En enää luota kehenkään ja olen aina yksin

mitenluottaa?

Olen ollut jo vuosia yksin, syynä se että luottamus on mennyt kokonaan aikaisempian huonojen suhdekokemusten vuoksi ja nyt en oikein uskalla enää tutustua kehenkään. Miten voisin olla varma että jatkossakaan löytäisin miestä, joka olisi uskollinen ja hyväksyisi minut sellaisena kun olen? jo alle kaksikymppisenä tutustuin vanhempaan mieheen, joka omalla tavallaan roikkui minussa ja jonkinlainen suhde siitä syntyi. Mies kykeni kyllä puhumaan eri aiheista eikä suhde siten ollut pelkkää seksiä, mikä oli suhteen ainoa hyvä asia. Mutta muuten mies kohteli minua todella huonosti ja teki lopulta katoamistemput. Sen jälkeen menetin luottamuksen miehiin vuodeksi, enkä suostunut vuoteen kenenkään kanssa edes treffeillä, vaikka pyyntöjä kyllä tuli.

Tämän jälkeen meni vuosi ja tutustuin uuteen mieheen, joka sillä kertaa oli nuorempi (saman ikäinen) ja meneväluonteinen. Edellisen täysi vastakohta siis. Mies oli luonteeltana kumminkin liian "menevä" ja petti minua jo heti alussa. Miehellä oli ilmeisesti kaksisuuntainen mielialahäiriö koska hän ei osannut päättää, halusiko olla minun vai muiden kanssa. Ja jos olisin suhteeseen jäänyt suhde olisi tänäkin päivänä samanlainen. Mies tuli pitkänkin ajan jälkeen minua etsimään, vaikka mies halusi silti pysyä sinkkuna ja tapailla muitakin. Tämä oli todella ärsyttävää ja satuttavaa käytöstä, ymmärsin ettei suhteesta olisi tullut koskaan tasapainoista suhdetta.

Tämän jälkeen tutustuin "luotettavamman" ja varmemman oloiseen mieheen, sen piti olla aluksi vain kevyttä tapailua mutta meninkin rakastumaan täysin. Luulin että olisin pystynyt olemaan viileämpi. Tämä mies oli näistä miehistä fiksuin, mutta myös kovaluonteisin. Mies jätti minut ystäviensä painostuksella puhelimessa, emmekä enää sen jälkeen tavanneet. Miehellä oli paljon muitakin naisia, sekä tuttuja että tuntemattomia. Mies oli sen luonteinen ettei halunnut sitoutua kehenkään ja tuskin koskaan haluaa, hän koki painostavana asiana tyttöystävän. Mies sanoi että haluaa vain naisia kavereiksi ja haluaa olla vielä vuoden sinkkuna, en jäänyt odottamaan ja ajan kanssa omatkin tunteeni häntä kohtaan kuolivat. Tapailun aikana olin kuvitellut päässäni meille hyvän yhteisen tulevaisuuden, koska mies oli näistä kaikista koskaan tapaamistani miehistä ainoa, joka sai minut nauramaan ja hänen kanssaan oli hyvä olla hetki.

Tämän jälkeen kului taas pitkä aika sinkkuna ollessa kunnes tapasin narsistimiehen, joka vaikutti kaikin puolin liian hyvältä ollakseen totta. Mies oli hyvinkouluttautunut, "komeahko" ja ystävällinen. Mies vaikutti sosiaaliselta, mutta hyvin pian paljastuikin että mies oli hiljainen ja sosiaalinen ainoastaan naisten seurassa. Miehellä ei pitänyt olla ketään muita naisia, mutta kyllä oli ja runsaasti. Mies halusi pitää jatkuvasti sinkkutilansa näkyvissä netissä ja pyöri deittipalstoilla, vaikka minä olin poistanut profiilini kuten olin myös poistanut kaverimiehiä nettiprofiilistani ettei mies olisi ollut mustasukkainen. Mies oli silti hirvittävän mustasukkainen ja lopulta alkoi tuntua että ihan sama mitä tein tai missä olin, mies oli silti mustasukkainen, jopa siitä jos vierailin sukulaisillani. Nyt sitten mies löysi uuden "vakikumppanin" mutta jatkaa edelleen yhden illan juttujansa naisen selän takana.


Miten saan enää luottamuksen takaisin näiden kokemusten jälkeen? miten voi löytää luotettavan kumppanin? en halua toistaa samaa kaavaa

2

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jee jee

      heií tervetuloa mun elämään.en oo pystynyt luottamaan keneenkään sitten kun mun tyttöystävä, johon luotin petti mut.

    • jatka

      mikähän siinä on kun ruoho on aina vihreämpää toisella puolella. ehkä myös osa kunkin kehitysprosessia että näitä tapahtuu. kuka piru tietää. pitäisi vaan osaa jatkaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe