onko sulla kokemusta Nishikistä ja Konasta, kun noin asiantuntevasti tiedät kyseisten pyörien tason?
Nishikin cyclocrossarit ovat ihan ok, mutta eivät mitenkään edullisia. Nyt haussa on yleispyörä, ei mikään kisakireä kilpapyörä, joten Konan teräsrunkoinen Rove voisi olla ihan mielenkiintoinen.
Kannattaa kysyä myös pyorahuolto.com:sta, minkälaisen paketin he pystyvät kasaamaan Singularista tuohon hintaan. Voisi onnistua jopa Campan Velocen osilla, mikä mielestäni on paljon saman hintaluokan Shimanoa parempi. - Alkup. Maantiepyöräi
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Nishikin cyclocrossarit ovat ihan ok, mutta eivät mitenkään edullisia. Nyt haussa on yleispyörä, ei mikään kisakireä kilpapyörä, joten Konan teräsrunkoinen Rove voisi olla ihan mielenkiintoinen.
Kannattaa kysyä myös pyorahuolto.com:sta, minkälaisen paketin he pystyvät kasaamaan Singularista tuohon hintaan. Voisi onnistua jopa Campan Velocen osilla, mikä mielestäni on paljon saman hintaluokan Shimanoa parempi.http://www.konaworld.com/rove.cfm
Eli siis tuo, mutta ainakin Evansilla hinta on vielä vähän yli haarukkasi. Kokoa 56 cm näyttää kyllä olevan.
http://www.evanscycles.com/products/kona/rove-2014-cyclocross-bike-ec055949
Noista kannattaa seurailla sen kalleimman mallin hintaa. Joskus urheilumarketit, lähinnä isot Intersportit, myyvät jopa puoleen hintaan, kun pyörät pitää saada pois suksien tieltä. Intersportit eivät oikein ymmärrä talven ja polkupyörän yhdistelmää.
XXL:kin kannattaa vilkaista. Juuri nyt heillä on huonosti cyclocrossareita, mutta olettaisin syksyn myötä tulevan lisää. Cycloilija kirjoitti:
Aloittaja hakee hinta/laatusuhteeltaan parasta ja minun mielestäni Nishikiltä löytyy nuo kriteerit täyttävä cyclomallista. Minulla on ilmeinen oikeus kertoa täällä oma mielipiteeni. Onko sulla kokemusta Nishikistä ja Konasta, kun noin asiantuntevasti tiedät kyseisten pyörien tason?
Tuskin tämä mikään huutoäänestys on. Mielipiteet täytyy voida perustella, että niillä olisi mitään arvoa.
Nishiki Tour, joka maksaa 1300 euroa, on varustettu perustason alumiinirungolla, Tiagran voimansiirrolla, halpisnavoilla ja jollain ties millä "Nishiki"-vanteilla.
Kona Jake, joka maksaa 1100 euroa, on varustettu perustason alumiinirungoilla, Tiagran voimansiirrolla, halvoilla kasettilaakerinavoilla ja Alexrimsin halvoilla vanteilla.
Mikä tekee tuosta Nishikistä 200 euroa kalliimmasta hinnasta ja nähdäkseni samantasoisista osista huolimatta hinta-laatusuhteeltaan paremman?- Alkup. Maantiepyöräi
lz127 kirjoitti:
Tuskin tämä mikään huutoäänestys on. Mielipiteet täytyy voida perustella, että niillä olisi mitään arvoa.
Nishiki Tour, joka maksaa 1300 euroa, on varustettu perustason alumiinirungolla, Tiagran voimansiirrolla, halpisnavoilla ja jollain ties millä "Nishiki"-vanteilla.
Kona Jake, joka maksaa 1100 euroa, on varustettu perustason alumiinirungoilla, Tiagran voimansiirrolla, halvoilla kasettilaakerinavoilla ja Alexrimsin halvoilla vanteilla.
Mikä tekee tuosta Nishikistä 200 euroa kalliimmasta hinnasta ja nähdäkseni samantasoisista osista huolimatta hinta-laatusuhteeltaan paremman?Runko voi olla eri tasoinen, mutta sen arviointi onkin ehkä kaikkein hankalinta. Paino kertoo jotain.
- polkija?
lz127 kirjoitti:
Tuskin tämä mikään huutoäänestys on. Mielipiteet täytyy voida perustella, että niillä olisi mitään arvoa.
Nishiki Tour, joka maksaa 1300 euroa, on varustettu perustason alumiinirungolla, Tiagran voimansiirrolla, halpisnavoilla ja jollain ties millä "Nishiki"-vanteilla.
Kona Jake, joka maksaa 1100 euroa, on varustettu perustason alumiinirungoilla, Tiagran voimansiirrolla, halvoilla kasettilaakerinavoilla ja Alexrimsin halvoilla vanteilla.
Mikä tekee tuosta Nishikistä 200 euroa kalliimmasta hinnasta ja nähdäkseni samantasoisista osista huolimatta hinta-laatusuhteeltaan paremman?Yksikään Nishiki jälleenmyyjä ei myy uutta pyörää tolla ovh hinnalla, joka on nishikin sivuilla. Noi cyclot lähtee n120 -150 e halvemmalla.
- joy667
larun pyörään tai cycle centeriin ...vastaus on focus mares tai ridley x bow 105 osasarjoilla ja hinta n.1200e ja varmasti on laadultaan priimaa
- aktiivipyöräilijäa
Joy667 nuo molemmat vaikuttavat ihan päteviltä. Kumpi niistä olisi parempi? löytyykö mitään eroja muuta kuin satasen hintaero.
http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=33&products_id=1114
http://www.cyclecenter.fi/product/1055/ridley-xbow-disc-shimano-105-2014
takavaihtaja on ainakin toisessa 105 ja toisessa ultegra...- Alkup. Maantiepyöräi
Vähän vaikuttavat "kootuilta kertomuksilta" osiensa puolesta. Itse arvostan osasarjan sen huonoimman komponentin mukaan.
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Vähän vaikuttavat "kootuilta kertomuksilta" osiensa puolesta. Itse arvostan osasarjan sen huonoimman komponentin mukaan.
Minusta nuo eivät ole mitään hirveän epätasaisia kokoonpanoja. Focuksessa on takavaihtaja yhtä pykälää parempi kuin muut osat, mutta siinä ei varsinaisesti ole mitään ihmeellistä.
Aika tarkalleen saman tasoisia ovat. Ridleyn saisi tosiaan satasen halvemmalla tällä hetkellä.
Sanoisin niin, että koeaja molempia ja valitse se, joka tuntuu paremmalta.- Alkup. Maantiepyöräi
lz127 kirjoitti:
Minusta nuo eivät ole mitään hirveän epätasaisia kokoonpanoja. Focuksessa on takavaihtaja yhtä pykälää parempi kuin muut osat, mutta siinä ei varsinaisesti ole mitään ihmeellistä.
Jep, jolloin se tulee arvostaa sille tasolle kuin pääosa sarjasta, eikä mennä takavaihtaja-halpaan. Itse arvostan tuossa hintaluokassa enemmän Campaa kuin Shimanoa, mutta sekin on ainakin osittain makukysymys. Colnago World Cup on ollut Velosportissa Velocena, mutta ei ollut nyt heidän sivuillaan.
- joy667
lz127 kirjoitti:
Aika tarkalleen saman tasoisia ovat. Ridleyn saisi tosiaan satasen halvemmalla tällä hetkellä.
Sanoisin niin, että koeaja molempia ja valitse se, joka tuntuu paremmalta.Eipä ole väliä valitsetko 105 vai ultegran...kumpikin on laadultaan hyviä ja kestää!! Ridleytä suosittelen koeajoon ainakin.on meinaan cyclo crossarien edelläkävijä.kisapeleinäkin uskaltaisin väittää maailman parhaimmaksi.
- Pomppukeppi
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Jep, jolloin se tulee arvostaa sille tasolle kuin pääosa sarjasta, eikä mennä takavaihtaja-halpaan. Itse arvostan tuossa hintaluokassa enemmän Campaa kuin Shimanoa, mutta sekin on ainakin osittain makukysymys. Colnago World Cup on ollut Velosportissa Velocena, mutta ei ollut nyt heidän sivuillaan.
"Jep, jolloin se tulee arvostaa sille tasolle kuin pääosa sarjasta, eikä mennä takavaihtaja-halpaan."
Jokainen pyörän osa on juuri sen tasoinen kuin se on, ei minkään osien "keskiarvon" tasoinen. Ymmärrän kyllä tarkoituksesi eli että ei katsottaisi vain sitä parasta osaa mutta kyllä esim. muuta sarjaa paremmasta takavaihtajasta on oikeasti ihan iloakin. Ei se siitä pilalle mene että sitä vaihdetaan halvemman sarjan kahvoilla. Paremman sarjan takavaihtajissa on yleensä napakampi toiminta ja kestävämmät materiaalit ja kyllä se on ihan etu.
