Olen yrittänyt metsästää juustokakun reseptiä, jossa ei ole munaa. Olen pari vuotta sitten tehnyt juustokakun, jossa taisi olla liivatetta, tuorejuustoa ja kermavaahtoa ja se hyydytettiin jääkaapissa. Olisiko kellään samantyylistä reseptiä?
Munaton juustokakku
4
2378
Vastaukset
- Ravintolakokki
Inkiväärinmakuinen puolukkatorttu
Pohja:
200g piparkakkuja tai muita mieleisiä pikkuleipiä
100g sulatettua margariinia tai voita
Täyte:
4 liivatelehteä
1/2 dl vaaleaa mehua
250g rahkaa
200g maustamatonta tuorejuustoa
3/4 dl fariinisokeria
1/2 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1/2-1tl inkivääriä tai neilikkaa kanelia
2 dl kuohukermaa
Päälle:
5 dl pakastettuja puolukoita
2,5 dl vettä
1,5 dl hyytelösokeria
1. Vuoraa irtopohjainen vuoka, halkaisija 24-26 cm, kelmulla
2.Hienonna pikkuleivät hienoksi monitoimikoneella tai pikkuleivät pussiin, hienonnetaan kaulimella
Sekoita joukkoon jäähtynyt rasvasula. Painele seos kelmun päälle vuokaan
3. Anna liivatteiden pehmetä kylmässä vedessä noin 10 min. Puserra vesi liivatteista, ja liuota kiehuneen mehun joukkoon.
4. Vatkaa rahka, tuorejuusto, fariinisokeri ja sokeri keskenään sekaisin. Mausta vaniljasokerilla ja inkiväärillä. Lisää joukkoon vielä lämmin liivateseos sekä viimeiseksi vaahdoksi vatkattu kerma.
5. Kaada seos vuokaan ja tasoita pinta. Anna hyytyä kylmässä 3-4 tuntia tai seuraavaan päivään. Levitä tortun pinalla jäiset puolukat.Sekoita kiehuvaan veteen hyytelösokeri, anna seoksen jäähtyä 4-5 min. ja levitä lusikalla puolukoiden päälle. Säilytä kylmässä tarjoiluhetkeen saakka.
Kotona olen antanut hyytyä seuraavaan päivään, ravintolassa tai muussa keittiössä rittää hyvin 3-4 tuntia.
Siirrä torttu varovasti tarjoiluvadille ja leikkaa saksilla näkyvät kelmun osat pois.
Vinkki: Vaihtoehtoja on monia, ja voi maustaa oman mieleisillä mausteilla.
Tortun pinnalle:
Pakastetut vadelmat, mansikat viinimarjat,säilykehedelmistä: päärynä, ananas, persikka, mandariinin lohkot
Kanamunan voi korvata:
- laattikkoruoat maitojauhe-vesiseoksella
- jauheliruoat keitetty peruna, perunasosejauhe tai maitojauhe
- leivonta maitojauhe-vesiseos(ei sokerikakku)
1 Kananmuna= 1dl maitojauhetta/ 2 dl vettä - Ravintolakokki
Pikkuleivissä täytyy muistaa, katsoa etteivät sisällä kananmunaa.
Itse olen käyttänyt kauralastuja, Hanna-tädinkakkuja itse tehtyjä,näkkileivästä tulee myös hyvän makuinen. - Vilukas
Juustokakun voi tehdä eettisemmin ilman liivatettakin. Maitorahkalla ja tuorejuustolla pääsee jo pitkälle. Marjapäällinenkin pysyy koossa ongelmitta ilman apuaineita.
- Juustokakku
pohja:
1/2 pakettia diggestivejä
30g rasvaa
täyte:
2 prk rahkaa
1 prk kermaa
1,5 dl sokeria
vaniljasokeria
sitruunamehua tms.
6 liivatetta
päälle esim:
1,5 dl marjoja
2 liivatelehteä
Sulata rasva ja sekoita jäähtyneenä murusteltuihin pipareihin. Painele irtopohjavuoan pohjalle (pohja peitetty leivinpaperilla).
Pehmitä liivatteet ja liuota ne sitten sitruunamehutilkkaan (ehkä hiukan vettä sekaan). Sekoita rahka, mausteet, sokeri ja liivatteet. Lisää viimeiseksi vaahdotettu kerma. Anna jähmettyä jääkaapissa hieman.
Pinnalle voi tehdä kuorrutuksia maun mukaan vaikka lasten Piltti-herkuista tai marjoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321