- cyclokuntoilija
Fillarilehden cyklocross pyörien Feld F65x voittaja, sopii aivan varmasti yhtenä vaihtoehtona . Pyörää kehuttiin, eikä ainakaan ole susi valinta. http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/cyclocross-pyorat/felt-f65x-2014-2/
- eikannattais
1. Osta pyörä AINA asiantuntevasta liikkeestä, jos et tiedä fillareista mitään.
2. Mene Bike Fittingiin (oikeaan liikkeeseen), jos sinulla on epäilystä, ettei sopivaa pyörää tunnu löytyvän.
3. Testiaja riittävän montaa eri pyörää, jotta sopiva löytyy.
4. Näe sen verran vaivaa, että googletat / opettelet perusasiat.
Esim. tässä yksi linkki, mistä ottaa selvää omista tarpeista: http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp
Oma kokemukseni Nishikin Cyclosta - jos olisin ollut yhtään niin fiksu mitä yllä kirjoitin, olisin saanut ensimmäiseksi cyclocrossikseni kunnollisen fillarin. Nishikiä vastaan ei ole mitään, mutta minua ei todellakaan ole vakuuttanut.
Osittain negatiivinen jo siksi, että ostin fillarin tukeakseni "pientä liikettä pienessä kaupungissa". Maksoin tästä hyvästä vielä satasia enemmän, kuin olisin muualla maksanut.
Ko. liikkeen pyöräkauppias myi liian pienen pyörän, kun en tuolloin fillareista mitään tajunnut. Osittain näin pääsi tapahtumaan, koska ostin pyörän talvella (2013 oli lunta ja pakkasta), enkä päässyt sitä kunnolla koeajamaan. Osittain siksi, että kun luin fillarifoorumeita yms., yleisin neuvo oli, että älä missään tapauksessa osta liian suurta. No, liian pienikin on ongelmallinen.
En oikeastaan huomannut koko asiaa, ennen kuin jossain vaiheessa kääntyessä (ja jalka samaan aikaan edessä) osui eturenkaaseen, mitä se ei missään tapauksessa saisi tehdä. Tässä vaiheessa pyörässä oli jo kilsoja alla. Lisäksi kun vein pyörää huoltoon muualle, totesivat "oikeiden pyöräliikkeiden" miehet, että pyörä on minulle liian pieni, ihan vain katsomalla kun seisoin fillarin vieressä.
Heti uutena molemmat sisäkumit tyhjentyivät nopsaan eikä niissä pysynyt ilma. No vaihdatin molemmat ihan Intersportissa. Seuraava helvetillinen murhe on ollut jarrut; omassa cyclossani on ns. tuplajarrut eli sarvissa ja lisäksi vielä ylhäällä. Eipä ole näistä paljon iloa, koska jarrut ovat alusta asti toimineet todella laiskasti. Huolloissa niitä ei ole saatu kuntoon (ihmettelen kyllä myös huoltajia, jotka eivät sitten ole vaivautuneet vaihtamaan osia riittävästi) ja tälläkin hetkellä huomasin tänään töistä ajaessa, että takajarru ei jarruta enää yhtään. Nimenomaan takana on ollut koko ajan ongelmia. Huollot on muuten tehty ns. oikeissa helsinkiläisissä fillariliikkeissä, ja niissä tuntuu puhdas asenneongelma olevan ns. vääränmerkkistä pyörää kohtaan. Parasta oli, kun keväisen pyöräkolarin jälkeen huollatin pyörän ko. oikeassa liikkeessä ja sieltä fillarin tullessa eivät jarrut toimineet käytännössä ollenkaan. Eli eivät vaivautuneet edes testaamaan, pitävätkö jarrut. Sitten kun saman ketjun huoltaja joutui fillaria rukkaamaan ennen triathlonkisoja, oli asenne niin monivammainen kuin olla voi. Ei sanaakaan, että olisi pitänyt ketjun mainetta yllä.
Tuntuu hölmöltä tässä vaiheessa valittaa liikkeeseen mistä pyörän ostin, mutta huoltoihin on siis kaikkiaan mennyt useampi satanen rahaa, eikä tuo jarruongelma ole juurikaan korjaantunut mihinkään. En sitten tiedä, onko Nishikin tyyppivika vai mikä. Pyörä on kuitenkin jälleenmyyntiarvoltaan käytännössä arvoton, ainakaan jos en teetä täyttä jarruremonttia.
Omalta pohjalta en suosittele, toki voi olla, että minulle on osunut joku superpaska yksilö kohdalle.
Mikä huvittavinta, parhaat huollot / palvelut olen saanut isoista urheilukaupoista, kuten Intersportista ja XXL:stä. Jälkimmäisessä jarrut saatiin edes jokseenkin kuntoon, kunnes takajarru nyt puolen vuoden käytön jälkeen on taas tyhjää täynnä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628